Tulipa paha mieli lapsen puolesta, anoppi haukkui lellityksi kakaraksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hohhoijaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hohhoijaa"

Vieras
Meidän 6 vuotias tyttö ei ole koskaan oikein leikkinyt millään muilla leluilla, paitsi vauvanukeilla. Siispä hänellä ei ole kuin nukkeihin liittyviä leluja (paitsi legoja ja lautapelejä).

Hänellä on nämä lelut:
-Baby Born tyttönukke ja mukana tulevat hoitotavarat
-Baby Bornin juoksurattaat (jonka irrotettava istuinosa on nuken turvakaukalo)
-Baby Bornin matkasänky
-Baby Bornin pyöränistuin (kiinnitetään lapsen pyörän tarakalle)
-Baby Bornin polkupyörä ja pyöräilykypärä
-Baby Bornin vaatekaappi ja PALJON Baby Bornin kaikenlaisia vaatteita, kenkiä, uimapuku jne.
-Baby Born lääkäritarvikesetti
-Baby Born kävelevä bernhardilainen ja kelkka
-Baby Born sohva
-Baby Born taikatutti
-Baby Born vaipat
-Baby Born vauvanruoka
-Baby Born skootteri, skootteriasu ja kypärä
-Baby Born aurinkovarjo ja kansituoli
-Baby Born varsan koulutustarvikkeet
-Baby Born varsan kauneudenhoitotarvikkeet
-Baby Born hevostalli
-Baby Born deluxe ratsastusasu
-Baby Born luxury pyöräilyasu
-Baby Born kylpytakki
-Baby Born ratsastusasu
-Baby Born kupliva kylpyamme
-Baby Born mönkijä
-Baby Born polskintapakkaus
-Baby Born hevonen ja hevoskärryt

Myönnän, että tavaraa on PALJON, mutta näitä on osteltu koko tytön elämän ajan, synttäri ja joululahjoiksi ja JOSKUS HARVOIN muutenkin.

Anoppi oli tänään meillä kylässä mieheni siskon tytön kanssa, ja kysyi tytöltä synttärilahjatoivetta. Tyttö toivoi jotakin Baby Bornin tavaraa, ja siitäkös anoppi veti herneet nenään, hän raivosi lapselle siitä, että pitää olla Baby Bornia kun ei halvempi käy (olisi muukin kelvannut tytölle). Hän haukkui tytön pilalle lellityksi kakaraksi ja ylisti mieheni siskon tyttöä, kun hän ei leiki nukeilla.:O

Tytölle tuli tosi paha mieli, kun ei hän oikeasti mikään lellikki ole. Tyttö myös leikkii kaikilla tavaroillansa, eikä ne jää nurkkaan lojumaan, kun "alkuinnostus" on ohi.

Oliko anopilla oikeus tähän toimintaan?

Anopilla on oikeus mielipiteeseensä, mutta ei sanoa sitä noin pienelle lapselle tuolla tavalla -varsinkin kun vaikka se olisi totta, ei ole 6 vuotiaan lapsen vika, jos on lellitty kakara, vaan niiden lellijöiden.

• Tykkää
Reactions: Tequila
Tiedän poikia, jotka leikkii yksinomaan legoilla. Ei kukaan hauku heitä lego-toiveista tai siitä, että legoja on paljon. Myös lego-pakkaukset ovat kalliita. Epäreilua anopilta! (ja erittäin huonoa käytöstä)

Todella huonoa käytöstä anopilta ja olisin sanonut anopille heti suorat sanat. Minulla on poika joka leikkii vain Star wars tavaroilla ja legoilla, eikä koskaan pyydä muuta kuin legoja lahjaksi. Kukaan ei ole koskaan haukkunut eikä sanonut asiasta mitään. Minusta on hienoa, että lapsella on joku asia mistä tykkää niin paljon eikä rahat mene hukkaan lelua ostaessa.

Kai sanoit anopille ja puolustit lastasi!

Tiedän poikia, jotka leikkii yksinomaan legoilla. Ei kukaan hauku heitä lego-toiveista tai siitä, että legoja on paljon. Myös lego-pakkaukset ovat kalliita. Epäreilua anopilta! (ja erittäin huonoa käytöstä)

Pojat leikkivät legoilla -> kehittää näppäryyttä ja ns. insinöörisilmää. Tytöt leikkivät nukeilla joka kehittää äidillisiä vaistoja. Silti naiset vinkuvat, että he ovat samalla linjalla kuin miehet. Eli anoppi on ihan oikeassa sen suhteen että turhia leluja lapselle (ostaisivat sitten vaikka legoja niin ei tarvitse 20 vuoden päästä täällä itkeä kun on alipalkattu, kolmas lapsi tulossa ja mies pettää).

