Isä aina palauttaa lapset jos ne tulee isäviikolla kipeäksi!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uio

Vieras
Mua niin jurppii! Isä toi lapset mulle, vaikka nyt olis isäviikko. Siksi kun isompi tuli kipeeksi. Kuumetta ja oksentaa. Isä ei kuulemma voi olla pois töistä. Ja mä sitten voin, mun opiskeluista? Mua niiin ottaa päähän, ei tää oo eka kerta. Ja isäviikko tulee sitten ens viikolla, kun lapset on terveitä vaikka olis mun viikko! Mä saan aina nää sairasviikot ja isä aina ne terveet.

Siks kun se vaan "tiputtaa" ne tänne ja enhän mä voi sairaita lapsia alkaa väkisin takas autoon työntämään. Kerro millä mä saan tajuumaan, ettei noin voi tehdä? olen kyllä sanonut asiasta useasti ja tiukasti, mitä vielä vois tehdä? Viedä ne lapset vaan takas? Kun en voi tota lapsille tehdä, ohan niille tulee ihan heittopussiolo.

Anteeksi mitä??? Miksi hitossa sä tuollaiseen suostut? Jos mies tuo sulle ne kipeät lapset niin siin meni sitten sen viikko ja seuraava viikko on sitten sun viikko ja sitten vasta on isän viikko!

Mitä ihmettä? Jos teillä on sovitut viikot, ja mies ei halua omaa viikkoaan käyttää sairaiden lasten kanssa, niin sitte saa luvan odottaa sitä seuraavaa OMAA viikkoaan. Et tietenkään anna lapsia ensi viikolla sille, jos se on sinun viikkosi HALOO!

Niinpä, et todellakaan anna ensi viikolla lapsia vaan sitten kun oikeasti kuuluisi olla seuraava isäviikko. Naurettavaa pelleilyä tommonen että voi äiteelle tuoda takaisin kun joku sairastaa. Kypsää eikö? Olette tasavertaiset vanhemmat ja se jonka luona lapset on, kärsii sitten sairastumisien seurauksista eikä niin että heitetään toiselle että itse pääsee töihin. Ole tiukkana!

No tosiaan, olet umpihölmö kun tollaiseenpompotteluun suostut. Jos se tuo lapset, niin sittenhän tuo. Sanot että siinä meni sun isäviikkosi, saat lapset sitten kun on seuraava virallinen aika. Ennenhän et anna.

kumman luona lapset on kirjoilla? onko toisella oikeutta olla sairaslomalla lasten takia? vai onko se tuossa viikko viikko systeemissä automaattisesti niin et molemmat saa olla pois? (en siis oikeesti tiiä miten se menee )

mut perseestähän tuollainen on.

Meillä vähän ollut samaa ongelmaa, lapset tosin asuvat mulla ja tapaavat isäänsä sovitut viikonloput ja arki-illlat. Mutta siis ei mun käsityksen mukaan ole mitään "takuuta" lapsissa mukana, että isä pitää niitä omalla vuorollaan vain jos ne on terveitä. Tietenkään en mitään petikuntoista lasta ala isälle toimittamaan viikonlopun viettoon, selvä se. Mutta ei sekään ihan oikein oo jos kaikki sairastapausten hoitamiset jää omalle kontolle, meilläkin kuitenkin yhteishuoltajuus on. Sama juttu ollut kuin sulla, että koska mä opiskelen, niin mähän olen aina voinut ihan hyvin aina hoitaa sairaat lapset. Siis jo avioliiton aikana oli näin. Muutenkin hoidin arjen pääsääntöisesti yksin tuolloin. Kuitenkin sitten toisessa käänteessä kettuiltiin, kun ei opiskelut edisty ja en kanna rahaa kotiin... Vähän tuppaa olemaan sellainen tuntuma, että koska toinen osaa kiertää aina ja ikuisesti sitä vastuuta, minkä ajattelen lapsista molemmilla vanhemmilla olevan, niin kaikki jää toisen kontolle. Isällähän vain on niitä tärkeitä asioita, vain isän työ on tärkeää...

Niin ja ihan sama oikeus on vanhemmilla hoitaa sairasta lasta riippumatta siitä, kenen luona on kirjoilla. (ks. http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/170701142601EH)

Alkuperäinen kirjoittaja tässä sen taas näkee;26446499:
Pitäis miettiä vähän tarkemmin kenelle miehelle niitä jalkojaan levittelee...

Juu, sano muuta! Olis pitänyt vaan pitää jalat tiukasti ristissä koko 15-vuotiaasta jatkuneen yhteiselon ja 13 vuotta jatkuneen avioliiton ajan... Oliks sulla muita vinkkejä?

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26446510:
kiitos =)

Olepa hyvä :) Ei noi jutut aina kovin selviöitä oo. Tossakin puhutaan "molemmista vanhemmista" ja sen perusteella mulle itsellenikin jää esimerkiksi epäselväks, koskeeko sama oikeus myös vanhempaa, jolla ei ole huoltajuutta? Luultavasti ei, mutta silloin eksakti sanamuoto on tuossa kyllä väärä.

Rupesi oikeasti askarruttamaan tuo, kenellä on laillisesti oikeus sairaan lapsen hoitamiseen. Tältä sivulta syntyy ajatus, että oikeus olisi olemassa aina juridisella vanhemmalla, huoltajuudesta ja asumisesta riippumatta, ja toisaalta myös lapsen kanssa samassa taloudessa asuvalla (esim. uusi puoliso), jolla ei ole sen kummemmin juridista vanhemmuutta kuin huoltajuuttakaan lapseen: http://www.seta.fi/perheprojekti/perheet/byrokratiavinkkeja.html

biologisten lastensa takia nyt ainakin voi jäädä kotiin vaikka ne virallisesti asuiskin muualla. Ja eihän sen työnantajan ole pakko tietää, missä lapset asuu. Siis jos ero tullut ei työnantajan tarvi kaikkea tietää.

[QUOTE="vieras";26446849]biologisten lastensa takia nyt ainakin voi jäädä kotiin vaikka ne virallisesti asuiskin muualla. Ja eihän sen työnantajan ole pakko tietää, missä lapset asuu. Siis jos ero tullut ei työnantajan tarvi kaikkea tietää.[/QUOTE]

Niin siis ilmeisesti myös virallisesti yh:n lapsen toisella biologisella vanhemmalla olisi oikeus, mutta ei velvollisuutta?

Alkuperäinen kirjoittaja Vähän samis;26446525:
Juu, sano muuta! Olis pitänyt vaan pitää jalat tiukasti ristissä koko 15-vuotiaasta jatkuneen yhteiselon ja 13 vuotta jatkuneen avioliiton ajan... Oliks sulla muita vinkkejä?

Tuskimpa sua siihen yhteiseloon tai avioliittonkaan on pakotettu? Suomessa kun asumme...

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1988/19880284

34 c

Joskus oli niin, että jos toinen vanhemmista opiskelee, sen opiskelevan pitää ensisijaisesti hoitaa kipeät lapset. Huoltajuudesta ei näissä pykälissä puhuta mitään.

[QUOTE="niin";26446896]Tuskimpa sua siihen yhteiseloon tai avioliittonkaan on pakotettu? Suomessa kun asumme...[/QUOTE]

Juu, ei pakotettu. Kaikki vaan ei mene aina niinkuin Strömsössä, vaikka aikoisi elää lopun elämäänsä yhdessä. Oliko vielä muuta?

Yhteistyössä