Mä en enää jaksa, en jaksa, en jaksa tota miestä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25861205]Kiitos kaikille vastauksistanne. Luin ne ajatuksella. Ai että ahdistaa.
Edelleen yksi vaihtoehto mielessäni on pistää ne miehen velat asuntolainan päälle. Ei se kivaa olisi mutta olisivat sentään yhteiset ja jotain "vakuutta" niillä asunnon muodossa. En aio suostua siihen nyt missään nimessä että ne mun niin pistettäisiin. Joko talolainan päälle tai sitten mies saa selvittää itse sotkunsa. Mieluummin selvittää itse mutta jos menee siihen ettei enää leipääkään saa ostettua itselleen ja todella aikoo ryhdistäytyä niin ehkä sitten talolainaan liitettynä...

Mietin asiaa vielä. Erokin edelleen pyörii mielessä yhtenä vaihtoehtona. Aion siitäkin miehen kanssa jutella. Miten voisin enää luottaa jne. Ja jos mies kerran tahtoo olla vapaa ja itsekäs ja tehdä itsekkäitä ja vapaita ratkaisuja niin kenties sillekin sopii sinkkuus avioliittoa paremmin. :(

A.p.[/QUOTE]

Anna vain miehes ihan itse hoitaa velkansa, älä koske niihin pitkällä tikullakaan.

Miehesi on elänyt makeaa elämää. Teillä on ollut ihan eri elintaso, vaikka olette naimisissa, samaa perhettä, samaa taloutta.

Ja nyt sä vielä haluaisit miehesi rillutteluvelat YHTEISIKSI? Suomeksi sanottuna ottaisit niistä veloista, jotka miehesi selkäsi takana teki, puolet itsellesi? Nainen, käytä järkeäsi.

Niin, tässä on vielä sellainen, että mies aikoo nyt tosissaan hakea kunnon töitä. On itse luvannut ja näin kun teki hakemusta. Nyt on sellainen freelancer ja tulot aika epäsäännöllisiä, mistä johtuen varmaan kans sortunut noihin vippeihin :( Jos saisi kunnon säännöllistä työtä, niin uskon että tilanne voisi helpottaa ja mies saattaisi tienata paljon enemmän kuin minä. Sillä on kuitenkin yliopistokoulutus ja mulla vain lähihoitajan+lukio käytynä...
Jotenkin, en haluaisi luovuttaa jos on vielä toivoa paremmasta. En haluaisi heti erota yms. Tavallaan. Eroaisin kyllä samantien jos tuota vauvelia olisi mutta nyt tekisi toisaalta mieli yrittää vielä vaikka rasittaakin ja paljon!!!
Vaikeaa on!!!
Kiitos näkemyksistänne! arvostan niitä!!!

A.p.

Voin sinulle kertoa vielä senkin, että viimeisin exäni yritti myös saada minut ottamaan velkansa omalle kontolleni ja kieltäydyin mitä kohteliaimmin. (Olinhan peräti vuoden saanut jo nauttia palkastani ilman toisten aiheuttamia velkoja). Exäni mielestä se olisi ollut minun velvollisuus, koska olinhan maksanut aiemmankin exäni velat, joten hän oli kuulemma vähempiarvoinen ja äärettömän pettynyt minuun, kun en suostunut hänen velkojaan maksamaan.
Kaikenlisäksi kun tämä viimeisin exä oli/on väkivaltainen ja kaikinpuolin häiriintynyt kuvotus mitä maa päällään kantaa ja vuosia olin suunnitellut muutenkin jo eroamista, niin en todella suostunut, vaikka sain kieltäytymisenikin vuoksi turpaani ja monet monet katkerat huudot niskaani.

Tiedän mistä puhun ja toivoisin todella voivani olla apuna myös muille edes vähääkään vastaavanlaisissa tilanteissa olevia....

[QUOTE="vieras";25861205]
Edelleen yksi vaihtoehto mielessäni on pistää ne miehen velat asuntolainan päälle. Ei se kivaa olisi mutta olisivat sentään yhteiset ja jotain "vakuutta" niillä asunnon muodossa.

