Taas tuo lapsi on tulossa kipeeksi, ja mun pitäis olla töistä pois...

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;25499128:
Isällä on työ, josta ei oikeen voi olla pois kun pakosta.

Mun mielestä alkaa olla jo pakkotilanne kun sä oot joutunut oleen jo niin paljon pois.
Meillä on ollut tilanne se, että mun on paljon vaikeampaa olla pois töistä kun miehen, mutta oon joutunut muutaman kerran pakosti olla pois.

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;25499128:
Eniten mua nyt ihmetyttää tuo, että tuli ihan yhtäkkiä, tunnin nukkumisen aikana kipeeksi...

Ja noin tää nyt jyllääväflunssa alkaa.
Meillä kuopus tuli kipeeksi viime viikon ke ja esikoinen perjantaina.

Meilläkin tuo kuopus on nyt kipeenä ja joudun ainakin huomisen olemaan pois töistä. Onneks se on tosi harvoin kipee. Mies jos on pois töistä, niin ei saa palkkaa (taksikuski), joten mulle nää sit yleensä tulee lankeemaan. Vituttaa vaan, kun meiltä on jo yks saikulla, ja vakkareita huomenna siis peräti kaksi paikalla... Sijaisia saa milloin mitäkin. Ja duuneja ei periaatteessa voi vähentää vaikka oisit siellä yksin.

Joskus se iskee ykskaks. Nyt viimesin sairastuminen mun pojalla meni just tolleen että noin tunnissa nous kuume korkealle ja alko nenä vuotaa. Siihen asti oli aivan normikunnossa.

Okei, eli sitä on liikkeellä. Tuolla se nyt yskii nukkuessaan. Kuivan kuulonen yskä :/

Ymmärrän, että lapsen sairastuminen huolestuttaa ja harmittaa, mutta silti tällainen vastaus on minusta aika kamalaa.

niimpä, ja näitten harmaitten pään aukominen ja turhaksi haukkuminen ei oo turhaa?

Mun mielestä alkaa olla jo pakkotilanne kun sä oot joutunut oleen jo niin paljon pois.
Meillä on ollut tilanne se, että mun on paljon vaikeampaa olla pois töistä kun miehen, mutta oon joutunut muutaman kerran pakosti olla pois.

Ja noin tää nyt jyllääväflunssa alkaa.
Meillä kuopus tuli kipeeksi viime viikon ke ja esikoinen perjantaina.

Joo, puhuttiin just miehen kanssa, että jos pitää olla töistä pois enemmän kun päivän-kaks, ni on hänkin sitten kotona, ja mä meen töihin. Kestikö teillä tauti kauan?

Meilläkin tuo kuopus on nyt kipeenä ja joudun ainakin huomisen olemaan pois töistä. Onneks se on tosi harvoin kipee. Mies jos on pois töistä, niin ei saa palkkaa (taksikuski), joten mulle nää sit yleensä tulee lankeemaan. Vituttaa vaan, kun meiltä on jo yks saikulla, ja vakkareita huomenna siis peräti kaksi paikalla... Sijaisia saa milloin mitäkin. Ja duuneja ei periaatteessa voi vähentää vaikka oisit siellä yksin.

Ei meilläkään tuu miehelle palkkaa, jos on töistä pois. Tehdyt tunnit maksetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;25500712:
Ei meilläkään tuu miehelle palkkaa, jos on töistä pois. Tehdyt tunnit maksetaan.

Mietin tässä jo suunnitelmaa siltä varalta että iskee vesirokko :D Kun ei oikein kumpikaan vois olla paria viikkoa pois. Paitsi jos ottaa lomaa :mad:

Liikkukaa vähän niiden lasten kanssa ihmisten ilmoilla, ettei kaikki pöpöt ole uusia kun hoidot alkaa.

Sit vois kans ottaa ihan tiukan linjan, et meidän perheessä ei sairasteta ja se joka tulee kipeeks ni karkkipäivä on peruttu. Toimii meillä.

Mietin tässä jo suunnitelmaa siltä varalta että iskee vesirokko :D Kun ei oikein kumpikaan vois olla paria viikkoa pois. Paitsi jos ottaa lomaa :mad:

Niimpä... :/ Ja ainakaan meillä ei sitä lomaa voi ihan tuosta vaan ottaa ja päättää, että alotampa tänään parin viikon loman... Eikä miehelläkään kyllä. Pitäis omistaa eläkkeellä oleva, hyväkuntoinen, lastenhoidosta innostunut, lähellä asuva mummu tai pappa, joka kädet syyhyten aina odottais saavansa pikkuihmisen hoitoon...

Myötätuntoisia ajatuksia ap täältä! Meillä on kaksi lasta ja aivan sama tilanne. Lapset on koko ajan kipeinä! Vuorotellaan miehen kanssa tösitä pois oloja, mutta silti poissaoloja tulee aivan kamalan paljon, kun lapset sairastaa aina eri aikaan. Een joulua meillä oli toisella keuhkokuume, toisella tulirokko, molemmilla vatsatauti. Viime viikolla toisella oli kuumeflussaa pari pv, sitten alkoi toisella ja jatkuu edelleen. Lääkäri käski olla ainakin vielä ma ja ti pois hoidosta.
Meillä syödään maitohappoja ja muutenkin terveellisesti. Pienemmälle on tehty pienempänä jo kaikki allergiatestit, vastustuskykyä kartoittavat verikokeet lähetetty Saksaan tutkittaviksi, kämpästä on tutkittu kosteusongelmat jne jatkuvan nuhan vuoksi. Nyt ei ole enää jatkuvaa nuhaa, mutta tauteja pukkaa koko ajan päälle. Tsemppiä sinne!
On aivan kamalaa kinata miehen kanssa jatkuvasti siitä kumman vuoro on jädä pois töistä. Ja kysehän on vaan siitä, että on niin noloa soittaa aina töihin poissaoloistaan.

