Paljonko teillä on säästössä rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vileda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vileda

Vieras
1. Ikäsi?
2. Mahd. puolison ikä?
3. Paljonko sinulla ja miehelläsi on säästössä rahaa?
4. Mitkä ovat tulonne?

Luin tuota "30t" säästöketjua ja sen perusteellahan esim. 35v keskituloisella parilla on helposti ihan normitapauksessa säästössä 60-70t..

Me olemme keskituloisia ja mielestämme järkeviä kuluttajia. Ei silti puhettakaan, että olisi 60t säästössä..

1.32v
2. 36v
3. reilu 80 000,
4. n. 4900€/kk yhteensä.

en ajatellut että metsätkin on säästöjä... ajattelin omaisuudeksi. joten lisätään vielä miehen ja mun perintömetsätilat.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ihmettelen kyllä noin suuria säästöjä.. Meille ei voi 4000 nettotuloilla kertyä varmaan ikinä yli 10t säästöön pitemmäksi aikaa.. Viimeksi oli enemmän, mutta piti ostaa auto niin ne menikin sitten siihen ne 20t. Nyt ollaan saatu taas 5000e säästöön, mutta nekin menee varmaan kesällä rippijuhlien järjestelyyn, kesälomareissuun ja pakolliseen vessaremppaan.

1. 31v
2. huomenna 33v
3. hetkellä vaan muutamia tonneja. Olen hoitovapaalla, joten säästöjä käytetty elämiseen, kunnallistekniikan laittoon ja taloon (esim. terassin teko). Uudestaan rupea jäämään jotain säästöön, kun itse palaan syksyllä töihin.
4. Nettotulot yhteensä 4500-6000e/kk

28&29-vuotiaita ollaan, säästössä yhteensä noin 40 000 euroa. Remonttiin menee kyl osa niistä. Tulot yht. noin 4500 euroa. Kyllähän sitä on säästöön jäänyt, kun on opiskeltu korkeakoulututkinnot, saatu hyvät työpaikat ja oltu töissä n. 6 vuotta molemmat. Asuttu myös järkevästi ja halvasti, eikä oo tarvittu autoa.

[QUOTE="wow";26063985]Ihmettelen kyllä noin suuria säästöjä.. Meille ei voi 4000 nettotuloilla kertyä varmaan ikinä yli 10t säästöön pitemmäksi aikaa.. Viimeksi oli enemmän, mutta piti ostaa auto niin ne menikin sitten siihen ne 20t. Nyt ollaan saatu taas 5000e säästöön, mutta nekin menee varmaan kesällä rippijuhlien järjestelyyn, kesälomareissuun ja pakolliseen vessaremppaan.[/QUOTE]
Pitää olla erillisiä säästötilejä. Remppatili, hömppätili, "ikuisuustili" ym.

1. 25v
2. pian 26v
3. Mulla on joku 25t ja miehen rahoista en ole varma, mutta voisin veikata noin 75t
4. Olemme opiskelijoita ja emme tee kovin säännöllistä työlistaa. Eli bruttotulot vaihtelee pienimmillään 2500 ja suurimmillaan varmaan 6000.

[QUOTE="wow";26063985]Ihmettelen kyllä noin suuria säästöjä.. Meille ei voi 4000 nettotuloilla kertyä varmaan ikinä yli 10t säästöön pitemmäksi aikaa.. Viimeksi oli enemmän, mutta piti ostaa auto niin ne menikin sitten siihen ne 20t. Nyt ollaan saatu taas 5000e säästöön, mutta nekin menee varmaan kesällä rippijuhlien järjestelyyn, kesälomareissuun ja pakolliseen vessaremppaan.[/QUOTE]

Meillä on vähän samaa. Eli kyllä me se 10-20te saadaan kyllä säästöön, mutta ne sitten kulutetaankin :D Mutta meillä ei ole mitään muita lainoja kun varsin kohtuullinen asuntolaina uudehkosta omakotitalosta pk-seudulla. Autot on velattomia, samoin prätkä. Kaikki suuremmat hankinnat tehdään säästöillä, jolloin niitä ei oikein millään kerry sitä 60-80te...

Miten oot onnistunut säästämään noin paljon? Onko lapsia?

Ei oo lapsia. Pienessä halvassa kämpässä asun (vuokralla) ja töihin menen pienellä halvalla autolla. Noin 400-700€ menee säästöön joka kuukausi. Parissa vuodessa tuon rahamäärän oon saanut kasaan :)

Ja vasta kun lähetin viestin niin tajusin että ehkä 1.300€ oli vähän alakantissa. Jossain 1.300-1.400€ kuitenkin liikutaan.

