Ystävä hylkäsi ilman selitystä. Olen raskaana ja tosi yksin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Leena"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Leena"

Vieras
Hyvä ystävä lopetti kaiken yhteydenpidon. Ei vastannut enää sähköposteihin, viesteihin eikä puheluihin. Kysyin lopulta olenko tehnyt jotain ja tietämättäni loukannut. Hän vastasi lyhyesti, ettei kanssani ole kiva olla tekemisissä. Kysyin voisiko hän tarkentaa kun en ymmärtänyt ollenkaan mistä on kyse johon ystäväni vastasi ettei halua setviä asiaa sen enempää.

Tilanteesta pahemman tekee se, että ole raskaana ja tarvitsisin ystävää. Ei ole ketään kelle soittaa vaikka muuten vaan kun haluaisi välillä muuta ajateltavaa kuin tämä olotila. Ihan vaan vaikka kuulumisien vaihtamista. En voi ymmärtää mitä niin pahaa olen tehnyt, että ystäväni tällaisessa elämäntilanteessa päätti minut hylätä.

Voiko sinun raskautesi olla jostain syystä kova pala hänelle?

No, hän on sinkku ja lapseton 3-kymppinen. Mutta ei minun naimisiin menonikaan meidän ystävyyteen vaikuttanut millään lailla. Tiedän kyllä että hän yhä pohtii perheen mahdollisuutta, oikea mies ei vain ole kävellyt vielä vastaan.

En sitten tiedä vaikuttaako raskauteni. Haluaisin ajatella että ei, mutta vaikea keksiä mitä niin kauheaa olen hänelle tehnyt ettei hän enää halua olla kanssani missään tekemisissä.

Kyllä luulis, että hyvä ystävä antaa vastauksen siihen miksi hylkää :(

Itse myös heti mietin tuota raskautta!? Katkera, eikä kehtaa myöntää?

Niin, minusta olisin kyllä ansainnut selityksen. Vähintä mitä tuossa tilanteessa olisi voinut tehdä. Siksi mietinkin, että oliko koko selän kääntämisen takana minun loukkaamiseni? Pahalta se joka tapauksessa tuntui ja tuntuu yhä.

Ehkä hän sitten on katkera. 4-kymppiä lähestyy meitä kumpaakin (olemme 35-vuotiaita) ja jos kuitenkin perhe on siellä taustalla ajatuksissa niin ehkä tämä minun raskaus oli sitte hänelle liikaa :(

Tottakai olisit ansainnut selityksen.. Mutta tuossa tilanteeessa, kun ystävä käyttäytyy noin, ei oikein ole muuta mahdollisuutta, kuin sanoa hänelle, että sinua harmittaa, että hän on sinut hylännyt ja että olisi kiva jos voisitte asiasta jutella ja selvittää, että olet edelleen hänen ystävä ja valmiina kuuntelemaan ja puhumaan. Mutta sitten annat asian olla niinkuin se on. Hänellä on todennäköisesti jotain omia ongelmia, joiden kanssa painii, eikä kestä jostain syystä raskauttasi tai seuraasi jostain syystä. Sun täytyy hakea sosiaaliset kontaktisi ja ystäväsi varmaankin jostain muualta nyt.

• Tykkää
Reactions: idunnor
Ite menetin parhaan ystävän raskauden ja lapsensaannin myötä. Olisin todella tarvinnut ystävää tuolloin. Onneksi olen saanut uuden ihanan ystävän tilalle :) Asian kanssa kipuilin aika pitkään, mutta eipä hän tainnut kunnon ystävä minulle ollakaan.

Yhteistyössä