Hiuksia vaaleemmaksi tästä, vinkkejä! *Sis. kuvan*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jouluksi_Blondiksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kerronpas oman tarinani hiusten vaalentamisesta,
eli olen aikaisemminkin ollut lähes blondi, mutta (yllätys yllätys) kyllästyin vaaleisiin ja päätin vetää tummanruskean ja siitä taas mustaksi.

Lähtökohta: (kuvan otosta noin puolitoistavuotta aikaa)
Aijaa.com - 8829370.jpg

Seuraava vaihe: Aijaa.com - 8829371.jpg

Ja sitten: Aijaa.com - 8829372.jpg

Ja hiukseni eivät kärsineet tästä itseni mielestä yhtään. Ei joutunut lyhentämään hiuksia, tietenkin säännöllisesti käyn latvoja vähän pätkimässä mutta ei muuten..

Ehkä mun hiukset on sitten vaan vähän vahvempaa kamaa.. :)

Ai että mä rakastan näitä kotikampaajia :D Vai ei hiuksis kärsiny vaalennuksesta? Ei ne ehkä siltä näytä, mutta sun olis ehkä ihan hyvä tietää, mitä tapahtuu kun seuraavan kerran laitat siihen tukkaan värin (ei vaalennusainetta).

Mulla on aina toiminu tämä
ps_ci_00A_01.png

Muistaa vaan välissä laittaa öljyhoitoja ja tehohoitoja :)

• Tykkää
Reactions: pupeltaja
Ei ne mullakaan kuvissa näyttäneet hamppuuntuneilta tai siis kuivina ja livenä ollenkaan. Pitkään sinnittelin et pidän hiukset vielä pitkinä kun näähän on hei niin hyväkuntoset ja pitkätkin! Joopajoo. Sen testin voi tehdä ihan omassa hiljaisuudessa suihkun jälkeen kun tukka on märkä, jos hius venyy yhtään, niin paskana on. Hyväkuntosen hiuksen ei kuulu venyä, että vedettäessä siis venyy ollenkaan.
Mut eipähän a.p varmaan sitä täällä mainitsiskaan vaikka tukka venyiskin kuin märäksi mässätty jenkkipurkka. Itse näen jo kuvasta että nuo vaaleimmat kohdat hänen hiuksistaan ovat paskana, sorry ;)

Ei ne mullakaan kuvissa näyttäneet hamppuuntuneilta tai siis kuivina ja livenä ollenkaan. Pitkään sinnittelin et pidän hiukset vielä pitkinä kun näähän on hei niin hyväkuntoset ja pitkätkin! Joopajoo. Sen testin voi tehdä ihan omassa hiljaisuudessa suihkun jälkeen kun tukka on märkä, jos hius venyy yhtään, niin paskana on. Hyväkuntosen hiuksen ei kuulu venyä, että vedettäessä siis venyy ollenkaan.
Mut eipähän a.p varmaan sitä täällä mainitsiskaan vaikka tukka venyiskin kuin märäksi mässätty jenkkipurkka. Itse näen jo kuvasta että nuo vaaleimmat kohdat hänen hiuksistaan ovat paskana, sorry ;)

:D :D Ai että jos hius näyttää livenä ja kuvissa nätiltä ja ihanalta, mutta jos se suihkun jälkeen venyy, on peli menetetty ja pitkät hiukset leikattava lyhyiksi? Miksi ihmeessä?

Mitä väliä sillä, on vaikka tukka märkänä venyisikin. Pääasia, että näyttää kuivana hyvältä, kuten ap:lla, että sorry. ;) Ei ois ehkä sunkaan kannattanut leikata sitä pitkää tukkaas pois vaan sen perusteella, että se suihkun jälkeen venyi.

[QUOTE="vieras";24854594]:D :D Ai että jos hius näyttää livenä ja kuvissa nätiltä ja ihanalta, mutta jos se suihkun jälkeen venyy, on peli menetetty ja pitkät hiukset leikattava lyhyiksi? Miksi ihmeessä?

