[QUOTE="kolmen äiti";26699762]Eikö 6-vuotiaalle keksi rangaistusta, joka toimii? Lempilelu jäähylle, tv:n katsomiskielto, herkkupäivän tai reissun peruutus, Ja rangaistuksesta pidetään kiinni jos sääntöjä rikotaan. Meillä ei lapset mene tielle, koska vanhemmat ovat sen kieltäneet, yksinkertaista. Olen tottunut ammattini puolesta järjestykseen ja säännöistä kiinni pitämiseen, näin meillä on kotonakin. Jos eskari-ikäiselle ei aseta rajoja, miten käy teini-ikäisen kanssa?[/QUOTE]
Lempilelu on ollut jäähyllä monen monta kertaa, itseasiassa parhaimmillaan kaikki lelut olivat jäähyllä toista viikkoa. Tv-, tietokone- ja wiikieltoja on ollut, herkkupäiviä on peruttu, ei ole päässyt mm. uimaan meidän kanssa, on ollut palkintotaulukoita ja kehumista, liikennevalot on olleet käytössä. Jos keksitte rangaistuksen, joka toimii, olen ikuisesti kiitollinen.
Meillä se olen minä, jota lapsi parhaiten tottelee. Mutta kun minäkään en enää jaksa. En jaksa olla aina tiukka ja äärimmäisen tarkka tuon lapsen kanssa, ettei pääse omille teilleen. En voi ulkona tehdä mitään, kun pitää vahtia sitä, mitä lapsi tekee ja ettei pääse livistämään. Se on henkisesti hyvin uuvuttavaa ja nyt tekee mieli lyödä pillit pussiin lapsen osalta.
Tuossa ilmoitin lapselle, että hän ei tästä edes pistä jalkaansakaan ulos ilman minua. Uhkasin jopa, että peruutan lapsen eskariin menon, kun ei osaa noudattaa sääntöjä :ashamed: Minä alan olla jo väsynyt tähän, mitä sitten kun uuvahdan lopullisesti?