Kerroppa Katylina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26465291]*eioletodellista*

No siten et, että sanoit jo, että hylkäisit tappajalapsen, koska pelkäät sairastuvasi ja joutuvasi hoitolaitokseen vegeilemään. Vai onko se eri asia kuin kuoleminen?

Raskautuminen on oma valinta ja huono tuuri voi käydä kenelle tahansa, oli epilepsiaa tai ei. Vai oliko sinulla sekin?[/QUOTE]

No siis vegetaarisessa tilassa en siis varsinaisesti ole kuollut. Se riippuisi pitkälti siitä, joutuisinko siihen fibron ja unettomuuden takia vaiko jonkun muun.

Minulla ei ole epilepsiaa, mutta epilepsia kohtaukset ovat yhden sairauteni mahdollinen oire kasvainten vuoksi. Onneksi niitä kasvaimia voi valvoa, joten ne ovat melko ennustettavissa sitten aikanaan.

Fibro on raskauden jälkeen edennyt aika nopeasti, muut ei sittemmin hirveen. Aika ns. rento meininki, en osaa stressata tuollaisista kun kaikkeen tottuu. Ehkä kun kuolema alkaa kolkuttelemaan ovella, alkaa enemmän stressaamaan tai kun joudun aloittamaan kunnolla lääkitykset. En tiedä, ehkä sitten joskus :D

Hyvää:), eikä kannatta stressaata, ihmisllä on kaikenlaiset sairaukset, jotka ei kuitenkaan loppuen lopuksi vaikuttaa elämän laatuun. Elää ja nautti. Kukaan meistä ei tiedä milloin on viimeinen päivää ja hyvää niin:). Toivottavasti sulle kuitenkin ei ikinä tulee mitään pahaa tästä

[QUOTE="vieras";26465299]Mitä vittua?! Sä et täällä kuukausia ole muuta hokenutkaan kuin että kaikki abortin tehneet pitäisi tappaa ja nyt et ehkä haluakaan sitä?[/QUOTE]

Abortin tekijä on minulle edelleen murhaaja. Etkö ole pysynyt mukana? Murhaajalla ei ole mielestäni ihmisarvoa. Miksi joudun jankkaamaan samaa asiaa aina, tää on jo aika tylsää, jos kerran olet kuukausia samaa juttua seurannut, niin luulisi nyt muistavan jo :D

Abortin tekijä on minulle edelleen murhaaja. Etkö ole pysynyt mukana? Murhaajalla ei ole mielestäni ihmisarvoa. Miksi joudun jankkaamaan samaa asiaa aina, tää on jo aika tylsää, jos kerran olet kuukausia samaa juttua seurannut, niin luulisi nyt muistavan jo :D

Voi pyhä yksinkertaisuus sun kanssa. Harvoin tapaa näin tyhmää ihmistä. No miksi olet sitä mieltä, että jos olet määritellyt rajan vain itsellesi niin sen perusteella yhteiskunnan pitäisi päättää kuka on jätettä ja kuka ei? Miksi se päätettäis sun rajan perusteella, miksi ei mun tai naapurin Matin? Miksi sä olet niin paljon fiksumpi kuin kukaan muu tässä maailmassa?

[QUOTE="vieras";26465295]Miksi "alkio" on lainausmerkeissä? Kai sä ymmärrät, että biologisesti se on alkio? Mäkin ymmärrän sen, että vaikka mulle alkio ei ole vauva, monelle se voi sitä olla. Mutta useimmat ihmiset ymmärtäessään tämän ymmärtää myös sen, että ei ihmisiä voi ruveta teloittaman sen oman mielipiteen mukaan.[/QUOTE]

No siis en itse käytä sanaa "alkio" yleisesti missään yhteydessä, vaan käytän sanaa vauva, joten keskusteluissa käytän sitä heittomerkeissä. Mä en myöskään teloita ketään kenenkään mielipiteiden vuoksi. Mielipide ei ole sama asia kuin teko.