• Tykkää
Reactions: pypylleröinen
Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;25500692:
Kestikö teillä tauti kauan?

Kuopuksella nousi keskiviikkona ip kuume ja kuumetta oli ke-to melkein 40. Perjantaina kuumetta nous vielä illalla eli eilen oli kokonaan kuumeeton päivä.
Yskä on kova, sellainen haukkuva.

Esikoisella kume nousi pe iltana ja eilen oli vielä kova kuume. Tänään päivällä ei enää ollut, mut nyt illalla nousi vielä. Eli huomisen on pois koulusta. Toivotaan että huominen ois kuumeetonn.
Ja yskä on samanlainen.

Joo, täällä tosiaan kanssa kaikenlaista sairastettu.. Ennen joulua oli molemmilla vesirokko niin et ensin toisella ja sit reilu viikko "terveenä" molemmat hoidossa ja sit tuli toisella, sit joulu oltiin terveenä, mut heti joulun jälkeen ensin tuli toinen kuumeeseen (oli korvatulehus) ja sit kaksi päivää väliä ja toinen sairastui..Nyt sit eilen alkoi taas molemmilla olemaan flunssan oireita ja esikoinen osaa jo sanoa et kurkkukin on kipee.. et taas mennään mitä ilmeisemin...

Tiedän tunteen ap! Mä aloitin viime vuoden puolella uudessa duunissa ja jouduin olemaan paljon pois lapsen sairastelun takia (olen yh). Pomo oli itse lapseton, jolla oli vaikea sulattaa mun lapsen sairastelua.. Hävetti mielettömästi soittaa ja ilmoittaa poissaolosta, kun kuulin jo mielessäni vastauksen, syvä huokaus ja "aha". Teki mieli sanoa tarhaan että jatkossa ilmoittavat kesken päivän sairastumiset pomolleni ja pyytävät pomoa toimittamaan mulle viestin :D Lopulta pomo pyysi mua toimittamaan saikkutodistuksen ensimmäisestä päivästäkin, toki niin tein, mutta säälitti alkaa kuskaamaan sairasta lasta julkisilla lääkäriin jonottamaan.

Tiedän tunteen :hug: Viimesen kuukauden aikana oon ollu 3viikkoa pois. Tosi noloa mutta pakko tää nyt näin oli hoitaa. Mun työs kun vielä tuplaa muitten työt et hävettää senkin puolesta. Oli vatsatauti, sitten murtunut käsi, sitten palovamma.. Huh.. No mut jos tässä nyt sit pääsis taas töihin. Tsemppiä sulle!

Itse oon samalla alalla ja kyllä on minunkin helpompi jäädä kotiin jos lapsi sairastaa kuin miehen.
Ja minkäs teet jos lapsi sairastaa, onneksi et ole ainoa jolla näin on, lohduttaudu sillä.:)

yh ja aika harvassa mahdollisuuksia saada luotettava hoitaja kotiin sairaan lapsen kanssa - niinpä tänään aloitettiin molemmat Strath (entinen Bio-Strath) yrttiuute"kuuri" - tässä ollaan oltu viimeinen kuukausi vuoron perää lapsen kanssa sairaana:( - toivottavasti auttaa, ainakin kovasti on tullut kannustusta sekä tutuilta että nettikommentteja lukiessa. Voimia ja jaksamista kaikille pienten lasten vanhemmille!

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;25499141:
On perheellinen joo, ja ymmärtää varmasti, niinkun työkaveritkin. Ja tietäähän ne nyt itekin, että kaikki taudit liikkuu lasten joukossa, kun koulussa työskennellään. Mutta oikeesti mua vaan nolottaa taas soittaa, että "mä en pääse töihin, meillä on lapsi kipeenä"... :/

Nyt turha nolous pois ja pidä lapsesi puolta, koska sairaat lapset hoitopaikassa ovat kaikkein kamalin ja noloin ilmiö mitä tiedän.

Älkää suotta nolostuko, jos lapsen sairauden takia joutuu oleen töistä pois. Ollaan onnellisia, että meillä on sellainen OIKEUS ja voimme huolehtia kotona sairaista lapsistamme.

Tiedättekö miltä meistä hoitajista tuntuu kun joudumme vähän väliä ilmoittamaan töihin, että nyt olen todellakin niin kipeänä, että on pakko olla pois. Samalla tietää, että toiset joutuvat tosi ahtaalle isojen lapsiryhmien kanssa, kun läheskään aina ei saada sijaisia.

Ja tuota jatkuu vuodesta toiseen, kun lapset tulevat niin sairaina hoitoon ja tartuttavat meitä hoitajia aina uusilla taudeilla. Ei tule näköjään niin kattavaa vastustuskykyä, että kaikkia pöpöjä voisi välttää.

Yhteistyössä