Sain vauvan; miehen eksä sekosi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nykyinen vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="joo";25006878]eikö se ydinperhe ollutkaan paras? onko kaksi isää parempi? yksi maksaa viulut ja toinen viihdyttää? kyllä oma isä on aina paras,ei korvike. omaa hyvää sä hait.[/QUOTE]

Ei hänellä ole kuin yksi isä, joka muuten kustantaa vain sen minkä haluaa. Ja todellakaan isää ei korvaa kukaan vaan hän on maailman paras isä minun pojalleni.

Alkuperäinen kirjoittaja täh?;25006856:
Mitkä "entiset lapset"? Ei mies ole lapsistaan eronnut vaan lasten äidistä. Ja tosiaan isänpäiväviikonlopu on siksi että miehesi on näiden lasten ISÄ. Sun pieni vauvasi ei isänpäivästä mitään vielä tiedä.

Tän kirjoituksen on pakko olla provo, ei tällaisia ihmisiä ole olemassakaan.

kyllä miehet ainakin sanoo että entiset lapset,entinen elämä ym. ei sillä kukaan myös tarkoita pahaa jos sanoo että nykyinen perhe,nykyiset lapset=) älä revi papuja nenuun eikä ole pilkunviilaja eikä adhd. lue rivien välistä,etsi jutun juju,elä takerru sananmuotoon. samoin puhutaan sijaislapsista,sijaisäidistä,kakkosautosta vaikka jokainen asia on tärkeä=)

Tällä eksälläkin on uuden miehensä kanssa lapsi ja isommat kai ihan hyvin sen ottaneet. Siis eksällä myös uusi mies, jonka kanssa voisi pohtia näitä lapsensa ongelmia. Mun miehellä on nyt päävastuu meidän lapsesta ja musta.

Miksi eksän uuden miehen pitäisi huolehtia toisen miehen jälkeläisistä, kun mielestäsi omaa isääkään ei tarvitse kiinnostaa?

[QUOTE="joo";25006950]paras isä muttei mies ja meni vaihtoon=) paras muka lapselle???[/QUOTE]

Ootko kateellinen jostain? Mikä harmittaa? Kerro vaan suoraan ni ei tarvi koittaa muiden päivää pilata. Kyllä sulle joku halin antaa. :)

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Tällä eksälläkin on uuden miehensä kanssa lapsi ja isommat kai ihan hyvin sen ottaneet. Siis eksällä myös uusi mies, jonka kanssa voisi pohtia näitä lapsensa ongelmia. Mun miehellä on nyt päävastuu meidän lapsesta ja musta.

Jos nyt noin aletaan ajatteleen, ni miehesi ja SINÄ voisitte myös pohtia nuiden lasten ongelmia.
Sähän oot samalla viivalla sen miehes ex:n uuden miehen kaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvä huomio;25006962:
Jos nyt noin aletaan ajatteleen, ni miehesi ja SINÄ voisitte myös pohtia nuiden lasten ongelmia.
Sähän oot samalla viivalla sen miehes ex:n uuden miehen kaa.

Aivan, kato onhan sillä äitillä ja sen uudella miehelläkin jo uusi vauva ni täytyyhän niillekin antaa rauha olla sen vauvan kanssa keskenään. :)

• Tykkää
Reactions: Sanna80

Että siis sun miehen eksän uuden miehen pitäis huolehtia sun eksän lapsista, mutta sä voit sen sijaan unohtaa heidät ihan kokonaan? Ja että sun miehen "entiset lapset" ei oo yhtä tärkeitä miehellesi kuin tämä teidän yhteinen lapsi? Jos siis eroat miehestäsi, niin hän voi siis huoletta hankkia lapsen uuden naisensa kanssa, koska sittenhän hänen ei tarvi enää huolehtia ja välittää tuosta teidän lapsestanne?

Ymmärrän kyllä, että haluaisit omia miehesi itsellesi ja vauvallesi ekoina päivinä, mutta kun se vaan ei ole mahdollista. Ei miehesi yksinkertaisesti voi sulkea muita lapsiaan ja näiden ongelmia ulkopuolelle, vaikka sinä niin tahtoisitkin. Ja isänpäivä on nimenomaan lasten ja isän yhteinen päivä, ei sinun ja miehesi päivä.

Kyllä nää uusperhekuviot on toisinaan niiiiiiin monimutkaista ja surullista luettavaa, että.

[QUOTE="joo";25006983]ok,mä saan halit ja sä ota pe lääkkeet=)[/QUOTE]

Mä en käytä, mulla on kato kaikki niin hyvin että mun ei tarvi pahaa oloa purkaakseni ruotia toisen valintoja. Mutta muista sä ottaa kun kerran tuli sulle mieleen.

Kun sain lapsen nykyisen kanssa (ja olen muutoin etä-äiti), niin meidän perhe halusi tutustua rauhassa uuteen tulokkaaseen, eli minä, mies ja tulokkaan sisarukset! MOLEMMAT VANHEMMAT on vastuussa jälkikasvuistaan, vaikka uusia tulis kuin sieniä sateella ja niille isoimille lapsille on erittäin tärkeää tietää ja huomata, että uusi tulokas ei vähennä heidän saamaansa rakkautta yhtään.