[QUOTE="vieras";26465306]Voi pyhä yksinkertaisuus sun kanssa. Harvoin tapaa näin tyhmää ihmistä. No miksi olet sitä mieltä, että jos olet määritellyt rajan vain itsellesi niin sen perusteella yhteiskunnan pitäisi päättää kuka on jätettä ja kuka ei? Miksi se päätettäis sun rajan perusteella, miksi ei mun tai naapurin Matin? Miksi sä olet niin paljon fiksumpi kuin kukaan muu tässä maailmassa?[/QUOTE]

En ole yrittänyt edelleenkään saada ketään perustamaan yhtään mitään oman rajani perusteella. Se on oma rajani, se raja johon itse perustan omat mielipiteeni. En ole tyrkyttänyt sitä täällä kenellekkään muulle, olen vain ilmaissut omat näkökantani ja mielipiteeni. Se ilmeisesti on kovin vaikea ymmärtää, etten pyri tuputtamaan mitään enkä yritä käännyttää ketään.

No siis en itse käytä sanaa "alkio" yleisesti missään yhteydessä, vaan käytän sanaa vauva, joten keskusteluissa käytän sitä heittomerkeissä. Mä en myöskään teloita ketään kenenkään mielipiteiden vuoksi. Mielipide ei ole sama asia kuin teko.

Ei mutta sä haluat teloittaa sun mielipiteen mukaan. Siis ei minkään lääketieteellisen rajan mukaan vaan sun ikioman rajan mukaan kun sä olet ainoa ihminen maailmassa joka tietää missä se raja menee.

En ole yrittänyt edelleenkään saada ketään perustamaan yhtään mitään oman rajani perusteella. Se on oma rajani, se raja johon itse perustan omat mielipiteeni. En ole tyrkyttänyt sitä täällä kenellekkään muulle, olen vain ilmaissut omat näkökantani ja mielipiteeni. Se ilmeisesti on kovin vaikea ymmärtää, etten pyri tuputtamaan mitään enkä yritä käännyttää ketään.

Ei se tuputtaminen olekaan se mitä mä tässä haen takaa vaan se, että oikeasti olet sitä mieltä, että yhteiskunnan pitäisi toimia sinun mielipiteitesi mukaisesti. Todella lapsellista ja itsekeskeistä ajattelua.

No siis vegetaarisessa tilassa en siis varsinaisesti ole kuollut. Se riippuisi pitkälti siitä, joutuisinko siihen fibron ja unettomuuden takia vaiko jonkun muun.

Minulla ei ole epilepsiaa, mutta epilepsia kohtaukset ovat yhden sairauteni mahdollinen oire kasvainten vuoksi. Onneksi niitä kasvaimia voi valvoa, joten ne ovat melko ennustettavissa sitten aikanaan.

Niin? Eli olisit valmis kuolemaan, mutta et "vegetaariseen tilaan" lapsesi vuoksi? Plkäsit, että joudut siihen murhaajalapsesi takia, ja siksi hylkäisit hänet. Ihan näin muistin virkistämiseksi.

Dramaqueenin vikaa vähän?

[QUOTE="vieras";26465313]Ei mutta sä haluat teloittaa sun mielipiteen mukaan. Siis ei minkään lääketieteellisen rajan mukaan vaan sun ikioman rajan mukaan kun sä olet ainoa ihminen maailmassa joka tietää missä se raja menee.[/QUOTE]

Ihannemaailmassani näin tehtäisiin, en silti kuvittele että näin todellisesti tässä maailmassa kukaan, ainakaan vielä, tekisi. Saisin olla aikamoinen Hitler jos saisin tämän läpivietyä suomessa. Tai vaikka koko maailmassa. Toki voitaisiin ottaa se lääketieteellinen rajakin, vaikka ihan hedelmöitykseen, joka veisi käsittääkseni sekä jälkiehkäisyn että joissain tapauksissa myös kierukan pois ehkäisyvalikoimasta.