A.p.[/QUOTE]

Käykää ensin siellä velkaneuvojalla juttelemassa. Minusta sinun ei kannata ottaa noita lainoja yhtään yhteisiin nimiin. Maksakoot mies vaikka enemmän korkoja, mutta hänen ne pitäisi itse hoitaa. Tuntuu niin epäreilulta tämä tilanne sinun kannalta, kun mies on tuhlannut pelkästään itseensä ja nyt sinun pitäisi toimia maksajana!!!!

Jos jostain syystä päädytte kuitenkin tuohon asuntolainan ottamiseen (pankki ei tähän välttämättä muuten suostu!) niin tehkää samalla omistussuhteeseen muutos, esim. sinä omistat 60 % tai mikä nyt tuntuukin kohtuulliselta (kun sinä enemmän maksat kaikesta). Tuon lisäksi on tietysti tehtävä avioehto. Nämä laittaisin ehdoksi sille, jos päädytte ottamaan yhteistä lainaa miehen sotkujen takia. Jos mies on valmis oikeasti raha-asiansa jatkossa hoitamaan niin hän tähän suostuu kyllä.. jos ei suostu niin voit varmasti epäillä että hänellä ei ollut aikomustakaan itse maksaa mitään.

Ja asuntolainasta sen verta nyt maksettuna (otettiin jo vuosia ennen naimisiin menoa ja lapsen syntymää) että vaikka siihen päälle tulis 15000 lisää niin pitäis kattaa arvonsa. En kyllä tiedä miten tää lama vaikuttaa mutta muuten.
Kauheeta. Ihan kun mä olisin jo suostumassa mutta en ole päättänyt vielä!!! Tietysti mieluummin niin että mies hoitaa itse omansa mutta luulen että siitä saattaa tulla meille kaikille kamalan rankkaa. Haaveet minkäänlaisesta kotihoidontukijaksosta voi samantien unohtaa kun taas jos miehen lainat pistettäis asuntolainan päälle ja mies samalla kunnostautuisi ja löytäisi hyvän työn niin sitten voisi onnistua hyvinkin. Tietysti eroamalla varmaan kans onnistuisi. Vuokraluukun alta menemistä ei tarvitsisi pelätä ja itse osaan elää tosi pienelläkin vaikkei se kivaa olekaan. Mies eli tosi pröystäillen jo suhteen alussa mutta silloin tienasi enemmän kuin nyt. Tulot hiljalleen tippuneet mutta elämäntapa ei. Mutta nyt on lähiaikoina kyllä hillinnyt aika paljon kulutustaan kun ei ole ollut millä maksaa :(
Kiitos hei paljon kaikille! Helpotti ja selkeytti!

a.p.

Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen En Ainakaan Ole;25861290:
Exäni mielestä se olisi ollut minun velvollisuus, koska olinhan maksanut aiemmankin exäni velat, joten hän oli kuulemma vähempiarvoinen ja äärettömän pettynyt minuun, kun en suostunut hänen velkojaan maksamaan.

Ei jumalauta :D

• Tykkää
Reactions: Dumle
[QUOTE="vieras";25861270]Niin, tässä on vielä sellainen, että mies aikoo nyt tosissaan hakea kunnon töitä. On itse luvannut ja näin kun teki hakemusta. Nyt on sellainen freelancer ja tulot aika epäsäännöllisiä, mistä johtuen varmaan kans sortunut noihin vippeihin :( Jos saisi kunnon säännöllistä työtä, niin uskon että tilanne voisi helpottaa ja mies saattaisi tienata paljon enemmän kuin minä. Sillä on kuitenkin yliopistokoulutus ja mulla vain lähihoitajan+lukio käytynä...
Jotenkin, en haluaisi luovuttaa jos on vielä toivoa paremmasta. En haluaisi heti erota yms. Tavallaan. Eroaisin kyllä samantien jos tuota vauvelia olisi mutta nyt tekisi toisaalta mieli yrittää vielä vaikka rasittaakin ja paljon!!!
Vaikeaa on!!!

