Sukua etsimässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jännitystä elämään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jännitystä elämään

Vieras
Tosielämän kadonneen jäljillä... Haluan teille nimettömänä jostain syystä kertoa tarinani.

Sain eilen kuulla isäni sukunimen. Ei sillä, ettenkö sitä olisi joskus ollut kuullut, olin vain unohtanut sen. Ja äitini kun kieltää aika tehokkaasti isäni olemassaolon niin ei ollut helppo homma ohimennen kysäistä, että mikäs se sukunimi olikaan. Olin miettinyt kuukausia ja taas kuukausia oikeaa tapaa kysyä asiaa ja nyt sain sitten sen nimen selville. Valitettavasti sukunimi oli tyyliä "Jokinen", eli ei hirveästi auta etsintää. Isäni, jos vielä on elossa, on jo vanha, joten Facebookit eivät tässä hirveästi auta, vaikka toki etunimenkin tiedän.

Tiedän jopa kaupungin, jossa isäni aikanaan asui ja asuu varmaan vieläkin. Kyseessä on kaupunki ulkomailla. Lisäksi olen nähnyt 9-12 vuotiaana (en muista tarkkaa vuotta) kuvan veljestäni. Tuolloin tapasin isäni viimeisen kerran. Hän kertoi, että minulla on viulua soittava veli. Jos äidiltäni nyt kysytään, minulla ei veljeä ole tai jos onkin niin hän ei tiedä eikä muista eikä ole kiinnostunut. Eli siltä suunnalta ei hakuapua heru.

En tiedä veljeni etunimeä. Selasin nyt illalla tuntikausia Facebookia sukunimi-haulla. Joku ei näyttänyt lainkaan veljeltäni, jonkun en vain toivonut olevan veljeni. Löysin erään, jolla on mätsäävä sukunimi ja joka ilmeisesti soittaa viulua työkseen. Mikäänhän ei kerro, onko pikkuviulisti jatkanut harrastustaan työksi asti, joten aika ohuessa langassa roikutaan. Kaiken lisäksi tämä henkilö ei näytä minulta lainkaan.

Tuntuisi hieman hullulta lähettää tälle miehelle viesti, että btw, mikä on isäsi nimi. Ja entä jos se ei olekaan hän? Ja mikä tärkeintä - entä jos löydän velipuoleni ja hän onkin kertakaikkiaan kamala?

Väestörekisterikeskuksen sivut olen käynyt katsomassa reilu vuosi sitten. Ei ole isäni tunnustanut minua ainakaan sinne, heh.

Tuntuu niin hakuammunnalta kysyä joltain satunnaiselta "Jokiselta", että oletko veljeni. Mutta kai se täytyisi uskaltaa. Eikö velipuolen pitäisi nyt kuitenkin edes vähän näyttää ns. sukulaiselta?

Äiti on tehokkaasti poistanut kaikki tiedot isästäni itseltään ja minulta. Valokuvatkin hävitettiin vuosia sitten. Itselläni on säilössä eräs vanha kuva, se on oikeasti ainoa olemassaoleva todiste siitä, että olen jonkun miehen tytär.

Olenkin pohtinut, että kannattaako isää edes etsiä. Miten kauhea voi olla sellainen mies, josta pitää hävittää kaikki todisteet ja unohtaa kaikki asiat? Toisaalta taas muutama vuosi sitten puhuimme äitini kanssa isästäni muutaman sanan ihan neutraaliin sävyyn. Tuolloin totesimme yhdessä, että taitaa olla mies kuollut, kun ei ole vuosikausiin mitään kuulunut (abyyt 15 vuotta).

[QUOTE="aapee";26033956]Väestörekisterikeskuksen sivut olen käynyt katsomassa reilu vuosi sitten. Ei ole isäni tunnustanut minua ainakaan sinne, heh.

Tuntuu niin hakuammunnalta kysyä joltain satunnaiselta "Jokiselta", että oletko veljeni. Mutta kai se täytyisi uskaltaa. Eikö velipuolen pitäisi nyt kuitenkin edes vähän näyttää ns. sukulaiselta?

Äiti on tehokkaasti poistanut kaikki tiedot isästäni itseltään ja minulta. Valokuvatkin hävitettiin vuosia sitten. Itselläni on säilössä eräs vanha kuva, se on oikeasti ainoa olemassaoleva todiste siitä, että olen jonkun miehen tytär.

Olenkin pohtinut, että kannattaako isää edes etsiä. Miten kauhea voi olla sellainen mies, josta pitää hävittää kaikki todisteet ja unohtaa kaikki asiat? Toisaalta taas muutama vuosi sitten puhuimme äitini kanssa isästäni muutaman sanan ihan neutraaliin sävyyn. Tuolloin totesimme yhdessä, että taitaa olla mies kuollut, kun ei ole vuosikausiin mitään kuulunut (abyyt 15 vuotta).[/QUOTE]

Sitähän ei tiedä millaisissa merkeissä vanhempasi ovat eronneet ja ei, veljesi ei välttämättä muistuta ollenkaan sinua. Jos asia sinua vaivaa niin ota ihmessä asiasta selvää ja yritä tavoittaa isäsi ennenkuin hän ehtii kuolla. Voi olla että isäsi odottaa sinun yhteydenottoasi, sitä että haluatko sinä hänet tavata.