Mitä väliä sillä, on vaikka tukka märkänä venyisikin. Pääasia, että näyttää kuivana hyvältä, kuten ap:lla, että sorry. ;) Ei ois ehkä sunkaan kannattanut leikata sitä pitkää tukkaas pois vaan sen perusteella, että se suihkun jälkeen venyi.[/QUOTE]

Jos yhtään tiedät tästä aiheesta (blondaus) niin tiedät myös mitä se venyminen tarkoittaa, eli hiukset ajan myötä katkeilee koska hius on niin hauras, hius on haurastunut koska venyy. Joo enhän mäkään sitä tukkaa halunnut leikata kun näytti muka niin hyväkuntoselta ja oi että kun ne oli pitkätkin. Siis mitä siitä kun "näyttää hyvältä" (omasta mielestä? ja parin muun jotka eivät käy kampaajalla?
Sit menin kampaajan penkille joka nauro partaansa jos näin voi naisesta sanoo... ja kertoi muutamia seikkoja mistä näkee että hiukset on ihan paskassa kunnossa vaikka tavallisten pulliaisten silmiin näyttäskin muka hyvälle oikeen käherrettynä ja laitettuna.
Menkääs tollasen tukan kans hiuslakan käytön jälkeen nukkumaan ja katsokaa aamulla auringonvalosta sitä pehkoonne :D voi että kun näyttää hyvältä, pyytäkää jonkun koskettamaan sitä pehkoo, voi jestas kun tuntuu silkin pehmeeltä :D (not)
Joo älkää missään nimessä leikatko hiusta vaikka märkänä vähän venyiskin. Eihän joo monikaan kampaajalla käyvä ja hiuksista jotain tietävä, näe ollenkaan että tukka on karmeessa kuosissa.

Nimimerkillä: hillityn blondausyrityksen jälkeen erään miehen luota herännyt, joka jo sanoi hänkin että miten sulla on näin kuivat hiukset...:D siis MIEHEN suusta tällanen kommentti. ja mun hiuksethan oli niiiiiin upeet mun mielestä ;)

Jos yhtään tiedät tästä aiheesta (blondaus) niin tiedät myös mitä se venyminen tarkoittaa, eli hiukset ajan myötä katkeilee koska hius on niin hauras, hius on haurastunut koska venyy. Joo enhän mäkään sitä tukkaa halunnut leikata kun näytti muka niin hyväkuntoselta ja oi että kun ne oli pitkätkin. Siis mitä siitä kun "näyttää hyvältä" (omasta mielestä? ja parin muun jotka eivät käy kampaajalla?
Sit menin kampaajan penkille joka nauro partaansa jos näin voi naisesta sanoo... ja kertoi muutamia seikkoja mistä näkee että hiukset on ihan paskassa kunnossa vaikka tavallisten pulliaisten silmiin näyttäskin muka hyvälle oikeen käherrettynä ja laitettuna.
Menkääs tollasen tukan kans hiuslakan käytön jälkeen nukkumaan ja katsokaa aamulla auringonvalosta sitä pehkoonne :D voi että kun näyttää hyvältä, pyytäkää jonkun koskettamaan sitä pehkoo, voi jestas kun tuntuu silkin pehmeeltä :D (not)
Joo älkää missään nimessä leikatko hiusta vaikka märkänä vähän venyiskin. Eihän joo monikaan kampaajalla käyvä ja hiuksista jotain tietävä, näe ollenkaan että tukka on karmeessa kuosissa.

