Siis syödäänkö teillä oikeesti MAKARONIMÖSSÖÄ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anis Nin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
...Niin että ootte ihan sitä mieltä että kyse on ihan virallisesta ruokalajista? ...Nimeltään "makaronimössö"? Tää on nyt kaikki mulle ihan vilpittömästi uutta. Joku mainitsi koulussakin tätä tarjotun, mitä siellä lukee ruokalistassa?

Ja kyllä mä jotenkin omassa päässäni koen että makaronilaatikko on enempi oma ruokalajinsa kuin tämä.
Meillä syödään paljonkin ruokaa, jolle tuskin on mitään VIRALLISTA nimeä tai VIRALLISEN ruokalajin statusta.

Se vasta tylsää olisikin, jos aina pitäisi keittokirjan mukaan mennä ja syödä vain VIRALLISIA ruokalajeja...me miehen kanssa aletaan usein kokkaamaan, tietämättä itsekään mitä siitä tulee, lisätään joukkoon kaikenlaista oman mielen mukaan ja on hyvää :)

...Niin että ootte ihan sitä mieltä että kyse on ihan virallisesta ruokalajista? ...Nimeltään "makaronimössö"? Tää on nyt kaikki mulle ihan vilpittömästi uutta. Joku mainitsi koulussakin tätä tarjotun, mitä siellä lukee ruokalistassa?

Ja kyllä mä jotenkin omassa päässäni koen että makaronilaatikko on enempi oma ruokalajinsa kuin tämä.

Sanoisin että perinteinen makaroonilaatikko on epäterveellisempi, vähemmän maistuva ja tylsempi/harmaampi kuin makaroonimössö.

lounas20022011.jpg

• Tykkää
Reactions: moekoe ja cc
meillä toi on ollu mun ja sisarusten lempiruoka aina lapsesta aikuisex..ja mikä makaroni mössö???meillä se oli ainakin perinne ruoka jauheliha ja makarooni...ihanaa mummin tekemää..sitä me aina haluttiin ja ite oon vielä mega nirso mutta kyllä toi herkku kelepaa en ymmärrä miten toi on muka huonompaa ym kun makrulaatikko tai makaroonit ja jauheliha kastike...samaa tavaraa!!

Kyllä minäkin arvostan ruoanlaittoa, mtta lähinnä siinä mielessä, että jos sillä saa aikaiseksi ruokaa, jolla on hyvä ravintoarvo. Makaronilaatikko ei oikein mene makaronimössön yläpuolelle millään tavalla. Naurettavaa lämmittää uuni sitä varten ja nähdä vaivaa, jotta tulisi muka enemmän "oikea ruokalaji".

• Tykkää
Reactions: Anatolia
ap luettele 5 mòssòmàistà, yleistà suomessa syòtàvàà ruokaa ja sitten 5 yleistà selkeàà ruoka. mità mieltà olet kaksplussan ruokakuvaketjun ruoista?

Me sanotaan sitä syrpyksi. Tuolla RUOALLA on monta nimeä.

Alkuperäinen kirjoittaja kiinostaa tietää;25968974:
Mitäs ruokia sä ap teet?

No riippuu millaista ehtii tekemään. Tällä viikolla on muutto päällä, ja ollaan syöty takeaway-kiinalaista, lohi-wrappeja, ja juusto-parsakaalipizzaa ja salaattia.

Mun mielestä makaronimössö sipulilla on paljon parempaa kuin makaroonilaatikko, Mistään kastikkeistakaan en tykkää, sillä niitä sai lapsena liian usein. Nykyisin ei ole onneksi tällaisia ongelmia, kun en syö makaronia lainkaan. Lapsille tosin tehdään välillä makaronimössöä ja -laatikkoa, mutta ei kylläkään kovin usein, kun pyritään tekemään ruokia, joita koko perhe syö.

