Isä aina palauttaa lapset jos ne tulee isäviikolla kipeäksi!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tässä sen taas näkee;26446499:
Pitäis miettiä vähän tarkemmin kenelle miehelle niitä jalkojaan levittelee...

Oletko sä noin idiootti, että et tajua sitä, että ihmiset voivat muuttua. Moni muuttuu todella vittumaiseksi eron tullessa ja kostetaan toiselle lasten kautta. Millä tuota voisi tietää etukäteen?!?

Ja ei, mulla ei ole tuollaista ongelmaa kuin ap:lla, mutta osaan ajatella muutakin kuin omaa tilannetta. Suosittelen sulle samaa.

Mies on siis tosi hyvä isä lapsille ja mullekin mukava muutoin, mutta nää sairastumiset on ainoo ongelma. En mä nyt menis koko ihmistä leimaamaan ton takia... tätä se vaan ei suostu uskoo ettei mulle käy että noin tekee.

[QUOTE="Vieras";26446935]http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1988/19880284

34 c

Joskus oli niin, että jos toinen vanhemmista opiskelee, sen opiskelevan pitää ensisijaisesti hoitaa kipeät lapset. Huoltajuudesta ei näissä pykälissä puhuta mitään.[/QUOTE]

Kiitos tästä linkistä :) Tässä ei kyllä mainita mitään erillisrajoituksia liittyen esim. toisen vanhemman opiskeluun. Ja aika absurdia minusta, jos muka oletettaisiin, että opiskelijana voi olla poissa opinnoistaan milloin vaan. Päinvastoin, siitä tulee aika usein jotain sanktioita, lisätehtäviä tai jää kokonaan saamatta opintosuoritukset liiallisten poissaolojen takia, jos on kyseessä opinnot, joissa läsnäolopakko. Niistähän ei useimmiten voi olla pois kuin pari kertaa.

Mies on siis tosi hyvä isä lapsille ja mullekin mukava muutoin, mutta nää sairastumiset on ainoo ongelma. En mä nyt menis koko ihmistä leimaamaan ton takia... tätä se vaan ei suostu uskoo ettei mulle käy että noin tekee.

Niin, sama täällä. Ei exää voi monessakaan asiassa moittia siitä, miten on lasten kanssa tai siitä miten tullaan yleisesti ottaen juttuun. Mutta viimekäden vastuu meinaa usein kaatua mulle asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja Vähän samis;26447184:
Kiitos tästä linkistä :) Tässä ei kyllä mainita mitään erillisrajoituksia liittyen esim. toisen vanhemman opiskeluun. Ja aika absurdia minusta, jos muka oletettaisiin, että opiskelijana voi olla poissa opinnoistaan milloin vaan. Päinvastoin, siitä tulee aika usein jotain sanktioita, lisätehtäviä tai jää kokonaan saamatta opintosuoritukset liiallisten poissaolojen takia, jos on kyseessä opinnot, joissa läsnäolopakko. Niistähän ei useimmiten voi olla pois kuin pari kertaa.

Silloin kun asia oli meillä ajankohtainen, olisi isä voinut jäädä hoitamaan, mutta se olisi ollut palkatonta, koska olin opiskelija. Tämä voi olla täysin vanhentunutta tietoa ja työpaikkakohtaistakin. Mies voisi ottaa selvää työpaikaltaan asiasta jo etukäteen, niin ei oltaisi arvausten kierteessä. Jos esimies ei tiedä tai halua tietää, luottamushenkilö ehkä on parempi tietolähde.

Mä todennäköisesti joustaisin vastaavassa tilanteessa sen verran, että ottaisin ne kipeät lapset vastaan. Mutta se tarkoittaisi myös sitä, että miehen on turha tulla vonkaamaan lapsia seuraavalla viikolla. Odottakoon isäviikkoaan. Siitä sitten sopisi valita: hoitaa itse kipeät lapset tai sietää ikävää omaan vuoroonsa asti. Ei isällä ole yhtään sen enempää oikeutta viedä kirsikoita kakun päältä kuin äidilläkään.

[QUOTE="Vieras";26447294]Silloin kun asia oli meillä ajankohtainen, olisi isä voinut jäädä hoitamaan, mutta se olisi ollut palkatonta, koska olin opiskelija. Tämä voi olla täysin vanhentunutta tietoa ja työpaikkakohtaistakin. Mies voisi ottaa selvää työpaikaltaan asiasta jo etukäteen, niin ei oltaisi arvausten kierteessä. Jos esimies ei tiedä tai halua tietää, luottamushenkilö ehkä on parempi tietolähde.[/QUOTE]

Niin siis mä en ole ap ja asia ei mullakaan ole samalla tavalla ajankohtainen kuin aikanaan. Mun ex on joskus jäänyt, kun olen vaatinut. Palkka on maksettu myös näiltä päiviltä. Ei kai ole ikinä paria päivää enempää ollut pois. Ja anteeksi ap:lle, jos tämä lähti vähän ot:ksi tällaiseen onko oikeutta vai ei -keskusteluksi. Koska mitä ilmeisimmin yhteishuoltajien viikko-viikko -systeemiin kuuluisi, että molemmat hoitaa vuorollaan oman osansa.

No...ajatelkaa lapsenkin kannalta..mä haluaisin hoitaa itse sairasta lasta, koska meillä isä on sellainen ettei samalla tavalla anna myötätuntoa ja hoivaa vaikka onkin kiltti mies..

Mua niin jurppii! Isä toi lapset mulle, vaikka nyt olis isäviikko. Siksi kun isompi tuli kipeeksi. Kuumetta ja oksentaa. Isä ei kuulemma voi olla pois töistä. Ja mä sitten voin, mun opiskeluista? Mua niiin ottaa päähän, ei tää oo eka kerta. Ja isäviikko tulee sitten ens viikolla, kun lapset on terveitä vaikka olis mun viikko! Mä saan aina nää sairasviikot ja isä aina ne terveet.

Tulipa vaan mieleeni, onkohan miehesi pomo tai työnantaja lestaadiolaisia ;)
Heillä istuu yhä edelleen tiukassa nainen hoitaa kodin ja mies ei sen vuoksi töistä pois ole.

Meilläkin menee suunnilleen noin, jos lapset sairastuvat isäviikolla niin minä jään kotiin hoitamaan. Minä opiskelen ja ex on yrittäjä, joten ei hänelläkään ole palkallista vapaata sairaan lapsen hoidon järjestämiseksi. Koulu on onneksi joustanut hienosti, ja jos joskus on ollut sellainen tilanne etten ole millään voinut jäädä kotiin, niin joko ex tai minä olemme järjestäneet jonkun muun hoitamaan lapsia.

Yhteistyössä