Naapurit matkivat ja sen jälkeen ylpeilevät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohhoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei ole normaalia käytöstä, voiko tämä edes olla totta? :D :D :O

Tuon kasvispihvi-jutun ymmärrän -> maailmassa nyt vain on juntteja, joiden mielestä lihaa pitäisi syödä joka päivä

Mutta nuo muut jutut... Todella outoa käytöstä naapurilta.

Ihanata ! Noin se menee Porvoossa.
Kerropa naapurille että hyppäsit juuri talonne katolta alas ja vihjaa ettei hän varmaan uskaltaisi sellaista tehdä. Katsotaan mitä tapahtuu (jään odottamaan tietoa...)

Argh!! En taas käsitä näitä vastauksia taas täällä!!! :D

Siis tottakai aika moni suomalainen ostaa trampoliinin, käy hesellä jne. MUTTA onhan tuo nyt ihan selvää matkimista ap:n naapurilla jos kaikki tehdään heti perässä ja vielä tullaan asiasta oikein mainitsemaan (esim. se hesen ateria :D ) että varmasti nyt ap:kin huomaa että he ovat tehneet samoja asioita.

Rasittava naapuri, kaikki sympatia ap:lle. Lopettaisin keskustelut kokonaan naapurin kanssa enkä antaisi lastenkaan olla naapurien kanssa tekemisissä. Joku yksittäinen matkiminen menisi varmaan ihan kelle tahansa, mutta tuollainen tietoinen kyttääminen ja matkiminen, seuraaminen jopa sinne kylpylään olisi todella, todella ahdistavaa.

Mä varmaan nauraisin päin naamaa sille naapurin leidille, niin naurettavalta kuulostaa. Ja taitaisin kysyä että ollaanko taas 5 vee. Saisitteko rakennettua aitaa teidän tontin ympärille, niin olisi omaa rauhaa?

Naapurin leidi ei minun ajatuksissani vaikuta ihan normaalilta siinä mielessä, että mä en kenenkään pihalle tulisi pulkkamäkeen lupaa kysymättä... Vähän hämärtyneet rajat.

Mä kyllä ymmärrän sua ap. Tosi ärsyttävä naapuri sulla ja varmasti mitta tulee täyteen ja pitää saada johonkin purkautua. En mä ainakaan ikuisesti jaksaisi pirullisia kommentteja, joten kyllä joskus on tullut itsekkin kyllästyttyä ja laskeuduttua samalle tasolle. Mä varmasti vain jollakin kerralla sanoisin vielä ap:tä paljon suorempaan oman mielipiteeni naapurille hänen käytöksestään. Ja tekemisissä en olisi yhtään sen enempää kuin on pakollista. Ehkä se naapuri suorien sanojen ja viileähköjen välien jälkeen jossakin vaiheessa tajuaisi ja heräisi oman käytöksensä suhteen tai sitten ei... Nyt en huomannut ketjua lukiessa, että asutteko omakotitalossa vai rivitalossa vai oliko siitä mainintaa. Rivitalossa tuo etäisyydenpito varmasti on hankalampaa.

Taas huokaan onnesta, että asun maalla, vaikka täälläkin kaikkia valopäitä riittää niin kuin tietysti kaikkialla muuallakin. Koitahan jaksella!

no mua varmaan lähinnä huvittais, jos naapurini käyttäytyisivät tuolleen. En kyllä jaksais rueta väittelemää (lukuunottamatta sitä, että meidän lapsia ei omalta pihalta pois ajeta..), mutta sais kehua miten lystäis ja mä varmaan vaan nauraisin sille touhulle.

mutta ymmärrän kyllä, että pidemmän päälle tuollanen saattaa jotakuta ärsyttää. Helpointa varmaan,että otatte hieman etäisyyttä ja jätätte jutustelut kokonaan naapureiden kanssa pois.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;26391713:
No kuule käske suksia v....n äläkä ota heihin mitään kontaktia.
Lataat kerralla suoraan mitä ajattelet ja se siitä.

Siinä onkin kiva sitten asua naapureina seuraavat 20 vuotta. Eikö asiat kannattaisi hoitaa aikuismaisesti? Joko olla välittämättä tai onnitella naapuria hyvistä hankinnoista. Tai sekä että. Kohteliaasti.

Mä kyllä ymmärrän sua ap. Tosi ärsyttävä naapuri sulla ja varmasti mitta tulee täyteen ja pitää saada johonkin purkautua. En mä ainakaan ikuisesti jaksaisi pirullisia kommentteja, joten kyllä joskus on tullut itsekkin kyllästyttyä ja laskeuduttua samalle tasolle. Mä varmasti vain jollakin kerralla sanoisin vielä ap:tä paljon suorempaan oman mielipiteeni naapurille hänen käytöksestään. Ja tekemisissä en olisi yhtään sen enempää kuin on pakollista. Ehkä se naapuri suorien sanojen ja viileähköjen välien jälkeen jossakin vaiheessa tajuaisi ja heräisi oman käytöksensä suhteen tai sitten ei... Nyt en huomannut ketjua lukiessa, että asutteko omakotitalossa vai rivitalossa vai oliko siitä mainintaa. Rivitalossa tuo etäisyydenpito varmasti on hankalampaa.

