Ostin ticketin tähtihaalarin pojalle 5v. Ja mies sanoi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oonko nyt ihan kamala :D
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:eek: Käytetyn tuolla hinnalla...

Oletko ottanut huomioon sen, että jos pukua on pesty väärin, se ei välttämättä pidä vettä enää samanlain kuin uutena.
Yllättävän monet pesee ulkovaatteitaan väärin. Ja en tarkoita, että tässä tapauksessa olisi käynyt näin.

Ticketit on kalliita. Laatu korvaa hinnan :D No eiköhän Ticket ole laadukas, että pitäis vieläkin vettä.. jos ei pidä nii sit poika saa laittaa kurikset :) Pitää ehkä ostaa uudet kurahousut, koska nykyiset on keltaiset :/

Ticketit on kalliita. Laatu korvaa hinnan :D No eiköhän Ticket ole laadukas, että pitäis vieläkin vettä.. jos ei pidä nii sit poika saa laittaa kurikset :) Pitää ehkä ostaa uudet kurahousut, koska nykyiset on keltaiset :/

Toki voi olla laadukas, en nyt itse ole kummemmin huomannut eroa verrattuna johonkin toiseen.

Yritin sanoa sitä, että se laatukaan ei pelasta, jos pesukoneessa vaate pestään väärin ja väärillä aineilla :)

No joo, meidän 4,5-vuotias kuopus (poika) olisi nimenomaisesti halunnut kyseisen puvun kuosin takia, mutta päädyttiin sitten lopulta popin haalariin, poikamme kun on sen verran hoikka, että popin haalari istuu paremmin. Meillä itkettiin myös katkeria kyyneliä nyt syksystä, kun samaisen pojan keltainen Snoozy-tikkitakki (keltaisella pohjalla kirkkaanvihreä-ääriviivaisia norsuja, myös tereet kirkkaanvihreät) jäi pieneksi ja laitettiin kiertoon. :D

Suurin kauhistuksen aihe lienee se, että 11,5-vuotias esikoispoikamme käyttää toisena välikausitakkina Ticketin tähtitakkia. :D Eikä ole kukaan koulussa tai muuallakaan nauranut tai ilveillyt sen tähden. Meillä nuo pojat (kaikki kolme) ovat pienestä pitäen kulkeneet omia polkujaan vaatteiden värien ja kuosien suhteen. Jokainen heistä tykkää punaisesta, oranssista, keltaisesta yms. kirkkaista väreistä ja niitä usein yhdistellään hillitympiin väreihin. Ja kun nykyään muotia ovat esimerkiksi ne "pottamalliset" lippikset, meidän poikamme eivät koske niihin pitkillä tikuillakaan, heistä kun ne ovat rumia.

Eikä ole mies kauhistellut poikien valintoja. :D

[QUOTE="heh";24834714]No joo, meidän 4,5-vuotias kuopus (poika) olisi nimenomaisesti halunnut kyseisen puvun kuosin takia, mutta päädyttiin sitten lopulta popin haalariin, poikamme kun on sen verran hoikka, että popin haalari istuu paremmin. Meillä itkettiin myös katkeria kyyneliä nyt syksystä, kun samaisen pojan keltainen Snoozy-tikkitakki (keltaisella pohjalla kirkkaanvihreä-ääriviivaisia norsuja, myös tereet kirkkaanvihreät) jäi pieneksi ja laitettiin kiertoon. :D

Suurin kauhistuksen aihe lienee se, että 11,5-vuotias esikoispoikamme käyttää toisena välikausitakkina Ticketin tähtitakkia. :D Eikä ole kukaan koulussa tai muuallakaan nauranut tai ilveillyt sen tähden. Meillä nuo pojat (kaikki kolme) ovat pienestä pitäen kulkeneet omia polkujaan vaatteiden värien ja kuosien suhteen. Jokainen heistä tykkää punaisesta, oranssista, keltaisesta yms. kirkkaista väreistä ja niitä usein yhdistellään hillitympiin väreihin. Ja kun nykyään muotia ovat esimerkiksi ne "pottamalliset" lippikset, meidän poikamme eivät koske niihin pitkillä tikuillakaan, heistä kun ne ovat rumia.

Eikä ole mies kauhistellut poikien valintoja. :D[/QUOTE]

Minkä värinen tähtitakki?

[QUOTE="heh";24834793]Tummansininen, jossa vaaleansinisiä isoja tähtiä. Elloksen alesta ostettiin muistaakseni noin puoleen hintaan reilu vuosi sitten, kun etsittiin pojalle sopivaa välikausitakkia. Poika ihastui takkiin kovasti ja tykkää siitä edelleenkin, voi kyllä olla, ettei keväällä enää mahdu.[/QUOTE]

Olisi pitänyt sittenkin ostaa meidän pojalle tummansininen tähtihaalari...

