Anoppi kävi taas arvostelemassa sisustusta, miksi ärsyynnyn siitä aina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sinisiiseli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sinisiiseli

Vieras
Miksi ihmeessä en jo ole tottunut 9 vuoden perusteella, että anopilla on tapana arvostella suoraan (ja usein ilkeästi) toisia ja toisten tapoja, vaatteita, sisustusta jne. Millä sitä osaisi olla välittämättä ja pistää toisesta korvasta ulos samantien.

Kävi taas täällä ja kommentteja tuli: "Ai kauhee ku ruma taulu, miten olette voineet pistää tuollaisen seinälle", "Voi kun teillä on tummat ja rumat verhot" jne. En todellakaan sisusta ketään muuta kuin itseäni (ja perhettäni joka ei sisustuksesta niinkään piittaa) varten, enkä todellakaan aio tehdä muutoksia kenenkään mielipiteen perusteella. Tykkään, että kotona on viihtyisää, enkä todellakaan osta mitä vain sattuu suurinpiirtein löytymään kaupasta. Vaan esim. noita anopin rumiksi kutumia verhoja hain monista nettikaupoista ja varmaankin valehtelematta kiersin 20 eri verho ja kangaskauppaa läpi ennen kun löytyi mieluisaa kangasta josta verhot tehtiin. Myös huonekaluja valitessa on kulutettu aikaa sisustuslehtiä ja nettiä lukien sekä liikkeitä kierrellen ympäri eteläsuomea. Sama koskee melkein kaikkea mitä kodissamme on esillä. Tykkään, että on muutama harkittu taulu ja koriste-esine ja sitten tekstiileillä luon sitä tunnelmaa, ettei vaikutelma ole kolkko ja liian "steriili".

Anopilla taas koti on täysin päinvastainen eli makumme ovat täysin erilaiset. Hänellä onkaikki mahdolliset kortit ja paljon mieheni (32 v) ja hänen siskonsa piirustuksia lapsina tekemiä piirustuksia seinillä. Niitä ei ole siis kehystetty vaan isketty sinitarralla tai teipillä suoraan seinään. Lähes koko seinä eteisessä ja osa keittiöstä on vuorattu näillä kuvilla, olohuoneen kirjahylly on ahdettu täyteen saatuja tyypillisimpiä rihkama matkamuisto, keittiönpöytää koristaa aina vahakangas jota vaihtelee vuodenajan mukaan. Niin ja verhot ovat tietysti vuodenaikaan sopivat "standardimaittaiset" eli liian lyhyen näköiset minun makuuni.Muutenkin asunto pursuaa tiimari yms. rihkamaa niin, ettei tyhjää pintaa näy. Tästä syystä minulla on vielä vähemmän aihetta loukkaantua. Mutta en minäkään arvostele hänen sisustustaan tai mollaa jos hän esittelee uutta kukallista vahakangasta jonka on ostanut keittiön pöytäliinaksi vaikka se ei todellakaan ole minun makuuni.

Anopilla on siis kaksi (Anttila ja Hoppyhall) paikkaa josta ostaa kaikki verhot, matot, pöytäliinat yms. usein kehuukin kuinka kätevää on kun kaiken saa näistä kahdesta paikasta. Joskus kun olimme mieheni kanssa seurustelleet vasta vähän aikaa kysyi anoppi minua viettämään shoppailupäivää. Olin innoissani koska oman äitini kanssa välillä kierrellään jonkun vähän vieraamman alueen liikkeissä, pääasiassa huonekalu ja sisustusliikkeissä ja meillä on todella mukava päivä yhdessä. No tämä shoppailupäivä tarkoitti kotikaupungin Anttilaa ja sen jälkeen kahvilla käymistä kahvilassa. Anoppi oli ainakin onnellinen koska hehkutti onnistunutta shoppailupäiväämme vielä muutaman vuoden päästäkin, kun oli niin mukava reissu.

Mutta millä ihmeellä oppisin olemaan ärtymättä anopin kommenteista? Makuasioista kun ei voi kiistellä.

Anopilla sentään munaa sanoa suoraan päin naamaa, sinä vitiset nettipalstalla.. :D

No ei, oikeasti en ymmärrä miten vanhuus, saati anoppius oikeuttaisi kusipäisyyden?

Totta, arvostelin minäkin tekstissäni anopin sisustustyyliä ja voin kaikenpäälle kertoa, että järkytyin kun menin sinne ensimmäistä kertaa käymään :D Olen siis aina pitänyt sisustuksesta ja kiinnitän varmaankin näihin asioihin huomiota hyvässä ja pahassa enemmän kun sellaiset joita asia ei niin paljoa kiinnosta.

