Katsoitteko edellisen Marian! Mitä mieltä olette tästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .no huhhuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

.no huhhuh

Vieras
Maria! - Asunnoton Susanna: "En halua toisten nurkissa viettää joulua!" | Nelonen.fi

Itsellä tuli mieleen että mitähän kaikkea tuo tyttö jättää kertomatta... Mietin vaan, että onkohan tuo asunnosta ulos joutuminen tapahtunut ihan noin kun kertoo, ja miksi ihmeessä hän on edes ollut sitä mieltä että "melkein 900e" on iso vuokra kolmiosta helsingissä? Ei todellakaan ole, vaan melkoisen kohtuullinen. Lisäksi ihmettelen sitä, kuinka hän asettaa rahankäytössään ensisijalle esim. hiustenpidennysten laittamisen, vaikka ei ole asuntoa? Jos hänellä kuitenkin on jäänyt melkein 800e/kk vuokran jälkeen käytettävää rahaa, ja varmaan on sossustakin jotain saanut, niin miksi on tuhlannut sitä rahaa tuollaisiin turhuuksiin eikä esim. käyttänyt pelkkään ruokaan ja laskujen maksuun.

Lisäksi mun mielestä ei paljoa kannattais valittaa, jos ihan itse myöntää ettei juuri mitään enää ole jaksanut asunnon saamisen eteen tehdä, odottaa vaan että joku soittaisi hänelle ja tarjois asuntoa. Lapsethan ei hänen kanssaan tietenkään asu missä sattuu, mutta luulisi että heidän kotiin saamisensa olis kuitenkin niin tärkeää että tekis kaikkensa asunnon eteen. Mä vaan ihmettelen tuota ettei muka mitään asuntoa saisi, itse olen aina saanut asunnon muutamassa viikossa, vaikka en olisi ollut edes töissä ja luottotiedot on menneet hyvä aikaa sitten. Ja ensisijaisesti ihmettelen sitä miksi muka sanoi oman asuntonsa irti vain jonkun lupauksen perusteella, eikö nyt kumminkin ois ollut järkevää odottaa kunnes se uusi asunto on varma juttu.

Onhan se niin että kaikki ei välttämättä osaa ajatella ihan kaikkein fiksuimmin, mutta kyllä musta äiti-ihmisen pitäis vähän käyttää järkeään, varsinkin tällaisessa asiassa. Ihmettelen myös kuinka tämä tyttö kehtaa mennä telkkariin kitisemään itseaiheutettuja ongelmia ja syyttelemään sossua. Mä en ole kuullut että sossu hakis asuntoja kellekään, paitsi ehkä maahanmuuttajille ja juopoille jotain asuntolapaikkoja kyllä se asunto pitää ihan itse etsiä vaikka sossu sen maksaisikin..

Joo tää on nyt just tätä :(
Varmasti olisi jo saanut asunnon jos olisi vähän aloitteellisempi .
Todelliset väliinputoaja asunnottomat taas leimataan samanlaisiksi. Tyhmäkin tietää että auntoa ei irtisanota ennen kun seuraavan kämpän sopimus on allekirjoitettu.

Oliko se vanhempi lapsi jo 9v.? Aika nuorena on esikoisen saanut, kun eikös hän ollut nyt 27v.? Taitaa olla takana jotain muutakin, mitä ei kerrottu...tai sitten ei kelpaa asunto kuin Kampista...

[QUOTE="heh";25092797]Oliko se vanhempi lapsi jo 9v.? Aika nuorena on esikoisen saanut, kun eikös hän ollut nyt 27v.? Taitaa olla takana jotain muutakin, mitä ei kerrottu...tai sitten ei kelpaa asunto kuin Kampista...[/QUOTE]

18 vuotiaana. Mitä ihmeellistä siinä on?

"Määräaikainen ja suunnitelmallinen intensiivihoito on tarkoitettu vaikeasti traumatisoituneille, monella tavalla oirehtiville lapsille, nuorille ja heidän perheilleen. Hoito yhdistää perinteisen lastenkotihoidon ja psykiatrisen hoidon. Intensiivihoito on suunnitelmallista ja koko hoito tapahtuu yhdessä paikassa. Lapsille järjestetään koulupaikka tarvittaessa Lastenlinnan sairaalakoulussa.

Intensiivihoidon tavoitteena on saada kokonaisvaltainen muutos lapsen ja hänen perheensä tilanteessa. Keskeisinä työmenetelminä käytetään yksilöhoitoa, perhe- ja verkostotyötä sekä toiminnallisuutta. Lapsen on mahdollista tulla päiväpaikalle ympärivuorokautisesta intensiivihoidosta ennen kokonaan kotiutumistaan. Päiväpaikka on osa intensiivihoitoa."

Mua vaan hämmästyttää miksi noihin asunnottomista kertoviin juttuihin otetaan aina joku tollainen tapaus joka antaa todella typerän kuvan asunnottomista. Toisaalta en kyllä tiedä millainen sitten pitäisi ottaa, mutta en mä ainakaan kehtaisi mennä ruikuttamaan jotain omia tyhmäilyjäni telkkariin ja syyttämään niistä muita.

Sympatiat Susannalle perheineen ja Voimia <3 Toivon että saatte pian asunnon! En ymmärrä kuinka ihmiset voivat negtiivisesti arvostella ahdingossa olevaa perheellistä ihmistä? mielestäni aivan Käsittämätöntä!...Itse olen myös perheellinen ja kokenut miltein saman, tiedän että tilanne on kaikkea muuta kuin mukava. Sanottakoon vielä että susanna on erityisen rohkea ihminen kun uskalsi tulla julkisuuten tämän asian kanssa, ei ole helppoa sekään.

Kommentteja tuolta nelosen sivulta:

naapuri (ei rekisteröitynyt) 26.11.2011 09.01

miksi ei kysytä naapurilta, joka oli syy. Naapurit osaavat puhua hänestä paljon ja poliisilla on tuuttav osoite vanha asunto. Miksi tehdään tällaisia ??lähetyksiä, jos se kaikki on vale.Mina henkilökohtaisesti kärsin 1,5 vuotta. nyt olen onnellinen saimme rauhan ..........

Anonymous (ei rekisteröitynyt) 25.11.2011 11.55

susanna sai häädön ku häiritsi naapureita entisessä kämpässään..kuulemani mukaan.ja lapsetkaan eivät asuneet kotona viime kuukausina. Eli melkosta satuilua tuo taitaa olla. mut kaikesta huolimatta tsemppiä kämpän ettimiseen :D

Jotenkin tuntuu, että jotkut ihmiset ovat ihan autistisia, kun eivät jo naamailmeiden perusteella näe, että joku valehtelee. Tai kai se jonkinnäköistä perusoptimismia on.

Mikä vitun hiustenpidennys?? Ihan kuule on oma tukka,ja luuleeko joku tosiaan että telkkuun asti valehtelemaan. 900e pienestä kolmiosta ja huonokuntoisesta asunnosta huonolla paikalla todellakin on paljon,!

Mua vaan hämmästyttää miksi noihin asunnottomista kertoviin juttuihin otetaan aina joku tollainen tapaus joka antaa todella typerän kuvan asunnottomista. Toisaalta en kyllä tiedä millainen sitten pitäisi ottaa, mutta en mä ainakaan kehtaisi mennä ruikuttamaan jotain omia tyhmäilyjäni telkkariin ja syyttämään niistä muita.

asioista josta et mitään tiedä!!!!

Yhteistyössä