Miksi lapsille pitää aina olla roskaruokaa tarjolla jokaikisessa lastentapahtumassa tai -paikassa?

No olipa erikoista, ettei mikroa löytynyt, tai vielä erikoisempaa, etteivät ravintolat olleet auki. Kun kerran noin paljon ihmisiä oli paikalla. Laittaisin palautetta, jotta ensi vuonna (tai miten usein tuo on nyt onkaan) järjestäjät huomioisivat tämän seikan.

Meille nuo lapsille suunnatut epäterveelliset tarjoilut ei sinänsä ole ongelma kun harvoin missään käydään, mutta kyllä mä itsekin toivoisin pikkasen enemmän vaihtoehtoja...mä olen tällä hetkellä gluteeniton-maidoton-lihaton, joten ei mulle mistään mitään ruokaa enää löydy...mutta sen mä kestän kyllä.:)

Meille nuo lapsille suunnatut epäterveelliset tarjoilut ei sinänsä ole ongelma kun harvoin missään käydään, mutta kyllä mä itsekin toivoisin pikkasen enemmän vaihtoehtoja...mä olen tällä hetkellä gluteeniton-maidoton-lihaton, joten ei mulle mistään mitään ruokaa enää löydy...mutta sen mä kestän kyllä.:)

Eli ei viljaa, maitotuotteita tai lihaa. Nyt on kyllä pakko kysyä, että mitä voit syödä? Anteeks, ei millään pahalla, mutta huh että rajoittaa :-O

[QUOTE="Jenis";26297032]Eli ei viljaa, maitotuotteita tai lihaa. Nyt on kyllä pakko kysyä, että mitä voit syödä? Anteeks, ei millään pahalla, mutta huh että rajoittaa :-O[/QUOTE]
Gluteiinittomia näkkäreitä ja riisikakkuja leipänä, soijajugeja ja -maitoja yms. Mutta tämä on nyt väliaikaista. Mulla on ollut vatsa niin kuralla, etten keksinyt muuta kuin jättää noi viljat ja maidot joksikin aikaa pois. Tarkoitus on neuvotella lekurissa asiasta...mutta ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin...-4kg muutamassa viikossa.=)

kyl ymmärrän jos käydään jokatoinen päivä syömässä sitä roskisruokaa, mut luulis ett lapsi voi kyl syödä kerran silloin tällöin sitä ja kyllä sillä pullallakin elää yhden päivän ihan hyvin. huomenna on päivä uusi ja sitten voi taas syödä oikeeta ruokaa, voin kertoa salaisuuden ei siihen kuole tai vahingoitu jos yksi päivä syö vähän huonommin tai vähemmän. relax!!!

lasten kanssa kun lähden eri tapahtumiin niin annan lapsille KOTONA ruuan. Ruokailua on joskus aikaistettu joskun myöhennetty. Matkalla syövät eväitä, nehän maistuu aina .

Itse tapahtumassa ei ole enään ollutkaan niin nälkä. Ihan hyvin ollaan voitu silloin myös hieman herkutella. Ei se meen päivä mene siitä pipariksi jos jokin poikkeaa tutusta tyylistä.

Hoplopissa tietääkseni saa olla vain 2h yhdellä maksulla. Eväät ollaan syöty matkalla niin sen ajan pärjää siellä syömättä. Omat juomat on aina ollut kassissa.

Gluteiinittomia näkkäreitä ja riisikakkuja leipänä, soijajugeja ja -maitoja yms. Mutta tämä on nyt väliaikaista. Mulla on ollut vatsa niin kuralla, etten keksinyt muuta kuin jättää noi viljat ja maidot joksikin aikaa pois. Tarkoitus on neuvotella lekurissa asiasta...mutta ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin...-4kg muutamassa viikossa.=)

Ok... jotain hyvää sentään :D Sen ymmärrän että sun tyyppiset ihmiset valittaa valikoiman vähyydestä, mutta en tätä keskustelua muuten ;)

[QUOTE="äiti";26297336]

Hoplopissa tietääkseni saa olla vain 2h yhdellä maksulla. Eväät ollaan syöty matkalla niin sen ajan pärjää siellä syömättä. Omat juomat on aina ollut kassissa.[/QUOTE]

Niillä ei oo enää sitä aikarajoitusta, eli voi olla vaikka koko päivän yhdellä hinnalla.