[QUOTE="vieras";26465316]Ei se tuputtaminen olekaan se mitä mä tässä haen takaa vaan se, että oikeasti olet sitä mieltä, että yhteiskunnan pitäisi toimia sinun mielipiteitesi mukaisesti. Todella lapsellista ja itsekeskeistä ajattelua.[/QUOTE]

En ole käsittääkseni koskaan halunnut tai vaatinut saati pyrkinyt saamaan yhteiskuntaa menemään oman mielipiteeni mukaan?

[QUOTE="vieras";26465318]Niin? Eli olisit valmis kuolemaan, mutta et "vegetaariseen tilaan" lapsesi vuoksi? Plkäsit, että joudut siihen murhaajalapsesi takia, ja siksi hylkäisit hänet. Ihan näin muistin virkistämiseksi.

Dramaqueenin vikaa vähän?[/QUOTE]

Miksi menisin vegetatiiviseen tilaan lapseni vuoksi, joka on tappanut lapsenlapseni? Tosin ties vaikka siihenkin joutuisin, onhan se todennäköisempää kuin kuolema. Kuten jo olen aikaisemmin sanonut, niin sairauksieni vuoksi, jotka todennäköisesti pahenisivat lapseni murhattua lapsensa, joutuisin hoitolaitokseen. Mielenterveydentasapainolla kun on iso merkitys myös fyysiseen jaksamiseen. Voinet lukea toisesta ketjusta vastauksia näihin, melko vastaava keskustelu siellä käytiin ja alkaa kyllä pikku hiljaa rannetta pakottamaan.

En ole käsittääkseni koskaan halunnut tai vaatinut saati pyrkinyt saamaan yhteiskuntaa menemään oman mielipiteeni mukaan?

Mä en tiedä oletko sä sitä vaatinut, luulen että olet, mutta selvästi ainakin haluat sitä, olet sen niin monta kertaa sanonut, että aivan turha väittää vastaan. Me muut ei olla wannabe-diktaattoreita. Aika moni uskoo demokratiaan ja ihmisoikeuksiin.

Mutta mun on pakko mennä nukkumaan. Kiitos päivän parhaista nauruista.

Ihannemaailmassani näin tehtäisiin, en silti kuvittele että näin todellisesti tässä maailmassa kukaan, ainakaan vielä, tekisi. Saisin olla aikamoinen Hitler jos saisin tämän läpivietyä suomessa. Tai vaikka koko maailmassa. Toki voitaisiin ottaa se lääketieteellinen rajakin, vaikka ihan hedelmöitykseen, joka veisi käsittääkseni sekä jälkiehkäisyn että joissain tapauksissa myös kierukan pois ehkäisyvalikoimasta.

Mun ihannemaailmassa eletään kolmen tärkeän arvon mukaan: yksilönvapauden, ihmisoikeuksien ja demokratian. Sun ihannemaailmassa eletään yhden tärkeän arvon mukaan: Katylinan. Se kai meidän suurin ero on.

Miksi menisin vegetatiiviseen tilaan lapseni vuoksi, joka on tappanut lapsenlapseni? Tosin ties vaikka siihenkin joutuisin, onhan se todennäköisempää kuin kuolema. Kuten jo olen aikaisemmin sanonut, niin sairauksieni vuoksi, jotka todennäköisesti pahenisivat lapseni murhattua lapsensa, joutuisin hoitolaitokseen. Mielenterveydentasapainolla kun on iso merkitys myös fyysiseen jaksamiseen. Voinet lukea toisesta ketjusta vastauksia näihin, melko vastaava keskustelu siellä käytiin ja alkaa kyllä pikku hiljaa rannetta pakottamaan.

Siksi koska sä äsken väitit, että olisit valmis kuolemaan kaikkien lastesi takia. Paitsi nyt. Että ehkä taas tunnin päästä olisit, ja huomenna taas et. Siksi.

