Työkaverini on hieman katkera?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miksa

Vieras
Totesin, että on epäreilua että saan talviloman kun lapsellla hiihtoloma. Hän on haluaa kanssa silloin loman. Hän ei kuitenkaan tienny edes milloin hiihtoloma on..
Hänen mielestään ekaluokkailainen voi olla viikon kotona yksin ja sama mussutus alkoi lomasta. MIKSI se pitää olla samaanaikaan miehen kanssa?
No ehkä siksi, että olis ihan kiva joskus viettää aikaa yhdessä. Hänellä ei itsellä ole lapsia, eikä miestä.
Ymmärrän, että loman ajankohtaa (kesä) ei saa aina päättää, mutta kyllä mä toivoisin että saisin loman samaanaikaan, ja voidaan kokoperhe tehdä yhdessä jotain.
Hänen mielestään esim kipenä lapsen kanssa kotona oleminen on täysin turhaa.
Meillä siis tuo 7-vuotias oli influenssassa ja sairastaa lisäksi astmaa..

Joskus on hankala kuvitella itsensä muiden asemaan. Hänellähän ei kovin hyvää (ainakaan realistista) kuvaa sinun arjestasi ole, eikä sinulla hänen. Siitäkin syysytä loma-ajan valinnat voi kismittää.
Nuo loma-asiathan olisi hyvä esimiehen hoitaa, ja mahdollisuuksien mukaan käyttää niissä jonkinmoista "vuorottelutekniikkaa".''

Meillä työporukassa onneksi nuo lomajutut ei ole muodostuneet ongelmaksi. Osalla lapsia, osalla ei. Joustavuutta kun löytyy jokaiselta, sujuu asiat paremmin :)

Hän on itse sellainen, että hänen toiveet pitää aina toteuttaa.
Olen myös elänyt ne ajat työelämässä, kun ei ollut lapsia. Ei paljon hetkauttanut milloin oli kesäloma ja milloin talviloma.
Hänen mielestä minä olen velvollinen palkkaamaan sairastamisen ajaksi lapselle kotiin hoitajan..

Osaksi tollaiset mielipiteet voi laittaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mutta on se epäreilua sekin, että lapsettomat tekevät aina ne tietyt viikot töitä,kun toiset lomailevat. Lapsetonkin saattaa haluta Lappiin kummilapsen perheen kanssa hiihtämään.

Ei mun mielestä loman tarpeeseen vaikuta se onko lapsia vai ei. Samalla tavalla sen on jokainen ansainnut ja vuorollaan oikeutettu pitämään.

Mutta tietysti toi jos ei edes tiedä milloin on hiihtolomaviikko, kuulostaa siltä kuin haluaisi olla tahallaan hankala.

Olen myös elänyt ne ajat työelämässä, kun ei ollut lapsia. Ei paljon hetkauttanut milloin oli kesäloma ja milloin talviloma.
Hänen mielestä minä olen velvollinen palkkaamaan sairastamisen ajaksi lapselle kotiin hoitajan..

No jos sinua ei hetkauttanut lapsettomana milloin on lomat, niin jotain muuta lapsetonta voi hetkauttaa. Esimerkiksi minua. Heinäkuu on paras kesälomakuukausi, ja haluan pitää välillä lomani silloin siinä missä lapselliset. Koulun hiihtolomaviikon halusin silloin tällöin vapaaksi, jotta pääsemme opiskelevan mieheni kanssa reissuun.

Kiertävä lista on ainut mikä toimii. Vaikka tänä vuonna siirryn lapsellisten joukkoon, en varmasti ala omia lomia itselleni.

Itsellä 6v.lapsi ja työpaikassa jossa on monta lapsellista työntekijää. Tosiasia on, että ei lapsettomat ole sen erilaisemmassa asemassa lomien suhteen, kuin muutakaan. Samanlainen oikeus olla hiihtoloma-viikolla lomalla, kuin sullakin. Toi on ihan älytöntä ajattelua; kun ei ole edes lasta saati miestä.