Mutta, yksi pointti oli se, etten minäkään lauo suoraan päin naamaa ja liioitellen kuinka ruma jokin verho tai taulu on. Ei jos joku on oikeasti nätti kerron sen kyllä spontaanisti. Mutta en ala arvostelemaan ilkeään sävyyn toisen valitsemia tavaroita. Anopillekin koitan keksiä aina jotain positiivista sanottavaa kun esittelee ostamiaan tavaroita. Esim. tyyliin "kukkien väri on mielestäni kauniin punainen" tai "taidat pitää tuon sävyisestä sinisestä, eikö sinulla ole saman sävyistä myös päiväpeitossa".

Minusta vain kuuluu hyviin käytöstapoihin, ettei toisia arvostella ilkeästi, jos kommentteja ei ole pyydetty. Asia on eri jos kysyn tai joku muu kysyy mitä mieltä olet silloin rehellinen mielipide on asiallinen.

Miksi ihmeessä en jo ole tottunut 9 vuoden perusteella, että anopilla on tapana arvostella suoraan (ja usein ilkeästi) toisia ja toisten tapoja, vaatteita, sisustusta jne. Millä sitä osaisi olla välittämättä ja pistää toisesta korvasta ulos samantien.

Kävi taas täällä ja kommentteja tuli: "Ai kauhee ku ruma taulu, miten olette voineet pistää tuollaisen seinälle", "Voi kun teillä on tummat ja rumat verhot" jne. En todellakaan sisusta ketään muuta kuin itseäni (ja perhettäni joka ei sisustuksesta niinkään piittaa) varten, enkä todellakaan aio tehdä muutoksia kenenkään mielipiteen perusteella. Tykkään, että kotona on viihtyisää, enkä todellakaan osta mitä vain sattuu suurinpiirtein löytymään kaupasta. Vaan esim. noita anopin rumiksi kutumia verhoja hain monista nettikaupoista ja varmaankin valehtelematta kiersin 20 eri verho ja kangaskauppaa läpi ennen kun löytyi mieluisaa kangasta josta verhot tehtiin. Myös huonekaluja valitessa on kulutettu aikaa sisustuslehtiä ja nettiä lukien sekä liikkeitä kierrellen ympäri eteläsuomea. Sama koskee melkein kaikkea mitä kodissamme on esillä. Tykkään, että on muutama harkittu taulu ja koriste-esine ja sitten tekstiileillä luon sitä tunnelmaa, ettei vaikutelma ole kolkko ja liian "steriili".

Anopilla taas koti on täysin päinvastainen eli makumme ovat täysin erilaiset. Hänellä onkaikki mahdolliset kortit ja paljon mieheni (32 v) ja hänen siskonsa piirustuksia lapsina tekemiä piirustuksia seinillä. Niitä ei ole siis kehystetty vaan isketty sinitarralla tai teipillä suoraan seinään. Lähes koko seinä eteisessä ja osa keittiöstä on vuorattu näillä kuvilla, olohuoneen kirjahylly on ahdettu täyteen saatuja tyypillisimpiä rihkama matkamuisto, keittiönpöytää koristaa aina vahakangas jota vaihtelee vuodenajan mukaan. Niin ja verhot ovat tietysti vuodenaikaan sopivat "standardimaittaiset" eli liian lyhyen näköiset minun makuuni.Muutenkin asunto pursuaa tiimari yms. rihkamaa niin, ettei tyhjää pintaa näy. Tästä syystä minulla on vielä vähemmän aihetta loukkaantua. Mutta en minäkään arvostele hänen sisustustaan tai mollaa jos hän esittelee uutta kukallista vahakangasta jonka on ostanut keittiön pöytäliinaksi vaikka se ei todellakaan ole minun makuuni.

Anopilla on siis kaksi (Anttila ja Hoppyhall) paikkaa josta ostaa kaikki verhot, matot, pöytäliinat yms. usein kehuukin kuinka kätevää on kun kaiken saa näistä kahdesta paikasta. Joskus kun olimme mieheni kanssa seurustelleet vasta vähän aikaa kysyi anoppi minua viettämään shoppailupäivää. Olin innoissani koska oman äitini kanssa välillä kierrellään jonkun vähän vieraamman alueen liikkeissä, pääasiassa huonekalu ja sisustusliikkeissä ja meillä on todella mukava päivä yhdessä. No tämä shoppailupäivä tarkoitti kotikaupungin Anttilaa ja sen jälkeen kahvilla käymistä kahvilassa. Anoppi oli ainakin onnellinen koska hehkutti onnistunutta shoppailupäiväämme vielä muutaman vuoden päästäkin, kun oli niin mukava reissu.

Mutta millä ihmeellä oppisin olemaan ärtymättä anopin kommenteista? Makuasioista kun ei voi kiistellä.

