Tästä napsuu "työnantajalle" isot rapsut..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä toimin vaihteessa, jossa EI Saa ottaa soittopyyntäjä vastaan, enkä mitenkän muista kaikien 1000 työntekijän numeroita. Vain ne yleisimmin käytetyt. KAikki asiakakatkaan eivät tiedä kenele ovat soittamassa, joen se pitää asiakkaasta siten jollakin tavalla "lypsämällä" yrittää otta selville.
sitten pitää tietää vielä kenelle sa yhdistää ja kenelle ei. akikille ei saa yhsistää SUORAN puheluita vaan sihterin kautta .
kaikki eivät myöskäänkäytä kulunvalvontaa jotnen ei tiedä onko edes kyseinen henkilö paikalla.

sou...ihan normaalia puhelinvaihteen työtä, ja on kuule Suomessa vähän isompiakin puhelinvaihteita kuin 1000 henkilön firma, millähän ihmeellä ne oikein pärjää...

Eli jos tet harjoittelija on esim: isossa marketissa töissä, ja ourkaa kenkiä. Pitää erikseen mainita, ettei tartte muutaman lootan kuljettamiseen trukkia? Ei osaa itse käyttää päätään?

[QUOTE="vieras";26318469]No älä nyt sentään liioittele :) Puhelinvaihde ei ole koskaan saanut minua itkemään, ei vaikkei puhelu olisi mennyt perillekään. Mutta hienoa, että sinulla on kesätyö ja otat sen tomerasti.[/QUOTE]

tiedän että jos tästä vaihteesta et sais kiinni itkisit, siinä tulee itku raavaallekin miehelle. ;) On aika tärkeä paikka monelle ihmiselle. en halua kertoa tarkemmin ettei paljastu, mutta väitäisin etä surin osa ihmisistä tulee samanapaiselssa paikassa asioimaan ainkin keran elämässä.

[QUOTE="vieras";26320534]ei herran jestas, miten voi olla mokoman puhelinvaihteen hoito noin hankalaa...[/QUOTE]

mietipäs sitä miksi se on hankalaa, s eon vaikeaa täsä selittää, koska en halua palajsta paikka jossa olen tyäharjoittelussa. työpaikassa on monta erilaista toimintaaja tää puhelinvaihde/neuvonta on vaan yksi osa sitä. tänään kun kysin kuinkapaljon tyntekijöitä siellä on niin noin 1600+ kesä ym harjoittelijat päälle. asikasmäärä joka paikassa käy voi olla samoja määriä vuoorkaudessa+ kaikki puhelut päälle

[QUOTE="joo";26320585]Ei ole monelle alalla pitkään työskenneellekään itsestään selvyys toi trukinkäyttöoikeus.. Tuntuu ettei työnantajapuolellakaan.[/QUOTE]

Jaa... no kylä meijän kaupassa tietää kaikki, että trukkia ei ajeta kaupassa, tai siihen ei ole lupa koskea jos ei ole korttia.
Ja varsinkaan silloin jos on käsketty tehdä homma ilman, ei siihen kukaan koske.

[QUOTE="vieras";26320619]hautaustoimisto vai...[/QUOTE]
ei nyt sentään, ei ne hautaustoimistot nii isoja ole, että puhelinvaihdetta tarvittais ja pitäis muistaa noin ainakin 1000 numeroa

mietipäs sitä miksi se on hankalaa, s eon vaikeaa täsä selittää, koska en halua palajsta paikka jossa olen tyäharjoittelussa. työpaikassa on monta erilaista toimintaaja tää puhelinvaihde/neuvonta on vaan yksi osa sitä. tänään kun kysin kuinkapaljon tyntekijöitä siellä on niin noin 1600+ kesä ym harjoittelijat päälle. asikasmäärä joka paikassa käy voi olla samoja määriä vuoorkaudessa+ kaikki puhelut päälle

Voisin vaikka lyödä pääni pantiksi, että olen ollut hieman vaativammissakin tehtävissä kuin sinun puhelinvaihteesi, joten siksi en näe työnkuvassasi mitään hankalaa. Mutta toki se mikä on toiselle hankalaa, ei aiheuta toiselle minkäänlaista ongelmaa.

Meinasin kommentoida itse asiaa, kun huomasin, että Rollolainen on saanut TÖITÄ!!! Jumaleissön, palstahistorian kädettömin säätäjä ja lusmu on TYÖHARJOITTELUSSA. Siis ihminen, joka ei saa edes laikkarin opintoja suoritettua (kun on niin avuton lusmu), kommentoi täällä työnantajan vastuuta. Enpä kyllä yhtään ihmettele.

Muista, että vaikka työnantaja ei sanonut että sillä puhelimella ei saa murjoa pääkoppaa tai toisia työntekijöitä, et silti saa tehdä niin. Eikä työnantaja ole pienimmässäkään määrin vastuussa siitä jos teilaat työkaverin sillä puhelimella. Vastuun kannat sinä. SINÄ.

[QUOTE="vieras";26320660]siis teilläkö ei muka ole puhelinluetteloa?[/QUOTE]

i, nämä pitää opetella ULKOA; ainkin tärkeimmät. ja luettelon selaamine HIDASTAA työtä, joten en on vaan opeltava, ei asiaks suostu odottamaan langan pääsä kauaa.

Luoja tuota Rollolaista... Puurot ja vellit sekasin heti ekasta viestistä lähtien. Ei missään ole sellaista mahdollisuutta, että ohjaaja tai esimies hönkis kokoajan harjottelijan niskaan. Jos harjottelija tarvitsee kädestä pitäjää KAIKKIALLA (kuten Rollo KOROSTAA) niin tällöin on parempi JÄTTÄÄ harjoittelut vielä väliin ja KASVAA hetki.