Nimimerkillä: hillityn blondausyrityksen jälkeen erään miehen luota herännyt, joka jo sanoi hänkin että miten sulla on näin kuivat hiukset...:D siis MIEHEN suusta tällanen kommentti. ja mun hiuksethan oli niiiiiin upeet mun mielestä ;)

Ikävää että sun tukka meni pilalle, ap:n hiukset näyttää kyllä näteiltä. :)

Kampaajan kaveri; Toi on hauska toi sun nimimerkki, "kampaajan kaveri", eli kampaajan kaveri tietää kaiken siis, mukavaa että sinä ammatti ihminen olet tullut kertomaan minkälaista purkkaa minun hiukseni ovat. Ei ole paljon tultua venyteltyä hiuksia suihkun jälkeen, tukka on vielä pysynyt ihan hyvin päässä ja hyvältä näyttää = se on itselleni ainakin tärkeintä.
Sun tukka meni pilalle, pahoittelen mutta ihmisillä kun on niin erilaista tukkaa päässä. Joidenkin hiukset eivät kestä, joidenkin kestää.
Mun pehkoa on värjätty jo ala-aste ikäisestä saakka, on ollut vaikka kuinka monta kertaa värjätty blondi, mustaa, lilaa, ruskeaa, punasta (siis kaikkea mahdollista) ja edelleen on sama tukka pysynyt päässä, tietenkin välillä pätkitty latvoja. Muttei koskaan ole sen takia jouduttu ottamaan paljoa pois että ois jotenkin huonossa kunnossa.

Ja mä en todellakaan tätä projektia ole kokonaan kotona tehnyt, eli kävin ensin kampaajalla missä tehtiin värinpoisto sekä laitettiin raitoja. Siitä lähti ystäväni raidoittamaan päätäni.
Seuraavaksi olisi taas tarkoitus käydä kampaajalla.

Ja tietenkin hiukset kuivunut enemmän tai vähemmän blondauksen takia, se on ihan itsestään selvyys - mutta nykyään kun on keksitty kaiken maailman tehohoidot ja öljytipat, niillä saadaan hyvä ja kaunis lopputulos.
Kiitos huolenpidostani tukkaa kohtaan, me voimme ihan hyvin. :)

Kampaajan kaveri; Toi on hauska toi sun nimimerkki, "kampaajan kaveri", eli kampaajan kaveri tietää kaiken siis, mukavaa että sinä ammatti ihminen olet tullut kertomaan minkälaista purkkaa minun hiukseni ovat. Ei ole paljon tultua venyteltyä hiuksia suihkun jälkeen, tukka on vielä pysynyt ihan hyvin päässä ja hyvältä näyttää = se on itselleni ainakin tärkeintä.
Sun tukka meni pilalle, pahoittelen mutta ihmisillä kun on niin erilaista tukkaa päässä. Joidenkin hiukset eivät kestä, joidenkin kestää.
Mun pehkoa on värjätty jo ala-aste ikäisestä saakka, on ollut vaikka kuinka monta kertaa värjätty blondi, mustaa, lilaa, ruskeaa, punasta (siis kaikkea mahdollista) ja edelleen on sama tukka pysynyt päässä, tietenkin välillä pätkitty latvoja. Muttei koskaan ole sen takia jouduttu ottamaan paljoa pois että ois jotenkin huonossa kunnossa.

Ja mä en todellakaan tätä projektia ole kokonaan kotona tehnyt, eli kävin ensin kampaajalla missä tehtiin värinpoisto sekä laitettiin raitoja. Siitä lähti ystäväni raidoittamaan päätäni.
Seuraavaksi olisi taas tarkoitus käydä kampaajalla.

Ja tietenkin hiukset kuivunut enemmän tai vähemmän blondauksen takia, se on ihan itsestään selvyys - mutta nykyään kun on keksitty kaiken maailman tehohoidot ja öljytipat, niillä saadaan hyvä ja kaunis lopputulos.
Kiitos huolenpidostani tukkaa kohtaan, me voimme ihan hyvin. :)

Mä en oo väittäny tietäväni kaikkea, mut jonkun verran asioista tiedän, koska mulla on a) omakohtainen kokemus ja b) kampaajaystävä.

