Velkoja paljon ja rahaa vähän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Velkaantunut nuori
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Velkaantunut nuori

Vieras
Olen peliriippuvainen, tosin en pelaa enää. Mutta riippuuvuus toki elää mukanani koko elämäni ajan. Velkoja on siis paljon ja ikää vasta 27 vuotta.

Miten jaksan vielä 6 viikkoa? Kuuden viikon päästä alkaa ns. normaali elämä. Tulee puolisolle tavallinen tili ja veronpalautukset. Joulukuusta alkaen pystymme nauttia elämästä, saamme vuokran hoidettua ajallaan ja kuukauden laskut maksettua pois ja rahaakin jää vähän edes tilille.

Olemme kamppailleet viimeisen vuoden ajan velkojeni takia ja nyt tilanne on se, että vaikka tulee tili niin tili menee. Vuokraa emme saa hoidetuksi ajallaan jos ollenkaan. Vielä kuusi viikkoa pitäisi jaksaa ja selvitä. Pelkään että tämän kuuden viikon aikana, minä menetän luottotietoni. Vain kuusi viikkoa enää. Mutta en tiedä miten selviämme sen ajan.

Onko ehdotuksia. Ei ole vanhempia keltä kysyä rahaa. Sossusta emme saa koska olemme töissä. Kaikki rahat mitä tulee, menee vain tosiaan laskuihin. Laskut on pakko maksaa, ellen halua menettää enää tässä vaiheessa luottotietojani.

Kuusi viikkoa on tosi lyhyt aika, sen seisoo vaikka päällään :)

Hienoa, että luottotietosi ovat edelleen kunnossa. Koeta sopia maksuaikaa/osamaksumahdollisuuksia laskuihin. Sanomattakin on selvää, että elätte mahdollisimman pihisti tämän ajan. Tsemppiä :)

Tosi hyvä, että oot onnistunut säilyttään luottotietosi.

Myytte jotain ylimääräistä tai sellaista, mikä ei ole niin tarpeellista. Jota ilmankin voisitte selvitä. Diakonia? Eipä tuu oikein mieleen mitään...

Diakonia mäkin olen miettinyt. Luottotietojen säilyttäminen ei ole ollut helppoa, mutta teen kaikkeni että ne tulee säilymäänkin puhtaina. Täytyy varmaan joistain laskuista koittaa sopia ja toivoa että saan sovittua niistä! Kuusi viikkoa on oikeasti erittäin lyhyt aika mutta sinäkin aikana ehtii paljon vahinkoja sattua jos ei jotenkin saada asioita rullaamaan.

Diakonia mäkin olen miettinyt. Luottotietojen säilyttäminen ei ole ollut helppoa, mutta teen kaikkeni että ne tulee säilymäänkin puhtaina. Täytyy varmaan joistain laskuista koittaa sopia ja toivoa että saan sovittua niistä! Kuusi viikkoa on oikeasti erittäin lyhyt aika mutta sinäkin aikana ehtii paljon vahinkoja sattua jos ei jotenkin saada asioita rullaamaan.

Toivottavasti saat laskut sovittua ja vaikkapa siitä diakoniasta ois apua :) Eivätköhän ole suht joustavia nykyään laskuttajat, niin paljon ihmisillä ongelmia taloutensa kanssa. Enemmän he hyötyvät siitä, että maksaa joskus kuin ei ollenkaan.

En ajatellut maksattaa velkojani miehelläni. Vaan nyt olen maksanut sekä omat laskuni, ruuan, vuokran ja miehen laskut ja menot koska hän on opiskellut eikä siksi ole pystynyt käydä töissä. Kun hän saa joulukuussa taas tilin ja jatkossa alkaa saada joka kuukausi tilin, niin hän saa silloin rahaa joilla hoitaa oman osuuden ruuasta ja vuokrasta ja rahaa maksaa omat laskunsa.

Soitat niille laskujen lähettäjille ja SOVIT uuden maksupäivän ennen eräpäivää. Vuokra tulee kuulemma olla AINA ensimmäisenä maksulistalla. Eli nyt sopimaan maksuohjelmaa.

Yhteistyössä