ärsyttää erään palstalaisen blogiinsakin photarilla muokatut kuvansa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";26156778]No sinä saat tietysti tehdä ihan mitä haluat, eli valehtele ihan niin paljon kuin lystäät, mutta typerä selittää, että valehtelu muka ei olisi paheksuttavaa.[/QUOTE]

Mä paheksun kyllä oikeastaan sitä, että joku paljastaa tällaisella keskustelupalstalla itsestään kaiken täysin totuudenmukaisesti ja avoimesti. Itsesuojeluvaisto, missä olet?!

Mä paheksun kyllä oikeastaan sitä, että joku paljastaa tällaisella keskustelupalstalla itsestään kaiken täysin totuudenmukaisesti ja avoimesti. Itsesuojeluvaisto, missä olet?!

Kukas niin on sanonutkaan että kaikki pitää kertoa itsestään? Tässä oli nyt kyse siitä että omaa ulkomuotoa muokataan täysin erilaiseksi ja sitten väitetään että mitään ei ole tehty.

Okei no ehkä sun avulla nyt ymmärrän miksi kuvia muokatan, eli ihmiset haluavat siismuokata itsensä tunnistamattomaksi?? ja no, sellaisiksi he todella muokkaavatkin varmasti itsensä... *nauraa*
Mä vaan sitä, että uskon noiden blogien näkyvän heidät tunteville ystävilleenkin ja jopa sukulaisille, että miksi heille pitää muokata omia käsivarsiaan kapeammaksi ja silmiään kissamaisemmiksi? :D

"en oo muokannut yhtään, tossa vaan toi kuvan varjostus on tollanen ja valaistus näyttää siltä että mun nenä on liikkunut 2 milliä sisäänpäin ja silmiin on tullut paljon tummempi meikki kun alkuperäiseen kuvaan"

[QUOTE="aapee";26192314]"en oo muokannut yhtään, tossa vaan toi kuvan varjostus on tollanen ja valaistus näyttää siltä että mun nenä on liikkunut 2 milliä sisäänpäin ja silmiin on tullut paljon tummempi meikki kun alkuperäiseen kuvaan"[/QUOTE]

Oletko ihan aikuinen? mitä väliä ko. asialla on, jos näissä jutuissa siis liikuskellaan hänen omassa blogissaan? Miksi teet tästä isonkin asian? Voi hyvä hyvä luoja, etkö löytäisi jonkun muun asian josta vaahdota...

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26192330:
Oletko ihan aikuinen? mitä väliä ko. asialla on, jos näissä jutuissa siis liikuskellaan hänen omassa blogissaan? Miksi teet tästä isonkin asian? Voi hyvä hyvä luoja, etkö löytäisi jonkun muun asian josta vaahdota...

kyllä olen aikuinen ja ihmettelen miksi toinen aikuinen muokkaa elämäänsä ja häpeää noin paljon itseään ettei ns. todenmukaiseen kertoiluun itsestään (PÄIVÄKIRJA/BLOGI) pysty lataamaan kuvia joissa on aitona. perheensä kera.

[QUOTE="aapee";26196956]kyllä olen aikuinen ja ihmettelen miksi toinen aikuinen muokkaa elämäänsä ja häpeää noin paljon itseään ettei ns. todenmukaiseen kertoiluun itsestään (PÄIVÄKIRJA/BLOGI) pysty lataamaan kuvia joissa on aitona. perheensä kera.[/QUOTE]

No jos et ymmärä, niin puute on sinussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26196965:
No jos et ymmärä, niin puute on sinussa.

ei minulla ole puutetta, olen rehellinen itseni ja tyytyväinen naamaani ilman photoshoppia. epäilempä että blogin kirjoittaja on puute itsetunnossa.

[QUOTE="...";26156237]
no eihän asia mulle kuulu, eikä mun tartte sitä blogiakaan lukee kun näin ärsyttää. ja niinpä mä taidan tehdäkin. mut olempahan puhunut. ugh.[/QUOTE]
Ei se ole sen kummempaa kuin naisilla naamataulun meikkaaminen, sekin on muokkausta, mammoilla vino pino retusointiaineita kotona.

Se meikkaaminen varmaan pitäisi kieltää?

[QUOTE="aapee";26196991]ei minulla ole puutetta, olen rehellinen itseni ja tyytyväinen naamaani ilman photoshoppia. epäilempä että blogin kirjoittaja on puute itsetunnossa.[/QUOTE]

Oikeasti?

Miksi se haittaa, jos kuva on photoshoppailtu? Onko kauniisti sommiteltu kuva sinusta aitoa?

[QUOTE="aapee";26196991]ei minulla ole puutetta, olen rehellinen itseni ja tyytyväinen naamaani ilman photoshoppia. epäilempä että blogin kirjoittaja on puute itsetunnossa.[/QUOTE] Jos väität että jonkun kuvia on mulkattu niin voisit myös näyttää toteen väittämäsi. Muuten se ei ole oikein sopivaa väittää tuollaista :)

No minä muokkaan joskus kuviani ja minulla on blogi ja musta nikki.
Muokkasin mm kerran housujen haarakohdasta lerpattavat kangasosat, jotka näyttivät hassuilta, samalla otin koko pituudesta millin pois, jotta yhdistyisi nätisti. Olen joskus tummentanut osaa naamasta tai toisen silmän meikkiä, jos valotuksessa on tullut toinen poski oudon valkoiseksi tai silmämeikki on ollut epäsymmetrinen, kun kotona tyynyllä nukkunut päiväunia.

