Taas tuo lapsi on tulossa kipeeksi, ja mun pitäis olla töistä pois...

pypylleröinen

Aktiivinen jäsen
05.07.2010
1 890
0
36
Viimeviikolla oli mahataudissa, ja mä lapsen kanssa kotona 2 päivää. Nyt tänään aamulla oli vielä ihan iloinen ja terve oma itsensä. Päivällä, tunnin unien aikana, muuttu ihan täysin. Lämpöä, posket oikeen hehkuu punasena, silmät ja nenä vuotaa, ja kuolaakin tulee. Nukahti tuntia aikasemmin kun normaalisti, ja heti kun sain laskettua sänkyyn. Normaalisti hakee unta tunninverran, taistelun kanssa.
Mulla alko työt 3.päivä, ekaviikolla oli loppiaisen takia 3 päivää töitä, viimeviikko oli 3 päivää, koska olin 2 päivää lapsen kanssa kotona, kun oli kipeä. Tän viikon olin kaikki 5 päivää töissä, ja nyt pahasti näyttää siltä, että mä joudun taas huomenna olemaan pois töistä.
Tottakai olen, että lapsi paranee. Mutta se vaan on ihan hiton noloa soittaa taas pomolle, että mä en taaskaan pääse töihin, kun lapsi on kipeenä... Antaa tosi hyvän kuvan varmaan... :/ Äääh.

No joo, mun työkaveri on joka toinen viikko pois muksunsa takia. Kaikki työt jää muille. Siksi en ihan voi ymmärtää kun sillä on mieskin, miksi isä ei vois välillä olla kotona. Mutta yh:lla eri juttu.

Niin ja sitten ihmetellään miksi työnantajat karsastavat pienten lasten äitejä työhönotossa. Ei tietystikään voi mitään, mutta jos on vara valita vaikka nuori mies työhön niin kumpi parempi vaihtoehto.

Lapsi siis aloitti vasta hoidossa?

Meillä oli syksyllä sama homma kun tuli peräjälkeen enterorokkoa, flunssaa ja korvatulehdusta. Olin ihan rikki kun jouduin olemaan niin paljon kotona. Töissä lähinnä lohduteltiin ja sanottiin että tuo helpottaa kun vastustuskyky kasvaa. Jospa teilläkin olisi perheellinen pomo, joka ymmärtää tilanteen?

Isällä on työ, josta ei oikeen voi olla pois kun pakosta. Oon koulunkäyntiavustajana, joten työ ei oo sellasta, että se jäis muille tai lisäis oikeastaan muitten työtä, miehen työ taas sellanen, että jos yksikin on pois töistä, muilla työmäärä (ja -aika) lisääntyy.
Lapsi aloitti hoidossa syksyllä, mutta oli nyt joulun aikaan pois hoidosta 3 viikkoa, kun mä olin kotona.

Eniten mua nyt ihmetyttää tuo, että tuli ihan yhtäkkiä, tunnin nukkumisen aikana kipeeksi...

Lapsi siis aloitti vasta hoidossa?

Meillä oli syksyllä sama homma kun tuli peräjälkeen enterorokkoa, flunssaa ja korvatulehdusta. Olin ihan rikki kun jouduin olemaan niin paljon kotona. Töissä lähinnä lohduteltiin ja sanottiin että tuo helpottaa kun vastustuskyky kasvaa. Jospa teilläkin olisi perheellinen pomo, joka ymmärtää tilanteen?

On perheellinen joo, ja ymmärtää varmasti, niinkun työkaveritkin. Ja tietäähän ne nyt itekin, että kaikki taudit liikkuu lasten joukossa, kun koulussa työskennellään. Mutta oikeesti mua vaan nolottaa taas soittaa, että "mä en pääse töihin, meillä on lapsi kipeenä"... :/

Meillä saman homma. Tosin se on siis jatkunut syksystä saakka, eikä loppua näy.. Parhaillaan ollaan oltu 2viikkoa sairausten välillähoidossa, pahimmillaan on sairastuttu uudelleen 2vrk. sen jälkeen kun hoitoon menty.. RASKASTA ON...

Syöttäkää lapsillenne maitohappobakteereja, niin ei pöpöt jyllää. Meillä 4v. ei ollut koko syksynä kipeänä ja 7v:kin vain yhden päivän vähän flunssassa samalla kuin itse olin sairaana kotona. Ja kyllä ne taidit vähenee ja helpottaa, kun lapsi kasvaa ainakin yleensä).

Syöttäkää lapsillenne maitohappobakteereja, niin ei pöpöt jyllää. Meillä 4v. ei ollut koko syksynä kipeänä ja 7v:kin vain yhden päivän vähän flunssassa samalla kuin itse olin sairaana kotona. Ja kyllä ne taidit vähenee ja helpottaa, kun lapsi kasvaa ainakin yleensä).

