Tuota just olen miettinytkin, että ei mua haittaisi imettää pitkäänkin, kunhan ei olisi tämmöistä jatkuvaa lipitystä. Välillä olen saanut harhautettua tyttöä keksimällä äkkiä jotain muuta mielenkiintoista tai joskus on kelvannut vesilasikin. Yleensä kuitenkin tyttö huutaa kuin hyeena, jos en heti sillä sekunnilla ole tissi ojossa, kun hän maitoa pyytää...
Tää on aika mutua, mutta eräällä toisella palstalla oli keskustelua n 1-1,5v lapsista joilla todella monella oli tullut sellainen "tiheän imun kausi". Omallanikin oli. Itse olen tullut siihen tulokseen, että se liittyy sellaiseen "äitikauteen" ja siihen, että lapsi tarvitsee enemmän vasta-aineita - juuri kävelemään oppineelle lapselle on tärkeää pysyä äidin lähellä mutta hän kohtaa kuitenkin hurjasti enemmän pöpöjä kuin äidin sylissä möllötellessä, tai lähinnä sisätiloissa konttaamalla. Tälle voi siis olla lapsesta lähtöisin oleva syy, että tahtoo tissiä kokoajan.
Harhauttaminen on yksi keino vähentää käyntejä jos itseään turhauttaa. Toinen voi olla, että varaa pari kertaa päivässä pitemmälle tissittelylle tai pyrkii rajaamaan imetyksen johonkin tiettyyn paikkaan, esim että tissiä saa vain silloin kun äiti istuu tietyssä nojatuolissa tms.
Kausi mennee ohi parin kuukauden sisällä...