[QUOTE="äiti";26297336]lasten kanssa kun lähden eri tapahtumiin niin annan lapsille KOTONA ruuan. Ruokailua on joskus aikaistettu joskun myöhennetty. Matkalla syövät eväitä, nehän maistuu aina .

Itse tapahtumassa ei ole enään ollutkaan niin nälkä. Ihan hyvin ollaan voitu silloin myös hieman herkutella. Ei se meen päivä mene siitä pipariksi jos jokin poikkeaa tutusta tyylistä.

Hoplopissa tietääkseni saa olla vain 2h yhdellä maksulla. Eväät ollaan syöty matkalla niin sen ajan pärjää siellä syömättä. Omat juomat on aina ollut kassissa.[/QUOTE]

Ei täällä ainakaan ole aikarajoja ja ihan voin lämmittää omia eväitä mikrossa ja voin tilata niitä lihapullia vaikka muusilla, ei mun mielestä nyt mikään roskaruoka

[QUOTE="vieras";26296100]Olen ihmetellyt ihan samaa. Eikä vain lastentapahtumissa, vaan ylipäätään reissatessa, huoltoasemilta ei lapsille saa kuin riskaruokaa (eipä kyllä juuri aikuisillekaan) Mun lapsi kun ei edes välitä ranskalaisista tai hampurilaisista, tää on oikeasti ongelma. Matkalla Oulusta Helsinkiin ehtii tulla kovasti nälkä ja kun Suomen tieverkko on sellainen, että koukkaus johonkin kaupunkiin tekee matka-aikaan melkoisesti lisää.[/QUOTE]

mistä te oikeen ajatte? Me ollaan ajettu monesti väliä Oulu-HKi ja aina on saatu lapsellekin muuta kun niitä ranskiksia ja nakkeja. Eriasia tietty jos on sellanen ettei mee muusi ja pullat jne alas. Mut ei se tarjonta oo vaa roskaruokaa.

Musta on kyllä tämän päiväisen tapahtuman osalta ihmeellistä, että valitetaan ilmaisesta lapsille järjestetystä tapahtumasta ja sen tarjoiluista. Mulle ei olisi moinen tullut mieleenikään. Lisäksi meillä syödään aina ennen kuin mennään esim. sinne sisäleikkipuistoon, paikassa ostetaan juomaa (vettä tai pillimehua), kotimatkaa varten on mukana hedelmää ja juotavaa. Ja kotona voi taas syödä. Niin montaa tuntia ei missään olla, etteikö noin selviäisi, jos paikan päällä omat eväät eivät ole sallitut.

Lisäksi muuten esim. Huimala yritti tarjota terveellisiä kunnon aterioita ravintolassaan aikaisemmin - mitä on tapahtunut - aterioilla ei ollut kysyntää ja ovat supistaneet tarjoilunsa, ko. ravintolaa ei enää ole. Eli kyllä me vanhemmat saamme syyttää myös itseämme siitä, mitä lapsille on tarjolla.

Mä en tiedä minkälaisilla huoltsikoilla te käytte, mutta itse olen vain käynyt sellaisilla (on ne sitten olleet abseja, nesteitä, teboileja sun muita) mistä saa kyllä esimerkiksi leipiä ostettua. Ja esimerkiksi abseillahan on kauppa kylkiäisenä, että voi ostaa vaikkapa hedelmiä, jugua jne. ja kyllä ne niitä myyvät siinä ravintolassakin.

Lisäksi hyvinpalvelevasta ravintolasta saa tilattua lapsen annoksen aikuisen listalta. Kannattaa kysyä!

Aina jaksetaan nurista, muttei viitsitä itse nähdä mittään vaivaa. Täällä hoplopissa on myös bonaa, leipiä, hedelmiä, tuoremehuja, vettä jne. Ei Heseä tosin.

Täällä Espoon Hoplopissa on vain Hese ja omat eväät kielletty. Miten niin ei jakseta nähdä vaivaa? Mä otan jokaikiseen paikkaan joka ikinen päivä eväät (lounaan & välipalan) taaperolle.

Eilen vaan suuren lastentapahtuan järjestäjä oli päättänyt, ettei mikroa tai mitään ruokaa tarvitse olla tarjolla.

