Mulla itelläni on tuttavissa muutama aikanaan sijoitettu ja kaikki sanoneet että hyvä. Yhdellä äiti ei kyennyt hoitamaan, sai hyvän sijaiskodin, kaksi sisarusta saivat hyvän sijaiskodin jne...Todella paikallaan lastensuojelu ja nimenomaan suojelu.
Kaikki kauhujutut ovat aina yksipuolisesti kerrottuja, nuokaan mun tutulle kävi silleen ja silleen ja vaan sossussa syy, eivät vakuuta. Meilläkin on kokemusta ls ja tähän asti vain positiivista. Ap. Jos sä tilanteen näet sellasena että täytyy toimia, niin tee se niiden lasten vuoksi. Ei se ls ole pahempi vaihtoehto kun kännäävä jne vanhempi.
Ykspuolisesti kerrottujahan suurin osa kommenteista täällä on, myös sinun esimerkkisi. Itse uskon että se on paljon kiinni henkilöstä, kuka päätyy sossun päässä hoitamaan asiaa. Ne tekevät työtään aika pitkälle persoonalla ja paljon on siitä kiinni, millaisen mielikuvan saavat ja millainen olo asiakkaista heille jää. Mulla on ollut nuoruudessa ja nykyäänkin paljon ystäviä jotka ovat sossun kanssa asioineet ja löytyy oikeita huostaanottoja sekä turhia. Itsekkin nuorena murrosiän kuohuissa kuvittelin että itsellini oli mukavempaa olla laitoksessa, jossa oli paljon kavereita.. Mulla oli kuitenkin hyvä ja turvallinen koti ja perhe. Siitä huolimatta sossut oli heti valmiita minut kotoa siirtämään kun menin sinne ja valitin etten voi kotona asua. Äitini kutsuttiin sinne keskustelemaan ja sossut lyttäsi senkin ihan mennen tullen, minun tarinoitani uskoen. Eli yhteenvetona sekavasta tekstistäni, ihmisiä ne on, jotka sossussa arvio avun tarpeen ja laadun.