Kerroppa Katylina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun lapsista kumpikaan ei ole toisensa elinpankkeja. Viime viestissä ei oltu määritelty, miksi kuolisi, oli vain todettu, että vanhempi kuolee jollen tee aborttia. Koska tilanne olisi uskomattoman utopinen, valitsisin vanhemman kuolemaan sillä abortti ei voi pelastaa toista lastani kuitenkaan.

Ei siinä kyllä puhuttu abortista mitään vaan siitä, että kumman elämän säästäisit, jos olisi pakko valita.

Mitä olet muuten mieltä hedelmöityshoidoista? Entä kantasolututkimuksista? Uskotko kuoleman jälkeiseen elämään?

En, täällä vaan sattuu olemaan törkeästi viestejä joten viestiketjun aina siirtyessä alaspäin, jatkan edellisestä ja näin ollen osa saattaa jäädä väliin.

Sinänsä jännä jos olen sanonut, että sairastuisin, koska olen jo valmiiksi sairas.

Et muista mitä itse olet sanonut vähän yli tunti sitten? Tosi jännä, joo.

""Ei, vaan en pitäisi lapsenlapseni murhanneeseen lapseeni yhteyttä, koska tiedän että sairastuisin. "

http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...a-useammalle-naiselle/sivu9.html#post26464764

Sä et pelkää sen siks, koska se ei sua koskenut vielä. Mä en voi uskoa siihen. Mä luulen kun sellainen tilanne oikeasti tulee (toivottavasti ei tulee ikinä) niin olisit mietinyt asiat, mikä on sinulle ja sun perheelle parasta, myös olisit varmasti kuunnellut jo siinä tapauksessa lääkäreitä, oma miestä ja omia lapsia jotka eivät halua elää ilman äitiä
Se tulee hyvin mahdollisesti koskettamaan mua seuraavassa, sitä seuraavassa tai sitä seuraavassa raskaudessa. Jos kaikki hyvin menee, saan kaikki biologiset lapseni synnytettyä hyvin ja terveenä. Jos ei, voin kuolla seuraavaa odottaessani. Kaikkeen kannattaa varautua. Koskaan tiedä koska kuolee. Mun lääkärit ymmärtää mua ihan hyvin, oon sen verran sairas ettei elämänlaatu pysy välttämättä ihan mielettömän mukavana ikuisesti, joten keskityn toteuttaan unelmiani ja elään elämääni toistaiseks, kunnes saadaan jotain jatkoa. Lääkärit jotka hoitaa paljon sairaita potilaita, ymmärtää kyllä että ihmiset haluaa mieluummin laittaa lapsensa itsensä edelle, olen puhunut miehen kanssa ja tämä ymmärtää hyvin ja sukulaiseni tietävät toiveeni.

Se tulee hyvin mahdollisesti koskettamaan mua seuraavassa, sitä seuraavassa tai sitä seuraavassa raskaudessa. Jos kaikki hyvin menee, saan kaikki biologiset lapseni synnytettyä hyvin ja terveenä. Jos ei, voin kuolla seuraavaa odottaessani. Kaikkeen kannattaa varautua. Koskaan tiedä koska kuolee. Mun lääkärit ymmärtää mua ihan hyvin, oon sen verran sairas ettei elämänlaatu pysy välttämättä ihan mielettömän mukavana ikuisesti, joten keskityn toteuttaan unelmiani ja elään elämääni toistaiseks, kunnes saadaan jotain jatkoa. Lääkärit jotka hoitaa paljon sairaita potilaita, ymmärtää kyllä että ihmiset haluaa mieluummin laittaa lapsensa itsensä edelle, olen puhunut miehen kanssa ja tämä ymmärtää hyvin ja sukulaiseni tietävät toiveeni.
Siis anteeks kun kysyn, mutta puhutko itsestä? Onko sinulla joku sairaus nyt?:( :hug:

[QUOTE="vieras";26465238]Et muista mitä itse olet sanonut vähän yli tunti sitten? Tosi jännä, joo.

""Ei, vaan en pitäisi lapsenlapseni murhanneeseen lapseeni yhteyttä, koska tiedän että sairastuisin. "

http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...a-useammalle-naiselle/sivu9.html#post26464764[/QUOTE]

Ai olet sen lainannut noin. Mietinkin että kuulosti kummalle. Jätit siitä tärkeinpänä sen loppuosan pois. "Taino, olen jo valmiiksi sairas, mutta fyysinen ja henkinen terveyteni ei pysyisi enää niissä rajoissa joissa se toistaiseksi on, vaan todennäköisesti joutuisin hoitolaitokseen, mahdollisesti loppu iäkseni. Mikä ei välttämättä olisi kovinkaan pitkä aika. " Keskustelu on pitkä ja tuo osa on poissa asianyhteydestä. Pitäisi varmaan itsekin selata tarkemmin, jotta muistaisin mistä oli kyse.