Jaa... no kylä meijän kaupassa tietää kaikki, että trukkia ei ajeta kaupassa, tai siihen ei ole lupa koskea jos ei ole korttia.
Ja varsinkaan silloin jos on käsketty tehdä homma ilman, ei siihen kukaan koske.

JOKU varasti mun nimimerkin.
Mutta siis, joo.. meillä ei ainakaan kukaan ilman lupaa sitä aja. Ja jos joku on "käskenyt" ottaa trukin, niin heti tulee vastaus.. "ei ole korttia, eikä lupaa ajaa!"

[QUOTE="vieras";26320685]Meinasin kommentoida itse asiaa, kun huomasin, että Rollolainen on saanut TÖITÄ!!! Jumaleissön, palstahistorian kädettömin säätäjä ja lusmu on TYÖHARJOITTELUSSA. Siis ihminen, joka ei saa edes laikkarin opintoja suoritettua (kun on niin avuton lusmu), kommentoi täällä työnantajan vastuuta. Enpä kyllä yhtään ihmettele.

Muista, että vaikka työnantaja ei sanonut että sillä puhelimella ei saa murjoa pääkoppaa tai toisia työntekijöitä, et silti saa tehdä niin. Eikä työnantaja ole pienimmässäkään määrin vastuussa siitä jos teilaat työkaverin sillä puhelimella. Vastuun kannat sinä. SINÄ.
[/QUOTE]

TYÖHARJOITTELU kuuluu kaikkiin opintoihin, ja mähän opiskelen merkonomiksi. Näytöstä sain arvosanaksi 2, joka on hyvä , kun arvostelu on 1-3.

[QUOTE="mä";26320694]Luoja tuota Rollolaista... Puurot ja vellit sekasin heti ekasta viestistä lähtien. Ei missään ole sellaista mahdollisuutta, että ohjaaja tai esimies hönkis kokoajan harjottelijan niskaan. Jos harjottelija tarvitsee kädestä pitäjää KAIKKIALLA (kuten Rollo KOROSTAA) niin tällöin on parempi JÄTTÄÄ harjoittelut vielä väliin ja KASVAA hetki.[/QUOTE]
ei tarvii pitää kädestä, vaan paikalla on oltava joku. esim jos on vaihteessa 2 vaihten hoitjaa nin sen toisen ei tarvitse olla esimies, vaan työntekijä, mutta sitä harkoittelijaa ei jätetä YKSIN sitä vaihdetta hoitamaan. Tietenkin se toinen saa itse omaa työtään tehdä oman pöydän ääressä, mutta jos en tiedä mihin joku puhelu yhdistetään on se kaveri siinä sitten auttamassa ja kertoo numeton tai mitä teen missäkin tilanteesa, hän auttaa. tämä on KAIKISSA työharjoitteluissa koulussa, myös aikuisilla.

Jaa, että merkonomiksi jopa. No lykkyä tykö. Ens vuonna varmaan sitten insinööriksi, kun menee nivelsiteet polvesta, etkä pysty enää puhelimeen vastaamaan.

Ja jos tämä viesti vituttaa, niin ens kerralla kun tekee mieli taas luovuttaa kesken niin muista tämä. Ehkä saat jotain viedyksi loppuun asti.

[QUOTE="vieras";26320731]no eihän tuo ole mitään vuotanutkaan, tuskin keskusneiti mitään sellaisia asioita tietääkään.[/QUOTE]
Minähän tiedän aikka mitä, muta mula ei ole lua kertoa, ei edes sen jälkeen kun lopetan työharjoittlun. olen allekirjoittanut salassapitovelvollisuutta koskevan paperin. En ole kertonut mitään sellaista mitä en sais kertoa.

ei tarvii pitää kädestä, vaan paikalla on oltava joku. esim jos on vaihteessa 2 vaihten hoitjaa nin sen toisen ei tarvitse olla esimies, vaan työntekijä, mutta sitä harkoittelijaa ei jätetä YKSIN sitä vaihdetta hoitamaan. Tietenkin se toinen saa itse omaa työtään tehdä oman pöydän ääressä, mutta jos en tiedä mihin joku puhelu yhdistetään on se kaveri siinä sitten auttamassa ja kertoo numeton tai mitä teen missäkin tilanteesa, hän auttaa. tämä on KAIKISSA työharjoitteluissa koulussa, myös aikuisilla.

Ja kun sun käsketään hakea joku asia toisesta kerroksesta ja tuoda se siihen puhelinvaihteeseen niin tarvitset siihenkin työntekijää katsomaan sun perään? Tai kun sun pitää kävellä pukuhuoneesta työpisteellesi niin jonkun täysjärkisen on oltava sua saattamassa? Säälittävyyden huipentuma...

[QUOTE="mä";26320762]Ja kun sun käsketään hakea joku asia toisesta kerroksesta ja tuoda se siihen puhelinvaihteeseen niin tarvitset siihenkin työntekijää katsomaan sun perään? Tai kun sun pitää kävellä pukuhuoneesta työpisteellesi niin jonkun täysjärkisen on oltava sua saattamassa? Säälittävyyden huipentuma...[/QUOTE]
älä nyt kärjistä , KUN TEEN TYÖÖTEHTÄVÄÄNI eli sitä vaihteen hoitoa ja muuta neuvontaa nin silloin ptiää jnkun olla sinä lähellä että voin kysyä neuvoa. näin se kuylä mene iahn lähäriopiskelioillakin ei ne AIVAN YKSIN saa olla vuorossa ettei apua saa.

Yhteistyössä