Olen niin köyhä etten halua enää elää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lauran tähti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27040938]Niin. Oletko varma ettet käytä rahaa vain tekosyynä? Koska musta se kuulostaa ihan uskomattomalta, että joku ihminen haluaa kuolla koska ei ole tarpeeksi rahaa. Tarpeeksi raha mihin? Kyllähän te elätte noilla tuloilla. Jätätkö lapset ja miehen ja ystävät ja sukulaiset kaikki suremaan vain koska sulla ei ole tarpeeksi rahaa ostaa uutena samantien kaupasta kurahousut. Onko tuo sellainen arvo ja käsitys maailmasta ja elämästä jonka haluat välittää sun lapsille? Että raha on tärkeämpää kuin eläminen? Että elämässä kannattaa keskittyä enemmän siihen mitä ei saa tai siihen mikä on vaikeaa kuin siihen mitä jo on ja mikä tuottaa iloa?[/QUOTE]

Ehkä pikemmin tilanne käynnistyi raha asioista. Siitä alkoi ahdistus ja pakkomielteinen laskujen laskeminen ja postin kyttääminen ja asioiden vatvominen. Valvon ja mietin ja mietin ja valvon. Unen puute ja jatkuva stressi laukaisee ahdistuneisuuden johon välillä tulee aikoja kun miettii ettei jaksa enää miettiä ja ainoa ulospääsy on kuolema. Joku järki sanoo että lopeta miettiminen ja keskity iloisiin asioihin, mutta raja ylittyi jo ja en pysty.

Alkuperäinen kirjoittaja Lauran tähti;27040928:
Niin kuule mietinkin, usko pois. En osaa varautua kaikkeen. En vieläkään.

Toivottavasti nyt kuitenkin ensi kerralla kun rahatilanne paranee muistat että osamaksulla ei kannata ostaa mitään ja ensin säästetään, sitten hankitaan. Ajatustavan täytyy muuttua.

Itse olen toiminut näin silloin kun palkka oli pieni eikä juuri mitään hankittu. Ja samalla tavalla nytkin vaikka joka kuukausi jää pari tonnia ylimääräistä säästöön.

• Tykkää
Reactions: Sadana
Nöyrtyisit hyvä ihminen sen verran että antaisit toisten auttaa sinua.Jos et itse halua mitään niin edes lapsille!
Meiltä joutaisi vaatteita,leluja ja kirjoja,vaikka se vitonenkin sinne uimahalliin.
Ruokakaappiin voin ostaa sellaista mitä lähettämään pystyy,shampoota ja suihkusaippuaa,monivitamiinia.

Käy juttelemassa tilanteestasi ja omasta jaksamisesta.Nyt tuntuu vaikealta mutta se helpottaa. Ja jos hyväksyt avun vaikka minulta,jää teille enemmän rahaa tässä kuussa käytettäväksi vaikka jugurttiin :)

Itse en ainakaan suostuisi ostamaan maaleja ja pensseleitä ja maalamaan viikkotolkulla jos palkaksi saisi vaan kirppikseltä ostetut kurahousut. Kannataisi käytää maalirahat esim niihin kuriksiin ja säästyneellä ajalla käydä esim hirvimetsällä.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttö tuollainen;27040986:
Nöyrtyisit hyvä ihminen sen verran että antaisit toisten auttaa sinua.Jos et itse halua mitään niin edes lapsille!
Meiltä joutaisi vaatteita,leluja ja kirjoja,vaikka se vitonenkin sinne uimahalliin.
Ruokakaappiin voin ostaa sellaista mitä lähettämään pystyy,shampoota ja suihkusaippuaa,monivitamiinia.

Käy juttelemassa tilanteestasi ja omasta jaksamisesta.Nyt tuntuu vaikealta mutta se helpottaa. Ja jos hyväksyt avun vaikka minulta,jää teille enemmän rahaa tässä kuussa käytettäväksi vaikka jugurttiin :)

Te ootte oikeesti tosi ihania! Arvostan tuota paljon, mutta en nyt tähän tilanteeseen vielä pysty antaa oikeaa nimeä ja osoitetta postittamista varten. Ylpeydestä ei ole kyse vaan häpeästä. Ehkä se piste tulee kun on pakko ottaa vastaan apua, mutta nyt en kykene. Kiitos silti!

