Hämmentävää kuinka moni on sitä mieltä ettei vieraan kerrostalon pihaan ole asiaa. En minä ainakaan keksi mitä se haittaa jos joku keinuu taloyhtiön omistamassa keinussa tai leikkii taloyhtiön maksamalla hiekalla, sitä vartenhan ne ovat olemassa.
Itse maksoin vuosia vuokraa ja yhtiövastiketta, eikä koskaan tullut mieleenkään että vieraat lapset eivät saisi käyttää pihan leikkivälineitä. Enkä ikimaailmassa katsoisi pitkään tai kieltäisi ketään vanhempaa lapsensa kanssa tulemasta taloyhtiön pihalle leikkimään, kaikki ovat lämpimästi tervetulleita, kunhan käyttävät pihaa sen tarkoitukseen kuuluvalla tavalla.
Olemme juuri ostaneet omakotitalon, eikä meidän pihalla ole mitään leikkivälineitä lapselle, käymmekin usein yleisellä leikkipaikalla keinumassa, viereisellä omakotitalon pihalla on liukumäki, ja kyllä lämmitti mieltä, kun talon rouva sanoi että liukumäkeä saa käyttää ihan koska vaan.
Mitä tulee esim."Läpikulku kielletty" -kyltteihin, niin olen itse asian poliisilta tarkistanut ja sain vastauksen että niillä ei tosiaan ole lain voimaa, vaan niitä voidään pitää korkeintaan suosituksina. Jokainen voi sitten omaa harkintaa käyttäen miettiä millaisissa väleissä haluaa olla ko. talon asukkaiden kanssa, ja noudattaako vai jättääkö noudattamatta näitä kehoituksia.