[QUOTE="vieras";26465324]Mä en tiedä oletko sä sitä vaatinut, luulen että olet, mutta selvästi ainakin haluat sitä, olet sen niin monta kertaa sanonut, että aivan turha väittää vastaan. Me muut ei olla wannabe-diktaattoreita. Aika moni uskoo demokratiaan ja ihmisoikeuksiin.

Mutta mun on pakko mennä nukkumaan. Kiitos päivän parhaista nauruista.[/QUOTE]

Itseasiassa olisin melko huono diktaattori,en pidä kovinkaan paljoa vallasta saati jaksaisi nähdä tarpeeksi vaivaa ylläpitääkseni sitä. Ihmisoikeuksista puheen ollen, miksei syntymättömällä ihmislapsella niitä ole lainkaan? Taino, usan esimerkkinä 8:nella kuulla ollut nainen murhattiin ja mies joka murhasi, sai syytteen kahdesta murhasta. Näin ollen siis vauva mahassa oli ihminen ja omasi ihmisoikeudet. Sen sijaan kun äiti päättää ettei halua lasta ja tappaa tämän, lapsella ei ole mitään oikeuksia. Määritteleekö syntymättömän lapsen ihmisoikeudet siis tasan se seikka, haluaako äiti tämän kyseessä olevan lapsen vaiko ei?

[QUOTE="vieras";26465330]Siksi koska sä äsken väitit, että olisit valmis kuolemaan kaikkien lastesi takia. Paitsi nyt. Että ehkä taas tunnin päästä olisit, ja huomenna taas et. Siksi.[/QUOTE]

vegetatiivinen tila ei ole kuolema.

Itseasiassa olisin melko huono diktaattori,en pidä kovinkaan paljoa vallasta saati jaksaisi nähdä tarpeeksi vaivaa ylläpitääkseni sitä. Ihmisoikeuksista puheen ollen, miksei syntymättömällä ihmislapsella niitä ole lainkaan? Taino, usan esimerkkinä 8:nella kuulla ollut nainen murhattiin ja mies joka murhasi, sai syytteen kahdesta murhasta. Näin ollen siis vauva mahassa oli ihminen ja omasi ihmisoikeudet. Sen sijaan kun äiti päättää ettei halua lasta ja tappaa tämän, lapsella ei ole mitään oikeuksia. Määritteleekö syntymättömän lapsen ihmisoikeudet siis tasan se seikka, haluaako äiti tämän kyseessä olevan lapsen vaiko ei?

Sen takia, että se syntymätön ihminen on vielä äidin sisällä ja olemassaolevan ihmisen oikeudet menevtä potentiaalisen ihmisen oikeuden yli. Muuten elämästä ei tulisi yhtään mitään, ei me voitas tehdä mitään kun pitäs aina vaan miettiä tulevia sukupolvia. Ei tämä mikään ihannetilanne ole, mutta ainoa järkevä tilanne.

No ethän sä välitä paskan vertaa sun lapsistas Katylina, kun noin sairaana menet niitä tekemään. Kyllä se äisdin sairastaminen ja puuttuminen on hemmetin raskasta lapselle. Itsekäs olet, et muuta.

En lukenut koko ketjua.

Tuo ap:n mainitsema juttu olisi aika vaikea mullekin. En kuolisi syntymättömän lapsen puolesta. Tuo olisi niitä harvoja tilanteita joissa saattaisin harkita aborttia. Tai sitten en tekisi aborttia ja antaisin luonnon hoitaa tehtävänsä. On vaikea kuvitella sellaista leikkausta jonka vuoksi vauva ihan varmasti kuolisi.
Oma äitini sai rinnanpoiston jälkeen pelkkää parasetamolia kipulääkkeenä. En tekisi aborttia ennen leikkausta. Leikkauksen jälkeen en suostuisi ehkä mahdollisiin sytostaattihoitoihin ennen kuin raskaus on ohi.

Yhteistyössä