Taas huokaan onnesta, että asun maalla, vaikka täälläkin kaikkia valopäitä riittää niin kuin tietysti kaikkialla muuallakin. Koitahan jaksella!

Asutaan rivitalossa.:(

Ja makkarahan on kunnon lihaa :D

Siis aivan naurettavaa sakkia nuo naapurit. Ei se matkiminen sinällään mutta nuo kummalliset leveilyt ja kuittailut. Kuulostavat tosi yksinkertaisilta ihmisiltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26391725:
Siinä onkin kiva sitten asua naapureina seuraavat 20 vuotta. Eikö asiat kannattaisi hoitaa aikuismaisesti? Joko olla välittämättä tai onnitella naapuria hyvistä hankinnoista. Tai sekä että. Kohteliaasti.

No minua kun ei hetkauttaisi pätkään asua ko tyypin naapurissa.
Takuulla tukkisin turvat jos todella tollaista olisi.

Alkuperäinen kirjoittaja TÄH;26391632:
No onhan tuo nyt selvää matkimista, kun asiat toteutetaan heti päivää tai paria myöhemmin kuin ap on ehtinyt ne tehdä.

Grillaaminen? Hesekäynti? No montako päivää olisi sopiva väli pitää, ettei matki?

Trampoliineja yleensä hankitaan, luulisin, keväällä. Kauanko on soveliasta antaa naapureiden pitää uutta trampoliiniaan ennen kuin hankkii omaan pihaan sellaisen, ettei matki?

Entä se baby born; jos oma lapsi tykkää naapurin uudesta baby bornista ja toivoo samanlaista, niin eikö sellaista saisi omalle lapselle hankkia kuin korkeintaan syntymäpäivälahjaksi?

• Tykkää
Reactions: pookypooh
Ootteko te aikuisia? Ei nimittäin kuulosta siltä. Kiistelette naapurin emännän kanssa niin kuin jotkut 13-vuotiaat pissikset :D
Taitaa olla toooooosi pienet kuviot molemmilla. Nyt kyllä kannattais lähteä molempien emäntien vaikka töihin tai jos ei töitä ole, niin opiskelemaan, jotta pääsette kodin seinien ulkopuolelle :D

Kyllä mä ymmärrän sua ap ihan täysin. Tosi lapsellista ja ärsyttävää käytöstä naapureilta. Meillä miehen yksi sukulainen harrastaa ihan samaa, mua se lähinnä huvittaa, kun se on NIIN läpinäkyvää. Me vaihdamme autoa, he vaihtavat pian sen jälkeen, vähän uudempaan ja parempaan tietysti, tämä tapahtunut nyt ainakin kolme kertaa. Koskee montaa muutakin asiaa, mitä ei tässä voi edes paljastaa. Toisten sukulaisten mukaan tätä on tapahtunut ihan pienestä lapsesta asti miehen ja tämän sukulaisen välillä, ensin tietysti äitien kautta. Tulee vaan mieleen, että millaista mallia tässä sitten taas omille lapsilleen siirtää ko. henkilö.

Grillaaminen? Hesekäynti? No montako päivää olisi sopiva väli pitää, ettei matki?

Trampoliineja yleensä hankitaan, luulisin, keväällä. Kauanko on soveliasta antaa naapureiden pitää uutta trampoliiniaan ennen kuin hankkii omaan pihaan sellaisen, ettei matki?

Entä se baby born; jos oma lapsi tykkää naapurin uudesta baby bornista ja toivoo samanlaista, niin eikö sellaista saisi omalle lapselle hankkia kuin korkeintaan syntymäpäivälahjaksi?

Tuo trampoliinin ja baby björnin hankkiminen ovat ihan selviä matkimisia. Grillaamiseen ja hesekäyntiin liittyvän pään aukomiset taas ovat ihan vain urpoa toimintaa. :) Kuten nuo kaikki muutkin pään aukomiset, joita liittyi jokaiseen tilanteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja TÄH;26391962:
Tuo trampoliinin ja baby björnin hankkiminen ovat ihan selviä matkimisia. Grillaamiseen ja hesekäyntiin liittyvän pään aukomiset taas ovat ihan vain urpoa toimintaa. :) Kuten nuo kaikki muutkin pään aukomiset, joita liittyi jokaiseen tilanteeseen.

No otsikon perusteella veikkasin, että ap:n suurin ongelma oli tuo matkiminen ja sen jälkeinen ylpeily. Ja minä taas en ymmärrä, mitä matkimista se on, jos hankkii trampoliinin, grillaa tai käy hesellä -sitä tekee aika moni muukin perhe!

Pään aukomiseen en ottanut edes kantaa. Tällaisissa tapauksissa pitäisi joko olla paikalla kuulemassa tai saada ainakin sen naapurin versio asiasta ;)

Mutta jos naapuri ihan oikeasti on puhunut juurikin noin, kun ap kertoi, niin hölmöä ja lapsellista, sekin.

Voi apua...nyt en tiedä, kumpi on se pöhlömpi. Arvaukseksi vain jää se, kumpi osaisi kasvaa tilanteen herraksi ja ymmärtäisi olla ainakaan jatkamatta moista keskenkasvuista kanssakäymistä.

Yhteistyössä