No pakko on minunkin vastata ketjuun.

Meillä on 5-vuotias poika, joka on erittäin tietoinen tyttöjen/poikien väreistä. Ei siis suostu laittamaan päälle ns. vastakkaista väriä esim. vaaleanpunainen. Punaisia vaatteita tosin on paljon.

Luettuani tämän ketjun, tein hänelle testin. Näytin kuvaa kyseisestä haalarista ja kysyin mielipidettä.
Hän olisi suostunut ottamaan haalarin heti, eikä pitänyt sitä tyttömäisenä. Tosin on avaruusfriikki, joten tähdet ovat lähellä sydäntä.

Itse taas pidän liian tyttömäisenä enkä ostaisi ainakaan tuon värisenä. Tosin nimen takia en muutenkaan.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Olisiko mitenkään mahdollista jatkossa ostaa niitä pojan vaatteita niin, että olisitte koko perheenä liikenteessä, niin löytäisitte kaikkia miellyttävän vaihtoehdon? Nyt on selkeesti mamma käynyt ylikierroksilla ihkua tikettiään hankkiessaan, eikä ole miettinyt haalarin kohdetta lainkaan. Yhdessä ostamalla päästään eroon näistä ikuisista kuosieimiellytä-ongelmista sekä onkotämäoikeakokotämänpituisellelapselle-ongelmista. Miten VOI olla niin vaikeaa mennä sen lapsen kanssa sinne kauppaan sovittamaan niitä vaatteita??

Tosi kiva haalari. Ja sopii mielestäni hyvin pojalle, myös 5-vuotiaalle pojalle.
Meidän 6-vuotias poika jos tuon haalarin näkis, niin varmasti haluaisi sellaisen. Hänen lempivärinsä onkin punainen. :D

Voi herranjumala! Maailma on värejä täynnä, pojille sopivat eri sävyiset vihreät, siniset, turkoosit, ruskeat, keltaiset, oranssit ja violetit, mutta ei, rohkeat palstaämmät valitsevat juuri sen imelimmän tyttöjen mallistoon suunnitellun haalarin kun pitää näyttää ulkomaailmaan kuinka suvaitsevaista sitä ollaan. Kiitä onneasi että teidän perheessä edes miehellä on järkeä päässä!

Meidän 5v pojalla on tämmöinen kera punaisten asusteiden tulevaksi talveksi:

http://www.lindex.com/Archive/ProductImages/6546/6546597/S0000006565277_F_W30_20110711133617.jpg

Mitäs olette mieltä? Minusta sopii pojalle oikein hyvin karvahuppuineen kaikkineen :) Kerrankin jotain kivaa ja piristävää, en tykkää niistä ainaisista tummansinisistä tylsistä eikä pidä poikakaan.

tulee hei mieleen destian työntekijä :D *siis työvaatteet*

Tosi kiva! Mut palstalaisten mielestä pojalla ei saa olla karvanen huppu... Eiköhän anneta miesten ostaa urheiluhaalarit pojilleen.......

Mun pojallani oli karvahupullinen Lenne 3-4-vuotiaana. Valitettavasti kesti vain 1,5kk, ku meni polvi halki. Oli ihana puku! Poikakin tykkäsi. Nyt ehdotin jo 5-vuotiaalle karvahupullista ticketin toppatakkia, mutta ei halunnut...meni maku takista, vaikka sanoin, että karvan saa irti. Ostin sitten farkunsinisen popin takin ja mustat housut. Toosi värikästä :(. 5-vuotiaani tykkää kyllä punaisesta, mutta ei pukisi punaista haalaria päälleen...tai ei pukisi haalaria päälleen väristä viis. Takki+housut on pojalla. Itse olisin mielummin ostanut haalarin, mutta jos ei pidä niin ei pidä.

[QUOTE="Vieras";24835296]No pakko on minunkin vastata ketjuun.

Meillä on 5-vuotias poika, joka on erittäin tietoinen tyttöjen/poikien väreistä. Ei siis suostu laittamaan päälle ns. vastakkaista väriä esim. vaaleanpunainen. Punaisia vaatteita tosin on paljon.

Luettuani tämän ketjun, tein hänelle testin. Näytin kuvaa kyseisestä haalarista ja kysyin mielipidettä.
Hän olisi suostunut ottamaan haalarin heti, eikä pitänyt sitä tyttömäisenä. Tosin on avaruusfriikki, joten tähdet ovat lähellä sydäntä.