Ehkä teillä on vain niin ällöä ja anoppi vanhemoana tietää paremmin. en kuitenkaan koskaan lapsieni sisustuksista ole valittanut, osaavat sisustaaa.

Hobby Hall oli ainut mikä jäi kaivelemaan tuosta nyt päällimmäiseksi.
EI Hoppy Hall.

Mutta SANOT nätisti ja suoraan, että todella loukaavaa ja että lopettaisi.

Nimenomaan meilläkin on VIILEÄN ASIALLISET välit näistä ja muista ihanista suorista mielipiteistä johtuen.
Esim. kyllä hävetti anopin puolesta kun minun ja mieheni vanhemmat tapasivat ensimmäistä kertaa kun menimme naimisiin hyvin pienimuotoisesti. Saman pöydänääressä istui myös muita sukulaisia. Äitini meni juttelemaan ja esittäytymään. Sanoi sitten esitteleyiden jälkeen anopille "voi kun niitä ristiäisiäkin päästäisiin pian juhlimaan". Äitini ei siis tiennyt ettei anoppi tiennyt meidän olevan lapsettomuushoidoissa. No tähän anoppini vastasi hyvin kuuluvasti "Jestas onneksi ei sentään semmoisia juhlia ole luvassa". Kaikki kääntyivät kummissaan katsomaan, eikä äitini keksinyt enää mitään sanottavaa. Minä ajattelin, ompas kiva kun vanhempamme tapasivat viimeinkin ;)

Sanot vaan yksinkertasesti seuraavalla kerralla kun arvostelee et onneksi SINUN ei tarvitse täällä asua kun et kerta tykkää. Ja virnistät päälle. Josko se siitä ymmärtäis... :)

sinä selvästi halveksit anopin tyyliä ja ostopaikoja, vaikka et ääneen sanokaan. Miksi sinua haittaa jos anoppi sanoo mielipiteensä ääneen? samanlaisia olette. lapsellisia ja tyhmmiä.

Meillä anoppi toitottaa aina, miten hän kyllä aina muistaa kehua, jos pitää jostakin mitä toisilla on, oli sitten kyse vaatteista tai sisustuksesta tai jostakin muusta, mutta jos hän ei pidä jostakin, niin hän on sitten hiljaa. Se toistelee tätä oikeasti hyvin usein. Ja se on aina hyvin hiljaa katsellessaan minua tai sisustustamme. Kai se kuvittelee, etten osaa yhdistää näitä asioita toisiinsa :D Parempi tietty sekin kuin että valehtelisi tai arvostelisi.

Nimenomaan meilläkin on VIILEÄN ASIALLISET välit näistä ja muista ihanista suorista mielipiteistä johtuen.
Esim. kyllä hävetti anopin puolesta kun minun ja mieheni vanhemmat tapasivat ensimmäistä kertaa kun menimme naimisiin hyvin pienimuotoisesti. Saman pöydänääressä istui myös muita sukulaisia. Äitini meni juttelemaan ja esittäytymään. Sanoi sitten esitteleyiden jälkeen anopille "voi kun niitä ristiäisiäkin päästäisiin pian juhlimaan". Äitini ei siis tiennyt ettei anoppi tiennyt meidän olevan lapsettomuushoidoissa. No tähän anoppini vastasi hyvin kuuluvasti "Jestas onneksi ei sentään semmoisia juhlia ole luvassa". Kaikki kääntyivät kummissaan katsomaan, eikä äitini keksinyt enää mitään sanottavaa. Minä ajattelin, ompas kiva kun vanhempamme tapasivat viimeinkin ;)

Mitäs jätitte anopin ulkopuolelle, vaikka kaikille muille olitte hoidoista kertoneet. Taisivat muutkin tajuta, että anoppi pidettiin pimennossa... Mokas kyllä sun äitiskin, jos julkisesti pui sellaisia asioita joita ei ilmaisesti ollut kaikille tarkoitettu...

Mitäs jätitte anopin ulkopuolelle, vaikka kaikille muille olitte hoidoista kertoneet. Taisivat muutkin tajuta, että anoppi pidettiin pimennossa... Mokas kyllä sun äitiskin, jos julkisesti pui sellaisia asioita joita ei ilmaisesti ollut kaikille tarkoitettu...

samaa mä ihmettelin, että taitaa sun äitis olla vähän tahditon kun tuollaisia menee juttelemaan! outoa koko teidän touhu taitaa olla...

