"kaveri" yrittää tuhota elämäni!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kissankello"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kissankello"

Vieras
Yritän selittää nyt lyhyesti ja tarkennan pyydettäessä jos tarvetta tulee, tilanne kun on todella monimutkainen...

Olemme mieheni kanssa seurustelleet 10 vuotta, olleet naimisissa niistä seitsemän. Lapsia löytyy kaksi kappaletta 7- ja 4- vuotiaita. Suhteemme alkuaikoina olin typerä teini ja tulin pettäneeni miestäni kännissä. En koskaan kertonut asiasta vaikka olet tuota tekoani hävennyt ja katunut heti sen tehtyäni. Syytä en osaa sanoa muutakuin että olin tyhmä, todella tyhmä ja olimme seurustelleet niin vähän aikaa silloin ja meillä oli pieni kriisi päällä jolloin luulin koko suhteen olevan ohitse. Pettämisen myötä tajusin kuitenkin heti virheeni, ymmärsin miten paljon rakastan miestäni ja miten kamalasti tein. Tajusin että olin sössimässä suhdettani elämäni mieheen.
Tekoni ei tullut ilmi, mutta osittain sen "herätyksen" ansiosta sain rohkeutta taistella kriisin yli, jonka jälkeen suhteemme on ollut yhtä unelmaa. Kiistoja on ollut, mutta ero ei ole sen koommin käynyt mielessäkään. Meillä on upea yhteinen elämä, maailman ihanimmat lapset ja kaunein koti mitä kuvitella saattaa. Mieheni rakastaa minua ja minä miestäni kuin vastarakastuneet.

Kaksi ystävääni tietää alkuaikojen hairahduksestani ja nyt toinen heistä on aikeissa kertoa menneisyyden petollisuudestani miehelleni ja samalla tuhoamassa perheeni. Koska tunnen mieheni, tiedän että hän jättää minut sillä sekunnilla jos kuulee (ja uskoo) ja perheemme särkyy. Menetämme kotimme ja joudun hirveään erotaisteluun lapsista ja omaisuudesta ja joudun vielä katsomaan niiden ihmisten suurinta tuskaa jotka ovat minulle tärkeimmät maailmassa. Mieheni ja lapsiemme.

Olen tehnyt väärin, en kiistä, mutta onko tämä liian moneen viattomaan ihmiseen kohdistuva tuska sitten OIKEIN?

Sen lisäksi että puran tämän nyt julkisesti netissä, "anonyyminä" toki... Tiedän että sinä "ystäväni" joka aiot tämän perheellemme tehdä, että ainakin toisinaan selailet tätä palstaa, ja tunnistat itsesi varmasti. Jos eksyt tähän ketjuun... Haluan kysyä että MIKSI? Sanot että miehelläni on oikeus tietää, mutta onko seuraamukset todella sen arvoiset? Sinäkin tunnet mieheni ja tiedät tasan tarkkaan mitä tästä seuraa. Onko se sitä mitä toivot? Toivotko sitä omalle kummilapsellesi? Toivotko sitä minulle, vaikka olemme tunteneet yläasteelta asti? Vai johtuuko tämä kaikki omasta kariutuneesta parisuhteestasi? MINÄ olen ollut tukenasi, halunnut auttaa ja MINÄ olin aina luottamuksen arvoinen, en koskaan kertonut sinun (ex)miehellesi omasta petoksestasi. Se ei olisi tullut mieleenikään....

No mun mielestä sun miehellä on oikeus tietää asiasta. Monimutkaisia juttuja toki, mutta itse en voisi elää tuollaisessa valheessa, enkä haluaisi että elämäni kumppani pimittäisi minulta tuollaista asiaa. Ja mitä kauemmin pimitys jatkuu niin sen petollisempaa.

[QUOTE="vieras";25301833]No mun mielestä sun miehellä on oikeus tietää asiasta. Monimutkaisia juttuja toki, mutta itse en voisi elää tuollaisessa valheessa, enkä haluaisi että elämäni kumppani pimittäisi minulta tuollaista asiaa. Ja mitä kauemmin pimitys jatkuu niin sen petollisempaa.[/QUOTE]
Ei ole kovin aikuinen näkökulma.