Kun sain lapsen nykyisen kanssa (ja olen muutoin etä-äiti), niin meidän perhe halusi tutustua rauhassa uuteen tulokkaaseen, eli minä, mies ja tulokkaan sisarukset! MOLEMMAT VANHEMMAT on vastuussa jälkikasvuistaan, vaikka uusia tulis kuin sieniä sateella ja niille isoimille lapsille on erittäin tärkeää tietää ja huomata, että uusi tulokas ei vähennä heidän saamaansa rakkautta yhtään.

mee sanoo sossun asiakkaille=)

uusperhettä perustettaessa on hyvä miettiä tulevaisuuteen, myös pitkälle tulevaisuuteen, on oltava valmiudet siihen, että ne miehen edellisen liiton lapset saattavat joskus vaikka asuakkin pysyvästi siellä isällään, tilanteet muuttuvat, ex-vaimo voi sairastua psyykkisesti tai fyysisesti, hän voi vaikka jonain päivänä jäädä auton alle ja mies jää "yksinhuoltajaksi"
AAMEN.

Juuri tuosta syystä mulle ei kelpaisi "käytetty" mies. Ei minusta olisi äitipuoleksi kaikkien sen mukana tuomieen ekstrojen kera.

Heräsin tähän totuuteen silloin, kun mieheni ystävän entinen vaimo kuoli, ja ko. ystävän uusi nuori vaimo joutui alkamaan äitipuoleksi viidelle 7-16 v lapselle oman pikkuisensa lisäksi. Ja hoiti sen homman kyllä niin hiton hienosti, ettei minusta ikinä olisi siihen ollut.

Provo tai ei, aika moni tässä maassa kuitenkin elää uusperheessä, ja kaikki ei ole ajatelleet asiaa ihan loppuun asti siihen touhuun ryhtyessään.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi ja Data
Mikä naurattaa?

Tämä! Siis eksän miehen vastuulla on keskustella ja pohtia lasten ongelmia? Kun hän nyt on sattunut alkamaan suhteeseen naisen kanssa, jolla on lapsia. Mutta sun nykyisen, vaikka on lasten biologinen isä. Myöskään sun siis ei tarvitse lasten asioihin ottaa kantaa, koska olet isän nykyinen. Eli mun järjen mukaan siis täysin samassa asemassa lasten äidin nykyisen kumppanin kanssa noin lasten näkökulmasta katsottuna.

Sori, mut sulla on ihan vitun ontuva logiikka!

Nyt en oikein ymmärrä palstamammojen reaktiota.

Toinen tulee synnytyslaitokselta vastasyntyneen kanssa ja ei edes muutamaa päivää saa olla uusi perhe rauhassa?

Onko täällä näin paljon niitä 'exiä' kommentoimassa vai mistä moinen yksipuoleisuus kommenteissa.

Se että muutaman päivän tai vaikka 2 viikkoa otetaan paussia ja orientoidutaan uuteen tilanteeseen ei liene liikaa vaadittu. Ei ne toiset lapset siihen kuole.
On täällä miehiä jotka haluavat viettää isänpäivää kaikkien lastensa kanssa. Eikä sitä odoteta että äiti palvelisi kaikkia ja tekisi ruokaa, vaan tottakai mies hoitaa osansa.

Jos ketjun aloittaja olisi ydinperheen äiti, joka kertoisi synnyttäneensä alkuviikosta ja sanoisi että nyt tuntuu siltä että haluaisi hengähtää hetken isän ja vauvan kanssa, niin olisiko vastaukset samankaltaisia?
Vai jaettaisiko virtuaalihaleja, kyseltäisi tukiverkostoa ja ehdotettaisi että muksut menisi viettämään viikonlopun mummolaan?

Uusperheiden äideiltä puuttuu vapaus sanoa että ei just nyt jaksais, se on tabu.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;25007267:
Jos ketjun aloittaja olisi ydinperheen äiti, joka kertoisi synnyttäneensä alkuviikosta ja sanoisi että nyt tuntuu siltä että haluaisi hengähtää hetken isän ja vauvan kanssa, niin olisiko vastaukset samankaltaisia?
Vai jaettaisiko virtuaalihaleja, kyseltäisi tukiverkostoa ja ehdotettaisi että muksut menisi viettämään viikonlopun mummolaan?

Uusperheiden äideiltä puuttuu vapaus sanoa että ei just nyt jaksais, se on tabu.

Kyllä mä järkyttyisin, jos vanhemmat lapset ajettaisi pois jotta äiti jaksaa olla kotona vauvan kanssa. Miksei isä voisi silloinkin viettää aikaa isompien kanssa?
Eri asia olla yksi / kaksi yötä isovanhemmilla, kun äiti on synnyttämässä, mutta koti on myös lasten koti.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;25007267:

Vaan miten se ap:n jaksamiseen vaikuttaa, jos hänen miehensä puhelimessa tai ihan livenäkin setvii isomman lapsensa kouluasiaa?

Sen ymmärrän, jos ei jaksaisi ottaa lapsia heille nyt viikonloppuna. Mutta sitten pitää hyväksyä vaikka se, että isä menee lastensa kanssa jonnekin syömään isänpäivän kunniaksi. Kun se on niiden lasten isä. Eikä vauva tajua onko nyt isänpäivä tai ei. Ja jokaisen äidin täytyy pärjätä vauvansa kanssa pari tuntia ilman miehen apua - avuttomimmankin.

Yhteistyössä