Läheiset ihmiset ei ymmärrä mitä ERO tarkoittaa! :`(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hannele.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hannele.

Vieras
Mies halusi eron ja nyt hän ja appivanhemmat ei päästä irti. He kutsuvat kylään ja haluavat entistä enemmän auttaa lasten hoidossa. Exä toivoo että pysymme parempina, kuin hyvinä ystävinä... Hän ei halua että olen pelkästään hänelle hänen lastensa äiti.

Miksi kukaan ei kysy mitä minä haluan! En halua mennä enää anoppilaan, en halua olla edes miehen kaveri, koska tämä SATTUU niin paljon! Minä haluan pitää viileän asialliset välit että voin toipua tästä erosta ja mennä eteenpäin elämässä! En mä halua olla joku varavaihtoehto. Niinkun mies sanoi: "Ehkä joskus voimme palata yhteen"
MÄ EN HALUA! MINÄ EN HALUNNUT EROTA!!! Ei me edes yritetty selvittää ongelmia kunnolla. Ex ja appivanhemmat haluavat että kaikki on kuten ennen, vaikka yhdessä ei asuta ym. MÄ EN PYSTY!

Miten tämän saisi sanottua heillä kauniisti? En halua loukata ex appivanhempia, he olivat minulle todella tärkeitä ihmisiä, samoin ex mieheni. :(

Sanot rehellisesti että et pysty etkä halua olla exäsi kanssa tekemisissä. Hänen vanhempansa sen sijaan ovat syyttömiä teidän välirikkoonne. Jos he haluavat pitää yhteyttä, en sinuna rikkoisi välejä. Ja ovathan he edelleen teidän lasten isovanhempia,.

Appivanhempien kanssa olisin tekemisissä kohtuudella, ihan vain siksi, että lapsilla säilyy välit... siis jos teillä oli lapsia.
Miehen kanssa en vähään aikaan ainakaan olisi ollenkaan tekemisissä, sano että haluat rauhassa läpikäydä asioita. Kuulostaa siltä, että miehesi haluaa ns. syödä ja säästää kakun, eli saada sinulta vielä säännöllisesti, mutta silti pitää mahdollisuudet avoinna toisille naisille.

Minä en taas ymmärrä miksi sillat pitää polttaa.
He ovat kuitenkin edelleen elämässäsi ja tulevat olemaan.Voithan pitää hieman etäisyyttä,sekin aika koittaa kun et enää ole katkera.

Sanot rehellisesti että et pysty etkä halua olla exäsi kanssa tekemisissä. Hänen vanhempansa sen sijaan ovat syyttömiä teidän välirikkoonne. Jos he haluavat pitää yhteyttä, en sinuna rikkoisi välejä. Ja ovathan he edelleen teidän lasten isovanhempia,.

On he lasten isovanhemmat, sitä en ole heiltä ja lapsilta pois viemässä. En vaan itse halua nähdä heitäkään muuten kuin lapsia viedessä ja hakiessa. En halua enää istua samassa kahvipöydässä, kun en pysty olemaan pillittämättä... Appi varsinkin on ollut aina kuin isä minulle. Minulla ei ole omaa isää.

Kuulostaa niin minun elämältäni. Mies on sitä mieltä että erosta huolimatta voisimme kyläillä kavereiden luona kuten ennenkin. Minä olen "hieman" eri mieltä. Minäkään en eroa halunnut ja nyt olen sitä mieltä että etsin kyllä ihan omaa seuraa, ei tuollainen voi jatkua niin kuin olisimme edelleen perhe.

Sano suoraan niille appivanhemmille että sua sattuu liikaa olla tekemisissä. Ajan kanssa varmaan helpottaa, mutta ainakin aluksi varmaan on helpompi olla mahdollisimaan vähän tekemisissä. Kyllä he varmaan ymmärtävät ja pitävät varmaan myös reiluna jos rehellisesti näytät niille tunteesi. Haleja!

Kuulostaa niin minun elämältäni. Mies on sitä mieltä että erosta huolimatta voisimme kyläillä kavereiden luona kuten ennenkin. Minä olen "hieman" eri mieltä. Minäkään en eroa halunnut ja nyt olen sitä mieltä että etsin kyllä ihan omaa seuraa, ei tuollainen voi jatkua niin kuin olisimme edelleen perhe.

Sikamaisia exiä! >:O Ihan kun eron jälkeen yhdessä oleskeltaisiin. Ja kyläilyt, varmaan exäni haluaa että kyläilen hänen sukulaisillaankin kuten ennen. Taidan laittaa exälle asiasta viestin. Apua sen muotoiluun? En todellakaan ala toisen varapanoksi! Tästälähin puhutaan lasten asioista vain, ei mielestäni ainakaan minun muu elämä kuule enää exälle ja hänen perheelleen?!

[QUOTE="vieras";24881876]Sovi :D Jos sinä et sovi miehellesi niin miksi hän haluaa tiivitä yhteyttä? Kuullostaa vastuutaan pakoilevalta pojanklopilta.[/QUOTE]

Minua ei kyllä yhtään naurata tuo syy, mutta naura sinä vaan.

Sikamaisia exiä! >:O Ihan kun eron jälkeen yhdessä oleskeltaisiin. Ja kyläilyt, varmaan exäni haluaa että kyläilen hänen sukulaisillaankin kuten ennen. Taidan laittaa exälle asiasta viestin. Apua sen muotoiluun? En todellakaan ala toisen varapanoksi! Tästälähin puhutaan lasten asioista vain, ei mielestäni ainakaan minun muu elämä kuule enää exälle ja hänen perheelleen?!
Älä mitään viestiä laita, kun tee se selväksi käytännön elämässä. Kuulostat epävarmalta ja vähän pompoteltavalta ihmiseltä, joka ei saa sanottua koskaaan mitään siitä typerästä syystä, etteivät toiset loukkaantuisi ja jäät odotteleman toisilta oikeanlaisia reaktioita (jos et niitä saa, niin sitten ahdistaa). Se on todella raskas elämäntapa.

[QUOTE="vieras";24881956]Älä mitään viestiä laita, kun tee se selväksi käytännön elämässä. Kuulostat epävarmalta ja vähän pompoteltavalta ihmiseltä, joka ei saa sanottua koskaaan mitään siitä typerästä syystä, etteivät toiset loukkaantuisi ja jäät odotteleman toisilta oikeanlaisia reaktioita (jos et niitä saa, niin sitten ahdistaa). Se on todella raskas elämäntapa.[/QUOTE]

Pieleen meni, mutta kiitos silti analyysistä! :)
Miksi minun pitäisi mielestäsi loukata anoppia ja appia? He eivät ole eromme syy. Miksi pitäisi loukata exää? Kun hän loukkasi minua, vai...?

Kosto... Onko se sen arvoista?

Niin tyypillistä miesten järjenjuoksua! Pitää olla varma p**o siihen asti, kunnes löytyy uusi... :headwall: Mutta enemmän mä ihmettelen sinua, että suostut olemaan moisena kynnysmattona! :O Sitä saa mitä tilaa, joten jos hän on eron halunnut, niin pysyköön sitten pois sun elämästä. Ei tosiaan voi syödä ja säästää samaan aikaan. Mutta se on SUN tehtävä laittaa rajat tuollaselle tai muuten se pompottaa sua loputtomiin. Ja joo, ei sun ole mikään pakko sinne ex anoppilaankaan mennä, jos et halua. Jos sellasesta sitten vetävät herneet nenäänsä, niin antaa mennä. Älä sinä sillä päätäsi vaivaa - ongelma on sillon heidän korvien välissä. Jos he haluaa lapsia tavata, niin se on ihan exän tehtävä niitä sinne kiikuttaa - ei sun. Saat toki pysyä akikkien kanssa asiallisissa väleissä halutessasi, mutta sulla on myös oikeus jatkaa elämääsi ERON jälkeen ja se kannattaa nyt tehdä kaikille heti niin selväksi kun ikinä.

En laittaisi ex-appivanhempien kanssa välejä poikki, jos he kerran ovat todella läheisiä. Sanoisin suoraan, että nyt täytyy pitää vähän etäisyyttä, koska sattuu niin paljon. Mutta joskus se ei enää satu niin paljon ja sillon voi kaduttaa, että meni välit myös appivanhempiin.

On kyllä yksi paskimmista asioista mitä voi toiselle erotessa sanoa, että "ehkä joskus voitas vielä mennä yhteen...". Tällanen kommentti pilas vuoden elämästäni.

Sillä jätetään itelle takaportti, mutta pilataan toisen mahdollisuuksia toipua ja jatkaa elämäänsä eteenpäin.

Pieleen meni, mutta kiitos silti analyysistä! :)
Miksi minun pitäisi mielestäsi loukata anoppia ja appia? He eivät ole eromme syy. Miksi pitäisi loukata exää? Kun hän loukkasi minua, vai...?

Kosto... Onko se sen arvoista?
En sanonut, että pitää loukata ihmisiä, vaan minusta ei pidä sitä pitää kaikessa tekemisessä ensimmäisellä sijalla, ettei loukkaisi ketään. Ja joskus pitää sen verran loukata ihmisiä (mistä tahansa voi loukkaantua), että saa todelliset tunteensa sanottua ja sitten saa suuttua, jos niitä ei kuunnella. Et voi odottaa noilta ihmisiltä mitään, jos itse annat kävellä omien tunteidesi päältä. He eivät ole vastuussa sinusta, vaan sinä olet vastuussa itsestäsi. Otsikossa jo passiivisesti itket, että "Läheiset ihmiset ei ymmärrä mitä ERO tarkoittaa! :`(". No eivät tietenkään ymmärrä, kun haluavat toimia niin, mikä paremmin heille sopii. Sinulla kun ei näytä olevan näkyvää tahtoa siitä, mikä sinulle on hyväksi, niin miksi huomioisivat sinua.

[QUOTE="vieras";24882144]En sanonut, että pitää loukata ihmisiä, vaan minusta ei pidä sitä pitää kaikessa tekemisessä ensimmäisellä sijalla, ettei loukkaisi ketään. Ja joskus pitää sen verran loukata ihmisiä (mistä tahansa voi loukkaantua), että saa todelliset tunteensa sanottua ja sitten saa suuttua, jos niitä ei kuunnella. Et voi odottaa noilta ihmisiltä mitään, jos itse annat kävellä omien tunteidesi päältä. He eivät ole vastuussa sinusta, vaan sinä olet vastuussa itsestäsi. Otsikossa jo passiivisesti itket, että "Läheiset ihmiset ei ymmärrä mitä ERO tarkoittaa! :`(". No eivät tietenkään ymmärrä, kun haluavat toimia niin, mikä paremmin heille sopii. Sinulla kun ei näytä olevan näkyvää tahtoa siitä, mikä sinulle on hyväksi, niin miksi huomioisivat sinua.[/QUOTE]

Tämä on kyllä niin totta! :(

Mies haluaa joo pitää "takaportin" auki, mutta minä EN halua.

Huomenna, kun saan tämän pillityksen loppumaan, soitan exän isälle ja äidille ja kerron mitä minä nyt tarvitsen ja haluan. Miehelle teen myös selväksi miten hommat tästä edes etenee, että minä olen VAIN hänen lastensa äiti.

Tämä on kyllä niin totta! :(

Mies haluaa joo pitää "takaportin" auki, mutta minä EN halua.

Huomenna, kun saan tämän pillityksen loppumaan, soitan exän isälle ja äidille ja kerron mitä minä nyt tarvitsen ja haluan. Miehelle teen myös selväksi miten hommat tästä edes etenee, että minä olen VAIN hänen lastensa äiti.
Jätäpä kuitenkin se nyt vielä tekemättä ja itke vähän vielä lisää (niin kauan kuin tarvitsee). Jotenkin tuntuu, että olet nyt haavoittuneessa tilassa kuin lapsi ja silloin kommunikoinnista tulee sitä, että ei olla tasaveroisia. En usko, että oikeasti kuuntelevat sinua, ennen kuin olet saanut kunnolla koottua itsesi ja pystyt puhumaan heille kuten aikuinen aikuiselle ilman suurempia tunteenpurkauksia (ja selität järjellä miksei joku asia sinun tunteillesi sovi). Olet nyt vaan omissa oloissasi kokonaan ja katso tilanne jonkin ajan kuluttua uudelleen. Sinulla on oikeus nyt vetäytyä. Ja jos et ole miehelle loukkaantunut ollenkaan ja ollut vihainen, niin sekin vaihe olisi hyvä käydä läpi. Muuten se voi jäädä useaksi vuodeksi hiertämään pään sisälle.

[QUOTE="vieras";24882291]Jätäpä kuitenkin se nyt vielä tekemättä ja itke vähän vielä lisää (niin kauan kuin tarvitsee). Jotenkin tuntuu, että olet nyt haavoittuneessa tilassa kuin lapsi ja silloin kommunikoinnista tulee sitä, että ei olla tasaveroisia. En usko, että oikeasti kuuntelevat sinua, ennen kuin olet saanut kunnolla koottua itsesi ja pystyt puhumaan heille kuten aikuinen aikuiselle ilman suurempia tunteenpurkauksia (ja selität järjellä miksei joku asia sinun tunteillesi sovi). Olet nyt vaan omissa oloissasi kokonaan ja katso tilanne jonkin ajan kuluttua uudelleen. Sinulla on oikeus nyt vetäytyä. Ja jos et ole miehelle loukkaantunut ollenkaan ja ollut vihainen, niin sekin vaihe olisi hyvä käydä läpi. Muuten se voi jäädä useaksi vuodeksi hiertämään pään sisälle.[/QUOTE]
Tai uudemmalla ajattelulla soita kuitenkin vaan ja kerro miltä tuntuu, mutta sitten pidä etäisyyttä ja älä anna vaikuttaa heidän päätöksiisi ennen kuin olet saanut itseäsi koottua ja tunteitasi selvitettyä.

Uusimmat

Yhteistyössä