Alkuperäinen kirjoittaja Ylväs;27041001:
Itse en ainakaan suostuisi ostamaan maaleja ja pensseleitä ja maalamaan viikkotolkulla jos palkaksi saisi vaan kirppikseltä ostetut kurahousut. Kannataisi käytää maalirahat esim niihin kuriksiin ja säästyneellä ajalla käydä esim hirvimetsällä.

Siis kyllä anoppi on ostanut maalit ja pensselit ihan itse ja vuokrannut telineet jne. Me vain maalaamme ja vastineeksi TYÖSTÄ saamme kurikset ja ruuan ja saunan.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttö tuollainen;27041074:
Jos nimen ja osoitteen paljastuminen on huolena niin poste restante voisi olla vaihtoehto,tosin en tiedä voiko sinne isoa pakettia lähettää.

Pitää olla vastaanottajan nimi ainakin tiedossa.

Laita mulle yksityisviestiä, itsekään en halua tänne paikkakuntaa laittaa, mutta ois kiva jutella muutenkin. Ellei tämä sitten ole provo ja tarkoitus kerätä huomiota tällä. Ei ole häpeä olla pienituloinen, mutta minusta on väärin että lapset joutuvat "kärsimään" siitä, ettei viitsi ottaa apua vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;27041122:
Laita mulle yksityisviestiä, itsekään en halua tänne paikkakuntaa laittaa, mutta ois kiva jutella muutenkin. Ellei tämä sitten ole provo ja tarkoitus kerätä huomiota tällä. Ei ole häpeä olla pienituloinen, mutta minusta on väärin että lapset joutuvat "kärsimään" siitä, ettei viitsi ottaa apua vastaan.

Pitääkö minun olla rekisteröitynyt että voit vastata?

Eikö siinä maalatessa toinen voisi tutkia jos vaikka piirongin laatikoista löytyisi vähän "lainaa"? Tai kirjahyllystä jotain pantattavaa? Maksaisitte tietenkin takaisin vaikka perinnöstä.

Eikö siinä maalatessa toinen voisi tutkia jos vaikka piirongin laatikoista löytyisi vähän "lainaa"? Tai kirjahyllystä jotain pantattavaa? Maksaisitte tietenkin takaisin vaikka perinnöstä.

Anopilta en varastais ikinä, mutta arvaa monestikko on kaupassa käynyt mielessä sujauttaa rintsikat paidan alle ja marssia ulos tai meikkejä.. En oo sortunut varastamaan kun mielessä kolkuttaa se kaikki paska mikä kaatuu niskaan jos jää kiinni..

Se vielä tuli mieleen, että kun AP jossain kohdassa kirjoittaa talosta ja toisessa asunnosta. Jos kyseessä on rivitalo tai kerrostalo, silloin teillä on taloyhtiö. Rakenteelliset ongelmat ja kosteusvauriot ovat myös taloyhtiön asia, asukas itse vastaa pintamateriaaleista, mutta taloyhtiö esim. vesieristyksistä.

Tämä kannattaa muistaa ja huomioida kun jotain aletaan korjata, joku osuus saattaa kuulua myös taloyhtiön maksettavaksi.

• Tykkää
Reactions: Sadana
Ei tässä haluta apua, tässä halutaan sympatiaa ja päänsilitystä "first world"-ongelmaan: on auto, talo ja perhe, mutta kun rahat eivät riitä ihan kaikkeen ja jostakin pitäisi tinkiä...

Mitä pahaa siinä on? Vai oletko kyvytön tuntemaan sympatiaa ja antamaan ihmisille pyyteettömästi päänsilitystä? Ehkäpä maailma olisi vähän parempi paikka, jos me kaikki pystyisimme silloin tällöin tukemaan toisiamme henkisesti, kannustamaan, sanomaan pari lämmintä, rohkaisevaa sanaa ja lohduttamaan vaikeuksissa. Ehkä silloin ei tarvitsisi lukea lehdistä, kuinka taas joku perhe päätyi mullan alle vain siksi, että kukaan ei tukenut.

