seuraavat kolme viikkoa saain sitten pysyä himassa, voi v****!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei helv...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei helv...

Vieras
Kävin äsken hammaslääkärissä. Olin jopa sinne mennessä iloinen että pääsin, koska mun etuhampaaseen oli tullut reikä ihan ienrajaan, ja molemmista etuhampaista oli tapakuolelta lohjennut pystysuunnassa palat.

No, menin siis sinne hammaslääkäriin (kunnan), ja kun pääsin tuoliin istumaan niin hammaslääkäri ekan vartin kauhisteli niitä mun etuhampaita. Mulla on synnynnäinen kiillevaurio, joten hampaat tosiaan on aika huonoa laatua. Sitten hän puudutti, poraili ja alkoi paikaamaan. Kuitenkin kesken paikkauksen hammaslääkäri totesi että meiltä loppuu aika kesken, JA JÄTTI HOMMAN KESKEN! Kysyin että mitäs nyt sitten, niin hän sanoi että paikataan seuraavalla kerralla loppuun se, että ei ole pahan näköinen. Nökötin sitten tuolissa ja odotin että hän varaa mulle uuden ajan, joka MENEE JOULUKUUN ALKUUN! Huoneesta päästyäni menin vessaan katsomaan itseäni peilistä, ja totesin että mihinkään en aio tämän näköisenä liikkua.

Mulla tursuu nyt etuhampaiden takaa hammasväleistä kirkkaan valkoista paikka-ainetta, eli se erottuu sokeankin silmään mun omien hampaiden väristä. JA SEN LISÄKSI MULLA ON TOISESSA ETUHAMPAASSA 1/4 osa hampaasta RUSKEAA AMMOTTAVAA REIKÄÄ!! Mä en kestä, mä näytän oikeesti ihan hirviöltä, enkä mä yhtään liioittele. Miten tällaista voidaan tehdä??? Mulla ei oikeesti oo varaa mennä mihinkään yksityiselle hammaslääkärille korjauttamaan tätä. :'(

Ei liity nyt ap:n asiaan mutta on kai se ennen ollut meininkiä kun nuorisolle on mieluummin laitettu tekarit kuin maksettu hammashoidoista. Esim mummoni sai tekarit rippikoululahjaksi. siinä sitten muutaman kuukauden odotellut täysin hampaattomana tekareita.. Huhhuh :O

Ensimmäisenä tilaa aika yksityiselle saat ne hampaat oikeasti kuntoon. En kyllä tuollaisen jälkeen enää menis samalle lääkärille kun en luottais lopputulokseen. Yksityinen ei hirveän paljon kalliimpaa loppujen lopuksi ole ja sieltäkin saa laskun jopa osissa jos kehtaa vaan pyytää.

Ja sitte tee se valitus.

En mä tiiä mitä mä teen, mulla ei oikeesti oo nyt varaa mennä yksityiselle, ja uus aika on tosiaan joskus kolmen viikon päästä. Mä vaan itken nyt himassa ja mietin et mitä helkkaria mä teen. :(

En mä tiiä mitä mä teen, mulla ei oikeesti oo nyt varaa mennä yksityiselle, ja uus aika on tosiaan joskus kolmen viikon päästä. Mä vaan itken nyt himassa ja mietin et mitä helkkaria mä teen. :(

Soita sinne yksityiselle ja selitä tilanne. luulen että antavat maksuaikaa ja ehkä osissakin kun selität tilanteen. Ei tuon näköisenä oo pakko kulkea.
Tai toinen vaihtoehto on et soitat sinne tk:n hammashoitolaan ja vaadit uuden ajan heti ja eri lääkärin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tee näin.;24999579:
Jos et naura, niin ne ei näy.

No ei kyllä varmaan paljoa nauratakaan tämän jälkeen. :(

Mutta jos totta puhutaan niin mä olen oikeasti ihminen joka hymyilee ja nauraa paljon, ja mun hymy varaan sitten näyttää lähinnä apinan irvistykseltä, koska joka kerta kun hymyilen, tai varsinkin nauran niin mun etuhampaat kyllä näkyy kokonaan.

Ongelmasi on kosmeettinen, tuo hoito toki jäi ikävästi kesken mutta eiköhän siinä ole hoidettu ne asiat millä hoitoa pystytään jatkamaan sitten joulukuussa. Eikö oikeasti noi etuhampaiden reiät muka oireilleet aiemmmin?

Minusta tää ei ole hammaslääkärin moka vaan sinun jos et mennyt ajoissa hammaslääkäriin. Kiillevauroisen pitäis käydä ainakin suuhygienistin tarkastuksessa kerran vuodessa, jolloin katsotaan myös miten reiänalut on edenneet.

[QUOTE="vieras";24999666]Ongelmasi on kosmeettinen, tuo hoito toki jäi ikävästi kesken mutta eiköhän siinä ole hoidettu ne asiat millä hoitoa pystytään jatkamaan sitten joulukuussa. Eikö oikeasti noi etuhampaiden reiät muka oireilleet aiemmmin?