Sä oot just niitä ihmisiä, jolle on helppo myydä kaikkee kalliita hoitoöljyjä kun luullaan et ne oikeesti pelastaa tilanteen :D

Ja suurinosa näköjään ajattelee niin, et kun hiukset näyttää hyvältä niin niiden on pakko olla kunnossa.

Mä en tän enempää puutu, kun niin paljoo mua ei sun pystyyn kuivunu ja kuollu pehkos kiinnosta :D Ja kiitos vaan, mun hiukset kyl meni hetkeks pilalle mutta kun viisastuin niin sain pelastettua tilanteen. Et ei tartte sunkaan enää yhtää harmitella mun tilannetta.

Terveisin pitkillä ja vahvoilla hiuksilla varustettu kampaajan kaveri

Mä en oo väittäny tietäväni kaikkea, mut jonkun verran asioista tiedän, koska mulla on a) omakohtainen kokemus ja b) kampaajaystävä.

Sä oot just niitä ihmisiä, jolle on helppo myydä kaikkee kalliita hoitoöljyjä kun luullaan et ne oikeesti pelastaa tilanteen :D

Ja suurinosa näköjään ajattelee niin, et kun hiukset näyttää hyvältä niin niiden on pakko olla kunnossa.

Mä en tän enempää puutu, kun niin paljoo mua ei sun pystyyn kuivunu ja kuollu pehkos kiinnosta :D Ja kiitos vaan, mun hiukset kyl meni hetkeks pilalle mutta kun viisastuin niin sain pelastettua tilanteen. Et ei tartte sunkaan enää yhtää harmitella mun tilannetta.

Terveisin pitkillä ja vahvoilla hiuksilla varustettu kampaajan kaveri

Vaikuttaa ihan siltä että ite olet täydellisesti epäonnistunut hiusten vaalentamisessa, ja tällä hetkellä pikku tukkasi on jenkkipurkkaa.
Hiukseni ovat hyvässä kunnossa, ne näyttävät hyviltä ja tuntuvat hyviltä, se riittää minulle.
Taidat nyt olla vain katkera siitä että joku muu onnistuu - sinä et.

En tarkoita että kaikkien pitäisi tulla tänne kehumaan mun hiuksia, eikä mun tarvitse täällä uskotella kenellekkään että onko mun hiukset hyvässä kunnossa vai eivät, sillä tiedän varsin hyvin itse että hiukseni voivat hyvin. :)

Mutta se pitää paikkansa että monet jotka vaalentavat tummasta blondiin, heidän hiuksensa kärsivät, muttei kaikkien. Hiuksia löytyy yhtä paljon kuin meitä ihmisiäkin, ja kaikki olemme erilaisia. Minun hiukset nyt sattuu olemaan vahvempaa tavaraa kuin sinun, koita kestää .:)

Ja voin kyllä päivitellä tätä ketjua vielä kun tästä saan vaaleammaksi, muutaman viikon päästä olis tarkoitus käydä kampaajalla ja katotaan saadaanko tukkaa blondiksi. :)

Ihanat hiukset ! Tykkäsin noista kaikista kuvista, mulle kyllähän tuossa viimeisimmässä on kyllä jo tosi vaalee väri,lähes plondi. Tämmösiä ketjuja lisää!!!!
ja ton kuvan perusteella ainakin näyttää etä ois ihan hyvässä hapessa sun hiukset

Heei nyt laitan sen kuvan minkä lupasinkin.. jos ketään täällä kiinnostaa mun tukkakuvat.. laitan nyt kuitekin.
Aijaa.com - 8902905.jpg

Eli niillä raitaväreillä saatu aikaiseksi tuo tulos. Nyt annan tukan olla ja todennäköisesti seuraava keikka menee taas kampaajalle, on hyvä käydä välillä kampaajalla kuuntelemassa ammattilaisen neuvoja, nimittäin mua ainakin häiritsee toi punaisuus mun tukassa, ja siitä on kuulema aika hankala itse päästä eroon. :)

wau millaseks sait ne :)

Vaikuttaa ihan siltä että ite olet täydellisesti epäonnistunut hiusten vaalentamisessa, ja tällä hetkellä pikku tukkasi on jenkkipurkkaa.
Hiukseni ovat hyvässä kunnossa, ne näyttävät hyviltä ja tuntuvat hyviltä, se riittää minulle.
Taidat nyt olla vain katkera siitä että joku muu onnistuu - sinä et.

