Trollihahmoehdokkaat:
1.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
1.
Olisin luotettavaakin luotettavampi remppamies, joka on päätynyt palstalle googlettamalla. Sitten säälivänä jää vastailemaan rintsikkaa tai piilosokkelitaloa ostavien mammojen pähkäilyihin. Olisin tietty kaikkien alojen asiantuntija, ja rehvakkaan miehekäs, mutta naisiin uppoava. Vähän semmonen Jorma Piisisen eli Remonttireiskan näköinen. Kaikki hommat hoituisivat: putket, sähköt, parketit, you name it!
Neuvot tietenkin olisivat päin hevonkuusta, ja korkeintaan etäisesti totuutta sivuavia. Esiintyisin luotettavan miehekkäästi, kirjoittaen yksinkertaisia päälauseita maustettuna sopivasti kirjoitusvirheillä luodakseni mielikuvan aidosta raksamiehestä.
Välillä saattaisin harmaana kysellä neuvoja vaimon käsittelyyn, toki vihjaten niin paljon että kaikki arvaisivat kuka on kyseessä.
Tekisin kaikki palstamiehet äkäistä herra majuria myöten mustasukkaisiksi röyhyävillä rintakarvoillani.![]()
3.
Minä olisin Frau Bezzerwizzer.
Tietäisin ehdottomasti että oma tapani elää on ainoa oikea ja määrittelisin niin sallitut perhekoot, äitiys- ja isyyslomien pituudet, imetystiheyden, vaatemerkit, lomakohteet jne. Perusteluni olisi pääsääntöisesti kaikkeen pätevä "Niin se vain on." ja hyökkäisin aggressiivisesti kaikkien eri mieltä olevien kimppuun etsimällä argumentit sivupoluilta tyyliin
- no, senhän ymmärtää, ettet voi tätäkään ymmärtää, koska olet yksinhuoltaja.
- jos minun kumminkaiman serkkuni olisi homo niin kuin sinun naapurisi, olisin ihan hiljaa asioista (kuten kurahaalareiden merkeistä) joista ei sinun taustallasi voi ymmärtää mitään.
- tietenkin sinä olet teiniäiti. Jos saa lapsen ennen kuin on 27 ei voi koskaan ymmärtää kunnolla sen tarpeita ja viimeistään lapsen teini-iässä alkaa elämään menetettyä nuoruuttaan ja lapsesta tulee narkkari tai hevari tai vähintäänkin homoseksuaali.
Niin se vain on!
![]()
4.
Alkuperäinen kirjoittaja mukava ämmä;25571739:Mä olisin kotiäiti kuka ei meinaa koskaan mennä enään töihin jos vain mahdollsita ja avain ihan laiskuuttaan. Arvostelisin mutia ketkä viitsiijättää lapset hoitoon vain sen takia,että raha on tärkeämpää. Mies hoitaa työn ja kodin lisäksi kaikki 7 lasta, tekee ruuan ja käy kaupassa. Itse istuskelisin vain koneella ja kirjoittelisin kaskplussa- palstalle akikkea mitä tulee vaan mieleen. Enimmäkseen kertoisin lapsista ja tyhmästä saamattomasta ukosta. Liahduttaisin koko ajan ja karppaisin ja söisin vain kasviksia ja inohoisin voita ja sokeria.
Haukkuisin myös mutia palstalaisia aika ajoin jos he aloittava tyhmillä kysymyksillä. Kyselisinkoko ajan,että olen sitä ja tätä, kysy minulta jotain.
Ostaisin vain Moloa ja Ticketiä nettikaupoista.
...Unohtui vielä,et ruikuttaisin jokaisesta kirjoitusvirheestä mitä toiset tekee koska itse olen täydellinen.
5.
Entinen kotiäiti, nykyinen uraäiti.
Lapsia olisi kolme, 14v, 12v ja 8v. Töihin menin kun kuopus täytti 1v. Mies on töissä hotellin respassa, hänen palkallaan ei oltaisi eletty. Ja tämän ymmärsin silloin, kun lapseni jouduin päivähoitoon laittaa.
Päivähoitoon laittaminen oli liian kova pala, ja palstalla kritisoinkin paljon äitejä, jotka laittavat äitiysloman jälkeen lapsen päivähoitoon ja palaa itse työelämään. Ja ei, se ei ole sallittua vaikka itsekkin niin tein. Sillä AINA on jokin vaihtoehto, että lapsen saa pidettyä kotona sinne maagiseen 3v ikään asti, jolloin lapsi on valmis päiväkotiin.
