mulla on niin paha olla ja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viallinen yksilö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viallinen yksilö

Vieras
olen niin tyytymätön kaikkeen, uupunutkin.. kaikki mihin ikinä tartunkin epäonnistuu.. ei jaksa enää yrittääkään.. en osaa mitään.. eikä kellään ole uskoa minuun..toivo ja motivaatio lopussa...

Niinkuin jokainen meistä, kukaan ei ole täydellinen,paitsi kaiken rakkauden ja täydellisyyden lähde Jumala. Ihmiset voi hylätä, mutta Jumala ei koskaan hylkää. Jeesus tuli kaikkia epäonnistuneita, toivottomia ja yksinäisiä, kärsiviä varten. Tie, totuus ja elämä.

Kunnon psykoterapia voisi auttaa tuntemaan itsesi, jolloin saisit mahdollisuuden itsetunnon sekä itseluottamuksen syntymiseen, mikä auttaa itsestään pitämisessä ja viimein rakastamisessa.
Hyvä oireidenhallinta ja oireiston hoito voisi auttaa pahimpiin negis/masis/ahdistusvaiheisiin.

Samankaltaisuus jatkuu; Ei töitä, diagnosoitu masennus, yksi ammatillinen koulutus jäänyt kesken ja tämä nykyinen opiskelu tuntuu tän masiksen kanssa ylitsepääsemättömän vaikeelta joten kesken jää tämäkin.. Ja rahaa ei tietty em. syistä oo.. :< Jatkuva alemmuuden tunne, ahdistus, unettomuus, kaikesta stressaaminen, riittämättömyyden tunne ym mukavaa seurana jokasessa päivässä.. Tuttua?

[QUOTE="a.p";25759885]vaikka kuinka yritän oppia jotain uutta esim opiskella..en vaan osaa en tiedä mikä vika on päässä on kun se ei opi mitään eikä muista mitään luettua jne..[/QUOTE]

Eipä mikään ihme, jos oppismiskyky ja muisti on heikentynyt. Ne voi korjaantua.
Tarvitsisit ammattiapua, mikä ei tarkoita että olet huono ja epäonnistunut, vaan tarkoittaa, että osaat hakea apua pahaan oloosi ja lähteä työstämään sitä ammattilaisen avulla. Oikea diagnoosi voi olla tärkeä hoidon kannalta eli tietysti voidaan/kannattaa sulkea pois esim. elimelliset syyt.

Noin muuten niin, et ole arvoton. Sinä olet kadottanut itseäsi ja itsearvostusta.
Tilanne ei näin ulkopuolisen mielestä ole suinkaan toivoton, vaikkakin ymmärrän oikein hyvin nuo tunteesi.

no ei ihmisarvoaan voi hankkia työtä tekemällä, ei perhettä perustamalla, terveydenvaraan, ei omaisuuden kartuttamisella... kaikki ne on jotain sellaista, joka voidaaan sulta viedä/ottaa pois. Sellaiset ihmiset jotka rakentaa elämänsä tuollaisten sinällään hyvienkin asioiden varaan, ovat myös niitä, että joiden koko elämä romahtaa kun se asia muuttuu.

Sen mä olen tässä elämässä oppinut, että minkään tuollaisen varaan en voi elämääni ja ihmisarvoani laskea. Jumalan silmissä minä olen ainutlaatuinen ja mittaamattoman arvokas (kuten sinäkin) ansiostamme huolimatta tai vaikka niiden puutteessakin.

Samankaltaisuus jatkuu; Ei töitä, diagnosoitu masennus, yksi ammatillinen koulutus jäänyt kesken ja tämä nykyinen opiskelu tuntuu tän masiksen kanssa ylitsepääsemättömän vaikeelta joten kesken jää tämäkin.. Ja rahaa ei tietty em. syistä oo.. :< Jatkuva alemmuuden tunne, ahdistus, unettomuus, kaikesta stressaaminen, riittämättömyyden tunne ym mukavaa seurana jokasessa päivässä.. Tuttua?

tutulta kuulostaa paitsi unta saan kyllä. Uni on se ainoa mukava osa tässä elämässä...

[QUOTE="a.p";25759926]tutulta kuulostaa paitsi unta saan kyllä. Uni on se ainoa mukava osa tässä elämässä...[/QUOTE]

Hyvä että uni maittaa, vaikka se aika pieneltä lohdutukselta saattaakin tilanteessasi tuntua.. :)

Mä voisin muuten heittää arvauksen, että sä oot hyväsydäminen, luotettava ja ja pohjimmiltaan ahkera ihminen? oot varmaankin vähän liiankin kiltti, ja tota piirrettä on jotkut ihmiset käyttänyt julkeamatta hyväkseen sun elämän aikana..? Pitääkö paikkansa. :)

no en mä mikään paha ihminen ole. Ihan kiltti ja hieman ujokin.. Mutta ahkeraksi en voisi itseäni sanoa.. en tiedä mikä siinä on etten saa ikään mitään asioita tapahtumaan. kaikki tuntuu niin kamalan raskaalta/vaikealta..

ihminen menee lääkäriin ja valittaa väsymystä niin ei se silti aina välttämättä ole masennusta mutta annetaan helpommin masennuslääkitys kuin tutkitaan jumalauta edes verensokeria, mulla oli monta vuotta kova väsymys päällä ja itsekin luulin että se oli masennusta, en alkanut syömään masennuslääkkeitä vaan ostin apteekista kympin verensokerimittarin ja kappas vaan, diabeteshan mulla oli ollut jo ties kuinka monta vuotta, nyt syön lääkkeitä ja voin hyvin.

Yhteistyössä