En tarkoita että kaikkien pitäisi tulla tänne kehumaan mun hiuksia, eikä mun tarvitse täällä uskotella kenellekkään että onko mun hiukset hyvässä kunnossa vai eivät, sillä tiedän varsin hyvin itse että hiukseni voivat hyvin. :)

Mutta se pitää paikkansa että monet jotka vaalentavat tummasta blondiin, heidän hiuksensa kärsivät, muttei kaikkien. Hiuksia löytyy yhtä paljon kuin meitä ihmisiäkin, ja kaikki olemme erilaisia. Minun hiukset nyt sattuu olemaan vahvempaa tavaraa kuin sinun, koita kestää .:)

Ja voin kyllä päivitellä tätä ketjua vielä kun tästä saan vaaleammaksi, muutaman viikon päästä olis tarkoitus käydä kampaajalla ja katotaan saadaanko tukkaa blondiksi. :)

ei voi muuta sanoo kun että: idiootti :D määki rakastan näitä kotipartureita jotka kivenkovaan väittää et heidän tukkansa on nii ainutlaatunen ja että hyö kyllä osaavat ja kun moni muu ei osaa. että muiden tukka mennee pilalle, heijän ei :D ja vaikken ookkaa ite mikää kampaajan frendi enkä mitää muutakaa eikä mua sillain kiinnosta kenenkää tuntemattoman kuontalo et mitä sille tekee mut sentään tää oli pakko sanoo kun kerta ny tällanen spektaakkeli on jonkun hiusasioista tullu. mun silmiin näyttää ihan ok:lta mut kyllähä sen tukan saa näyttää hyvältä kun kihartaa ja laittaa.

Määki rakastan näitä ihmisiä jotka pääsevät pätemään tänne kaksplussan keskustelupalstalle kun kotona ei pysty... ;)
Tää on kyllä mielenkiintoista nähdä minkälaista porukkaa täältäkin löytyy, aikuiset perheelliset naiset..!! Vai onko sittenkään? Ei ainakaan koskaan liian kypsiä... :D

Mulle ainakin se on pääasia. Että hiukset näyttää hyvältä. En mitään muuta tukaltani niin toivo, kuin sitä, että se näyttää hyvältä. Ja mä en todellakaan leikkaisi pitkää tukkaani pois sen takia, että se sattuisi venymään suihkun jälkeen, mutta näyttäisi silti hyvältä.

Ihanat tuli :) Mullakin luonnonkihara ja kuiva on vaikka mitä pistäis päähän mutta kuin hevosenharja, kestää paljon :D Ihan sama leikkaako lyhyeksi eikä värjää niin samanlainen aina.
Sama prosessi menossa myös, vähän hitaammin vain.

Siis täh mä en oikee nyt tajua, eks se pääasia olekkin että hiukset tuntuu ja näyttää hyviltä??? siis jos joku tulis sanomaan mulle että hiukseni ovat huonossa kunnossa, että käyppäs leikkaamassa, mutta silti ne näyttää hyviltä, niin miksi mä niitä leikkelisin?!? what. :DD

öööh... mun lähtötilanne oli toi, mikä sun "vaihe" 3 ja siitä meni VUOSI kampaamokäyntejä 4-6vkon välein ennen kuin tukkani oli vaalea. Siis oikeasti vaalea, ei kusenkeltainen, eikä punainen, niin kuin sulla nyt.
MENE KAMPAAJALLE!

Yhteistyössä