[QUOTE="vieras";26297417]Ei täällä ainakaan ole aikarajoja ja ihan voin lämmittää omia eväitä mikrossa ja voin tilata niitä lihapullia vaikka muusilla, ei mun mielestä nyt mikään roskaruoka[/QUOTE]

Tapiolan Hoplopissa on pelkkä Hese ja iso kyltti Hoplopissa, että omat eväät kielletty yli 1v.

Meillä on käynyt useasti se klassinen mäkkärimainoksen tilanne. Eli ettei lapset syö sitä hampurilasta + ranskiksia, vaan ne ovat päätyneet jomman kumman tai molempien vanhempien vatsaan. :ashamed:

Meidän lapset valikoivat noutopöydästäkin enimmäkseen salaattipöydän antimia, eli esim. kurkkusiivuja, tomaatteja, keitettyjä kananmunia jne. Lämmin ruoka jää yleisimmin koskematta.

Minusta on ihan sama, mitä "roskaa" lapsi syö ulkona, kunhan se ei ole jokapäiväistä höttöä.

Meillä lapset syövät kaikenlaista, mutta välillä ruokailun kanssa joutuu näkemään vaivaa. Yksittäiset hampurilaistilaisuudet ei mua juuri häiritse, mutta varsinkin lomamatkoilla olisi kiva saada lastenlistalta muutakin kuin nakkeja ja ranskalaisia tai hampurilaisia. Jos lapset saavat valita (eli jos tapahtumassa on hese tai mäkkäri) suuntaavat kyllä rasnkalaisaterialle. Siksi olisikin kiva, jos joskus lastentapahtumassa olisi jotain tervellisempääkin. Ja syö lapset salaattiakin. Se pitää itse saada valita ja sekoittaa ja aika monella siihen tulee paljon hedelmiä :D Mutta siitä se lähtee.

[QUOTE="poikia3";26297528]Musta on kyllä tämän päiväisen tapahtuman osalta ihmeellistä, että valitetaan ilmaisesta lapsille järjestetystä tapahtumasta ja sen tarjoiluista. Mulle ei olisi moinen tullut mieleenikään. Lisäksi meillä syödään aina ennen kuin mennään esim. sinne sisäleikkipuistoon, paikassa ostetaan juomaa (vettä tai pillimehua), kotimatkaa varten on mukana hedelmää ja juotavaa. Ja kotona voi taas syödä. Niin montaa tuntia ei missään olla, etteikö noin selviäisi, jos paikan päällä omat eväät eivät ole sallitut.

Lisäksi muuten esim. Huimala yritti tarjota terveellisiä kunnon aterioita ravintolassaan aikaisemmin - mitä on tapahtunut - aterioilla ei ollut kysyntää ja ovat supistaneet tarjoilunsa, ko. ravintolaa ei enää ole. Eli kyllä me vanhemmat saamme syyttää myös itseämme siitä, mitä lapsille on tarjolla.[/QUOTE]

Mä kirjoitin alkuperäisessä viestissä, että on kivaa että lapsille järjestetään tapahtumia. Olen todella iloinen, että tapahtuma järjestettiin.

On vain todella outoa, että isossa tapahtumassa ei ole mahdollisuutta syödä kunnon ruokaa (tai edes mitä tahansa lämmintä roskaruokaa edes). Puhumattakaan siitä, että siellä oli satoja vauvoja, eikä edes hoitopöytää.

Mulla ei ole yleensä autoa käytossä, joten kuljen aina julkisilla. Lähdin kotoa klo 09.30, jolloin ei voi oikein syodä vielä lounasta. Saavuimme paikalle 10.30, ja 30min leikin jälkeen, kävelimme tungoksessa ja etsin 1h ajan avoinna olevaa ravintolaa tai mikroa. Sitten päädyimme syomään eineskanelipullia ja otimme 10kpl Skyr-suklaarahkanäytettä (jotka siis olivat yhden teelusikallisen kokoisia).
Tuohon "syomiseenkin" meni tungoksessa varmaan 30min.

Sen jälkeen leikimme 1.5h ja sen jälkeen piti lähteä, kun oli niin kiljuva nälkä. Oli pakko mennä lähikauppaan ostamaan jotakin ruokaa, koska taapero itki nälkää.