A.p.[/QUOTE]

Älä nyt hyvä ihminen usko mitään mitä se mies sanoo, sitten mietit uudelleen KUN sillä on se vakiduuni!

Pysy nyt hyvä nainen irti niistä veloista! Ihan millä keinolla tahansa. Muista, ettei sula ole tässä mitään hävettävää, eli jos eroa, edes tilapäistä mietit, niin rohkeasti vain kerrot vanhemmilles ja appivanhemmilles, että miksi. Mitä kauemmin yrität yksin selvitä niin sitä ahdistavampaa se on ja sitä isompaan pulaan (pahimmassa tapauksessa) se miehes saa teidät järkättyä!

Nyt on vaan ajateltava kylmällä järjellä!!!

:hug:

[QUOTE="vieras";25861313]älä salaa asiaa omilta vanhemmilta tai miehesi vanhemmilta. Puhu asiasta avoimesti.[/QUOTE]

Ok, totta... Tähän saakka olen salannut asian kaikilta ja moni selvästi kuvittelee mieheni tienaavan paljon. Oikein ihmettelevät miksen minäkin panosta itseeni yms. kun miehelläni kuitenkin on millä maksaa. Olen kyllä vähän sanonut ettei se nyt ihan noin mene mutta en enempää. Varmaan kuvittelevat mun olevan vaan älyttömän pihi tms.

a.p.

[QUOTE="vieras";25861270]Niin, tässä on vielä sellainen, että mies aikoo nyt tosissaan hakea kunnon töitä. On itse luvannut ja näin kun teki hakemusta. Nyt on sellainen freelancer ja tulot aika epäsäännöllisiä, mistä johtuen varmaan kans sortunut noihin vippeihin :( Jos saisi kunnon säännöllistä työtä, niin uskon että tilanne voisi helpottaa ja mies saattaisi tienata paljon enemmän kuin minä. Sillä on kuitenkin yliopistokoulutus ja mulla vain lähihoitajan+lukio käytynä...
Vaikeaa on!!!

A.p.[/QUOTE]

Yksi työhakemus ei vielä merkkaa mitään mullistavia muutoksia. Millä alalla miehesi on? Mietni vaan että jos samalla kuin mun mies, niin vakituista duunipaikkaa voi olla vaikeaa saada, munkin mies sai vasta viime kuussa ensimmäisen vakituisen työpaikkansa, vaikka alalla on työskennellyt pian kymmenen vuotta.

Sun teksti on koko ajan täynnä sanoja ehkä, varmaan, tavallaan, jotenkin, jos, mahdollisesti, mitäs, entäs jne... Kerro meille mitä hyvää sun mies on tehnyt sun ja lapsen eteen teidän avioliiton tai edes koko suhteen aikana, niin mekin voitais edes vähän ymmärtää miksi noin kovasti olet valmis pilaamaan KOKO ELÄMÄSI tuollaisen miehen takia.

Mietipä vielä ihan kahteen kertaan ennen kuin panet 15000 lisää asuntolainan päälle. Ajatus saattaa nyt tuntua hyvältä, kun saa asian hoidettua, lykättyä ja pois mielestä. Suosittelen laskemaan paljonko tuolle 15000 tulee hintaa kun maksatte sitä yhtä kauan kuin asuntolainaa (20 vuotta?) ja siis asuntolainaa pidempään. Mikä on vaikutus korkokustannuksiin? Saattaa tuo rahamäärä yllättää. Pankki kiittää! Mitä muuta voisit tehdä tuolla summalla (ylim. korkokustan.) alkuperäisen asuntolainan häämöttäessä loppuaan....

[QUOTE="vieras";25861270]Niin, tässä on vielä sellainen, että mies aikoo nyt tosissaan hakea kunnon töitä. On itse luvannut ja näin kun teki hakemusta.

[/QUOTE]
Aikoo...on luvannut...
Yhtä tyhjän kanssa ennen kun toteutuu. Ja tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla, vai mitensemeni.