Meilläkin on korkeakoulututkinnot ja tulot ihan ok. Asuttiin pitkään halvassa vuokrakaksiossa ja säästettiin kituuttamalla kaikki mikä voitiin. Lapsen ollessa 4v kaksion tila ei riittänyt enää. Ostettiin asunto. Meillä oli säästössä yli 70t, mutta asunto maksoi 155t + remppa 5t+ miehelle oli pakko ostaa auto työn takia. Kappas kappas..säästöt meni ja lainaakin jäi 100t :).
Lainaa halutaan lyhentään mahdollisimman paljon ja nopsaa. Emme silti halua ihan kituttaa, eli kaikki tarpeellinen pitää pystyä hankkimaan ja joskus pitää olla arjen luksusta. Esim. lähteä shoppailemaan tai käydä syömässä. Kesällä lähdetään Hollantiin siskoni häihin ja ollaan sielä viikko.
Me ollaan todella tarkkoja taloudestamme ja pidetään kirjaa ihan kaikesta. Olemme säästäväisiä.
Säästössä on nyt 8000e, mutta meidän pitää esim. maksaa tuosta Hollannin reissu ja yksi makuuhuone on vielä remontoimatta.
Mies haaveilee moottoripyörästä ja jos ostaa sen, niin siinä meni säästöt.

Olen vieras nro 13. Kyllä, meillä on auto, johon menee 540€/kk + deselit n. 200€/kk, asuntolainaa maksetaan n. 1400€/kk. Lisäksi päivähoitomaksut, ruoat jne. Säästöön laitetaan tällä hetkellä n. 200-400€/kk, helposti laittaisi enemmänkin, mutta minä tuhlari haluan ostellakin jotain kuukausittain, siis muutakin kuin ruokaa... :-P

1. Ikäsi?
2. Mahd. puolison ikä?
3. Paljonko sinulla ja miehelläsi on säästössä rahaa?
4. Mitkä ovat tulonne?

Luin tuota "30t" säästöketjua ja sen perusteellahan esim. 35v keskituloisella parilla on helposti ihan normitapauksessa säästössä 60-70t..

Me olemme keskituloisia ja mielestämme järkeviä kuluttajia. Ei silti puhettakaan, että olisi 60t säästössä..

1. 31
2. 34
3. Heti irtoavaa n. 40 000, asunnosta saisi omaa irti jo 150 000 -200 000 omaa rahaa (loput talosta on vielä pankin).
4. n. 80000 e/ vuosi + osingot.

Auto on (2010), osamaksulla maksetaan (ei pienintäkään järkeä maksaa noin pienellä korolla tuota kerralla).

Mä en halua edes säästää. Tai no kyllä mä ehkä haluaisin, mutta en pysty:P. Mä olen siirtänyt jokaiselle lapselle 5000e. Ihan vain siksi, koska mä tiedän mun tuhluriluonteeni ja pelkäsin, ettei lapset saa sitten opiskelurahoja. Itselleni jäi säästöön noin 15.000e ja se riittää mulle. En koe tarvetta saada säästöön enempää. Sitten mulla käyttötilillä vaihdellen 3000-4000e ja näillä rahoilla pitää pärjätä. Olen myös opiskelija ja en tee säännöllisesti töitä. Palkka menee aina suoraan yhteiselle tilille, josta maksellaan sitten asumiskuluja, laskuja, vakuutuksia, ruokakauppamenoja yms.
Tuosta 3000-4000e sitten shoppailen vaatteita, sisustuskrääsää, lapsille leluja, käyn kampaajalla jne. Yritän aina pitää niin, ettei summa menisi koskaan alle 3000e. Ostin meille sohvat (2500e) ja nipistelin sitten tulevista palkoista rahaa käyttötilille säästöön niin, että on taas liki 4000e siellä. Eli sen verran mä pystyn säästämään, ettei tuo käyttiksen summa laske alle 3000e.
Ulkomailla käydään 1-3krt vuodessa, olen intohimoinen sisustaja ja ostelen paljon vaatteita.

Mä sain isomman summan rahaa joskus ja päätin sen sijoittaa. Ihan siksi, koska tiesin, ettei musta ole säästäjäksi. Tililtä olisin tuhlannut sen. Ostin 65t metsää, joka on muutettavissa myös tonttimaaksi. Hyvä niin. Lisäksi osakkeita ostin 2000e arvosta. Auton uusin juu kans.

Kyllä säästöjä pitää olla jos vain mahdollista. Itse arvosta kuitenkin enemmän leveää elämää :D

[QUOTE="Nipa";26064073]Te jotka olette saaneet noin paljon säästöön, niin eikö teillä ole autoja? Uuden tai vaikka käytetynkin auton ostaminenhan vielä yleensä paljon säästöjä.[/QUOTE]meillä on meihellä 80-luvun maasturi ja mulla 97 vm. ei tarvita uudempia ja eletään muutenkin normaalia elämää johoon ei kuulu tuhlaaminen.

Yhteistyössä