Viettekö lapsenne hoitoon jos itse olette kotona? Lue ja mieti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jos sulla on vapaapäivä, olet sairaana tms ja olet kotona niin meneekö lapsesi silti hoitoon?

Faktaa: Pienten, 0-3v ryhmässä on yleensä n.12 lasta ja 3 hoitajaa. Välillä iltavuoro tulee töihin vasta klo:10 tai vastaavasti aamuvuoro lähtee jo töistä vaikka klo: 12. Jokatapauksessa kaikki 3 hoitajaa ei ole yhtä aikaa paikalla koko päivää, sen kai ymmärrätte. Jokainen lapsi ei voi saada huomiota aina kun sitä haluaa. Jokaiselle ei aina riitä aikaa, vaikka lapsi sitä tarvitsisi. Ei, vaikka kuinka hoitajat yrittävät. Tämän voi jokainen varmaan laskea. Lisäksi on päiviä, jolloin joku hoitajista on sairaana ja ei siis ole töissä. Silloin ei välttämättä saa sijaista hoitamaan lapsia, vaan silloin joku toisesta ryhmästä auttaa siirtymätilanteissa. Ja muutoin ne kaksi hoitajaa hoitaa koko lapsiporukan, silloin ei ehdi antamaan yhtään mitään lapsille, vain yrittää takaamaan turvallisuuden.

Isojen ryhmä...siis todellakin, jopa 3 vuotias on jo isojen ryhmässä. Siis hänhän on hyvin pieni vielä. Siellä vähemmän aikaa yhdelle lapselle.

Tunsitko piston sydämessäsi? Miksi tuot lapsesi hoitoon jos ei ole välttämätöntä tarvetta?

Hoitajat hoitaa kyllä, se on heidän työnsä, ei heillä olisi töitä jos ei lapset tarvitsis hoitoa. Mutta kuka sitä oikeasti tarvitsee? Oletteko miettineet kuinka paljon kaupunki säästäisi jos lapsesi olisi kotona?

vapaapäivänä en vie koskaan, sairaana ollessa vien, se ei ole mikään vapaa eikä lapsille mitenkään mukavaa. Meidän lasten hoidossa on maksimissaan 4lasta ja yksi aikuinen. Ja en mieti asiaa kaupungin kannalta vaan perheen kannalta. Maksetaan 12 päivää, käytetään yleensä 8-9 päivää.

Siis jos makaan kotona sairaslomalla 40 asteen kuumessa tai noidannuolessa tai migreenissä, niin minun pitäisi pitää 2,5 v. vilkas lapseni kotona? Hahhah sanon minä, en todellakaan.

Sairaana ollessa vien lapsen hoitoon, ellei kyseessä ole oksennustauti, kun tiedän että se ihan varmasti on lapsellakin hetken päästä. Joskus olen itse ollut kuumeessa ja lapsi on ollut kotona: huono ratkaisu siinä mielessä etten ole jaksanut mitään tehdä.

Lapsi on perhepäivähoidossa.

Jos itse on sairaana, niin eikö oman sairausloman tarkoitus ole sairastaa ja parantaa itsensä.
Jos on sairaana niin tietysti lapsen vie päiväkotiin, parempi lapsenkin on olla siellä kuin äidin kanssa joka yrjöää, on 39 asteen kuumeessa, nukkuu vähän väliä.
Vai eikö sitten saisi sairastaa? Pitäisi hoitaa lasta vaikka pää kainalossa? Sitten ei paranisi ja joutuisi hakemaan lisää sairauslomaa, kun sairaus vaan pitkittyisi.
Mä en ole koskaan vienyt lasta hoitoon, jos ei ole todellista tarvetta.
Jos mulla tai miehellä on lomia, vapaapäiviä niin lapset on aina kotona. Mutta kun olen todella sairas niin sitten vien ne hoitoon, ihan taatusti.
Enkä ole koskaan hakenut sairauslomaakaan jos ei ole todellista tarvetta!

vapaapäivänä en vie koskaan, sairaana ollessa vien, se ei ole mikään vapaa eikä lapsille mitenkään mukavaa. Meidän lasten hoidossa on maksimissaan 4lasta ja yksi aikuinen. Ja en mieti asiaa kaupungin kannalta vaan perheen kannalta. Maksetaan 12 päivää, käytetään yleensä 8-9 päivää.