Olen myös tummentanut lapseni jotain vaatetta jos aurinko on saanut sen näyttämään hassulta ja kerran muokkasin tuulenvireestä tulleen kyyneleenkin pois.

Olen muokannut kontrastia ja esimerkiksi tukkaani väriä jos kuvassa näyttänyt erilaiselta, kun en ole jaksanut uutta kuvaa ottaa.

Mitä sitten? :D

Kuvat näyttävät näin kivemmiltä, enkä tiennyt, että muokkaaminen olisi kiellettyä tai kauhea salaisuus, voit kysyä blogissa muokkaatko joskus kuvia niin annan rehellisen vastauksen. En näe siinä mitään ihmeellistä, kannattaisi useankin opetella vähän muokkaamaan, kauniimpia kuviakin tulee ja sellaisia on kivempi lukea.

Mä taas en todellakaan jaksa lukea mitään blogia jossa kämppä kaaoksen jäljiltä ja mamma näyttää todellisuutensa, eli meikittömän naamansa ja tukka laittamatta. Paljon kivempi katsoa kauniita aseteltuja kuvia joissa mahdollisesti myös pienet virheet muokattu. :)

[QUOTE="...";26156778]No sinä saat tietysti tehdä ihan mitä haluat, eli valehtele ihan niin paljon kuin lystäät, mutta typerä selittää, että valehtelu muka ei olisi paheksuttavaa.[/QUOTE]

Jokainen täysjärkinen joka haluaa varmistaa selustansa stalkkereilta valehtee edes hieman. Joten suksi nyt korpeen moraalisaarnoinesi! Ole hyvä! :D

Ööh. Anteeksi kamalasti, mutta kyllä minäkin muokkaan blogikuviani ja jopa facebookissa olevia kuviani.

Harrastan valokuvausta, ja mielelläni tuon esille sen tunnelman mitä en saa linssillä vangittua niin miten haluaisin. Yleensä muokkaan kontrasteja, ja balansseja hieman realistisempaan muotoon, mutta muokkaan kuitenkin. Onko se jotenkin väärin? Keneltä se on pois, jos osaa ja viitsii muokata omia kuviaan niin että ne miellyttää omaa silmää? Vaikka sitä pakenisi omaa todellista minuutta sillä shoppaamisella, ei se käsittääkseni kenenkään muun elämää tule haittaamaan.

Kun selailee eri muotisivustoja, ja muita vastaavia, on lähes harvinaisuus löytää muokkaamaton kuva. "Originaali" on sana, joka ei kuulu nykyajan valokuvauskulttuuriin mitä tulee henkilökuviin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26197041:
Ap:n mielestä on valehtelua (ja tietysti epäaitoa!), jos siivoaa kotinsa ennen kuin ottaa siitä kuvan blogiin. ;)

Ja näinhän minä juuri sanoinkin :D yritäppä etsiä ketjusta se kohta, jossa väitän noin, ennenkun laitat sanoja suuhuni. Tai siis suollat paskaa muka minun kirjoittamani. Meikkaus ja kodin siivous on eriasia kun muokata käsivarsiaan ja koipiaan selvästi laihemmiksi mitä ovat livenä. Mutta ettehän te sitä ymmärrä, kun harrastatte sitä varmaan epätoivoisesti itsekkin. Sehän on siis täysin normaalia, että kuvissa näyttää 15kg hoikemmalta ja täysin erinäköiseltä meikkeineen päivineen. Sehän on melkein kuin meikkaisi tai siivoiaisi asuntonsa, yhtä luonnollinen toimenpide ja muokkaus omaan ulkonäköön ja kotiinsa. :D
Muuten taisin kirjoittaa myös aloitukseen että arvostan blogeja joissa on kuvattu aitoa kodin sotkua, on leivänmuruja ja lasten tahrima keittiönpöytä.
Koska minä arvostan rehellisyyttä.
En pakota ketään kertomaan kaikkea itsestään tai täyttä totuutta kaikesta, mutta jos itse aloittaa julistamaan elämästään asioita ja jakaa siitä kuvia, niin luulisi että kehtaisi edes jokseenkin todenmukaisena ne pitää eikä muokata itseään barbinukeksi kun livenä on persjalkainen pissis, jonka meikki on paljon suttuisempi kuin kuvissa.
Eriasia on myös muokata jotain värejä kuviinsa, tehdä kuvasta mustavalkoinen tai tuoda kirkkautta lisää.

Mutta puolustakaa te smudgea, bluria ja burnia :D Koska tiedätte mitä ne ovat ja niin tiedän minäkin ;) Ja näen myös ne jotka niitä työkaluja käyttävät. Jatkakaa vaan niin saampahan minä nauraa. Ja ilmeisesti tuntea suurta ylpeyttä ja iloa täydellisestä minusta ja elämästäni, jota EI tarvitse muokata.

Yhteistyössä