Kuten arvata saattaa, olen päiväkoti -keskustelujen ykköskeskustelija. Saatan myöskin joskus tehtailla aloituksia nimimerkillä "lto" ja ketju koskee liian aikaisin hoitoon laitettuja lapsia..
Ja asiassa on kääntöpuoli. Minua myöskin raivostuttaa maksella verorahoistani näitä kotona olevia ihmisiä. Työtä saa jos haluaa, sossuta ja kelasta ei nosteta mitään! Ei mitään, koska minun verorahoistani ne menee. Minä jouduin menemään töihin ja laittamaan lapsen nuorena hoitoon, vaikka sitä ennen itsekkin nostin kelalta tukea.. Mutta se asia erikseen. Nyt olen töissä, maksan veroja ja muut nostelevat työttöminä verorahojani!
6.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25571811:Mä voisin olla Jessica-Sofia Janatuinen, 20 v ja kolmen lapsen äiti. Kaikki lapset eri miehille ja nuorimmaisen isä vankilassa. Ravaisin viikonloput baareissa ja tuskailisin joka torstai, mihin saan tällä kertaa lapset viikonlopuksi hoitoon. Olisin kotiäiti, joskin kaikki lapseni olisivat virikehoidossa. Haukkuisin sossua, anoppia, omasta mielestäni idiootteja naapureita ls-ilmoineen, vankeinhoitoviranomaisia ja työkkäriä. Olisin kiinnostunut vain itseni tuunaamisesta, muotivaatteista ja kavereiden kanssa hengailusta, mutta puolustelisin henkeen ja vereen sitä, että olisin erinomainen äiti ja te vanhat kääkät ette vaan sitä tajua![]()
7.
No mä oon tietty Tuulikki, 27-vuotias neljän äiti. Mun lapset on kolmelle eri isälle että oon siis oikeesti tosi avarakatseinen ja ymmärrän et elämäntilanteet muuttuu =) No on niist ne mun luona asuvat kyllä ls-asiakkait, mutta siis sehän on vaan hyvä koska meil käy kotipalvelu ja mun ei tarvii sit siivota, koska ne voi tehä sen. En mä ees pystyis, kun jalkaan sattuu.
Et silleen. Mua vähän vaan ottaa päähän, kun sossu ei maksa mun tikettei, tai siis mun lapsille, eikä ne ota niit isänsä luona asuvii huomioon laskelmissa. Siis onhan ne mun luona kuitenki välil ja mun pitää ne sillon elättää?! Sit mun mielestä tolle vauvalle pitäis saada korvikerahat erikseen, mut ei ne anna. Tosi törkeetä.
...Ja Keittis on sit mun kaveri, meil on niinq niin samanlaiset tilanteet et me ymmärretään toisiamme![]()
8.
mie oon Jasu eli Jaakko. mie oon 17 vuotinen kössi Simpeleeltä. mie tuun tänne kyselemmää naisten asioista jotta tietäsin sitte tyttöjen kanssa miten toimia.
miulla on yksi ihastus johonka mie yritän tehä vaikutusta ja annan sitten mamitsujen täällä kertoo että mitenkä miun pittäis toima. mie oon löytäny palstan miun isosiskon tykönä kun se oli jättäny kaksplussan avoimeksi sinne
9.
Moi! Mä oon Wilma Suursalmelta! Oon 18v ja mul on maailman ihanin avomies, 29v ja sen kaa ootan mein ekaa lasta. Mieskin on tosi innoissaan, tai no olis, mut toi sen pelaaminen ärsyttää välil ihan sikana. On tää odotus silleen tosi raskasta koska en mä silleen tunne ketää ketä ois viel näi nuorena äiti, mut hei, ei se haittaa, koska toi mun mies on niin ihana <333 No okei, sit oli kyl se yks kerta ku se hakkas mut, ja sit kerran se meinas kaataa kahvit mun päälle, mut se nyt oli niin tyhmä juttu muutenkin. Sitä vaan stressaa ihan sikana ku sitä ei huvita käydä töissä kun sen pomo on niin pälliMut hei, kaikesta selvitään, jopa siit pettämisestä sillon kerran!!? Ihme huora...