Minusta tää ei ole hammaslääkärin moka vaan sinun jos et mennyt ajoissa hammaslääkäriin. Kiillevauroisen pitäis käydä ainakin suuhygienistin tarkastuksessa kerran vuodessa, jolloin katsotaan myös miten reiänalut on edenneet.[/QUOTE]

Mä olen viimeksi käynyt hammaslääkärissä keväällä. Mun kiillevaurio on sen verran paha, että näitä mun hampaita on nyt yritetty muutama vuosi saada siihen kuntoon että ne ois edes hetken kaikki samaan aikaan ehjinä, jotta voitaisiin kruunuttaa koko suu. Mutta mulla tulee reikiä sitä mukaan kun niitä paikataan, ja koska kunnallisessa hammashuollossa ajat venyy usein muutaman kuukaudenkin päähän toisistaan, niin niitä reikiä kerkeää tulla joka kerta lisää ennen seuraavaa kertaa, vaikka pesen hampaani 2x päivässä ja käytän fluori ja xylitoli tuotteita päivittäin.

Tämän tänpäiväisen ajan sain varatessa reilu viikon päähän juurikin sen takia, että koska se reikä on etuhampaassa, niin se on kuulemma särkypäivystysajasta seuraavaksi kiireellisin, juurikin sen takia että se on kosmeettinen. Eli mikis ne siis tekevät mun hampaista vielä hirveemmän näköiset jos se pelkkä kosmeettinen syy oli aihe antaa mulle kiireellinen aika?

Sun ei varmaan kannattais alkaa pätemään mulle näistä asioista, tuksin kovin moni joutuu ramppaamaan hammaslääkärissä yhtä usein kuin mä, ja sitä kautta tiedän kyllä aika paljon hammaslääkärin käyännöistä yms. En mä tahallani päästä hampaitani tähän kuntoon ja olisin todella kiitollinen jos mun hampaat ei olis näin huonot.

Noh, mä kuljin sen 3vkoa puolet etuhampaista puuttuen...et ei tuo nyt niin paha ole.. ;)

Aina voi soittaa ja koittaa saada uutta aikaa lähemmäks, tai soitat kipuaikaa..

Tai menet yksityiselle...Tai tyydyt olemaan hampaittesi kanssa ja odotat sen seuraavan ajan..

Ei tuo nyt ole oikeasti niin paha juttu..

Noh, mä kuljin sen 3vkoa puolet etuhampaista puuttuen...et ei tuo nyt niin paha ole.. ;)

Aina voi soittaa ja koittaa saada uutta aikaa lähemmäks, tai soitat kipuaikaa..

Tai menet yksityiselle...Tai tyydyt olemaan hampaittesi kanssa ja odotat sen seuraavan ajan..

Ei tuo nyt ole oikeasti niin paha juttu..

No mitäs kuljit, oisit päässyt hammaslääkäriin viikon päästä siitä kun oisit ajan varannut, parhaassa tapauksessa jo heti seuraavana päivänä. Kyllä mullakin on jumalauta ollut etuhampaat poikki vaikka miten päin, mutta oon aina soittanut saman tien itelleni hammaslääkäriajan kun niin on käynyt.

Mun mielestä on paha juttu ett mun pitää olla suu kiinni seuraavat kolme viikkoa.

No mitäs kuljit, oisit päässyt hammaslääkäriin viikon päästä siitä kun oisit ajan varannut, parhaassa tapauksessa jo heti seuraavana päivänä. Kyllä mullakin on jumalauta ollut etuhampaat poikki vaikka miten päin, mutta oon aina soittanut saman tien itelleni hammaslääkäriajan kun niin on käynyt.

Mun mielestä on paha juttu ett mun pitää olla suu kiinni seuraavat kolme viikkoa.

Vaan kun ei pystytty aikasemmin paikkaamaan..

Mut turhaa sä angstaat siellä, soita se pirun aika sinne hammaslääkäriin ja lakkaa nillittämästä..Voi että mua ryöpee just tää tyyppi ihmisistä jotka jaksaa kiukuta ja narista mut ei saa aikaseks tehtyä mitään asian eteen..

Vaan kun ei pystytty aikasemmin paikkaamaan..

Mut turhaa sä angstaat siellä, soita se pirun aika sinne hammaslääkäriin ja lakkaa nillittämästä..Voi että mua ryöpee just tää tyyppi ihmisistä jotka jaksaa kiukuta ja narista mut ei saa aikaseks tehtyä mitään asian eteen..

Ja miksihän ei muka pystytty, älä nyt selitä jos itse oot niin tyhmä ettet osaa hammaslääkäriin hakeutua.

Soitin kyllä äsken hammaslääkäriin, laittoivat soittopyynnön eteenpäin kun nyt ei kuulemma ole ajanvarausaika. Että kyllä mä aion tän asian eteenpäin viedä, vaikka sitten valehtelemalla että pääsen sinne särkypäivystykseen, yksityiselle mulla ei vaan oikeasti oo varaa mennä. Ja jotka väittää että se on melkeen samanhintasta niin ei oo tainnu koskaan yksityisellä käydäkään.

Hammaslääkäri todellakin voi tehdä juuri noin, että hoitaa akuutit jutut kuntoon ja lähettää potilaan kotiin, sille ei mitään mahda eivätkä valitukset auta. Mutta ne hammaslääkärit, joiden kanssa itse olen työskennellyt hammashoitajana, eivät kukaan tekisi noin, ei vaikka kuinka oltaisiin myöhässä. Ja ihan kunnallisella puolella ollaan. Lääkärin persoonasta se on yleensä kiinni, miten kukakin tekee.

Toiset ovat liiankin ystävällisiä, että tekevät potilaalle paljon sellaista, mitä ei olisi tarvinnut sillä kertaa tehdä, ja se rasittaa meitä hoitajia. Lääkärit saavat kuitenkin kuitata toimenpidepalkkion kaikesta tekemästään, me hoitajat sitä emme saa, vaikka lisää työtä se meillekin teettää.

Yhteistyössä