No kiva että auttaa teillä. Meillä ei tunnu auttavan. Tuo on syntymästään asti saanut maitohappobakteerinsa, mutta kunhan tuntuu silti saavan nyt tauteja. Mä tuon koulusta sille tauteja, ja saa ite vielä hoidosta eri taudit. Ehkä se tästä, kesällä viimeistään, kun on loma :P

[QUOTE="vieras";25499502]Liikkukaa vähän niiden lasten kanssa ihmisten ilmoilla, ettei kaikki pöpöt ole uusia kun hoidot alkaa.[/QUOTE]

Haista sinä paska. Meinaat, että ollaan vaan kotona, ei koskaan käydä missään, hoidon alotus oli ensimmäinen poistuminen kotoa lapselle? Sori, meni vähän hutiin.

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;25499128:
Isällä on työ, josta ei oikeen voi olla pois kun pakosta. Oon koulunkäyntiavustajana, joten työ ei oo sellasta, että se jäis muille tai lisäis oikeastaan muitten työtä, miehen työ taas sellanen, että jos yksikin on pois töistä, muilla työmäärä (ja -aika) lisääntyy.
Lapsi aloitti hoidossa syksyllä, mutta oli nyt joulun aikaan pois hoidosta 3 viikkoa, kun mä olin kotona.

Eniten mua nyt ihmetyttää tuo, että tuli ihan yhtäkkiä, tunnin nukkumisen aikana kipeeksi...

Miten niin köulunkäyntiavustajan poissaolo ei kuormita muita? Eikö avustettava tarvikaan mitään apua?

[QUOTE="vieras";25499759]Miten niin köulunkäyntiavustajan poissaolo ei kuormita muita? Eikö avustettava tarvikaan mitään apua?[/QUOTE]

Sanoinko mä olevani henkilökohtanen avustaja? En mielestäni missään kohdassa. Tai kerroinko mä työstäni sen enempää?

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;25499778:
Sanoinko mä olevani henkilökohtanen avustaja? En mielestäni missään kohdassa. Tai kerroinko mä työstäni sen enempää?

Meidän kunnassa ei ole muita kuin henkilökohtaisia koulunkäyntiavustajia, jotka toki tarvittaessa avustavat muitakin kuin avustettavaa itseään... kovin ovat tarpeellisia ekaluokan toiminnan kannalta.

[QUOTE="vieras";25499895]Meidän kunnassa ei ole muita kuin henkilökohtaisia koulunkäyntiavustajia, jotka toki tarvittaessa avustavat muitakin kuin avustettavaa itseään... kovin ovat tarpeellisia ekaluokan toiminnan kannalta.[/QUOTE]

Ahhaa, ok, no meillä on kyllä ihan koko koulun avustajiakin. Löytyy lähes joka koulusta tässä kaupungissa vähintään yksi. Meidän koulussa meitä on 3.

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;25500396:
Ahhaa, ok, no meillä on kyllä ihan koko koulun avustajiakin. Löytyy lähes joka koulusta tässä kaupungissa vähintään yksi. Meidän koulussa meitä on 3.

No onko teitä sun mielestä liikaa, jos yhden poissaolo ei lisää toisten työmäärää? Älä ainakaan mainitse tuota pomolle, keksivät yhden säästökohteen ;)

Mielenkiintoista, että koet työsi olevan sellaista, että ei siitä ole haittaa kun olet pois. Et taida siellä töissäs mitään tehdä sitten.
Kai ma ny ainakin oppilaat, joilla vaikeaa vaikkapa matikassa, jää vähemmän avun varaan jos KKA on pois.

Joo, ymmärtäkää vaan väärin ihan tahallaan. En mä nyt helvetti sanonut, etten mä siellä mitään tee, tai siitä ei ole kenellekään haittaa. Kyllä meillä on kaikilla ihan töitä siellä, mutta tarkotin lähinnä sitä, että se ei lisää sen takia muitten työmäärää, että muilla on omat työnsä, eikä voi tehdä toisessa luokassa samaan aikaan. Oppilailta siis enemmän pois, kun työkavereilta. Työkaverit kun ei voi oikeen olla monessa luokassa samaan aikaan, ellei sitten luokista eriytetä oppilaita johonkin tilaan tekemään yhdessä tehtäviä.

Eikö se silloin ole "pakko" kun lapsi on sairas ja vanhemman on sitä jäätävä kotiin hoitamaan. Meillä on molemmilla, miehellä ja minulla, sellainen työ josta ei mielellään olla pois, mutta ollaan kuitenkin poissa vuorotellen, silloin kun lapset sairastaa.

Joskus se iskee ykskaks. Nyt viimesin sairastuminen mun pojalla meni just tolleen että noin tunnissa nous kuume korkealle ja alko nenä vuotaa. Siihen asti oli aivan normikunnossa.

Yhteistyössä