Ei oo todellista! No nyt mä löysin toisenkin viulistin, jolla on muuten ihan sama nimi kuin isälläni (siis tyyliin Ville Jokinen). Nyt yritän kuvitella, näyttäisinkö tuolta, jos minulla olisi parta... :D

Jatkan monologiani, mutta tiedoksenne, että lähetin nyt viestin sille löydetylle henkilölle ilman mitään sen kummempia todisteita tms. Kirjoitin vain, että satutko tuntemaan tätä henkilöä, meillä saattaa olla yhteisiä tuttuja. Nyt rupes pelottamaan. Mitä jos se on joku hullu tyyppi joka selvittää mun osoitteen. Tai jos se onkin joku mafioso, joka innostuu sepittämään "juu juu, tunnen" -tarinan. Apua, taidan mennä nukkumaan. :D

Mulla on yksi kaveri, joka oli vähän samassa tilanteessa kuin sinä. Nyt lähemmäs kolmekymppisenä sai vihdoinkin äitinsä kertomaan isänsä nimen. Otti sitten isään yhteyttä... sai todellla lämpimän vastaanoton. Hänellä on monta velipuolta ja siskopuolta, jotka ovat kaikki ollet tietoisia kaverini olemassaolosta, mutta eivät ole ottaneet yhteyttä koska kaverini äiti on kieltänyt. Kaverini on nyt todella onnellinen "uudesta perheestään".

Ei velipuolen tarvitse muistuttaa sinua. Meidänkin perheessä oli monta lasta, peräti samoista vanhemmista, ja puolet on kuin äitini ja puolet kuin isäni. Toiset pikimustia hiuksiltaan, pitkiä ihmisiä. Toiset lyhyitä, vaaleita ja pillikoita.
Tartu härkää sarvista, muuten jää vaivaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV;26034659:
Mulla on yksi kaveri, joka oli vähän samassa tilanteessa kuin sinä. Nyt lähemmäs kolmekymppisenä sai vihdoinkin äitinsä kertomaan isänsä nimen. Otti sitten isään yhteyttä... sai todellla lämpimän vastaanoton. Hänellä on monta velipuolta ja siskopuolta, jotka ovat kaikki ollet tietoisia kaverini olemassaolosta, mutta eivät ole ottaneet yhteyttä koska kaverini äiti on kieltänyt. Kaverini on nyt todella onnellinen "uudesta perheestään".

Jos on sama isä, niin eivät ole mitään puolikkaita, vaan täysiä sisaruksia.

Ei kannata etsiä isää jos etsit sillä odotuksella, että saat ihanan rakastavan isän ja ehkä vielä sisaruksiakin. Koska on hyvin todennäköistä, että näin ei käy vaan isäsi ei vain halua olla kanssasi tekemisissä. Jos taas haluat vaan tietää mistä tulet niin etsi pois.

Kiitos kommenteista. Jollekin vastauksena, että en todellakaan oleta, että saan lämpimän vastaanoton. Mä olen luonteeltani niin epäilevä, että oletan vain saavani suvun, joka haluaa hyötyä minusta tms. Mä olen ihana persoona, juu tiedän... :D

Mutta! *rumpujen pärinää* Se mies vastasi. Haluatteko kuulla, mitä hän sanoi?

[QUOTE="aapee";26035867]Kiitos kommenteista. Jollekin vastauksena, että en todellakaan oleta, että saan lämpimän vastaanoton. Mä olen luonteeltani niin epäilevä, että oletan vain saavani suvun, joka haluaa hyötyä minusta tms. Mä olen ihana persoona, juu tiedän... :D

Mutta! *rumpujen pärinää* Se mies vastasi. Haluatteko kuulla, mitä hän sanoi?[/QUOTE]

Kerro.

No, hän laittoi:

"Taidamme olla sukulaisia :)"

Siis kuka vastaa noin? Hän on siis tiennyt minusta koko ajan? Vai onko ihan vain huumorilla laittanut tuollaisen viestin eikä ole lainkaan sukua häh? Siinä ei ollut mitään muuta, toteamus ja hymiö vain. Mitä tuohon nyt vastata?

[QUOTE="aapee";26035907]No, hän laittoi:

"Taidamme olla sukulaisia :)"

Siis kuka vastaa noin? Hän on siis tiennyt minusta koko ajan? Vai onko ihan vain huumorilla laittanut tuollaisen viestin eikä ole lainkaan sukua häh? Siinä ei ollut mitään muuta, toteamus ja hymiö vain. Mitä tuohon nyt vastata?[/QUOTE]

sitten vaan dna- testit kehiin tai isyyden tunnustus, niin pääset osalliseksi myös perintöön.

Yhteistyössä