4lasta /aikuinen eli 12 lasta ja 3 aikuista. ensimmäinen tulee klo 6.30 ja lähtee siis viimeistään 14.30 seuraava klo 8 -16 ja kolmas 10-18. eli kaikki 3 aikuista ovat paikalla yhtä aikaa klo max 10-14.30 . Ja jos joku tulee kipäksi niin vielä vähemmän...

Mä hoidan lapseni 100% kotona, lapset 4,5 v ja 2 v. Ja hoidan ne kipeänäkin. Mies käy 8-18 töissä. Meidän lapsista ei kukaan ole ollu koskaan päiväkodissa. Eikä mene. Ne menee suoraan eskariin.

Alkuperäinen kirjoittaja laskepa tämä;25441316:
4lasta /aikuinen eli 12 lasta ja 3 aikuista. ensimmäinen tulee klo 6.30 ja lähtee siis viimeistään 14.30 seuraava klo 8 -16 ja kolmas 10-18. eli kaikki 3 aikuista ovat paikalla yhtä aikaa klo max 10-14.30 . Ja jos joku tulee kipäksi niin vielä vähemmän...

Meidän hoidossa on aina se yksi ja sama aikuinen ja maksimissaan 4 lasta, yleensä 3. Tämä ei ole mitään avaruustiedettä eikä vaadi mitään laskemista.

vien jos minulla on koulusta esim.etäpäivä (harvoin pystyy vilkkaan lapsen kanssa keskittymään) mutta en jos minulla on vapaapäivä, enkä vie silloinkaan jos olen itse sairas, usein olen sitten niin kipeä etten kertakaikkiaan jaksa viedä tahi lähteä minnekkään muuallekkaan, sillon mennään puoliteholla :)

[QUOTE="vieras";25441275]Siis jos makaan kotona sairaslomalla 40 asteen kuumessa tai noidannuolessa tai migreenissä, niin minun pitäisi pitää 2,5 v. vilkas lapseni kotona? Hahhah sanon minä, en todellakaan.[/QUOTE]

Kuinka pääset viemään lapsen sinne hoitoon,jos sinulla on esim. tuo noidannuoli?Pystyt liikkumaan kuitenkin sinne hoitopaikalle asti?Tartutatteko oksennustauditkin viemällä lapsen hoitoon? Sillä välttäisitte lasten (ja hoitajien) sairastumisen pysymällä kotona jos perheessä jollakin sitä on.

[QUOTE="vieras";25441401]Kuinka pääset viemään lapsen sinne hoitoon,jos sinulla on esim. tuo noidannuoli?Pystyt liikkumaan kuitenkin sinne hoitopaikalle asti?Tartutatteko oksennustauditkin viemällä lapsen hoitoon? Sillä välttäisitte lasten (ja hoitajien) sairastumisen pysymällä kotona jos perheessä jollakin sitä on.[/QUOTE]

No jos mä olen vuodepotilas, kuten sairaana usein on, niin mies vie lapset. Mahataudissa en veis, mutta sellaista ei ole meillä koskaan sairastettu:)

Kyllähän riippuu sairastamisen laadusta, että onko lapsen parasta olla hoidossa vai kotona sairastavan vanhemman kanssa.

Jos exä olisi ollut töissä silloon kun mä sairastin syöpää toista kertaa, niin kyllä todellakin olis menny vuoden vanha lapsi hoitoon silloonki kun olin kotona. Musta ei todellakaan olisi ollu hoitamaan energistä taaperoa.

Jotkut on sitten ihan tavallises kuumees aivan tolkku pois, että onko siinäkään mitää järkiä pitää lapset kotona. Jos vanhempi on mahataudis, niin silloon olis kyllä hyvä pitää lapset kotona koska se tauti tarttuu niin helposti.

Vapaapäivänä olis hyvä antaa lapsellekin vapaapäivä. Toki on tilanteita, että toinen vanhemmista vuorotyös ja pitää esim. saada nukkua ennen yövuoroa.

Kyllä mä olen lapsen vienyt hoitoon silloin kun olin itse sairaslomalla töistä. Tai mainittakoon vielä sädekehän kiillottajille ja Täydellisille Äideille että isä vei ja haki, minä nukuin kuumeen kourissa! Ja taatusti paranin nopeammin, lapsikin sai raitista ilmaa päivällä eikä tarvinut tuijottaa sohvalla muumeja
koko päivää. Vapaapäivinä tai loma-aikoina en todellakaan vie.

Joillakin on oikeasti syy viedä lapsi hoitoon, vaikka olisi pienemmän kanssa kotona. Joskus joku asiantuntija on sitä suositellut. Sinä et välttämättä tiedä näitä syitä. Mieti sitä ennen kuin tuomitset.

