Eilinen poliisi-tv

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei oo todellista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vaikka joka kerta kun vien lasta lääkäriin niin tutkittais tarkemmin että lasta ei ole pahoinpidelty jos sillä saa tuommoisilta lapset pois HETI kun jotain pahonpitelyn jälkiä lapsesta löytyy, joten mun mielestä syyniä pitäisi tarkentaa reilusti, katsoa aina lapsi läpi kun lasta tuodaan lääkäriin vaikka flunssankin vuoksi että näkyykö mustelmia yms. epäilyttävää.

Vaikka joka kerta kun vien lasta lääkäriin niin tutkittais tarkemmin että lasta ei ole pahoinpidelty jos sillä saa tuommoisilta lapset pois HETI kun jotain pahonpitelyn jälkiä lapsesta löytyy, joten mun mielestä syyniä pitäisi tarkentaa reilusti, katsoa aina lapsi läpi kun lasta tuodaan lääkäriin vaikka flunssankin vuoksi että näkyykö mustelmia yms. epäilyttävää.

juu mulla sama mielessä..ihan sama vaikka joutuiski joskus syyttömänä tarkempaan syyniin jos näitä rääkättäviä lapsia vaan saatais pelastettua...

Täällä ainakin ollaan aika tarkkoja, ihan jo pienestäkin laitetaan sanaa eteenpäin, tiedän kokemuksesta.. :p Eikä siinä mitää, jos sillä säästyy edes yks pieni väkivallalta niin passaa mulle..

[QUOTE="ihmettelen";25835459]Mikä äitejä oikein vaivaa kun pitää pahoinpidellä ja tappaa omia lapsia?[/QUOTE]

Mielenvikaisuus. On tunnetusti mielenvikaisia sukuja ja mielenvikaisuus on sadismin syy kuten poliisi-tv:ssä haastatellun "Tiinankin" tapauksessa.

[QUOTE="vieras";25835477]Osa pahoinpitelyistä voitaisiin estää sillä, että vauvaperheet saisivat kodinhoitoapua. Kun vanhemmat väsyvät yöheräämisten vuoksi, heistä tulee ärtyisiä ja lyhytpinnaisia ja silloin vauvan itkuun saatetaan reagoida liian rajuin ottein.[/QUOTE]

No joopa. Suurin osa vanhemmista kokee sen väsymyksen. Terve , henkisesti terve, aikuinen kestää sen. Kodinhoidonapu ei auta, jos on päästään vialla.
Enemmän panostusta neuvolaan ja muuhun verkostoon.

Se vvauva, jolla oli 8 eri aikaan katkennutta kylkiluuta oli aivan järkyttävä. Siis joku on puristellut sitä vauvaa useaan otteeseen niin että pienet kykiluut rusahtelee poikki.

Tuli kyllä niin paha olo noista jutuista, että näen varmaan painajaisia pitkään. Ja aion kyllä katsoa tarkemmin kaikkien lasten kohdalla mitä tunnen, että puutun varmasti jos on minkäänlaista epäilyttävää väkivallan merkkiä. Pitää ottaa selvää eikä vaan jäädä miettimään omassa mielessään. Se tyttö joka siinä kertoi omasta tapauksestaan (hyvätuloinen akateeminen perhe, hyvät arvosanat jne...) oli niin kamala, kun hän sanoi että jos joku olisi kysynyt niin olisi hän varmaan kertonut, mutta kukaan ei kysynyt :( Vaikka oli vuosikausia erilaisia vammoja lääkärissäkin käyty hoitamassa.

[QUOTE="vieras";25835477]Osa pahoinpitelyistä voitaisiin estää sillä, että vauvaperheet saisivat kodinhoitoapua. Kun vanhemmat väsyvät yöheräämisten vuoksi, heistä tulee ärtyisiä ja lyhytpinnaisia ja silloin vauvan itkuun saatetaan reagoida liian rajuin ottein.[/QUOTE]

Ihan jo perheen sisäinen työnjako auttaisi. Puolet kevyempää olisi valvoa vain joka toinen yö, jos vanhempia on kaksi.

Olen itse kokenut "hullun" äidin kohtelun ja sadismin, myös lemmikkejä rääkkäsi.
Koen tärkeäksi että se ketju katkeaa! Onneksi itse en ole ollut väkivaltainen vaan lempeä
äiti.

Väkivaltaan puuttuminen on ja on ollut vaikea asia. Edelleen voimakkaana elää se ajatus siitä, että väkivalta on perheen sisäinen asia, johon ei hanakasti puututa. Perheväkivalta on ollut vuosikymmeniä jonkun muun ongelma kuin väkivallantekijän itsensä aiheuttama. Sitä on ollut vaikea kohdata ja uhrit on siten myös hiljennetty. Onneksi lasten kohdalla on sentään vähän parempaan menty kun on pakko ilmoittaa viranomaisena epäilyistä. Ja asenteet ovat muuttuneet hiukan myös. Lastensuojeluilmoituksen tekeminen on ehkä helpompaa myös yksityisille kansalaisille.