[QUOTE="vieras";26465235]Ei siinä kyllä puhuttu abortista mitään vaan siitä, että kumman elämän säästäisit, jos olisi pakko valita.

Mitä olet muuten mieltä hedelmöityshoidoista? Entä kantasolututkimuksista? Uskotko kuoleman jälkeiseen elämään?[/QUOTE]

No joka tapauksessa todennäköisesti noin utopisessa kysymyksessä valitsisin syntymättömän lapsen elämän ja sydämmenluovutus kohdassa syntymätön lapsi kuolisi.

Hedelmöityshoitoja en ole pahemminn pohtinut, tosin niitä parempana vaihtoehtona pidän adoptiota. Lapsia on paljon vailla rakastavaa kotia.

Kantasolututkimusta en kannata muuten kuin aikuisten kantasoluista. Tosin ihmisen eliniän piteneminen on ainoastaan miinus maapallolle.

En usko kuoleman jälkeiseen elämään.

voi ei... millä sivulla saa lukea :hug:

Kopioin edelliseltä sivulta: Olen kyllä sairastanut vakavaa masennusta 11 vuotta ja tosin siitä parantunutkin ilmeisesti. Minulla on myös ADHD:n ja aspergerin piirteitä sekä lievää OCD:tä.

Fyysisiä sairauksia näillä näkymin on fibromiyalgia kaikkein kipeimmin voimissaan. Lisäksi löytyy ilmeisesti neurofibromatoosi myös.

Sitten tietty pikkukiusana astma, allergioita ja atooppinen iho. Muita diagnooseja odotellessa

No joka tapauksessa todennäköisesti noin utopisessa kysymyksessä valitsisin syntymättömän lapsen elämän ja sydämmenluovutus kohdassa syntymätön lapsi kuolisi.

Hedelmöityshoitoja en ole pahemminn pohtinut, tosin niitä parempana vaihtoehtona pidän adoptiota. Lapsia on paljon vailla rakastavaa kotia.

Kantasolututkimusta en kannata muuten kuin aikuisten kantasoluista. Tosin ihmisen eliniän piteneminen on ainoastaan miinus maapallolle.

En usko kuoleman jälkeiseen elämään.

Mutta pakkohan sun on vastustaa hedelmöityshoitoja, siinä saattaa mennä alkioita roskiin.

Ai olet sen lainannut noin. Mietinkin että kuulosti kummalle. Jätit siitä tärkeinpänä sen loppuosan pois. "Taino, olen jo valmiiksi sairas, mutta fyysinen ja henkinen terveyteni ei pysyisi enää niissä rajoissa joissa se toistaiseksi on, vaan todennäköisesti joutuisin hoitolaitokseen, mahdollisesti loppu iäkseni. Mikä ei välttämättä olisi kovinkaan pitkä aika. " Keskustelu on pitkä ja tuo osa on poissa asianyhteydestä. Pitäisi varmaan itsekin selata tarkemmin, jotta muistaisin mistä oli kyse.

Ei se poista sitä tosiasiaa, että tunnin sisään ensin aioit hylätä lapsesi tapauksessa A ja seuraavaksi kerrot, miten olet valmis kuolemaan kaikkien lastesi puolesta. Paitsi sen, joka murhaa, koska pelkäisit joutuvasi sairastumisen pahetessa hoitolaitokseen. Ja sitten taas mieli muuttui.

Ikäviä sairauksia varmasti kaikki, mutta uhriudutkohan sä nyt pikkusen liikaa? Mikään noista ei ole kuolemaan johtava sairaus.

[QUOTE="vieras";26465255]Mutta pakkohan sun on vastustaa hedelmöityshoitoja, siinä saattaa mennä alkioita roskiin.[/QUOTE]

Mä oon määrittänyt itselleni rajan kiinnittymiseen, jotta on helpompi määritellä missä mennään. Helpottaa näitä "voi ei siemensyöksy, taas kuoli miljoona vauvaa"-juttuja kun on selviönä näkökulma. Myös kannatan jälkiehkäisypilleriä, kierukkaa ja kaikkia muita ehkäisykeinoja. Abortti ei ole ehkäisykeino.

Mä oon määrittänyt itselleni rajan kiinnittymiseen, jotta on helpompi määritellä missä mennään. Helpottaa näitä "voi ei siemensyöksy, taas kuoli miljoona vauvaa"-juttuja kun on selviönä näkökulma. Myös kannatan jälkiehkäisypilleriä, kierukkaa ja kaikkia muita ehkäisykeinoja. Abortti ei ole ehkäisykeino.

