Sopiva palkka tilapäiselle lastenhoitajalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "maire"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26595832]No hoitaisitko yhtä lasta sitten neljäsosalla tuosta palkasta? ;)[/QUOTE]

En todellakaan. Hinta olisi yhdestä lapsesta juurikin tuo. Se, että minut palkataan perheeseen hoitamaan lasta johon en voi ottaa muita hoitolaisia joista saisin palkkaa, juontaa tuon hinnan tuon suuruiseksi.
Mutta edullisempaaa on viedä lapsi kunnalliseen. Mutta MLL hinta on noin 9 € ja kun ylittää tietyn summan vuodessa vai olisko kk saa perhe maksaa viel työnantajan maksuja verottjalle yms.
Ei se edulista ole, eikä kylläkään helppoa.
Minua ihmetyttää AP:n asenne , että hoitajalla olisi helppoa 2viikkoa hänen lapsen kanssa kun hänellä on omiakin mukana?
Miettikää itse! Kolme lasta, yksi uppoouto, lapset etsii ryhmässä paikkaansa on välien selvittelyä ja se SUUNNATON vastuu toisen lapsen hengestä.

Oletko miettinyt mikä on vastuu ja vakuutus kun lapselle sattuu jotain? Saako hoitaja kuljettaa autolla? Onko EAkoulutusta ( varmaan kun hoitoalalla)
Tärkein , onko tuttavasi oikeasti valmis uhraan lomaansa sinun lapsesi hoitomiseen?

[QUOTE="ypph";26596067]En todellakaan. Hinta olisi yhdestä lapsesta juurikin tuo. Se, että minut palkataan perheeseen hoitamaan lasta johon en voi ottaa muita hoitolaisia joista saisin palkkaa, juontaa tuon hinnan tuon suuruiseksi.
Mutta edullisempaaa on viedä lapsi kunnalliseen. Mutta MLL hinta on noin 9 € ja kun ylittää tietyn summan vuodessa vai olisko kk saa perhe maksaa viel työnantajan maksuja verottjalle yms.
Ei se edulista ole, eikä kylläkään helppoa.
Minua ihmetyttää AP:n asenne , että hoitajalla olisi helppoa 2viikkoa hänen lapsen kanssa kun hänellä on omiakin mukana?
Miettikää itse! Kolme lasta, yksi uppoouto, lapset etsii ryhmässä paikkaansa on välien selvittelyä ja se SUUNNATON vastuu toisen lapsen hengestä.

Oletko miettinyt mikä on vastuu ja vakuutus kun lapselle sattuu jotain? Saako hoitaja kuljettaa autolla? Onko EAkoulutusta ( varmaan kun hoitoalalla)
Tärkein , onko tuttavasi oikeasti valmis uhraan lomaansa sinun lapsesi hoitomiseen?[/QUOTE]

Ei, se muuten vain lupaa hoitovapaansa aikana kaitsea vieraita lapsia, ei ole valmis uhraamaan lomaansa siihen hoitamiseen.

[QUOTE="vieras";26596082]Ei, se muuten vain lupaa hoitovapaansa aikana kaitsea vieraita lapsia, ei ole valmis uhraamaan lomaansa siihen hoitamiseen.[/QUOTE]

Anteeksi. Oli kyse hoitovapasta. Onko tämä henkil tietoinen että voi tehdä ihan työsopimuspohjaisen sopimuksen vanhempien kanssa? Ja saada noin 400€palkkaa / kk / kelalta yhdestä lapsesta plus ateria korvaus?

[QUOTE="ypph";26596121]Anteeksi. Oli kyse hoitovapasta. Onko tämä henkil tietoinen että voi tehdä ihan työsopimuspohjaisen sopimuksen vanhempien kanssa? Ja saada noin 400€palkkaa / kk / kelalta yhdestä lapsesta plus ateria korvaus?[/QUOTE]

Ai opettaja voi tehdä tätä ilman koulutusta lastenhoitajaksi?

Hieman tietysti poikkeava tilanteesta, et olisi sidottu pelkästään ap:n lapseen ja toisaalta arvelen, et kyse ei oo nyt varsinaisesta palkasta, koska hoitaja on vanhempainvapaalla -tällöin oikeaa palkkaa maksettaessa (ei siis pimeänä) äitiyspäiväraa menis minimiin. Ja jos oma lapsi on kutakuinkin saman ikäinen kuin hoidettava, niin voi toisaalta jopa helpottaa tilannetta. Tietyst vastuu ja sitovuus + ei oo kaveri muuttaa tilannetta. Mut silti uskoisin et joku 20e päivä (tuo 6h) olis ihan ok.

Ja ypph:lle, ei kai ap sanonut et hoitaja tulee hänen kotiinsa, vaan eiköhän oo toisin päin. En mä maksais kyl tuota mll:n taksaa enemmän, jos veisin noinkin ison lapseni toisen kotiin tois ja maksaisin pimeänä (vanhempainvapaalla aika kallista olla virallisesti töissä). Sit mä ottaisin omalleni vaik sielt mll:stå.

Yhteistyössä