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Pojat leikkivät legoilla -> kehittää näppäryyttä ja ns. insinöörisilmää. Tytöt leikkivät nukeilla joka kehittää äidillisiä vaistoja. Silti naiset vinkuvat, että he ovat samalla linjalla kuin miehet. Eli anoppi on ihan oikeassa sen suhteen että turhia leluja lapselle (ostaisivat sitten vaikka legoja niin ei tarvitse 20 vuoden päästä täällä itkeä kun on alipalkattu, kolmas lapsi tulossa ja mies pettää).

:D Entäs sitten se Star Wars?

Mulla oli lapsena käsapain barbieita, niille vaatteita, huonekaluja, lemmikeitä, kauppoja ym. mitä vain saatavilla oli. Tätä jotkut arvostelivat suuresti, miksi pitää olla, miten ehdin edes leikkimään jne. Nykyään mulla on ihana perhe, hyvä työ jne. olen ihan normaali ihminen. Ja tosiaan, ei kukaan poikien lego-himoa arvostele, mutta nää tyttöjen jutut ei oikeen suomalaiseen makuun ole :D Kannustakaa vaan tyttöänne nukkeleikeissä, kenties hän on hoivaava ihminen perusluonteeltaan muutenkin. Ja se on kyllä ihan hyvä asia.

Se miksi anoppi ehkä tuon möläytti johtuu aika pitkälle tästä nykyajan merkkitietoisuudesta joka monelle vanhemmella ihmiselle luo mielikuvan "elitistisestä" elämstä ja lapsen lellimisestä.

Ap kuvaa itse mitä BABY BORN-tavaraa lapsella on, missään kohdassa ei mainita sitä että hänellä on muitakin nukkeja/tarvikkeita. Kieltämättä tästä saan minäkin lellityn lapsen kuvan ja mielikuvan vain ja ainoastaan merkkitietoisesta vanhemmasta.

Mulla on itsellä kohta 7 täyttävä tyttö joten mä tiedän jumalattoman tarkkaan BABY Bornin hinnat ja sen lisäksi sen mitä tuon ikäinen tyttö oikeasti TARVITSEE leikkeihinsä. Ja vaikka noi tavarat on ostettu tuon ekan 6vuoden aikana pidän jopa minäkin tuollaisen määrän tuota tuotesarjaa järjettömänä joten ymmärrän hyvinkin anopin närkästyksen.

Tuo närkästys ei toki poista sitä että anoppi käyttäytyi huonosti kohdistaessaan tyrmistyksensä lapseen. Anoppi närkästyi tuosta Baby Born-pyynnöstä, hän vain ei ole oppinut ettei lapsi sinällään hae sillä sitä että se merkki täytyy olla koska on IN, vaan lapset oikeasti oppivat aika nopeasti yhdistämään tuon nukkeihin. On nimittäin meilläkin pyydetty juuri Baby Bornia ja vaikka mitä härpäkettä sille nukelle. Mä vaan en ole suostunut tuossa mittakaavassa- mä en todellakaan pidä sitä hintansa arvoisena.

[QUOTE="vieras";26402108]Se miksi anoppi ehkä tuon möläytti johtuu aika pitkälle tästä nykyajan merkkitietoisuudesta joka monelle vanhemmella ihmiselle luo mielikuvan "elitistisestä" elämstä ja lapsen lellimisestä.

Ap kuvaa itse mitä BABY BORN-tavaraa lapsella on, missään kohdassa ei mainita sitä että hänellä on muitakin nukkeja/tarvikkeita. Kieltämättä tästä saan minäkin lellityn lapsen kuvan ja mielikuvan vain ja ainoastaan merkkitietoisesta vanhemmasta.

Mulla on itsellä kohta 7 täyttävä tyttö joten mä tiedän jumalattoman tarkkaan BABY Bornin hinnat ja sen lisäksi sen mitä tuon ikäinen tyttö oikeasti TARVITSEE leikkeihinsä. Ja vaikka noi tavarat on ostettu tuon ekan 6vuoden aikana pidän jopa minäkin tuollaisen määrän tuota tuotesarjaa järjettömänä joten ymmärrän hyvinkin anopin närkästyksen.

Tuo närkästys ei toki poista sitä että anoppi käyttäytyi huonosti kohdistaessaan tyrmistyksensä lapseen. Anoppi närkästyi tuosta Baby Born-pyynnöstä, hän vain ei ole oppinut ettei lapsi sinällään hae sillä sitä että se merkki täytyy olla koska on IN, vaan lapset oikeasti oppivat aika nopeasti yhdistämään tuon nukkeihin. On nimittäin meilläkin pyydetty juuri Baby Bornia ja vaikka mitä härpäkettä sille nukelle. Mä vaan en ole suostunut tuossa mittakaavassa- mä en todellakaan pidä sitä hintansa arvoisena.[/QUOTE]
Lapsella on pelkästään Baby Born nuken tarvikkeita, ja hän muuten haluaa nimenomaan Baby Born tarvikkeita. Ei siksi, että se on IN, vaan koska ne ovat mielestään niin hienoja, ja ne oikeasti kestävät leikkimistä. Omasta mielestäni ovat kyllä hintansa arvoisia.