No voi jumalauta sentään... Et sä nyt ihan päästä voi sitä rajaa määritellä. Sä olet aina vain naurettavampi. Hedelmöittynyt munasoluko ei yhtäkkiä olekaan ihminen? Oikeasti sulla ei oo kyllä kaikki muumit laaksossa.

Ootko sä ikinä käynyt kunnon psykologissa testeissä? Sieltä tulis varmaan melko mielenkiintoisia tuloksia.

Mikä lasketaan henkiseksi sairaudeksi? :D Olen kyllä sairastanut vakavaa masennusta 11 vuotta ja tosin siitä parantunutkin ilmeisesti. Minulla on myös ADHD:n ja aspergerin piirteitä sekä lievää OCD:tä.

Fyysisiä sairauksia näillä näkymin on fibromiyalgia kaikkein kipeimmin voimissaan. Lisäksi löytyy ilmeisesti neurofibromatoosi myös.

Sitten tietty pikkukiusana astma, allergioita ja atooppinen iho. Muita diagnooseja odotellessa :D

Voi ei, nyt löysin sun diagnooseja:(. Olen pahoillani että noin monta asia sulle on tapahtunut. Mikä on fibromiyalgia ja neurofibromatosi?

Onnkesi muiden kanssa voi elää hyvää elämää:hug:

[QUOTE="vieras";26465265]Ei se poista sitä tosiasiaa, että tunnin sisään ensin aioit hylätä lapsesi tapauksessa A ja seuraavaksi kerrot, miten olet valmis kuolemaan kaikkien lastesi puolesta. Paitsi sen, joka murhaa, koska pelkäisit joutuvasi sairastumisen pahetessa hoitolaitokseen. Ja sitten taas mieli muuttui.

Ikäviä sairauksia varmasti kaikki, mutta uhriudutkohan sä nyt pikkusen liikaa? Mikään noista ei ole kuolemaan johtava sairaus.[/QUOTE]

Miksen olisi valmis kuolemaan myös murhaaja-lapseni puolesta? En tiennytkään että kuollessakin täytyy olla jossain tekemisissä toisen kanssa saati omata hyvät ja lämpimät välit.

Ja olen tietoinen ettei mikään noista johda kuolemaan, paitsi mahdollisesti alttius pahanlaatuisille kasvaimille. Myös raskaus on erityinen rasite. Jumalatonta kipua, alttiutta sairauksille, kasvaimet sun muut ovat kyllä epämiellyttäviä, mutta niihin kuolema vie aikaa. Ellei sitten käy huono säkä ja saa epileptistä kohtausta ja esim. lyö päätään.

Voi ei, nyt löysin sun diagnooseja:(. Olen pahoillani että noin monta asia sulle on tapahtunut. Mikä on fibromiyalgia ja neurofibromatosi?

Onnkesi muiden kanssa voi elää hyvää elämää:hug:

Fibromiyalgia on keskushermoston sairaus, joka lähettää kipusignaaleja ympäri kehoa, varsinkin niveliin. Hyvin kivuliasta ja tautiin liittyy useita rinnakkaistauteja.

Neurofibromatoosi taas on perinnöllinen sairaus, joka lisää riskiä erilaisiin sairauksiin. Sen lisäks siihen usein liittyy hyvänlaatuiset kasvaimet esim. selkärangassa tai aivoissa. Siihen en ole viä kauheesti perehtynyt kun vasta sain tietää tämänkin ilon omaavani :D

mä luin vähän äsken netissä sinun diagnoosesta. Sä oot kyllä vahva, kun reagoit noin rauhallisesti. Saako kysyä onko ne pahana vai ei sinulla? Vaikuttako paljon elämään?

Kaikki hyvää sinulle :hug::heart:

[QUOTE="vieras";26465268]No voi jumalauta sentään... Et sä nyt ihan päästä voi sitä rajaa määritellä. Sä olet aina vain naurettavampi. Hedelmöittynyt munasoluko ei yhtäkkiä olekaan ihminen? Oikeasti sulla ei oo kyllä kaikki muumit laaksossa.

Ootko sä ikinä käynyt kunnon psykologissa testeissä? Sieltä tulis varmaan melko mielenkiintoisia tuloksia.[/QUOTE]

Olen määritellyt sen itselleni. Näin ollen en rajaa mitään ehkäisymuotoa pois. Se, että se "alkio" on mulle jo vauva, ei tarkoita että olettaisin sen sulle olevan. Se on vain mielipiteeni, se on se oma tunteeni jota pidän oikeana.