Olisihan mies voinut hakea kunnon työtä jo siinä vaiheessa, kun lapsi ilmoitti tulostaan, mutta suruttahan tuo on sinulla kaiken maksattanut & samalla selkäsi takana velaksi rillutellut. Mun mielestä se kertoo aika paljon siitä, minkä arvoinen on miehen sana.

Vaikuttaa, että et ole oikeasti miettimässä asioita järjen vaan miellyttämisen kautta. Ajattele asia siis niin, että se jota sinun pitää miellyttää, on lapsesi 30 vuoden päästä. Mitä hän ajattelee silloin siitä, että sinä annoit miehesi hassuttaa teidät velkaloukkuun? Olet saanut hyviä ohjeita ja vakuutat kiitollisuuttasi, mutta sekin valitettavasti näyttää miellyttämisenhaluiselta totuudenkieltämiseltä. Äiti-ihmisenä sinun täytyy saada sellainen luonteenpiirre nyt tiukkaan kuriin.

Et tiennyt miten lama tulee vaikuttamaan. No niin, että töitä on vaikea saada, palkat eivät pysy hintatason perässä, korot nousevat ja jos menee yli teidän maksukyvyn, talo menee myyntiin alihintaan. On monta todennäköistä syytä, miksi maksukykynne ei ehkä riitäkään. Ja jos lama on raju, se tulee niin kalliiksi, että menetätte ehkä puolet omaisuudestanne ellei ylikin.

Luovu siitä talosta ajoissa, niin jos mies oikeasti ottaa opikseen ja alkaa tienata ja pysyy töissä ja osoittaa että raha myös pysyy posassa, voitte ostaa parin vuoden jälkeen uuden ja todennäköisesti paljonkin halvemmalla kuin nyt.

Pistät miehen maksamaan rällästyksensä! Elä hyvä nainen mee tohon showhun mukaa. Ukko vaan velkajärjestelyyn ja maksamaan omiaan pois. Ei se vouti kuitenkaan kaikkea viä, mitä miehesi tienaa. Ilmeisesti miehellä kuitenkin jotain omia tulojakin on? Ja toivottavasti nyt äkkiä saa kunnon töitä. Jos miehesti on tiettyyn elintasoon tottunut, niin kohta jälleen makselet teidän yhteistä velkaanne, kun ukko jatkaa rellestystä palkallansa. Ei tuollainen rahankäyttäjä opi kun kantapään kautta. Tyhjiä lupauksia osaa kuka tahansa antaa. Lupauksen pitäminen sitten on se hankala asia ja noilla meriiteillä en kyllä ukkoon luottais.

ps: enempää en sinua pysty neuvomaan, jos et itse tilanteen vakavuutta halua ymmärtää :(

Sen verran vielä voisit mieheltäsi kysyä, että ei hänellä sattuisi olemaan jotain hyväsydämistä lähisukulaista tai rikasta Amerikan-tätiä, joka hänen elintasonsa mukaiset velat suostuisi maksamaan...kun et kerran halua häntä itseään laittaa vastuuseen vastuuttomuudestaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;25860734:
Valitettavasti nuo miehesi esittämät vaihtoehdot ovat todnäk ainoita miten maksut saa maksettua, ellei esim miehen vanhemmat suostuisi takaamaan hälle omaa lainaa.
Sinun pitää miettiä haluatko/luotatko mieheen niin paljon että otat puolet lainoista kontollesi.. En ole mikään lakiekspertti, mutta luulen että kun olette naimisissa, olet joka tapauksessa jollain lailla vastuullinen hoitamaan noitakin lainoja, ellei teillä ole avioehtoa.

Miten on mahdollista, että ihmiset ei tiedä mitä avioliitto juridisesti tarkoittaa? Voi jumankauta, se ei ole niin monimutkainen sopimus. Se kannattaisi selvittää ennen naimisiinmenoa. Avioliitossa on nimiperiaate, lainat ovat sen kenen nimissä ne ovat. Jos mies on yksin ottanut lainat, ap ei joudu niitä maksamaan.

