H
harmaana nyt...
Vieras
Jätimme pian 3-vuotiaalta pojalta vuodenvaihteessa päivävaipan kokonaan pois, koska pissaaminen alkoi sujua pottaan, mutta jos pojalla oli vaippa, niin hän laiskuuttaan teki mieluumin siihen kuin kävi potalla. Nyt on sujunut hyvin, vain muutama pissivahinko on sattunut. Mutta poika ei ole koskaan suostunut kakkaamaan pottaan(saati vessanpönttöön), eikä suostu nytkään, vaikka ei ole enää vaippaa mihin kakata! Ei suostu kakkaamaan nyt yhtään mihinkään, ei edes vaippaan enää, ei halua vaippaa päällensä. On kakannut tässä tämän vuoden aikana yhteensä neljä kertaa, eli pari kertaa viikkoon, vaikka aiemmin kakka tuli joka päivä. Kakka on joka kerta tullut yöllä(en tiedä kakkaako poika nukkuessaan vai herääkö tekemään kakan), kerran housuun mutta sen jälkeen päätimme laittaa yöksi vaipan, ja kakka on siis tullut sinne. Viime yönä hän keskellä yötä sitten itse myös riisui kakkavaipan, ja voi arvata missä sotkussa joka paikka oli...
Olen yrittänyt suhtautua mahdollisimman neutraalisti ja olla hienovarainen, mutta poika vaan kammoaa kakan tekemistä... Ei koskaan päivällä myönnä että hänellä olisi kakkahätä, eikä suostu istumaan potalle ja yrittämään joten olen lopettanut kakkahädästä kyselemisenkin.
Mitä ihmettä tässä nyt vielä voisi tehdä? Poika syö päivittäin luumuja ja muita kuitutuotteita ja olemme yrittäneet tarjota enemmän juomista, mutta kun poika vaan pidättää sitä kakkaa kaikesta huolimatta... Pitääkö nyt "pakottaa" poika taas käyttämään vaippaa, ja luopua hyvin sujuneesta päiväkuivuudesta että päästään tästä kakkaamisongelmasta eroon...?
Olen yrittänyt suhtautua mahdollisimman neutraalisti ja olla hienovarainen, mutta poika vaan kammoaa kakan tekemistä... Ei koskaan päivällä myönnä että hänellä olisi kakkahätä, eikä suostu istumaan potalle ja yrittämään joten olen lopettanut kakkahädästä kyselemisenkin.
Mitä ihmettä tässä nyt vielä voisi tehdä? Poika syö päivittäin luumuja ja muita kuitutuotteita ja olemme yrittäneet tarjota enemmän juomista, mutta kun poika vaan pidättää sitä kakkaa kaikesta huolimatta... Pitääkö nyt "pakottaa" poika taas käyttämään vaippaa, ja luopua hyvin sujuneesta päiväkuivuudesta että päästään tästä kakkaamisongelmasta eroon...?