[QUOTE="vieras";25365196]Mä en ymmärrä, että milloin on pakko vielä alle 3-vuotias hoitoon. Eiköhän kyse ole prioriteeteista.. ja jos lapselle ei ole aikaa, niin älä tee lasta. Mun mies on yksityisyrittäjä ja tienaa vielä varsin vähän kun yritys on tuore ja silti mä olen kotona. Nyt on päätetty näin. Vaikka eletään kädestä suuhun, niin 3 vuotta on lyhyt aika.[/QUOTE]
Muutama vastaus sulle:
- miehen sairastuminen --> kalliit lääkkeet
- asuntolaina (ja tulee kyllä halvemmaksi kuin se vuokrakämppä, jota meillekin ehdotettiin, ettei tarvi mennä töihin..)
- laskujen maksaminen (kas kun näitä tulee, oli sitten kotona tai ei, paitsi jos ei omista puhelinta, telkkaria, autoa eikä tilaa lehtiä. No sähkölasku taitais tulla silti...)
- halu tehdä jotain muutakin kuin elää kädestä suuhun ja miettiä koko ajan, että mistä saa rahaa seuraavaan kaupassakäyntiin
- noi kolme lasta syö ihan hirveän määrän ruokaa viikossa, kotihoidontuella ostaisin noille about kolmeksi viikoksi ruokaa (sisältäen vaipat ja pesuaineet), vaikka miten säästäisin - maitoa menee päivässä helposti jo pari litraa.
Siinä meidän syitä, miksi vietiin 2vuotiaana kuopus hoitoon (isommat oli pidempään kotona). Ja meidän prioriteetit on tarjota lapsille turvallinen ja rakkautta täynnä oleva lapsuus, jossa on turvalliset ja rakastavat vanhemmat, turvallinen ja rakastava koti sekä vanhemmat, jotka itsekin on onnellisia, koska kun vanhemmat on onnellisia, ovat lapsetkin onnellisia. Näitä ei työssäkäynti sulje pois.
JA vaikka mä olenkin töissä, niin annan lapsille illat pitkät aikaa ja huomiota, sykytellään, pelaillaan, halitaan, tehdään milloin mitäkin. Ei mun työssäkäynti näitä asioita muuta. ME ollaan miehen kanssa päätetty näin, ja tää sopii meille.
(ja työnantajan näkökulmasta se kolme vuotta on aika saakelin pitkä aika. Meillä vaihtui kolmessa vuodessa käytännössä kaikki järjestelmät, joten kun palasin töihin, niin olin kuin ekaa päivää ikinä, ja mut jouduttiin/saatiin perehdyttää ihan kaikkeen uudestaan..)