Sanoisin että perinteinen makaroonilaatikko on epäterveellisempi, vähemmän maistuva ja tylsempi/harmaampi kuin makaroonimössö.

lounas20022011.jpg

minusta lihamakaronilaatikossa ja muissa uuniruoissa kypsyttàminen tuo jotenkin makua ja amalgamoi kaikki mukavasti ja minusta on kiva rouskutella niità pinnalla olevia rapeita hyvin paistuneita palasia. tuo kuva nàytti kypsentàmàttòmàltà ruoalta

Virallista ruokaa, virallisella statuksella varustettuna josta tulee virallisesti sellainen olo, että ollaan pikkuisen hienompaa sakkia.

Kyllähän minäkin ruokaa tykkään tehdä, mutta kaikenmaailman pikkurilli pystyssä heiluvat nirppanokat jotka pitävät syömistä jonain statussymbolina lähinnä huvittavat. Kaikenlaista mättöä väännetään ja tehdään mikä tuntuu hyvältä. Pääasia on, että saa syödäkseen ja tulee hyvä mieli.

On muuten hyvää ku paistaa pannulla broilerisuikaleita, maustaa ja lisää sinne makaroonin sekaan. :p Mutta tuokin on varmaan väärin kun väärin se on jauhelihankin kanssa. :xmas:

Ei todellakaan. Vaikka ois tummaa makaroonia ni mössöö.. ja ei pidä nälkää kauaa.. Suoraa sanottuna paskaa. Ja meillä treenataan, ni ei syödä tollasta moskaa. Lapsille, köyhille, ei liikkuville tuo ilmeisesti menee.

Niin, itse harrastan kamppailulajeja, yleisurheilua ja kehonrakennusta.

Arvaa mitä!

Tämä "makaronimössö" on lempiruokaani.

[QUOTE="vieras";25968920]en mitään niin taivaallisen hyvää tiedä, kuin ala-asteella koulun makaroonimössö. tekisin jos vain saisin sen maistumaan edes vähän sinnepäin.[/QUOTE]

Mä en muuten ole tainnut tehdä sitä koskaan kotona. Mutta se oli retkien suosikkiruokaa. Siis silloin kun sisätiloissa pääsi kokkaamaan. Isolle porukalle se valmistui suht helposti. Luulen, että olennainen osa oli keittää iso satsi makaronia hiukan liian vähässä vedessä reilusti ylikypsäksi. Päälle ketsuppia, totta kai. :)

[QUOTE="Mamma italiana";25969014]ap luettele 5 mòssòmàistà, yleistà suomessa syòtàvàà ruokaa ja sitten 5 yleistà selkeàà ruoka. mità mieltà olet kaksplussan ruokakuvaketjun ruoista?[/QUOTE]

...En ole ikinä valmistanut mössöä, ja sanan käyttö muussa yhteydessä kuin lastenruuista puhuttaessa tuntuu hassulta. Ehkä jotkut linssimuhennokset on se mikä tulee mössömäisistä ruuista mieleen, tai hyvä risotto, tai sitten lisukkeet, esim. couscous.

Selvästikkään en osaa sanoa Suomessa yleisesti syötävistä ruuista omaa lähipiiriä pidemmälle, kuten on varmaan tullut tietämättömyyteni kautta jo selväksi.

En nyt muutenkaan ymmärrä tämän luetteloinnin tarkoitusta.

me miehen kanssa aletaan usein kokkaamaan, tietämättä itsekään mitä siitä tulee, lisätään joukkoon kaikenlaista oman mielen mukaan ja on hyvää :)
Mulla sama juttu. Monesti oon tehny ruokaa jota sovellan siinä tehdessä ja aina on onnistunu. :D Eipä noille mitää virallisia nimiä oo ja miks pitääskää olla.

[QUOTE="vieras";25969075]Niin, itse harrastan kamppailulajeja, yleisurheilua ja kehonrakennusta.

Arvaa mitä!

Tämä "makaronimössö" on lempiruokaani.[/QUOTE]

Osu ja uppos.

Yhteistyössä