Saavuimme kotiin bussimatkan jälkeen vasta 15.30.

Jos taaperon kanssa käy julkisilla jossakin tapahtumassa samalla paikkakunnalla, siihen kyllä aikaa, kun pitää bussiakin aina vaihtaa.

No jos on tiedossa että ruokapuoli eri tapahtumissa ei tyydytä, niin miksei ottaisi mukaan omia eväitä? Marjoja, hedelmiä, täytettyjä ruisleipiä, keitettyjä kananmunia yms. tavaraa joka ei vaadi lämmitystä mutta pitää nälkää. Pieni kylmälaukku on ihan näppärä väline.

[QUOTE="Jenis";26301862]No jos on tiedossa että ruokapuoli eri tapahtumissa ei tyydytä, niin miksei ottaisi mukaan omia eväitä? Marjoja, hedelmiä, täytettyjä ruisleipiä, keitettyjä kananmunia yms. tavaraa joka ei vaadi lämmitystä mutta pitää nälkää. Pieni kylmälaukku on ihan näppärä väline.[/QUOTE]

Mä kerroin jo, että mulla on jokaikinen päivä lounas ainakin mukana taaperolle. Usein välipalakin. Eilen olin ottanut lounaan mukaan, siinä kaikki.

Oli vaan ihan mieletön ylläri, että leikki-ikäisten isossa tapahtumassa ei ole tajuttu mikroa tai lasten tarttevan oikeaa ruokaa. En voi sille mitään ettei taapero suostu syomään kylmää ruokaa. Ei muokaan kyllä joku perunamuusi menisi kylmänä alas.

Yleisesti kyllä omien eväiden syominen on kielletty useissa tapahtumissa. Silloin on toki pakko syoda, mita tarjolla on, ja ainahan jotakin ruokaa on tarjolla.

Lintsillekin on vihdoinkin avattu laaturuokaloita, kun on tajuttu, ettei kaikki halua ranskalaisia ja hodareita.

Mä en tiedä minkälaisilla huoltsikoilla te käytte, mutta itse olen vain käynyt sellaisilla (on ne sitten olleet abseja, nesteitä, teboileja sun muita) mistä saa kyllä esimerkiksi leipiä ostettua. Ja esimerkiksi abseillahan on kauppa kylkiäisenä, että voi ostaa vaikkapa hedelmiä, jugua jne. ja kyllä ne niitä myyvät siinä ravintolassakin.

Lisäksi hyvinpalvelevasta ravintolasta saa tilattua lapsen annoksen aikuisen listalta. Kannattaa kysyä!

Aina jaksetaan nurista, muttei viitsitä itse nähdä mittään vaivaa. Täällä hoplopissa on myös bonaa, leipiä, hedelmiä, tuoremehuja, vettä jne. Ei Heseä tosin.

Kahdeksan tunnin automatkalla kaipaisi ihan oikeaa lämmintä ruokaa, ei pelkkiä leipiä ja jogurttia. Leikki-ikäinen ei jaksa syödä leipää niin että sillä sais vatsan oikeasti täyteen. Eipä noiden huoltoasemien listoilla ole yleensä aikuisillekaan mitään ei- uppopaitettua, joten hankala sieltäkään on tilata. Meillä tehdään näitä reissuja kolmen viikon välein, joten on tullut melkoisen monta huoltoasemaa kokeitua.

Olen huomannut, että ravintoloiden lastenlistoille toivotaan aina niitä terveellisiä vaihtoehtoja. Mutta sitten kun niitä sinne listalle laitetaan, niin niitä ei osta kukaan. Meillä oli joskus listalla sellainen kanaa, riisä ja kasviksia tyyppinen vaihtoehto, ja oikeasti yhdeksän kymmenestä vaihtoi riisin ranskalaisiin.
Kala-annoksia ei osta juuri kukaan, ellei ne sitten ole jotain fritattuja versioita.
Kannattaa kuitenkin muistaa, että kyll ravintoloissa (ainakin kunnollisissa) pystyy muokkaamaan niitä annoksia lähes millaisiksi vaan. Eli kyllä sieltä varmasti jotain terveellistä lapsillekin saa, kunhan van uskaltaa avata suunsa.

Yhteistyössä