Ei ole tullut kovinkaan monissa käytyä, varmaan melko hintavaa olisi huvin vuoksi siellä käydä. Ottanet huomioon, että verrattuna esim. usalaisiin, määrittelen tuon itse erittäin löysästi. En sentään saarnaa täällä pidättyväisyydestä ja avioliittoon odottamisesta ainoana ehkäisymuotona.

Fibromiyalgia on keskushermoston sairaus, joka lähettää kipusignaaleja ympäri kehoa, varsinkin niveliin. Hyvin kivuliasta ja tautiin liittyy useita rinnakkaistauteja.

Neurofibromatoosi taas on perinnöllinen sairaus, joka lisää riskiä erilaisiin sairauksiin. Sen lisäks siihen usein liittyy hyvänlaatuiset kasvaimet esim. selkärangassa tai aivoissa. Siihen en ole viä kauheesti perehtynyt kun vasta sain tietää tämänkin ilon omaavani :D
mutta ne on vaan riskejä:), toivottavasti ei ikinä tulee mitään neurofibromatoosista. Ymmmärrän että inhottava se silti on, mutta mieti positiivisesti, ettei maailmassa ole 100% terveitä ihmisiä, kaikilla on jotain myöhemmin tai aikaisemmin:(

Miksen olisi valmis kuolemaan myös murhaaja-lapseni puolesta? En tiennytkään että kuollessakin täytyy olla jossain tekemisissä toisen kanssa saati omata hyvät ja lämpimät välit.

Ja olen tietoinen ettei mikään noista johda kuolemaan, paitsi mahdollisesti alttius pahanlaatuisille kasvaimille. Myös raskaus on erityinen rasite. Jumalatonta kipua, alttiutta sairauksille, kasvaimet sun muut ovat kyllä epämiellyttäviä, mutta niihin kuolema vie aikaa. Ellei sitten käy huono säkä ja saa epileptistä kohtausta ja esim. lyö päätään.

*eioletodellista*

No siten et, että sanoit jo, että hylkäisit tappajalapsen, koska pelkäät sairastuvasi ja joutuvasi hoitolaitokseen vegeilemään. Vai onko se eri asia kuin kuoleminen?

Raskautuminen on oma valinta ja huono tuuri voi käydä kenelle tahansa, oli epilepsiaa tai ei. Vai oliko sinulla sekin?

Olen määritellyt sen itselleni. Näin ollen en rajaa mitään ehkäisymuotoa pois. Se, että se "alkio" on mulle jo vauva, ei tarkoita että olettaisin sen sulle olevan. Se on vain mielipiteeni, se on se oma tunteeni jota pidän oikeana.

Ei ole tullut kovinkaan monissa käytyä, varmaan melko hintavaa olisi huvin vuoksi siellä käydä. Ottanet huomioon, että verrattuna esim. usalaisiin, määrittelen tuon itse erittäin löysästi. En sentään saarnaa täällä pidättyväisyydestä ja avioliittoon odottamisesta ainoana ehkäisymuotona.

Olet määritellyt sen itsellesi mutta haluat kuitenkin ihmisiä tapettavan sen perusteella mitä itsellesi määrittelet? Sä olet hauska tyyppi.

mä luin vähän äsken netissä sinun diagnoosesta. Sä oot kyllä vahva, kun reagoit noin rauhallisesti. Saako kysyä onko ne pahana vai ei sinulla? Vaikuttako paljon elämään?

Kaikki hyvää sinulle :hug::heart:

Fibro on raskauden jälkeen edennyt aika nopeasti, muut ei sittemmin hirveen. Aika ns. rento meininki, en osaa stressata tuollaisista kun kaikkeen tottuu. Ehkä kun kuolema alkaa kolkuttelemaan ovella, alkaa enemmän stressaamaan tai kun joudun aloittamaan kunnolla lääkitykset. En tiedä, ehkä sitten joskus :D

Miksi "alkio" on lainausmerkeissä? Kai sä ymmärrät, että biologisesti se on alkio? Mäkin ymmärrän sen, että vaikka mulle alkio ei ole vauva, monelle se voi sitä olla. Mutta useimmat ihmiset ymmärtäessään tämän ymmärtää myös sen, että ei ihmisiä voi ruveta teloittaman sen oman mielipiteen mukaan.

[QUOTE="vieras";26465292]Olet määritellyt sen itsellesi mutta haluat kuitenkin ihmisiä tapettavan sen perusteella mitä itsellesi määrittelet? Sä olet hauska tyyppi.[/QUOTE]

En välttämättä halua ihmisiä tapettavan. Kuten olen joskus sanonut, mielestäni ihminen menettää ihmisyytensä ja ihmisarvonsa murhatessaan jonkun muun.

Yhteistyössä