Miten teillä miehet näyttää että arvostavat sinua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kotiäiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kotiäiti"

Vieras
Eli millä lailla miehenne näyttää teille että arvostaa teitä?
Jos mies käy töissä ja itse kotona lasten kanssa niin koska ja kuinka paljon mies tekee teillä kotitöitä vai kuuluuko ne kaikki sille äidille kun on kotona?

Käymme molemmat töissä, ja valitettavasti mielestäni mies ei osaa juurikaan näyttää minkäänlaista arvostusta. En välttämättä ole siinä kovin hyvä itsekään, ja juuri aiheesta onkin keskusteltu...:)

Kun olin kotiäitinä, niin yritin pitää lähinnä keittiön kunnossa päivittäin. Muut kotityöt meni aika tasan, ehkä pyykkäsin enemmän. Meillä ei siivota kuin kerran viikossa ja yleensä viikonloppuna, jolloin on aika luontevaa, että mies auttjoi vaikka kotona olinkin.

Käymme molemmat töissä, ja valitettavasti mielestäni mies ei osaa juurikaan näyttää minkäänlaista arvostusta. En välttämättä ole siinä kovin hyvä itsekään, ja juuri aiheesta onkin keskusteltu...:)

Meillä vain mies käy töissä, mutta ei kyllä sitten yhtään osaa arvostaa kotitöitäni. Viime viikko oltiin lasten kanssa kipeenä enkä jaksanut tehdä mitään, alkuviikko on mennyt toipumiseen ja pyykin pesemiseen. Tiskipöytä on ollut jo muutaman päivän täynnä tiskiä ja mies ei ole tehnyt elettäkään että olisi ne koneeseen laittanut :( Juuri äsken sitten raivasin pöydän ja täys koneellinen tuli tiskiä....

Tuntuu vain niin turhalta tehdä kotona yhtään mitään, siivo ei pysy ja mies ei yhtään auta missään. Joskus tuntuu että olisiko vain helpompaa mennä töihin... Vaikka mies on sanonut että voin olla kotona lasten kanssa niin kauan kuin haluan...

Kun olin kotiäitinä niin mies antoi lapsille aamupalat ja herätti mut vasta juuri lähtiessään kotoa <3 tämä oli paras apu, koska olen kärsinyt aina unihäiriöistä ja tuntui niin hyvältä kun hän antoi nukkua.

päivisin mä siivoilin niin paljon kuin vaan mahdollista, mutta joka ilta mies käytti noin puoli tuntia mun kanssa kämpän raivaamiseen.. eli oltiin ihan sovittu että noin puoli tuntia tiettyyn kellonaikaan raivattiin yhdessä ja sitten relattiin yhdessä.. laitettiin pyykkiä, astioita sun muuta.. se oli kanssa ihan mahtavaa koska sitten oli päivisin mulle mahdollista joskus ottaa päiväunet.. olin aika väsynyt kahden vauvan kanssa :)

Sama diili päti kun mieheni oli hoitovapaalla, eli meillä oli se yhteinen raivaustuokio, sen lisäksi, että hän yritti siivoilla ja laitella päivällä mitä jaksoi/ehti.

kerran viikossa on yhdessä siivottu koko yhdessä olo aika. jaetaan aina tehtävät ja aikaa menee noin 2h siihen.

nykyään kun en ole enää kotiäiti niin täytyy myöntää, että mieheni tekee ehkä jopa enemmän kuin minä... olemme jakaneet hommat, minä hoitelen lemmikkejä, lasten suihkussa käynnit, käyn ruokakaupassa ja vastaan ruokahuollosta muutenkin.. ja raha-asioista.. mieheni siivoilee iltaisin enemmän kuin minä.

Arvostatteko itse sitä että mies käy töissä? Ette te voi vaatia hänenkään työpäivän jälkeen hilitöntä siivousurakkaa jos itsekään ette sitä jaksa tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja äm;25918344:
Arvostatteko itse sitä että mies käy töissä? Ette te voi vaatia hänenkään työpäivän jälkeen hilitöntä siivousurakkaa jos itsekään ette sitä jaksa tehdä.

Tämäkin on kyllä niin totta! Mutta mä en mieheltäni vaatisikaan mitään suursiivoja, riittäis kun se osais laittaa omat tavarat paikoilleen---> vaatteet, tyhjäis tiskikonetta ja pitäis sellasta normi siivoa yllä, mutta kun ei joku tavara kun laitetaan esim tuolin sarjalle on se siinä niin kauan että sen siitä omalle paikalle siirrän.

Yhteistyössä