[QUOTE="hmmm";25740449]peesi. Ihmeellistä rivien välistä haukkumista, aivan kuin joku kallis putiikki olisi automaattisesti niin hieno ja anttila paska.

jep, tottkai viihtyy paremmin jossain kalliissa liikkeessä, on viihtyisää. mutta ei se tee kenestäkään huonompaa ihmistä että ostaa anttilasta.[/QUOTE]

Nyt, aloittaja, teit virheen, kun menit arvostelemaan kaksplusmammojen pyhiä paikkoja, Anttilaa ja Hobby Hallia, tsot tsot.

Kyllähän netissä saa arvostella ja haukkua vaikka suoraankin jotain tuttuaan, koska netissä ihmiset usein esiintyvät anonyymeinä eikä kukaan pysty tunnistamaan näitä heidän haukuttuja tuttujaan. Joihinkin liikkeisiin, kuten Anttilaan, on turha muodostaa sellaista tunnesidettä, että loukkaantuu siitä, jos joku haukkuu esimerkiksi Anttilan sisustusvalikoimaa. Ei pidä olla niin yliherkkä vaan on hyvä oppia hyväksymään se, että jonkun mielestä oma ostokäyttäytyminen, sisustus tms. on vähän moukkamaista tai sellaista, jota he itse välttelevät viimeiseen saakka. Silti omaa elämäänsä voi jatkaa normaalisti välittämättä toisten mielipiteistä.

Aloittajalle sanoisin, että ymmärrän täysin, miten ärsyttävältä anoppisi käytös tuntuu. Minulla on samanlainen anoppi, jolle mikään minun hankkimani ei ole hyvä eikä edes tapani siivota tai laittaa ruokaa. Ei siihen totu, vaikka sen oppii sivuuttamaan. Varsinkin, kun toinen tulee kylään kuin kotiinsa, tuo ja vie tavaraa mielensä mukaan ja puunaa ja penkoo paikkoja kuin kyseessä olisi hänen, ei hänen lapsensa perheen, koti.

• Tykkää
Reactions: emeleia
Jos mun äitini tietäis, että käydään lapsettomuushoidoissa, hirttäisin hänen omakätisesti jos tuollaisia suustaan päästelisi!! "Voi kun pian päästäisi niitä ristiäisiä juhlimaan" :O

Anopillasi on todella typerä tapa huomautella kodistasi. Sano hänelle suoraan, ettet pidä moisesta.

Mä olen yleensä kiltti mutta tuollaisen ihmisen edessä musta saattaa sukeutua oikee louskuleuka... :saint:

Tai sitten ehkä ilmaisisin mahdollisimman nätisti että ei tarvitse käydä meillä jos alkaa voimaan niin pahoin. Että voidaan sopia sitten vaikka kyläilyt toisinpäin.

Ai hitto mä inhoan, inhoan, inhoan tuollaisia oman pahan olonsa oksentajia.. :x Sitähän tuo on. En usko edes liittyvän loppujen lopuksi teihin mitenkään vaan on vain sellainen katkera ja ilkeä persoona..

• Tykkää
Reactions: emeleia

Mulle tulu kyllä mieleen, ettei anopille oltu kerrottu lapsettomuudesta ihan hyvästä syystä. Anopin lausahdus siitä ettei ONNEKSI sellaisia juhlia vielä ole tiedossa oli asiaton ja merkki siitä, ettei välit ole ehkä lämpimät ja läheiset.

Pata kattilaa soimaa - tai selliainen fiilis tässä vähän tuli...

Mutta anna anopin arvostella. Toki tuollaisiin "ruma taulu"-kommentteihin voi vastata, että "ai, ja kun meidän mielestä se on ihana taulu" ja jos anoppi jatkaa, niin siihen voi sanoa lempeällä äänella "anoppi kulta, ei sinun tarvitse omaan kotiisi tuollaista taulua hankkia. hanki sinä sinne oman maun mukaiset taulut, jookos?" Ja sitten vaihdat puheenaihetta.

Myös anopin pitää antaa rahassa elää anttiloidensa ympäröimänä.

Näin uutena tulokkaana tämän palstan ilmapiiri tuntuu ajoittain aika pahansuovalta tai ivalliseltakin, onkohan ihmisillä niin perustavanlaatuinen tarve saada tölviä jotakuta että tekevät sen vaikka anonyymisti keskustelupalstalla? Ihme juttu, miten joku voi saada kiksit siitä että pyrkii tuottamaan mielipahaa.

Sama juttu ap:n anopin kanssa, ilmeisesti... Itse ainakin sanoisin suoraan että sinun kotiisi ei tarvitse tulla sinun tapojasi arvostelemaan. Ehkä anoppisi on kateellinen siitä että näet vaivaa kotisi sisustuksen eteen ja hän ei osaa shoppailla kuin Hobbarissa. Se ei silti oikeuta käyttäytymään huonosti sinua kohtaan.