Kaverini lapsista, mitä tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kaverillani on kaksi poikaa. Nuorempi on samanikäinen kuin oma poikani, vanhempi on pari vuotta heitä vanhempi.
Tämä nuorempi on ollut meillä vähän väliä yökylässä, koska ovat oman lapseni kanssa hyviä ystäviä, viihtyvät hyvin yhdessä ja heillä on ihan samanlaiset touhut.

Nyt sitten vanhempikin haluaisi tulla meille välillä nuoremman sijasta, mutta mä en olisi kovin halukas tällaiseen.
Syystä, että toi lapsi ei halua tehdä mitään muuta kuin pelata tietsikalla, eikä heillä ole mitään yhteistä mun lapseni kanssa, kemiat eikä yhteiset tekemiset ei kohtaa yhtään.

Kun hän on pari kertaa ollut meillä, niin siinä on käynyt niin että oma lapseni on yrittänyt aikansa saada häntä ulos, katsomaan vaikka telkkaria, pelaamaan jotain lautapeliä, sitten on kyllästynyt ja lähtenyt ulos omien kavereittensa kanssa.
Kun pakotin tän kaverin vanhemman lapsen ulos, hän tuli sieltä heti 15 min kuluttua sisälle ja sanoi, että ei tykkää pelata mitään jalkapalloa. Kun pyysin häntä ulkoiluttamaan poikani kanssa koiraa, sekään ei ollut kivaa.

Mun mielestä tossä ei ole paljonkaan järkeä, että hän edes tulisi meille?

Niin, poikani ja nuorempi kaverini pojista ovat 10- vuotiaita, tämä vanhempi on 12- vuotias.

Kylässä olevan lapsen on pelattava isäntien säännöillä. Jos sanot, että tietokoneella ei pelata, silloin ei pelata. Meillä ainakin on niin, että kun kavereita on täällä, niin koneella saa olla vain tosi vähän aikaa.

Tee selväksi nämä säännöt etukäteen pojalle ja vanhemmilleen, jos poika on teille tulossa. Jos oma lapsesi ei halua olla hänen kanssaan, ei ole pakko ottaa yökylään.

Järkevintä on puhua pojan vanhempienkin kanssa, niin minä yleensä teen jos on vastaavia tilanteita.

Kylässä olevan lapsen on pelattava isäntien säännöillä. Jos sanot, että tietokoneella ei pelata, silloin ei pelata. Meillä ainakin on niin, että kun kavereita on täällä, niin koneella saa olla vain tosi vähän aikaa.

Tee selväksi nämä säännöt etukäteen pojalle ja vanhemmilleen, jos poika on teille tulossa. Jos oma lapsesi ei halua olla hänen kanssaan, ei ole pakko ottaa yökylään.

Järkevintä on puhua pojan vanhempienkin kanssa, niin minä yleensä teen jos on vastaavia tilanteita.

Näin minustakin, että kun ollaan yökylässä niin tehdään mitä siellä sanotaan. Jos kiellän tota isompaa poikaa pelaamasta, se vaan räplää puhelintaan ja istuskelee sohvalla, selaa Aku-ankkoja, muttei mene uloskaan vaikka sanon.

Kaverini multa tätä alkoi kyselemäänkin, että saisiko toi xxx tulla välillä, kun sekin haluaisi niin kauheasti tulla teille yökylään. Ihmettelen kyllä miksi.
Kun kysyin pojaltani tuosta, hänkään ei ollut innostunut asiasta. Sanoi että minkä takia, voihan se pelata kotonaankin, mieluummin mä haluaisin että xx (se pikkuveli) tulee kun sehän on mun kaverikin.

Kuulostaa vähän siltä, että 12-vuotiaalla ei ole omia kavereita :( Jos ainoa ajanviete on pelaaminen, niin eihän siinä muuta ehdikään. En sit tiiä. Mut 2 vuoden ikäero veljeksillä on sen verran vähän, että ovat varmaan keskenään kuitenkin kavereita tai ainakin muutoin läheisiä. Ehkä kotona on autiota ilman veljeä? Ja voihan se olla sitä mieltä, että jos PIKKUveli kerran pääsee johonkin, hänenkin pitäisi päästä.