Tätyy myöntää et oon ihan samaa mieltä sun kanssas ettei tota tietoo trattis julkistaa. Pussailin mäkin mun ex miestä kun alettiin yhdessä seurustella ja se vasta sai mut tajuamaan nykyisen miehen arvon enkä mä vieläkään menis huuteleen asiasta miehelleni. Tosin ei mun mies kyl mua sen vuoksi jättäskään koska se on ollut niin alkuaikoina, luultavasti vaan nauras asialle nykypäivänä.

Joskus siihen vaaditaan pieni herätys et tajuaa toisen arvon ja on väärin jos joku sen haluaa tuhota. Koita keplotella asia jotenkin niin ettei se tuhoa liittoas koska on sun mieskin aika pikkumainen jos jostain noin vanhasta asiasta sut jättäs jos kerran alkuaikaa ollut ja asiat ei edes ole olleet kunnossa. Sanot sit suoraan et ilman sitä pettämistä et edes olis sen kanssa.

[QUOTE="vieras";25301847]Ei ole kovin aikuinen näkökulma.[/QUOTE]

Mitäköhän lapsellista siinä on jos olen sitä mieltä että kumppanilla on oikeus tietää jos on petetty? En sano että on väärin jos sinä haluat pimittää kumppaniltasi asioita ja hän ei halua tietää sinun petoksistas, mutta se ei tarkoita että muut joiden mielestä suhde perustuu luottamukseen ja rehellisyyteen, olisivat lapsellisia.

kyllä miehelläsi on oikeus tietää. minä haluaisin tietä. haluaisin itse saada valita elänkö suhteessa jossa mua on petetty, mun mielestä pettäjällä ei ole oiekutta tehdä sitä pääätöstä petetyn puolesta. jos asiats on vuosia aikaa, tuskin kukaan perhettä ja onnea hajottaa yhden vanhan hairahduksen takia. sinuna nyt kertoisin itse miehelle. koska on aina pahempi kuulla asiasta muualta. kerrot rehellisesti asian. jos teillä tosiaan on ihan unelmasuhde ja petos on vanha, miksi mies jättäisi sinut.

hankkiudu eroon kokonaan tommosesta kaverista.
mulla oli yks muka ystävä,joka halus jutella kaikesta,sit hän kylil kerto kuinka mä jakelen joka miehelle joka vaan haluaa:o
ja kyse oli vaan että vietin yhden jätkän kans yhden yön.sinkku kun olen...
niin tämä yksi kerta teki ystävän jutuissa minusta sitten yleisen huoran...
pistin koko kaveruuden poikki kertalaakista.

Jos se kaverisi on joka tapauksessa kertomassa sun miehelle, niin mitä jos kertoisit asian miehelle ensin itse? Jos se pettäminen on tapahtunut suhteen alkumetreillä ja suhde rakoili silloin, niin ehkä on pieni mahdollisuus että sun miehesi antaa sen anteeksi. Kun taas jos sun miehes kuulee tuon asian sun kaverilta ekaa kertaa, niin sun miehes voi entistä enemmän pitää sua salailijana.

[QUOTE="vieras";25301876]kyllä miehelläsi on oikeus tietää. minä haluaisin tietä. haluaisin itse saada valita elänkö suhteessa jossa mua on petetty, mun mielestä pettäjällä ei ole oiekutta tehdä sitä pääätöstä petetyn puolesta. jos asiats on vuosia aikaa, tuskin kukaan perhettä ja onnea hajottaa yhden vanhan hairahduksen takia. sinuna nyt kertoisin itse miehelle. koska on aina pahempi kuulla asiasta muualta. kerrot rehellisesti asian. jos teillä tosiaan on ihan unelmasuhde ja petos on vanha, miksi mies jättäisi sinut.[/QUOTE]

Tieto lisää tuskaa. Miksi se pitäisi julkistaa. Mä en haluis tietää jos mies olis alussa hiarahtanut. Ei sillä ole mitään väliä, mut en silti haluis tietää.