Itse taas pidän liian tyttömäisenä enkä ostaisi ainakaan tuon värisenä. Tosin nimen takia en muutenkaan.[/QUOTE]

Minäkin näytin pukua 5-vuotiaalleni, tosin sitä sinistä. Poika sanoi, että ei laittaisi päälleen, koska tyttöjen puku. En edes näyttänyt punaista. Tuon sinisen voisin kyllä ostaa nuoremmalle pojalleni :). Kaunis puku, mutta tyttöjen selkeästi,siis se punainen.

Aivan naurettavaa että riitelette lapsen edessä jostain haalarista, ja isä vielä yrittää käännyttää poikaa puolelleen haukkumalla haalaria. Kyllä tällaiset asiat pitäisi sopia poissa lasten kuullen ja lapsen edessä pitää yhtenäistä linjaa.

Mutta jos nyt vielä alkuperäiseen asiaan sanon, ni jos tuon laitat pojalle, niin kaikki luulee, että poika on pakotettu isonsiskon vanhaan haalariin.

Minun mielestäni tuo sopii aivan hyvin 5-vuotiaalle pojalle. Olen oikeastaan aika järkyttynyt siitä miten tuomitsevia tämän ketjun mielipiteet ovat. En näe mitään pahaa siinä, etteikö myös poika voisi pitää punaista haalaria. Miksi pojat täytyy aina pukea tummanharmaaseen, tummansiniseen ja muihin tummiin ja tylsiin väreihin?

No minäpä näytin 5 vuotiaalle pojalleni tämän laittamasi kuvan, ja kysyin laittaisiko päälle.
Vastaus oli:" Ihan kiva joulumainen, jouluna laittaisin". Mutta muuten ei kuulemma suostuisi laittamaan päälle.

Siinä teille totuus. Turha täällä jankata äitien mielipiteitä, eikö nyt se 5 vuotiaan oma mielipide tässä ole se tärkein. Jos jo valmiiksi lapsi pelkää että kiusataan,eikö ole vähän väärin pakottaa se päälle? Tai jos lapsi kovasti tykkää niin siitä vaan sitten! Ap tuntuu olevan jotenkin yksinkertainen tässä asiassa. Etkö keskustele poikasi kanssa mistään?

5v. poikani näki tuon ap:n ostaman haalarin kuvan ja kysyi et äiti kenelle tuo puku on? Kysyin heti tietty et mitä tykkää puvusta ja hänestä se on tosi hieno! Usein 5v. on vielä hyvinkin ennakkoluulottomia värien suhteen ja kyllä tuo punainen käy ihan kelle vain, kunhan lapsi siitä itse pitää. Täällä tulee taas aikuisten omat ennakkoluulot vastaan, ei lasten.

Meidän pikkumies täyttää just 5 ja kysyin olisko ko puku kiva (poika pitää kovasti punaisesta ja pinkistä), olin ihan varma, että tykkää, mutta yllätyinkin kun ei haluaisi ko pukua päälle juurikin värinsä vuoksi.

Ihmettelin, että miksi, kun kuitenkin tykkää niin kovasti punaisista vaatteista, vastasi joo tykkään, mutta en haalarissa.
Olin ihan varma, että olis tykännyt tuosta haalarista.

[QUOTE="huu";24834087]Aika jännä, että kaikki on niin vastaan tota haalaria. Mä oon sitten jotenkin ihan erilainen, koska mä en ostais tota haalaria varmaankaan tytölle. Tai just mustien asusteiden kanssa sopis ihan hyvin pojalle. Iästä en osaa sanoa mitään, kun ei paljoa kokemusta 5-vuotiaista, mutta niinkun joku jo sanoikin, niin kaikki gay-haukkumiset yms. lähtee nimen omaan vanhemmista. Ja karvahuppukin on musta ihan kiva ja ihan hyvin sopis myös pojalle.[/QUOTE]

Samaa itse ihmettelin. Mun mielestä tähdet on "poikien" kuvia ja kirkkaanpunainenkin mielestäni sopii pojalle paremmin kuin tytölle..., tosin enään noi isommat pojat ei ulkovaatteita ole kirkkaanpunaisina huolineet, mutta 5 vuotiaina vielä kyllä.

Ja tosiaan, ihmettelen miten ap on saanut huutiksesta noin halvalla huudettua, kun samallaisesta huudettiin taanoin kolmekertaa enemmän. Jos siis kunto niin hyvä, kuin kuvassa näyttää.

Piti oikein pyytää 6 v poika (joka siis käyttää paljon punaista ja vaaleanlilaa, samoin kuin pinkkiä) ja ruudun ääreen ja kysyä mielipidettä haalarista. Kertoi että ei halua itselleen tuollaista (kysyin että olisiko kiva) ja kun kysyin että miksi, totesi että kun se on tyttöjen haalari. I rest my case. Lapsi on puhunut. Ja tuollaista mielipidettä jo kunnioittaisin.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood