Te jotka viette lapsenne 9kk-2v päiväkotiin, lukekaa tuo pe iltalehti niin tajuatte miten idiootteja olette!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuvottavat vanhemmat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hansu";24932417]Musta ois ihanaa kun voisin pitää lapset kotona eskariin asti, mutta tuskin on siihen mahdollisuutta. Pyrin kyllä olemaan kotona siihen asti että molemmat lapset ovat 3v. Itse olen ollut päiväkodissa töissä eikä todellakaan ole alle 3v. paikka jos isommankaan.[/QUOTE]

Jos on todella ollut sellainen päiväkoti, niin oletko tehnyt jotain reklamaatiota niistä epäkohdista, mitä siellä oli? Musta päiväkotien arvostelijat tekevät niin yleensä vain oikeuttaakseen sillä oman kotona lököttelynsä ja työn vieroksumisen, jos ei oikeasti vaan halua tehdä töitä niin vois sanoa suoraan eikä syyttää päiväkoteja...

[QUOTE="kyllästynyt";24932434]Jos on todella ollut sellainen päiväkoti, niin oletko tehnyt jotain reklamaatiota niistä epäkohdista, mitä siellä oli? Musta päiväkotien arvostelijat tekevät niin yleensä vain oikeuttaakseen sillä oman kotona lököttelynsä ja työn vieroksumisen, jos ei oikeasti vaan halua tehdä töitä niin vois sanoa suoraan eikä syyttää päiväkoteja...[/QUOTE]

Kyllä olen raportoinut päiväkodin johtajaa ja sanonut ihan hoitajille päin naamaa kun ovat toimineet törkeästi lapsia kohtaan. No mulla ei ainakaan ole kyse siitä etten haluaisi mennä töihin, vaan siitä että lapseni ovat vain hetken pieniä ja ehtivät kyllä olla vuosi tolkulla hoidossa/koulussa, minä haluan olla se kuka näkee ensimmäisenä kun lapseni oppii uusia asioita ja kolme vuotta on lapsen elämässä todella pieni aika.

meillä ei kohdella YHTÄKÄÄN lasta huonosti, ja vaikka ryhmät ovat isoja, ne jaetaan joka ikinen päivä omiksi pienryhmikseen joissa on max 5 lasta, useimmiten 3-4. Lapset eivät voi huonosti, ja saavat kyllä huomiota, ulkoilua, ruokaa, virikkeitä, sekä omaa rauhaa.

huonoa hoitoa löytyy varmasti joistakin päiväkodeista, vanhainkodeista, iltapäiväkerhoista jne, mutta pääasiallisesti hoito on edelleen suomessa hyvää.

Mikä maaginen raja tuo 3 vuotta on? Miksei 3,5 vuotta tai 5 vuotta? Palstalogiikalla jokaisella on varaa olla kotona vaikka ilman kotihoidontukea, kun kerran on itse lapsensa tehnyt ja ainahan voi asua vuokralla.

Miksi teette lapsia jos viette ne noin pieninä päiväkotiin?? Joo, joo, on talolainaa jne, mutta aina pärjää vähemmälläkin. Tai asukaa vuokralla siihen asti. Mua oikeasti kuvottaa vanhemmat joka vievät noin pienen tarhaan ja sitten selittävät "kun on se omahoitaja systeemi ja lapsi Oikeasti tarvitsee jo seuraa kun on niin vilkas"..Oikeesti tekisi mieli haistattaa pa¤"kat!

..ja minua kuvottaa tuollaiset ihmiset jotka kirjoittelevat tänne ja arvostelevat / haukkuvat toisten tekemiä päätöksiä.

Kyllä mun mielestä yli 2 vuotias alkaa olla jo paljon valmiimpi hoitoon, kuin esim. 1-vuotias tai nuorempi. Että jos vain mahdollista, niin hoitaisin kotona vähintään sen 2 -vuotta.

Sen enempää valintoja arvottamatta, haluan lisätä keskusteluun sen, että kotivanhempiaikana kannattaa ehdottomasti kerhoilla tai harrastaa! Aikuiskontaktit ovat silloin tarpeen- ja saa lapsikin niitä sosiaalisia kokemuksia.

[QUOTE="vieras";24931192]Mä olen tosi yllättynyt että aiot viedä vauvan hoitoon. Syystä että olen pitänyt sinua ns. hyvänä äitinä. Älä nyt ymmärrä väärin. Hyvä varmasti oletkin mutta silti yllättävä veto sinulta..

Joo joo ei ole rahaa ja ura kärsii ja blaablaablaa mutta minua ihmetyttää eniten se miten kukaan raaskii viedä vauvaa hoitoon? Onko äiti / isä täysin tunteeton vai miten kukaan voi??[/QUOTE]
Pikku pakko raaskia, ellei halua tehdä ammatillista itsemurhaa. Beibe syntynee kesäkuussa, olisi siis keväällä 2013 kutakuinkin 10-11 kk kun mun pitäisi niinsanotusti iskeä jos aion työllistyä.

No, mulla on vuorotyötä tekevä mies jolla on arkivapaita vähintään 2 päivänä viikossa yleensä. Pikkuiselle siis tulisi hoidossaoloa sangen vähän loppujen lopuksi, jos hän on keskivertoviikkona iskän kanssa kotona vaikka ma-ti, keskiviikkona kotona kun iskä menee iltaan/yöhön töihin, torstaina hoidossa aamusta ehkä puoleenpäivään jotta isä saa nukkua yövuoron jälkeen & ennen illan työvuoroa, ja perjantaina myös hoidossa puoleenpäivään samasta syystä. La ja su kotona äidin kanssa, isän ollessa töissä.

Mulla on velvollisuuksia koko perhettä kohtaan, ei vain vauvaa kohtaan, ja koko perheen hyvinvointi vaatinee sen että menen töihin keväällä/alkukesällä 2013 ja alan lopultakin ihan oikeasti tienaamaan jotain. Enkä aio odottaa, että uudet valmistuvat ryhmät rynnivät mun ohitseni työmarkkinoilla, siihen tällä perheellä ei yksinkertaisesti ole varaa koska jos näin käy niin äidin pää tulee hajoamaan - en opiskellut 3½ v siksi että jäisin työttömäksi.

Sellainen on tämänhetkinen suunnitelma. Sitä en voi tietää, onko mieli ja/tai tilanne muuttunut kevääseen 2013 mennessä. Tai että tuleeko tästä edes mitään vauvaa, vai meneekö kesken tai onko tuulimuna...mutta suunnitella kai silti voi.

No, mulla on vuorotyötä tekevä mies jolla on arkivapaita vähintään 2 päivänä viikossa yleensä. Pikkuiselle siis tulisi hoidossaoloa sangen vähän loppujen lopuksi, jos hän on keskivertoviikkona iskän kanssa kotona vaikka ma-ti, keskiviikkona kotona kun iskä menee iltaan/yöhön töihin, torstaina hoidossa aamusta ehkä puoleenpäivään jotta isä saa nukkua yövuoron jälkeen & ennen illan työvuoroa, ja perjantaina myös hoidossa puoleenpäivään samasta syystä. La ja su kotona äidin kanssa, isän ollessa töissä.

Mutta tämähän onkin loistava tilanne. En olisi uskonutkaan että sinä veisit vauvaa tunniksi 5 päivänä viikossa hoitoon ;)

[QUOTE="vieras";24932779]Mutta tämähän onkin loistava tilanne. En olisi uskonutkaan että sinä veisit vauvaa tunniksi 5 päivänä viikossa hoitoon ;)[/QUOTE]

Siis anteeksi,mutta pakko kommentoida; MITÄ PERSEENNUOLENTAA!! Mistä sä voit tietää, minkälainen tyyppi Anatolia-nimimerkin taakse kätkeytyy? Ja yhtäkkiä muutaman päivän viikossa oleva hoito ei olekaan niin paha ja se tekeekin sitten sellaisesta mammasta superäidin? Just... Ja tiedoksi vaan, että minä vien 1v2kk vauvani hoitoon 3pv:ksi viikossa, olenko superäiti myös?

[QUOTE="vieras";24932779]Mutta tämähän onkin loistava tilanne. En olisi uskonutkaan että sinä veisit vauvaa tunniksi 5 päivänä viikossa hoitoon ;)[/QUOTE]
Toivon todella etten joudu viemään vauvaa joka päivä hoitoon, tai edes pari kertaa viikossa koko päiväksi hoitoon. Hittolainen, enhän mä tykkää edes tuota viittä vaille kuusivuotiasta pitää kokopäivähoidossa vaan hänetkin haen aina puoliltapäivin (tai mies hakee) jos on mahdollista, ja pidetään arkivapaita.

Mutta sen näkee tosiaan sitten kun tilanne on ajankohtainen että miten käy. Ehkä mä oon siihen mennessä leski tai jotain :D, ehkä meillä on silloin jo seuraava pulla uunissa, ehkä ei asuta Suomessa päinkään enää, tms. Ei voi tietää varmasti.

Niin ja osittaista hoitovapaatakin olen ajatellut, jos sen saa vaan työnantajan puolesta toteutettua sitten joskus.

Mulla on kolme lasta ja kaikki aloittaneet päivähoidon eri aikoihin. Esikoinen 1v 3 kk, keskimmäinen oli 4 v ja nuorin 2 v. 6kk. Kaikkien kanssa on kotona ollessa kerhoiltu. Kaikkein vaikein päivähoidon aloitus oli tuolle 4 vuotiaalle keskimmäiselle. Hän itki ja näki painajaisia koko syksyn ja joka aamu hän kysyi onko pakko mennä päiväkotiin? Vasta vuoden vaihteen jälkeen alkoi helpottamaan. Edelleen hän on kolmesta lapsistamme sosiaalisesti varautunein, nyt eskarissa. Onko päiväkodin aloitus iällä tähän vaikutusta, en tiedä, mutta ainakin kahdella nuoremmalla iällä pk-uran aloittaneelle päiväkotiin sopeutuminen oli huomattavasti helpompaa.
Päiväkotiin olen aina ollut tyytyväinen. Hoitajat ihania ja oikeasti kiinnostuneita lapsen asioista.

Mä en hoitais lapsiani eskariin asti kotona, mistään rahasummasta. Kunhan tää yks ulkoistaa itsensä musta, olis tarkoitus mennä töihin, riippuen tosin vauvan vaatimustasosta :D En tiedä, kauanko vauvaa hoidetaan kotona, mutta pitää saada nuo vanhemmat lapsetkin elämään, ei ne lakkaa syömästä, edes 3 vuodeksi.

• Tykkää
Reactions: emppu75
Siis anteeksi,mutta pakko kommentoida; MITÄ PERSEENNUOLENTAA!! Mistä sä voit tietää, minkälainen tyyppi Anatolia-nimimerkin taakse kätkeytyy? Ja yhtäkkiä muutaman päivän viikossa oleva hoito ei olekaan niin paha ja se tekeekin sitten sellaisesta mammasta superäidin? Just... Ja tiedoksi vaan, että minä vien 1v2kk vauvani hoitoon 3pv:ksi viikossa, olenko superäiti myös?

Mitä vittua? :D Rauhoitu hyvä ihminen! En tunne anatoliaa mutta kyllä sitä ihmisistä muodostaa tietynlaisia käsityksiä palstaillessa ;) En pidä Anatoliaa superäitinä, en myöskään sinua, miksi ihmeessä pitäisin? Varsinkaan kun itse en noin pientä muilla hoidattaisi 3 päivää viikossa. Ja ei tietenkään osa-aikahoito silloin tällöin ole niin paha kuin 8 tuntia joka päivä.

Tässä piti lukea tietenkin 8 tunniksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24932826:
Mä en hoitais lapsiani eskariin asti kotona, mistään rahasummasta. Kunhan tää yks ulkoistaa itsensä musta, olis tarkoitus mennä töihin, riippuen tosin vauvan vaatimustasosta :D En tiedä, kauanko vauvaa hoidetaan kotona, mutta pitää saada nuo vanhemmat lapsetkin elämään, ei ne lakkaa syömästä, edes 3 vuodeksi.

Mä olen karsinut lähinnä omista vaate/kosmetiikka/viihdekuluista. Eikä olla lomailtu ulkomailla muutamiin vuosiin enää. Meillä syödään kylllä ihan normisti. Tietysti miehen palkka on (ei mikään huippusuuri) ja mun kotihoidontuki sekä vähän mun säästöjä. Mutta nämä on arvokysymyksiä monesti ja kaikki tekee niinkuin omalle perheelle ja tilanteeseen parhaiten sopii.

Alkuperäinen kirjoittaja sääntöjen mukaan;24932401:
Ihan omista kokemuksistani. Ulkopuolisen hoitajan kanssa lapseni oli eka kertaa hoidossa 10kk-ikäisenä pari tuntia. Oli itkenyt jnk verran, mutta muuten ok. Toisen kerran oli mennyt jo paremmin ja kolmantena kertana ei ollut enää itkenyt ollenkaan.