No joo, teillä on täysi oikeus pyytää ainoastaan pojan kaveri eikä veljeä. Taitaisin vain itse olla huono kieltäytymään, jos vanhemmatkin kehtaavat pyytää, että molemmat pääsisi, mikä mielestäni on hiukan epäkohteliasta. Jospa sanot vain, että on sovittu, että teille saa tulla vain 1 kerrallaan.?

[QUOTE="miiru";24785981]Sanot, että teillä on sääntö että vain yksi lapsi kerralla yökylään. Tulisiko tuo 12-vuotias siis yksin ilman veljeä?[/QUOTE]

Joo, tulisi ilman veljeään. Ei ole varsinaista sääntöä, mutta tilaa on tosi vähän. Pojalla on niin pieni huone, ettei sinne mahdu kuin yksi kaveri kerrallaan yökylään, kun laitetaan kaveripatja lattialle pojan sängyn viereen. Mä nukun olkkarissa, mulla on siellä parvisänky jonka alapuolella on sohva. Meillä on vaan pieni kaksio.

[QUOTE="vieras";24785511]Kuulostaa vähän siltä, että 12-vuotiaalla ei ole omia kavereita :( Jos ainoa ajanviete on pelaaminen, niin eihän siinä muuta ehdikään. En sit tiiä. Mut 2 vuoden ikäero veljeksillä on sen verran vähän, että ovat varmaan keskenään kuitenkin kavereita tai ainakin muutoin läheisiä. Ehkä kotona on autiota ilman veljeä? Ja voihan se olla sitä mieltä, että jos PIKKUveli kerran pääsee johonkin, hänenkin pitäisi päästä.

No joo, teillä on täysi oikeus pyytää ainoastaan pojan kaveri eikä veljeä. Taitaisin vain itse olla huono kieltäytymään, jos vanhemmatkin kehtaavat pyytää, että molemmat pääsisi, mikä mielestäni on hiukan epäkohteliasta. Jospa sanot vain, että on sovittu, että teille saa tulla vain 1 kerrallaan.?[/QUOTE]

Ei sillä isommalla varmaan olekaan paljoa kavereita.
Sehän mua tavallaan säälittääkin, että kun olen alkanut ajattelemaan että onkohan se koulukiusattukin. Kun kaverini puhelee, että sillä on jatkuvasti maha kipeänä, päätä särkee, on poissa koulusta lähes joka viikko, kun on kokoajan kipeänä?
Pitäisiköhän toi ottaa puheeksi kaverini kanssa?

Ei varmaan auta ap:tä ollenkaan mutta itse ottaisin molemmat pojat yhtäaikaa yökylään.
Voihan se olla että tuo vanhempi poika haluaisi "kuulua porukkaan" on yksinäinen tai jotain.
Pelaamisen kyllä kieltäisin elleivät sitten pelaa kaikki. Huolehtisin siitä että kolmikko puuhaa jotain sitten kolmestaan.

Kuulostaa niin siltä että tuo vanhempi olisi vailla muita kavereita :< ei minulla olisi sydäntä jättää sitä ulkopuolelle. Tai no tietenkin painaa enempi se että mitä ap:n oma lapsi olisi mieltä. Saattaisihan niillä olla kolmestaan tosi kivaa.

Ei sillä isommalla varmaan olekaan paljoa kavereita.
Sehän mua tavallaan säälittääkin, että kun olen alkanut ajattelemaan että onkohan se koulukiusattukin. Kun kaverini puhelee, että sillä on jatkuvasti maha kipeänä, päätä särkee, on poissa koulusta lähes joka viikko, kun on kokoajan kipeänä?
Pitäisiköhän toi ottaa puheeksi kaverini kanssa?

:( Ota!

Yhteistyössä