[QUOTE="vieras";25441401]Kuinka pääset viemään lapsen sinne hoitoon,jos sinulla on esim. tuo noidannuoli?Pystyt liikkumaan kuitenkin sinne hoitopaikalle asti?Tartutatteko oksennustauditkin viemällä lapsen hoitoon? Sillä välttäisitte lasten (ja hoitajien) sairastumisen pysymällä kotona jos perheessä jollakin sitä on.[/QUOTE]

No jospa se terve töihin menevä vanhempi vie lapsen hoitoon... Itte yh:na en ole jaksanu lähtiä viemään lasta hoitoon jos olen itte ollu kipiänä.

En jaksa lukea, ei kiinnosta. Totta helvetissä vien hoitoon jos olet itse kipeä :D En ole mikään marttyyriäiti joka hoitaa lapset vaikka sairaalasta käsin. Olen kyllä ollut kun on ollut PAKKO mutta enää ei ole joten miksi tehdä vaikeimman kautta? Ja palstan yh-mammat ilmeisesti unohtaa sen että toisilla on mies joka vie ja hakee. Meillä on lapsi osa-aikahoidossa töiden takia mutta välillä on hoidossa ja minä "makaan" kotona ja tämä on meidän perheelle paras ratkaisu vuosien kokemuksella :)

mun fb-kaveri juuri kehui vieneensä onnellisen lapsensa päiväkotiin, hakeneensa itselleen leffan ja herkkuja ja aikoo viettää vapaapäivän. samainen ihminen on itse päiväkodissa töissä ja edellisessä fb-statuksessa arvosteli kovin opettajaa, tai siis "todistaneensa opettajan ammattitaitoa"... mutta hän siis tavallaan.

itse, jos siis vapaalla olen, en vie lastani hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja laskepa tämä;25441316:

no ei ne kaikki 12 lastakaan ole siellä yhtäaikaa klo 6.30-17.

Milloin sinä joka tästä aloituksia teet palstalle harvase päivä, ymmärrät antaa ihmisten tehdä omat päätöksensä? Jotenkin risoo niin vietävästi tämä tuomitseminen joka pirun asiassa! Minä en veisi, mutta jos joku muu vie, niin sitten vie! Se ei todellakaan kuulu minulle, ja en usko, että monikaan niitä lapsia sinne huvikseen vie. Suurimmalla osalla on ihan pätevä syy. Muistathan sinä, että kaikilla ei ole samat lähtökohdat, valmiudet ja voimavarat? Että aikuiset ihmiset osaakin olla kapeakatseisia ja suvaitsemattomia. Jos joku ei toimi niinkuin sinä haluat/näät parhaaksi, on hän ehdottoman huono äiti ja väärässä. Tai sitten vaan on monia oikeita tapoja hoitaa asioita, riippuen omasta tilanteesta.

En tunne pistoa sydämessäni, sillä minun lapsillani oli todella ihana kunnallinen päiväkoti. Koskaan lasten siellä ollessa minun ei tarvinnut tuntea huolta heistä, vaan pystyin luottamaan siihen, että he saavat parhaan mahdollisen hoidon.

FAKTA1: lapseni on perhepäivähoidossa, useimpina hoitopäivinä kyseisessä hoitopaikassa ei ole kuin meidän lapset.

FAKTA2: teen kotoa töitä, lähes 90% työajasta ellei ole erikseen sovittuja asiakaspalavereja. käytännössä koti on 8-16 mun työpaikkani.

FAKTA3: yhden lapsen kanssa pystyn tekemään töistäni edes jotakin, jos täällä on kaikki lapset kotona niin töistä ei tule enää mitään.

Ja jos olen saanut sairaslomaa siksi että parantelen itselläni olevaa sairautta, niin totta ihmeessä vien lapset hoitoon jotta pystyn keskittymään siihen paranemiseen. Lomapäivinä lapset ovat lomalla kanssani. Joskus on ollut poikkeustapauksia että olen jossain reissussa mihin ei lasta ole voinut ottaa mukaan. Silloin lapset ovat 8-16 tutulla hoitajalla ja isänsä kanssa sen muun ajan. Esim. ammattiini liittyviin messutapahtumiin en näe järkeä viedä lapsia mukaan, vaikka se sitten olisikin mun "vapaapäiväni" palkkatyöstä se päivä messuilla.

Yhteistyössä