Tässä materiaan keskittyvässä maailmassa ei vaan enää muisteta ja osata arvostaa sitä, miten paljon toisen ihmisen läheisyys ja hyvää tarkoittavat sanat voivat merkitä. Mutta ehkä se päänsilityksen antaminen on vaikeampaa kuin heittää vanhat lumput kaapista ja kokea tehneensä jotain hyvää toisen eteen.

[QUOTE="vieras";27041157]Se vielä tuli mieleen, että kun AP jossain kohdassa kirjoittaa talosta ja toisessa asunnosta. Jos kyseessä on rivitalo tai kerrostalo, silloin teillä on taloyhtiö. Rakenteelliset ongelmat ja kosteusvauriot ovat myös taloyhtiön asia, asukas itse vastaa pintamateriaaleista, mutta taloyhtiö esim. vesieristyksistä.

Tämä kannattaa muistaa ja huomioida kun jotain aletaan korjata, joku osuus saattaa kuulua myös taloyhtiön maksettavaksi.[/QUOTE]

Siis meillä on rivitalo osake. Osan joutuu maksamaan entinen asukas koska hällä oli joku vastuu pari ekaa vuotta. Taloyhtiö tietääkseni kustantaa tuon viemärin, mutta me kalusteet, remonttimiehet,tarkastajan,saunan.. Oli aikomus soittaa isännöitsijälle kunhan lopullinen kustannus arvio on valmis ja tarkat tiedot mitä tehdään ja sitten selvitellään mikä kuuluu kellekkin.

[QUOTE="vieras";27041161]Mitä pahaa siinä on? Vai oletko kyvytön tuntemaan sympatiaa ja antamaan ihmisille pyyteettömästi päänsilitystä? Ehkäpä maailma olisi vähän parempi paikka, jos me kaikki pystyisimme silloin tällöin tukemaan toisiamme henkisesti, kannustamaan, sanomaan pari lämmintä, rohkaisevaa sanaa ja lohduttamaan vaikeuksissa. Ehkä silloin ei tarvitsisi lukea lehdistä, kuinka taas joku perhe päätyi mullan alle vain siksi, että kukaan ei tukenut.

Tässä materiaan keskittyvässä maailmassa ei vaan enää muisteta ja osata arvostaa sitä, miten paljon toisen ihmisen läheisyys ja hyvää tarkoittavat sanat voivat merkitä. Mutta ehkä se päänsilityksen antaminen on vaikeampaa kuin heittää vanhat lumput kaapista ja kokea tehneensä jotain hyvää toisen eteen.[/QUOTE]

Olet tavallaan oikeassa, mutta jos heidän taloudellinen tilanteensa on kestämätön, niin ei ole mitään järkeä siinä että sitä yritetään tukea erilaisilla kansalaiskeräyksillä. Kaikkein paras apu on se että hänellä olisi ystäviä joiden kanssa tilannetta käydä läpi, mutta sitten myös ammattilaisia kuten vaikka se velkaneuvonta joiden avulla katsotaan rehellnen tilanne ja sen vaatimat toimenpiteet.

Minusta tuo ei nyt kuulosta siltä että asunnon ja/tai auton pitäminen voi onnistua jos perhe ei tee jotain muita muutoksia. Osa-aikatyö äidille voi olla yksi sellainen.

Vähän sama kuin minä ostaisin itselleni liian kalliin auton ja sitten itkisin täällä sitä miten en pysty sen maksuista huolehtimaan mutta missään tapauksesa en voi enkä ilkeä autoa vaihtaa halvempaan.

Tuntuu vaan ap oudolta, että yhdessä viestissä kerrot miten ei ole rahaa kirpparilta ostettuihin kuriksii, ja kun joku ne haluaisi sinulle lähettää, niin yhtäkkiä anoppisi onkin ne sinulle hankkinut. Kai tajuat että kuullostaa hieman epäuskottavalta, että kokonaisen talon maalauksesta ainut palkka olisi kurapuvut lapsille....?
Ja miksi puhuit kuriksista, kun kerran anoppisi oli jo ne hommannut?