[QUOTE="vieras";25301866]Mitäköhän lapsellista siinä on jos olen sitä mieltä että kumppanilla on oikeus tietää jos on petetty? En sano että on väärin jos sinä haluat pimittää kumppaniltasi asioita ja hän ei halua tietää sinun petoksistas, mutta se ei tarkoita että muut joiden mielestä suhde perustuu luottamukseen ja rehellisyyteen, olisivat lapsellisia.[/QUOTE]
Elämä on elämää ja kaikkea sattuu ja tapahtuu. Sen tajuaa, kun ikää tulee lisää. Jotkut asiat ovat tärkeämpiä kuin täydellinen rehellisyys. Pettämisen tunnustaminen on usein sitä, ettei pysty elämään syyllisyyden kanssa ja se on epävarmuutta, jos ei selviä siitä, että on petetty.

Nyt alat ajoissa puhumaan miehellesi kuinka kaverillasi on mielenterveysongelmia,valotat vähän sitä millainen hullu ystäväsi on,katkaiset välit tuollaiseen kaveriin,ja jos miehesi kysyy miksi?sanot että se puhuu miehestäsikin pahaa.....ja kiistät kaiken!!!Et tunnusta missään nimessä et vaikka mikä olisi.Jos halut perheestäsi kiinni pitää.

[QUOTE="vieras";25301894]Elämä on elämää ja kaikkea sattuu ja tapahtuu. Sen tajuaa, kun ikää tulee lisää. Jotkut asiat ovat tärkeämpiä kuin täydellinen rehellisyys. Pettämisen tunnustaminen on usein sitä, ettei pysty elämään syyllisyyden kanssa ja se on epävarmuutta, jos ei selviä siitä, että on petetty.[/QUOTE]
Ja kun tietää, että toinen ei kestäisi pettämistä, niin miksi sitä tunnustaisi.

[QUOTE="vieras";25301894]Elämä on elämää ja kaikkea sattuu ja tapahtuu. Sen tajuaa, kun ikää tulee lisää. Jotkut asiat ovat tärkeämpiä kuin täydellinen rehellisyys. Pettämisen tunnustaminen on usein sitä, ettei pysty elämään syyllisyyden kanssa ja se on epävarmuutta, jos ei selviä siitä, että on petetty.[/QUOTE]

eli on ok pettää jos kumppani ei saa siitä koskaan tietää. no meillä on vähä erilainen moraalikäsitys. enkä edes tiedä mitä tuntisin jos olisin pettänyt kun en ikinä miestäni pettänyt ole enkä aio pettää. mutta haluaisin tietää jos mies olisi mua pettänyt

Oikeastaan ihan oikein ap:lle. Mitäs petit? Eikä se känni ole mikään lieventävä asianhaara. Ja mitäs menit vielä kertomaan kaverillesi?
Aika ärsyttävän kuuloisia tyyppejä, niin ap kuin "ystävänsäkin".

Rehellisyyden nimissä on loukattu ihmisiä enemmän kuin olisi tarpeen. Monet saavat virheistänsä ihan itse kantaa omantunnontuskansa, siihen ei kaivata "ystäviä" mukaan sotkemaan. Asia ei tälle "ystävälle" kuulu mitenkään. Olen sivusta nähnyt yhden avioliiton tuhon juuri tälläisen "rehellisyyden" tuloksena. Mies ei siitä paljon kostu, vaikka totuus tulisi ilmi, päinvastoin. Itse en haluaisi tietää esim. mieheni hairahduksesta joskus suhteen alkuaikoina, jos se olisi jäänyt siihen kertaan ja avioelämä sen jälkeen olisi loistavaa. Virheitä me teemme kaikki, hyvät ihmiset katuvat eivätkä toista sitä enää.

En ollenkaan tajua, miksi muinaishistoriassa tapahtuneet mokat pitäisi tuoda tähän päivään ja tilanteeseen.