Tämä on varmasti synnytyksen jälkeisen masennuksen lisäksi tärkein tekijä. Vauvaperheiden pitäisi todellakin saada enemmän apua ja varsinkin jos vauva on huono nukkumaan tai sillä on jotain sairautta, koliikki tms. Sillä voitais varmasti ehkäistä monta väsymyksestä johtuvaa pahoipitelyä. Ihminen kun on sellainen, luonteesta riippuen, että ku on tarpeeksi lujille ajettu niin voi todella tehdä jotain mitä ei ns normitilanteessa vois ikinä kuvitella tekevänsä. Ennenvanhaan oli kodinhoitajia jotka riensi auttamaan kun perheessä oli vauva, nykyään niitä ei ole. Pitäisi olla.

Pahoinpitelyepäilyt voivat mennä myös liiallisuuksiin: leikkaa vahingossa puukolla käteen tai lyöt kirveellä jalkaan, niin ensiavussa jankutetaan kolmeen kertaan perheväkivallasta eikä millään uskota. Aikanaan törmäilin jatkuvasti kaikkeen mahdolliseen ja olin jatkuvasti mustelmilla, jos silloin olisin joutunut ensiapuun, niin olisi kai syytetty perheväkivallasta.

Synnytyksen jälkeinen masennus saattaa johtua yksinomaan väsymyksestä, kun yöuni katkeaa monta kertaa yössä. Vauvan nukuttamista helpottaisi myös kehto, johon äiti voisi antaa vauhtia sängystään. Tällöin vauvaa ei tarvitsisi kanniskella sylissään.

[QUOTE="vieras";25835572]Pahoinpitelyepäilyt voivat mennä myös liiallisuuksiin: leikkaa vahingossa puukolla käteen tai lyöt kirveellä jalkaan, niin ensiavussa jankutetaan kolmeen kertaan perheväkivallasta eikä millään uskota. Aikanaan törmäilin jatkuvasti kaikkeen mahdolliseen ja olin jatkuvasti mustelmilla, jos silloin olisin joutunut ensiapuun, niin olisi kai syytetty perheväkivallasta.[/QUOTE]

Yleensä ne pahoinpitelyvammat seuraavat tietynlaista kaavaa, joten tosiaan, alle vuosikkaan murtumat on hyvä pistää syynin alle. Samoin tietyt murtumat ja vammat tietyissä kehon osissa ovat hälytysmerkkejä. Selitykset voivat olla huterat, ristiriitaiset vammaan nähden, ristiriitaiset keskenään. Ei. Ei mennä missään nimessä liiallisuuksiin. Suomessa on liikaa perheväkivaltaa.

[QUOTE="vieras";25835572]Pahoinpitelyepäilyt voivat mennä myös liiallisuuksiin: leikkaa vahingossa puukolla käteen tai lyöt kirveellä jalkaan, niin ensiavussa jankutetaan kolmeen kertaan perheväkivallasta eikä millään uskota. Aikanaan törmäilin jatkuvasti kaikkeen mahdolliseen ja olin jatkuvasti mustelmilla, jos silloin olisin joutunut ensiapuun, niin olisi kai syytetty perheväkivallasta.[/QUOTE]

Syynillä tarkoitan sitä että tutkitaan tarvittaessa tarkemmin, esim. perheen mahdollisia muita lapsia ja kotioloja yms. vaikka niistä 90% osottautuisi turhiksi niin sen 10% takia silti pitäisi tutkia tarkemmin kaikki lapset, tulivat sitten minkälaisesta perheestä tahansa. Onhan se ikävää niille 90% mutta jos olisi ihan yleinen käytäntö ja lähtökohta se että lapset tarkistetaan AINA kunnolla kun lääkäriin tai neuvolaan viedään niin tuskinpa siitä kukaan sitten herneitä vetäisi.
Meille saisi ainakin tulla katsomaan kotiolot ja haastattelemaan vaikka kaikki lapset koska meillä ei ole mitään salattavaa.

Jotkut lapset voivat tosiaan huutaa vuosikausia. Lapsi saattaa huutaa koliikkiaan kaksi tai kolme vuotta eikä syytä löydetä, vaikka kuinka tutkitaan. Tuona aikana lapsi oppii huutamaan ja huutaa pahimmassa tapauksessa viisi-vuotiaaksi saakka.

[QUOTE="vieras";25835603]Kaikenlaisia sekopäisiä mulkeroita sitä maa päällään kantaa. Juuri tuollaiset näitä tekoja tekevät.[/QUOTE]

Te jeesustelijat täällä niitä potentiaalisia lastenhakkaajia olette kerran olette lapsia menneet hankkimaan. Sitten vielä uusperhekuvioissanne hankitte hakkaavia miehiä.

Itse en ole potentiaalinen lastenhakkaaja koska minulla ei ole lapsia eikä koskaan tule.

Yhteistyössä