Mitä jos miehesi tämän (kuvitteellisen) hyvä palkkaisen työn saatuaan päättäisikin jatkaa rellestystään ja itsensä hemmottelua, jättäen sinut edelleen yksin vastaamaan teidän yhteisistä menoista, yhteisestä lapsesta ja yhteisestä talolainasta jonka päällä on miehen oma 15000 velka?

Mitään takeitahan sinulla ei siitä ole etteikö näin tapahtuisi, paitsi miehesi sana. Ja paljonko painaa sellaisen miehen sana joka naimisiin mennessään ja lapsen tehdessään on puolisolleen ja lapsensa äidilleen valehdellut silmät ja suut täyteen, nauttinut itse elämästään ja antanut toisen kituutella?

Mies rellestää, sinä kituutat, maksat, kannat vastuun. Mies jää kiinni ja yrittää laistaa vastuusta maksattamalla sinulla, joka on jo vastuuntuntoisesti kaiken maksanut vielä vähän lisää. Jos minun mies tekisi minulle noin, saattaisi oikeasti olla hankala enää jatkaa yhteiselämää. Odottaisin jatkuvasti uutta laskua. Aika suuri asia, ei mikään muutama satanen vaan tuhansia tuhansien päälle. Ap. Mieti NYT TARKKAAN järjellä, ei aina tarvitse olla kiltti tyttö.

Kyllähän tilanne SAATTAA helpottaa tai sitten pahentua ja paljon.
ISON riskin otat jos jatkat miehesi kanssa. Joudut lapsesi lisäksi kasvattamaan myös miestäsi.
Haluatko? Jaksatko? Kannattaako se?
Jos yhtään tuntuu, että haluaisit erota, niin nyt on kyllä juuri sopiva tilanne! Lapsikin vielä niin pieni, ettei osaa jäädä ikävöimään tai suremaan eroa tai muuttoa. Näkee kuitenkin jatkossa isääkin(?), jos eroatte.

Aikoo...on luvannut...
Yhtä tyhjän kanssa ennen kun toteutuu. Ja tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla, vai mitensemeni.

Olisihan mies voinut hakea kunnon työtä jo siinä vaiheessa, kun lapsi ilmoitti tulostaan, mutta suruttahan tuo on sinulla kaiken maksattanut & samalla selkäsi takana velaksi rillutellut. Mun mielestä se kertoo aika paljon siitä, minkä arvoinen on miehen sana.

Jos kaikkien näiden hyvien neuvojen jälkeen vielä ilmeisen vakavissasi harkitset miehen velkojen kuittaamista teidän kotia ja itsekunnioitustasi vastaan, olet kyllä ansainnut vararikkosi. Aivan stnan typerää.

Teidän perheessä yhden talous tuhoutuu varmasti,on nyt sinun käsissäsi tuhoutuuko kolmen!

Minulle tämä olisi eron paikka. Yksinkertaisesti ja säälimättömästi. Se on ihan sama mitä toinen pyörittää selän takana kolme vuotta, on se pikavippejä tai muita naisia. Alunperinkään en olisi suostunut tuollaiseen talousjärjestelyyn, että itse kituuttelen kun toinen rellestää eikä minulla olisi mitään hajuja miehen oikeista tuloista ja menoista. Mutta vielä tuollainen pitkäaikainen petos... en ymmärrä mistä sinulla riittää rakkautta tuota miestä kohtaan, minä lähtisin ja vaikka kipeää tekisi, niin olisin suoraan sanottuna myös helpottunut.

En pystyisi ikinä enää uskomaan mitä tuo höpisee. Jos oikeasti meinaa muuttua, laittaa asiat kuntoon ja korvata tuon petoksensa perheelleen, niin anteeksiantoa voi harkita sen jälkeen, kun on osoittanut ansainneensa taas luottamuksen.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
Kenenkään ei pitäisi lainata kenellekään mitään, ellei ole varaa itse maksaa lainaa pois jos toinen tekeekin oharit.
Jos otat tuon lainan omiin nimiisi, niin kykenetkö sen maksamaan lähihoitajan palkastasi kaikkien muiden kulujen lisäksi. -Tuskin, eli ei missään tapauksessa lainaa.