Ystäväpiirissäni monet ovat vieneet yksivuotiaan hoitoon, eikä yhdenkään lapsi ole viikkotolkulla huutanut koko päivää hoitopaikassa,vaan pari eka kertaa olleet ne itkuisimmat ja sitten ovat jääneet hoitoon mukisematta. Mutta meillä onkin kaikilla kotiasiat kunnossa ja lapset saaneet hellyyttä ja huomiota alusta saakka rutkasti :)

Ei kannata tehdä johtopäätöksiä ja teorioita omien ja muutaman tuttavalapsen perusteella.

Kaikki on loppujen lopuksi lapsen luonteesta kiinni ja sitä protestoin, että vanhemmilla ei ole tarpeeksi paljon vaihtoehtoja vaikka huomaisivatkin että päiväkoti ei yksinkertaisesti sovi heidän lapsilleen. Koska ei se kaikille sovi todellakaan yhden vuoden iässä.

Ja niin kuin joku kirjoittikin jo parivuotias on valmiimpi kestämään ne haasteet jotka hän päiväkodissa kohtaa.

Mä olen karsinut lähinnä omista vaate/kosmetiikka/viihdekuluista. Eikä olla lomailtu ulkomailla muutamiin vuosiin enää. Meillä syödään kylllä ihan normisti. Tietysti miehen palkka on (ei mikään huippusuuri) ja mun kotihoidontuki sekä vähän mun säästöjä. Mutta nämä on arvokysymyksiä monesti ja kaikki tekee niinkuin omalle perheelle ja tilanteeseen parhaiten sopii.

Niin? En nyt ymmärrä, miten tää liittyy muhun?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24932933:
Niin? En nyt ymmärrä, miten tää liittyy muhun?

No sitä vaan tarkotin, että kannattaa ensin katsoa mistä voisi karsia ennekuin ruoasta. Harvalla Suomessa on niin tiukkaa että ei ole varaa ostaa perheelle ruokaa. No en tiedä sun tilannetta, ootko yksinhuoltaja tms.

Ei kannata tehdä johtopäätöksiä ja teorioita omien ja muutaman tuttavalapsen perusteella.

Kaikki on loppujen lopuksi lapsen luonteesta kiinni ja sitä protestoin, että vanhemmilla ei ole tarpeeksi paljon vaihtoehtoja vaikka huomaisivatkin että päiväkoti ei yksinkertaisesti sovi heidän lapsilleen. Koska ei se kaikille sovi todellakaan yhden vuoden iässä.

Ja niin kuin joku kirjoittikin jo parivuotias on valmiimpi kestämään ne haasteet jotka hän päiväkodissa kohtaa.

No mistä mä sitten ne johtopäätökset tekisin, jos en omasta ja ystävieni kokemuksista. En ole koskaan kohdannut yhtäkään perhettä, joissa hoitoon viety lapsi olis oireillut niin paljon, että pitäis ottaa kokonaan pois hoidosta. Siksikin tutkisin, mitä siinä on taustalla, että joku niin tekee.

[QUOTE="...";24932951]No sitä vaan tarkotin, että kannattaa ensin katsoa mistä voisi karsia ennekuin ruoasta. Harvalla Suomessa on niin tiukkaa että ei ole varaa ostaa perheelle ruokaa. No en tiedä sun tilannetta, ootko yksinhuoltaja tms.[/QUOTE]

Mun mistään ruuasta tarvi karsia. Haluan mennä töihin, pidän mun työstä.

Miksi tappelette? Miksette mieluummin keskustele järkevästi iltalehden jutusta? Siinä kuitenkin oli aika hurjia tilanteita. MIksei kukaan kyseenalaista päiväkoteja?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24932958:

Kätilön työ on varmasti tosi antoisaa ja mielenkiintoista :saint:

Sehän siinä juuri onkin pointtina, että kun menee töihin, niin ei tarvitse karsia ruuasta tai oikein mistään muustakaan. Ja vaikka palsta sanoisi mitä, niin lapsia ei pelkällä rakkaudella elätetä & tasapainoisiksi aikuisiksi kasvateta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24932958:

okei... sain tuosta loppulauseesta sellaisen käsityksen että menet töihin kun vauva syntyy, koska pitää ruokkia 3 muuta lasta. Mutta whatever.

Yhteistyössä