Eikö noissa BabyBorn jutuissa ole sekin pointti että sopivat kaikki yhteen? En tiedä kun ei tyttöjä ole, mutta itse ainakin jo lapsena inhosin sitä kun sai barbeille jotain cindy kamaa, eihän ne sopinu ollenkaan yhteen. Raivostuttavaa :D

Meillä tykätään tietystä Lego sarjasta.. ja niitä hemmetin ninja-systeemejä on sadoilla ja taas sadoilla euroilla... Eikä kukaan tuu sanomaan poikaa lellityksi. Antaa lasten leikkiä.

Jos tuossa melkein kaikki lelut, niin niitä ei edes ole hirveä määrä. verrattuna muihin kersoihin.
Meilläkin on varmaan 50 nukkea, bratsia, my scene-nukkea, barbia, on petsejä, on nukkekotia ja siellä jos mitä härpäkettä, jne.

Anoppi oli mielestäni törkeä. Jos hänelä ei lapsena ollut leluja, niin nykyään useimmilla lapsilla on. Paljon.

Ja jos anopin mielestä lapsellasi on jo paljon leluja, hänen ei kannata silloin kysyä toivetta, vaan antaa vaikka tilin, johon laittaa aina 30 euroa rahaa, syntymäpäivänä ja jouluna.

Anoppi oli todella törkeä ja ilkeä.

Eikö noissa BabyBorn jutuissa ole sekin pointti että sopivat kaikki yhteen? En tiedä kun ei tyttöjä ole, mutta itse ainakin jo lapsena inhosin sitä kun sai barbeille jotain cindy kamaa, eihän ne sopinu ollenkaan yhteen. Raivostuttavaa :D

Meillä tykätään tietystä Lego sarjasta.. ja niitä hemmetin ninja-systeemejä on sadoilla ja taas sadoilla euroilla... Eikä kukaan tuu sanomaan poikaa lellityksi. Antaa lasten leikkiä.
Joo sopivat yhteen, eikä tyttö halua sekaan muuta.
:D

Anopilta huonoa käytöstä ja tyttö leikkiköön sillä millä tahtoo. Jos oli anopin mielestä kallis lahjatoive niin voihan sille Peipparille tehdä vaikka itse kestovaippoja.
Paljon järkevämpää pyytää ja saada jotain kunnon laatutavaraa kun kasapäin jotain muovihärpäkkeitä jotka rikkoutuu muutamassa leikissä.

voi myös olla niin, etttä anoppia stressaa lahjan löytyminen. itse olen nähnyt melkein pelkkiä nukkeja kaupoissa. kun teillä on jo niin monenlaisat, nin tuntuisi mahdottomalta löytää vielä jotain mitä teillä ei ole.

ja anoppi purki omaa turhautumsista tyhmästi lapseen.

jos tuossa on kaikki lelut, niin vähänhän niitä on. Ennemmin kuin paljon. Meillä on varmaan 500 pehmoa, tosiaan kymmeniä brats, barbi jne nukkeja, hevosia miljoona, nukkekoti, sussupetsejä, petsejä jne. ja niin on muillakin lapsilla.

on meillä myös baby born nukke ja muutamia muita vauvanukkeja. Meillä ne on jääneet kaapin perukalle, ei ole kiinnostusta ollut kuin harvoin, niihin. vauvaleikkeihin.

Keräähän aikuisetkin kaikenlaista. Jos vaikka kerää tiettyä astiasarjaa ja toinen kysyy, mitä haluaa lahjaksi, niin on täysin luontevaa mainita kyseinen sarja, vaikkakin maininta pyritään esittämään niin, ettei siitä tule lahjan ostajalle minkäänlaista pakkoa vaan vain vinkki, jonka voi halutessaan käyttää hyväksi. Tyhmää olisi mennä sarjan kerääjälle ostamaan jotain toista sarjaa.

Mun mielestä anoppi ei nyt ollut ollenkaan ajantasalla. Miksi pahoittaa mielensä lapsen toiveesta, sillä toive on aina vain toive.

"Lapsella on pelkästään Baby Born nuken tarvikkeita, ja hän muuten haluaa nimenomaan Baby Born tarvikkeita. Ei siksi, että se on IN, vaan koska ne ovat mielestään niin hienoja, ja ne oikeasti kestävät leikkimistä. Omasta mielestäni ovat kyllä hintansa arvoisia"
ja tuolla aikaisemmin sanoit itse että tytölle ois muukin kuin baby born kelvannut ja nyt kuitenkin sanot että haluaa nimenomaan baby born tarvikkeita,että miten tää nyt niinku menee???????????

Yhteistyössä