Mahataudin tarttuminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ***
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

Vieras
Päiväkodissa on liikkeellä mahatautia ja meidän poika oksensi juuri äsken :( Vissiin täytyy nyt jo suosiolla perua sunnuntaiksi sovittu kyläily kaverin luo ja lastenkonserttiin meno? Entä jos poika ei enää oksenna?

No eiköhän se ole kaikista viisain sairastaa kotona koko tuleva viikonloppu. Hyvät hyssykät kun osa porukasta on niin omanapaisia että aina lapsen sairastuessa aletaan surkutella sovittujen menojen peruuntumista. Ehtiihän sitä kyläillä myöhemminkin!

No eiköhän se ole kaikista viisain sairastaa kotona koko tuleva viikonloppu. Hyvät hyssykät kun osa porukasta on niin omanapaisia että aina lapsen sairastuessa aletaan surkutella sovittujen menojen peruuntumista. Ehtiihän sitä kyläillä myöhemminkin!

No kyllä minä ainakin harmittelen, jos suunnitelut menot peruuntuu, olisihan sen nyt ihan kummallista, jos ei harmittaisi. Mutta toki ihan suosiolla perun menot, ettei tartuteta muita.

Itse kyllä ajattelen että jos yhden päivän on täysin oireeton nii se riittää, eli jos huomenna ei oireita mielestäni sunnuntain menoa ei tarvitse perua. Tauti ei siinä vaiheessa enää tartu, pahin riski tartuttaa on ennen oireita. Ja ainakin meillä ohjeet tällaiset ettei edes saikkua anneta, jos jo yksi oireeton päivä takana.

Itse kyllä ajattelen että jos yhden päivän on täysin oireeton nii se riittää, eli jos huomenna ei oireita mielestäni sunnuntain menoa ei tarvitse perua. Tauti ei siinä vaiheessa enää tartu, pahin riski tartuttaa on ennen oireita. Ja ainakin meillä ohjeet tällaiset ettei edes saikkua anneta, jos jo yksi oireeton päivä takana.

No minä en henk. koht. haluaisi sellaisia vieraita, joilla on päivää aikasemmin ollut vatsatautia. Voihan ne muut perheenjäsenet olla tulossa kipeiksi ja silloinhan se vasta tarttuukin.

Mä uskon sua, tämä on mieluisin vastaus :)

Sitä kun on vaikea ennustaa etukäteen, että kuka tulee kipeeksi ja kuka ei ja itämisaika voi olla kaksikin viikkoa, joten tuskin kukaan on karanteenissa sitä ettei vain ketään tartuta :D

Tarvii perua sillä todennäköisesti sä oot itse sunnuntaina vatsataudissa, tarttuu tosi helposti nimittäin. Ja uskon että ei pojan tautikaan tuohon yhteen oksennukseen jää. Tosi inhottavaa mennä tartuttamaan toisiin.

[QUOTE="vieras";25889061]No hei, mutta sunnuntaina kylään, jos lapsi on TÄNÄÄN oksenatanut? Kiva ystävä olet.[/QUOTE]

No tottakai olemme aina kertoneet vieraille/kyläpaikkaan, että on pari päivää sitten oksentanut, että sopiiko tapaaminen. Ehkäpä minulla on sitten sen verran holtittomia kavereita, että aina on kyläily sopinut ja ei ole muuten kertaakaan tarttunut muihin, ei edes muihin perheenjäseniin :D

Itse asiassa on noro käynyt :D. Mies toi sen töistä, kun hoitoalalla myös on ja siitäkin selvittiin yhden sairastelulla. Rotavirukseen ovat saaneet rokotteet rokotusohjelman mukaan.

Itse asiassa on noro käynyt :D. Mies toi sen töistä, kun hoitoalalla myös on ja siitäkin selvittiin yhden sairastelulla. Rotavirukseen ovat saaneet rokotteet rokotusohjelman mukaan.

Ok. Minä en kuitenkaan ota vieraita, jos ovat oksentaneet viikon sisällä. Ja toisaalta IKINÄ meidän vieraat ei ole edes kysyneet tuota. Kaikki ovat myös ilmoittaneet, jos ollaan sovittu kyläilystä ja mahatauti yllättää, että siirretään suosiolla.

Ööö... Tyttö oksensi tiistai-iltana kerran (!), oisko tosiaan pitänyt olla täysin oireettoman tytön kanssa ke-to vielä kotona..??? :-O Oltiin kyllä seuraava pvä, kun eihän tuosta ikinä tiedä..

Yhteistyössä