[QUOTE="vieras";25636059]Itsellä 6v.lapsi ja työpaikassa jossa on monta lapsellista työntekijää. Tosiasia on, että ei lapsettomat ole sen erilaisemmassa asemassa lomien suhteen, kuin muutakaan. Samanlainen oikeus olla hiihtoloma-viikolla lomalla, kuin sullakin. Toi on ihan älytöntä ajattelua; kun ei ole edes lasta saati miestä.[/QUOTE]

Mutta eihän edes tiennyt milloin on lapseni talviloma. Se tässä on pointtina.
Häntä vain ärsyttää se, että sanoin haluavani loman samaanaikaan lapseni ja mieheni kanssa.
Lähinnä kävi ärsyttää se mussutus. Millä tavalla se on pois häneltä jos olen kotona kipeän lapsen kanssa? Tai vietän hiihtoloman samaanaikaan, kun hän ei edes tiiä milloin loma on.
Häntä vaan ärsyttää asenne #pidän loman samaanaikaan, kun lapseni"
Tämä kyseinen ihminen tuli meille aikoinaan jouluapulaiseksi, ja alkoi kirjaimellisesti itkemään kun ei saannut joulua vapaaksi, eikä uutta vuotta. Vapaat oli jaettu vakkareille. Silloinkin olin syyllinen sen takia, että lapsi!

Anna valittaa, pomohan ne lomat päättää, ainakin meillä. Itse ennen lapsia anoin tarkoituksella omat lomani silloin kun ei ollut koulujen lomia, että koululaisten vanhemmat saa lomailla silloin kun lapsillakin on vapaata. Sitten kun omat lapset on kouluikäisiä, alan anoa niitä koulujen loma-aikoja, luonnollisestikin.

Luulisi että lapseton pitäisi talvilomansa mielellään koululaisten lomien ulkopuolella. Jos meinaa reissuun mennä niin paljon halvemmaksi tulee mennä muuhun aikaan.

Meillä on firma kiinni talvilomaviikon, joten kenelläkään ei ole urputtamista.

Anna mussuttaa. Jos on niin urpo, ettei ymmärrä miksi joku haluaa viettää lomaa lasten ja miehen kanssa, niin ei kovin hyvin se järki juokse siellä päässä... Enkä tarkoita, että perheellisillä pitäisi mitään erikoisoikeuksia olla, mutta eiköhän se ole ihan lunnollista kuitenkin toivoa, että ne lomat olisi samaan aikaan. Ja se ei ole oikein, että perheelliset saisivat aina heinäkuussa pitää lomansa, mutta sen ymmärrän, että yhtä aikaa, missä kuussa sitten onnistuukin. Tuntuu että maailma on nykyään pullollaan vain itseään ajattelevia täysin empatiakyvyttömiä ihmisiä :D Tuntuu että kaikkien on niin vaikea koittaa ajatella itseään toisen asemaan, aika sääli.

Toisaalta muistan, kun itse olin lapseton (puoliso kyllä löytyi mutta ei ollut riittävä peruste) niin meidän työpaikalla joka armas vuosi lapselliset saivat ensin päättää lomansa ja meille muille jäi, mitä jäi: tyyliin kesäloma aina toukokuussa, joulut aina kiinni (sehän on hei lasten juhla) jne... Sekin tuntui todella epäreilulta...
Itse olen sitä mieltä, että jotain kiertoa lomissa pitäisi tapahtua, kuuluu mielestäni hyviin esimiestaitoihin...

Ja sinun mielestä hänen täytyy ottaa ne loma-ajat joita lapsellisilta vapaaksi jää, koska SINUA ei hetkauttanut milloin loma-aika on? Sinäsinäsinäsinä. Sinä haluat loman perheen kanssa, sinä haluat loman hiihtoloma-aikaan, sinua ei hetkauttanut ennen lomanaika, sinusta työkaveri voi ottaa lomansa joskus toiste...

Tiedätkös, joillakin toisilla saattaa olla elämä jo ennen lapsia.

Yhteistyössä