Sukua etsimässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jännitystä elämään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aapee";26035962]Haha, niinpä. Valitettavasti taitaa olla niin persaukinen ukko jos ei ole viime vuosina päässyt rikastumaan, että ei taida olla kaksinen perintö tulossa... :D[/QUOTE]

Mun isäni taas teki sen, että teki testamentin ja jätti mut ulkopuolella toisten lastensa saadessa kaiken:snotty:

[QUOTE="aapee";26035971]Sorgen, nyt meni vähän ohi. Siis mä oletan, että tää Ville Jokinen jonka mä löysin, on mun velipuoleni. Tai voihan se olla joku tyyliin serkkukin, tai mikä vain. Mutta kuitenkin jotain sukua, kun on isäni nimikin.[/QUOTE]

Eli kysit tältä Ville Jokiselta, että tunnetko esim. vuonna 1950 syntyneen Ville Jokisen? No tää Ville Jokinen vastasi että "taidamme olla sukua". eli tarkoitti että nämä Ville Jokiset keskenään ovat sukua, ei sinä ja Ville Jokinen. Ja luultavasti toi nuori Ville Jokinen on siis sun velipuolesi. Laita uusi viesti että onko tämän isä kyseessä, jos on niin kysy miten saisit yhteyden häneen.

[QUOTE="vieras";26034996]Näin se on aina ollut. Mistä ihmeestä keksit jonkun sovinistisen ajatuksen, että täyssisaruksilla pitää olla vain sama isä? Haloo, se täys tarkoittaa sitä, että molemmat vanhemmat on samat.[/QUOTE]

Ei ole ollut aina.

Mäkin oon joskus kuullu et sama isä=täyssisarukset, eri isä= sisarpuolet. Mutta eihän se kyllä kuulosta yhtään järkevältä ja liekkö se mikään fakta koskaan ollukkaan.

Taitaa olla kyseessä vanha lakitekninen määritelmä, jolla ei nykymaailmassa oikein ole tilaa. Geeneillä ei tuon määritelmän mukaan ole mitään osuutta asiaan.

• Tykkää
Reactions: rops
Eli kysit tältä Ville Jokiselta, että tunnetko esim. vuonna 1950 syntyneen Ville Jokisen? No tää Ville Jokinen vastasi että "taidamme olla sukua". eli tarkoitti että nämä Ville Jokiset keskenään ovat sukua, ei sinä ja Ville Jokinen. Ja luultavasti toi nuori Ville Jokinen on siis sun velipuolesi. Laita uusi viesti että onko tämän isä kyseessä, jos on niin kysy miten saisit yhteyden häneen.

Aa joo, nyt tajusin. Voihan se toki näinkin olla. Mutta jotenkin jäi sellainen fiilis, että tuo henkilö kyllä täysin tiesi, kuka minä olen... No, katsotaan.

Jännäksi menee. Laitoin hälle, että "Tiedätkö, kuka olen?" ja hän vastasi, että "kyllä tiedän, sisarpuoleni". Noni. Tuokaa mulle joku hengityspussi, heikottaa...

Tarinaa seuranneille: tämä mies, jolle lähetin viestin, on tosiaan velipuoleni. Minulla on myös vähän lisääkin sisaruspuolia. Lyhyesti juttelimme Facebookin chatissa, hänen elämästään ja minun, ei mitään kovin suurta.

En tiedä, mitä tästä eteenpäin. Oli ainakin helpottavaa kuulla, että isäni on vielä elossa. Jännittävästi yhdessä päivässä sain vinon pinon lisää sukulaisia.

Yhteistyössä