Samoin en ymmärrä miksi ostitte osamaksulla silloin kun teillä oli enemmän rahaa, miksette silloin ostaneet sellaista mihin olisi ollut varaa? Eli sen hintainen ettei osamaksuja tarvittaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Lauran tähti;27041155:
on kaupassa käynyt mielessä sujauttaa rintsikat paidan alle ja marssia ulos tai meikkejä..

Muutaman kerran olen humalassa käynyt kaupassa rintsikat paidan päällä ja hyllyjen välissä sujauttanut ne vaan muina tyttöinä paidan sisään. Kerran talvella olin pienessä pierussa pukenut rintsikat toppatakin päälle. onneksi olivat samaa sävyä takin kanssa ettei kukan huomannut.

Alkuperäinen kirjoittaja Lauran tähti;27041117:
No tavallaan, kyllä.

Ensimmäisessä viestissäsi kerrot miten olet jopa verhot myynyt, ja nyt "köyhyytesi" onkin vain sitä, eete ihan kaikkea saa mitä haluaisit. Alkaa mennä jo yhtä uskottavaksi juttusi kuin Salkkarit. :D

[QUOTE="Plop";27041197]Tuntuu vaan ap oudolta, että yhdessä viestissä kerrot miten ei ole rahaa kirpparilta ostettuihin kuriksii, ja kun joku ne haluaisi sinulle lähettää, niin yhtäkkiä anoppisi onkin ne sinulle hankkinut. Kai tajuat että kuullostaa hieman epäuskottavalta, että kokonaisen talon maalauksesta ainut palkka olisi kurapuvut lapsille....?
Ja miksi puhuit kuriksista, kun kerran anoppisi oli jo ne hommannut?

Samoin en ymmärrä miksi ostitte osamaksulla silloin kun teillä oli enemmän rahaa, miksette silloin ostaneet sellaista mihin olisi ollut varaa? Eli sen hintainen ettei osamaksuja tarvittaisi.[/QUOTE]

Kurahoust oli esimerkiksi tarkoitettu ja kirjoitin väärään aikamuotoon. Tämä tapahtui siis ennenkuin kirjoitin palstalle mitään. Mulla on vähän sekavat ajatukset ja selaan montaa sivua yhtäaikaa niin kirjoitan aikamuotoja väärin. Tai selitän sekavasti. Jos joku ei usko tätä juttua, niin eihän se pakko ole, en voi todistaa kuriksia todeksi.. Ja palkka on ihan mitätön maalaamisesta, mutta kuten jo sanoin anoppi auttaa meitä AINA kun tarvii, niin maalaisin hälle vaikka ilmaiseksi.

Toisekseen osamaksulla on ostettu kalliita tavaroita joihin ei ole käteisellä varaa. Elin koko elämäni köyhyydessä ja kun tapasin miehen joka oli töissä ja sain itsekkin töitä tilasimme kotiin tietokoneen,playstationin ja pesukoneen esimerkiksi. Aiemmin meillä ei ollut tietokonetta, eikä mitään millä katos aelokuvia ja pesimme pyykkiä osin käsin ja osaksi entisen talon pyykkituvassa. Ei siis ollut niin paljoa rahaa edes töissä ollessa et ois kerralla saanut 900€ maksavan tietokoneen. Osamaksu tuntui nopealta ja helpolta tavalta saada kaikki kerralla. En osannut aatella että meiltätyöt loppuisivat.

Ensimmäisessä viestissäsi kerrot miten olet jopa verhot myynyt, ja nyt "köyhyytesi" onkin vain sitä, eete ihan kaikkea saa mitä haluaisit. Alkaa mennä jo yhtä uskottavaksi juttusi kuin Salkkarit. :D

Tuolla selitin aiemmin että kun selvisi että pääsen kouluun, tajusin etten saa maksettua osamaksuja opintotuella ja kesän aikana möin lapsen rattaat, verhoja (kaikki verhot), päiväpeittoja, mattoja, poimin mustikoita, omia vaatteita, oman pyörän ja muutakin tavaraa joilla maksoin kaikki osamaksut jotka vaan pystyin. Mutta niitä on paljon ja maksettavaa on yhä.

Yhteistyössä