Enkä ole koskaan ymmärtänyt näitä "miehelläsi/vaimollasi on oikeus tietää!"- tyyppejä, jotka ilmeisesti oman elämänsä puutteen takia yrittävät toisten parisuhteisiin sotkeutua, mukamas totuuden torvina, vaikka kukaan ei heiltä sellaisia "palveluksia" ole tilannutkaan.

Se riittää, että itse kärsii sisimmässään siitä, mitä joskus teki. Ei siihen kärsimykseen tarvitse miestä ja lapsia mukaan vetää, ei etenkään vuosikausien jälkeen.

Rehellisyys on kaunis sana, mutta usein aivan yliarvostettu asia. Ja rehellisyyden taakse moni piiloutuu kun haluaa vain olla toiselle ilkeä.

Jos olet luullut, että suhde on ohi niin eihän se silloin ole ollut pettämistä. Mielestäni ei edes ole mitään velvollisuutta kertoa, jos kerran teidän suhde on ollut poikki tuolloin.

Tehtyä ei saa tekemättömäksi, joten sen kanssa elettävä. Periaatteessa voisit vaikka itse miehellesi kertoa tästä "hypystä", mutta jos todella teillä oli tuollon suhde poikki niin minkäänlaista velvollisuutta ei kertomiseen ole. Jos kaveri jostain syystä haluaa tuoda asian julki niin se on miehesi asia miten suhtautuu.

[QUOTE="vieras";25301908]eli on ok pettää jos kumppani ei saa siitä koskaan tietää. no meillä on vähä erilainen moraalikäsitys. enkä edes tiedä mitä tuntisin jos olisin pettänyt kun en ikinä miestäni pettänyt ole enkä aio pettää. mutta haluaisin tietää jos mies olisi mua pettänyt[/QUOTE]
Ei ole ok, kuka sellaista muka on väittänyt. Virheitä kuitenkin tapahtuu ja siitä huolimatta, että niitä katuu, niin aina ei ole aikuisin tapa toimia, että menee tunnustamaan.

ja kuinkakohan paljon sulla on ikää, kun meinaat tietäväsi minun ikäni? Elämä on joo elämää ja virheitä tekee jokainen, mutta niistä on otettava myös vastuu. Ihan turha sälyttää niitä muiden niskoille, niinkuin ap. Kaverisi ei suinkaan ole "pilaamassa" elämääsi, vaan olet pedannut pohjan sille ihan itse. Suosittelisin minäkin että kerrot asiasta ihan itse miehellesi. Voi olla että mies voi antaa sen anteeksi.

Salailuahan on ihan hyvä puolustella ja oikeuttaa tuolla väitteellä että "en kerro kun se olis vaan oman syyllisyyden huojentamista". Jospa aletaan soveltamaan sitä kaikkiin muihinkin rikoksiin ?

Tottakai se tuo epävarmuutta suhteeseen jos saa tietää olevansa petetty. pointti ? että kaikki pettäminen pitää vaan sietää, siis jos sattuu saamaan mutkan kautta selville?

Miksi ihmeessä kaverilla on nyt vuosien jälkeen aktivoitunut ajatus, että miehesi kuuluu saada tietää? Kummallista ja liittynee omaan kariutuneeseen suhteeseen, eii kestä toisten onnea?
Aikaa on kukunut ja tekoasi olet katunut. Mielestäni joutaakin jäädä pimentoon koko juttu, vaikka väärin teitkin aikoinasi.

Mikä näillä totuudentorvilla on motiivina?

Haluavat aiheuttaa toisille riitaa ja surua, ja voivat sitten hurskastella että nyt ainakin tietävät totuuden?

En ymmärrä, en. Mulle ei tulisi mieleenkään mennä kertomaan mitään kenenkään kaverini puolisolle, vaikka syytä joskus ehkä olisikin. Ei ole mun elämä, ei mun parisuhde, joten en todellakaan sekaantuisi.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi

Yhteistyössä