onko tässä mitään järkeä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mistäs aloittaisin.
Ennen mieheni tapasi juoda alkoholia harvoin mutta joka kerta kun otti niin oli täysin perseet olalla. Joskus on rähissyt ja kerran käynyt minunkin päälle todella kovassa humalassa.
Tämän lisäksi mies on pettänyt minua tiedettävästi ainakin kerran kännipäissään.
Tuon tapahtuman jälkeen tosin mies "lopetti" juomisen kokonaan.

Noh, me erosimme sen jälkeen joka tapauksessa ja mies alkoikin juomaan taas normaaliin tapaan, koska ei ollut enää minulle tilivelvollinen menoistaan.
Palasimme yhteen jonkin ajan kuluttua ja mies opetteli juomaan oikein.
Minun seurassani mies juokin todella hienosti. Muutaman kaljan, eikä edes känni näy ja olen siitä todella iloinen mutta jos lähtee kavereiden kanssa ulos, se on aina pelkkä säkä, jos juo hyvin.

Pelkään valtavasti että mies pettää minua taas kännipäissään joten onko minulla oikeus rajoittaa miehen juomista tai sanoa, että jos hän vielä kerran on ympäripäissään (vaikka ei olisi saanut mitään pahaa aikaan) niin minä lähden?

Selvinpäin mies on luotettava ja todella hyvä mies ja isä.

Joka kerta kun hän juo se on riski, joten en ymmärrä ympärikännejä missään muodossa enää ikinä. Itse en juurikaan juo ja jos juon niin kontrolli säilyy joten en voi kertakaikkisesti ymmärtää perskännien päälle.
Haluaisin että miehenikin lopettaisi juomisen kokonaan...

[QUOTE="äitee";26747610]Ei ole järkeä. En ymmärrä, miksi ihmiset katsovat tuollaista/ottavat elämänkumppaneikseen juoppoja. Sinulle on varmasti parempaa tarjolla ILMAN miestä.[/QUOTE]

Mies ei juo usein, ehkä 2 kertaa vuodessa käy poikien kanssa ulkona. Ei kai tämä nyt juoppo sentään ole?

Ei TODELLAKAAN ole oikeutta rajoittaa aikuista ihmistä! Jösses, mikä ajatuskin. Jos mun mieheni alkaisi latelemaan mulle ehtoja senkin suhteen jotta miten mä saan ryypiskellä, niin vaihtoon menisi koko ukko.

Saat kyllä sanoa, että jos vielä joskus pettää niin lähdet...mutta et todellakaan voi kiristää sillä, että jos mies vielä kerrankin on liian kännissä, lähdet. Tai toki voit, mutta jos mä olisin se ukko, niin mä vetäisin siinä tapauksessa ne perseet olalle jo tänään.

Voit kyllä ottaa asian puheeksi ja kertoa miten sua huolettaa ja miten sun olosi kohenisi jos mies ei enää joisi kuin vähän. Fiksu mies ottaa tästä kyllä vähän onkeensa. Muttet siltikään voi vaatia ettei koskaan, ikinä, milloinkaan mies saa juoda enempää, kuin mitä sinä hälle luvan annat.

[QUOTE="vieras";26747616]Mies ei juo usein, ehkä 2 kertaa vuodessa käy poikien kanssa ulkona. Ei kai tämä nyt juoppo sentään ole?[/QUOTE]

Anteeksi väärä ilmaus. Minulle kaikki, jotka eivät osaa käyttää alkoholia ovat "juoppoja", samoin joka viikonloppu yhden-kaks ottavat. En ymmärrä ollenkaan tällaista teinipoikamenoa. Meillä voidaan juoda lasi viiniä ruualla, alkoton olut puolipäivää kestäneen ruohonleikkuun jälkeen, minusta tämä on normaalia alkoholin käyttöä.

Ei TODELLAKAAN ole oikeutta rajoittaa aikuista ihmistä! Jösses, mikä ajatuskin. Jos mun mieheni alkaisi latelemaan mulle ehtoja senkin suhteen jotta miten mä saan ryypiskellä, niin vaihtoon menisi koko ukko.

Saat kyllä sanoa, että jos vielä joskus pettää niin lähdet...mutta et todellakaan voi kiristää sillä, että jos mies vielä kerrankin on liian kännissä, lähdet. Tai toki voit, mutta jos mä olisin se ukko, niin mä vetäisin siinä tapauksessa ne perseet olalle jo tänään.

Voit kyllä ottaa asian puheeksi ja kertoa miten sua huolettaa ja miten sun olosi kohenisi jos mies ei enää joisi kuin vähän. Fiksu mies ottaa tästä kyllä vähän onkeensa. Muttet siltikään voi vaatia ettei koskaan, ikinä, milloinkaan mies saa juoda enempää, kuin mitä sinä hälle luvan annat.
iiihan eri mieltä olen!!!! ehdottomasti saa, jos perheessä on lapsi/a...oma isäni joi enkä pysty edelleen antamaan äidilleni anteeksi sitä, että siskon kanssa katsottiin kun äiti kärsii isän juomisesta...vaikka isä joi äidiltämme salaa, mutta se jättää kaikille traumoja.

iiihan eri mieltä olen!!!! ehdottomasti saa, jos perheessä on lapsi/a...oma isäni joi enkä pysty edelleen antamaan äidilleni anteeksi sitä, että siskon kanssa katsottiin kun äiti kärsii isän juomisesta...vaikka isä joi äidiltämme salaa, mutta se jättää kaikille traumoja.

Haloo! AP sanoi miehensä juovan KAKSI KERTAA VUODESSA. Jos lapset siitä traumatisoituu, niin melko kummallista on!

Haloo! AP sanoi miehensä juovan KAKSI KERTAA VUODESSA. Jos lapset siitä traumatisoituu, niin melko kummallista on!

Niin, no riippuu vähän siitä mitä hän kännissä kotona tekee. Kaksi kertaa vuodessa ei todellakaan ole onglema, paitsi ehkä siinä tilanteessa jos mies EI juo ainoastaan sen takia että vaimo vaatii. Jos muuten joisi vaikka kuinka paljon, niin se on sitten minusta vakava onglema. Riippuu mikä tilanne on, mutta jos joisi päiviä putkeen, niin kyllä ne silloin traumatisoituu...

Niin, no riippuu vähän siitä mitä hän kännissä kotona tekee. Kaksi kertaa vuodessa ei todellakaan ole onglema, paitsi ehkä siinä tilanteessa jos mies EI juo ainoastaan sen takia että vaimo vaatii. Jos muuten joisi vaikka kuinka paljon, niin se on sitten minusta vakava onglema. Riippuu mikä tilanne on, mutta jos joisi päiviä putkeen, niin kyllä ne silloin traumatisoituu...

SIIS Kuten tietääkseni mainitsin, ongelmaa ei ole kun minä olen läsnä. Silloin mies juo erittäin nätisti ja järkevästi mutta kun on poikien kanssa ulkona niin tulee ne perskännit ja kaikenlaistas sitten sattuu ja tapahtuu....

[QUOTE="vieras";26750187]SIIS Kuten tietääkseni mainitsin, ongelmaa ei ole kun minä olen läsnä. Silloin mies juo erittäin nätisti ja järkevästi mutta kun on poikien kanssa ulkona niin tulee ne perskännit ja kaikenlaistas sitten sattuu ja tapahtuu....[/QUOTE]

mistä ihmeestä sitten valitat?

Yhteistyössä