MIkä siis tekee miehestä MIehen? Vastatkaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piwdug
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piwdug

Vieras
Olis kiva kuulla mikä itsekunkin mielestä on se juttu, mikä tekee miehestä miehen. Tossa jossain ketjussa se oli jonkun mielestä miehiset kädentaidot.

Vai onko se iso muna? Hyvät sänkytaidot? Karvaisuus? Hellyys? Vastuunotto?

Itselle ehkä se, että mies on selvästi jotain mitä itse en ole, fyysisesti ja henkisesti. Tasainen, rauhallinen, kantaa vastuuta perheesta. Karvaisuus olis plussaa, mutta sitä ei oo :-)

Toisen ihmisen kunnioittaminen, koskee miehiä ja naisia. Aviossa tarkoittaa sitä että kumpikin puhaltaa yhteen hiileen, asioista keskustellaan, tehdään kompromisseja sekä kannetaan yhteisesti vastuu lapsista. Ei juosta vieraissa jne jne ihan maalaisjärjellä ajateltuja asioita jotka pitäs olla ihan itsestään selviä.

Miehen pitää:
-olla vahvempi kuin minä
-olla pidempi kuin minä
-osata huoltaa auto, korjata, rakentaa
- osata ajaa autoa minua paremmin (tämä on tärkeää- koska itsekin olen hyvä kuski)
- hoitaa oma osansa perheen elatuksesta ja lasten kasvatuksesta

Olen itse osaava monessa asiassa, joten jotta mies tuntuisi oikealta MIEHELTÄ ei hän voi olla joku nerkoinen pätkä, jolta ei onnistuisi miesten työt. Älykkäämpi tai rikkaampi kuin minä ei tarvitse olla- se olisi jo aika vaikeaa toteuttaa.

[QUOTE="mama";26022354]Toisen ihmisen kunnioittaminen, koskee miehiä ja naisia. Aviossa tarkoittaa sitä että kumpikin puhaltaa yhteen hiileen, asioista keskustellaan, tehdään kompromisseja sekä kannetaan yhteisesti vastuu lapsista. Ei juosta vieraissa jne jne ihan maalaisjärjellä ajateltuja asioita jotka pitäs olla ihan itsestään selviä.[/QUOTE]

peesi
Lisään: en kestäisi jos mies olisi pikkumainen jäkättäjä, ilkeä tai tyhmä tai täysin käsi. varsinkaan tyhmyyttä tai ilkeyttä en kestäisi.

[QUOTE="RIIKKA";26022845]Tatuoitu(mieluiten joku iso esim koko yläselkä tai toinen käsivarsi), itsestään huolehtiminen mikä näkyy ja se, ettei käyttäydy kuin lapanen.[/QUOTE]

Ootin sulta vähän syvällisempää.

[QUOTE="RIIKKA";26022845]Tatuoitu(mieluiten joku iso esim koko yläselkä tai toinen käsivarsi), itsestään huolehtiminen mikä näkyy ja se, ettei käyttäydy kuin lapanen.[/QUOTE]

Siis portsarimateriaali on sinulle se MIES?

[QUOTE="Piipi";26022987]Kokonaisuus ulkoisen habituksen suhteen... pitkä ja ryhdikäs, siisti, rento. Älykäs, huomioiva, huumorintajuinen... siinä jo aika hyvä kokonaisuus. =)[/QUOTE]

Olet vähemmistössä täällä. Ketjun vastaajista suurin osa ei edes ymmärrä osaa sanastosta ja vielä vähemmän kontekstista.

Älykäs ja omanarvontuntoinen mies on Mies.

Ulkonäöllä ei ole merkitystä vaan sillä, miten itsensä kantaa. Samoin sillä ei ole väliä, osaako nikkaroida, laulaa, maalata tai tuunata, kunhan on suvereenisti alansa mies ja tietää sen.

Kun kunnioittaa itseään, kunnioittaa myös muita. Terve itsetunto tekee miehen.

Yhteistyössä