En kyllä rehellisesti ymmärrä mikä siinä imettämisessä niin vaikeaa on.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja real mom
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

real mom

Vieras
vauva vaan tissille, ja senkun syö ja makaa. kuinka vaikeeta se voi olla? maitoa tulee kun antaa tulla, kaikenlaiset maidonloppumisjutut on vaan omaa tyhmyyttä tai laiskuutta. jos ei usko, niin suosittelen seuraamaan esim. kissanpentujen ensiviikkoja. se emo ei tee muuta kun syö ja imettää ja nukkuu. ja maito riittää.
on vaan nykymammoilla niin hirveän vaikeeta olla paikoillaan sen muutaman kuukauden mitä vauva tarvitsee.

Enkä mä ymmärrä sitä, kuinka nykypäivänä kun tietoa pursuaa joka tuutista, joku ei vielä ole törmännyt asialliseen tietoon imettämisestä ja siitä, kuinka se ei todellakaan aina onnistu. Syitä on niin paljon etten nyt niitä ala erittelemään, olkoon ap:n oma häpeä elää pää säkissä.

Enkä mä ymmärrä sitä, kuinka nykypäivänä kun tietoa pursuaa joka tuutista, joku ei vielä ole törmännyt asialliseen tietoon imettämisestä ja siitä, kuinka se ei todellakaan aina onnistu. Syitä on niin paljon etten nyt niitä ala erittelemään, olkoon ap:n oma häpeä elää pää säkissä.

Lähes kaikki pystyvät imettämään, ja maitoa riittää tasan niin paljon kun mamma antaa sen riittää. Toisille vaan se oma aika, laihdutus ja menot ovat niin tärkeitä, ettei malta vauvan kanssa aikaa viettää imettäen. tämä on fakta.
imettämisen epäonnistuminen voi johtua sairaasta vauvasta, tai äidistä, tai äidin omasta toiminnasta, muttei tisseistä.

kumma juttu ettei muilla nisäkkäillä ole mitään ongelmia poikastensa imettämisen kanssa. Plussamammoille tämä normaali pentujen ruokkiminen tuntuu olevan erityisen hankalaa.

Jatka sinä vaan rauhassa vertaamista kissoihin.
Kai tiedät että osa pennuista joskus kuolee nälkään ilman oikeanlaista valvontaa(joskus lisämaitoa niilekkin annetaan) ei siis saakaan tarpeeksi ruokaa.

Kaksi nuorempaa lasta ovat olleet tuollaisia että riittää kun nostaa rinnalle ja siinä se, maitoakin on riittänyt eli ei ongelmia.

Esikoinen taas ei alkuun osannut eikä jaksanut imeä, imetyksen pelasti vain typerä sinnikkyyteni ja se tuuri että maitoa tuli hyvin pumpullekin. Eli ei aina niin helppoa.

No entäs kun vauva ei ala syömään tissiä? Meidän vauva syntyi 2,5 kilosena ja sairaalassa jokainen kätilö yritti saada vauvaa syömään tissiä, myös joku imetyskoordinaattori. Eipä vain onnistunut ei. Maitoa oli pakko antaa kun pieni painoinen oli. Tuttipullo oli ainoa minkä huoli. Kotona jatkettiin imetyksen yritystä, oli rintakumit yms ja mikään ei auttanut. Niin jäi tissitouhut...

Että ei auttanut, että makas vaan ja anto tissiä. :)

Kaikella sitä voikin ihminen päteä. Muista nyt kehua vielä sillä, että olet tullut raskaaksi. Kaikki kun ei kykene edes siihen. Aattelepa nyt, miten valioyksilö olet!

No entäs kun vauva ei ala syömään tissiä? Meidän vauva syntyi 2,5 kilosena ja sairaalassa jokainen kätilö yritti saada vauvaa syömään tissiä, myös joku imetyskoordinaattori. Eipä vain onnistunut ei. Maitoa oli pakko antaa kun pieni painoinen oli. Tuttipullo oli ainoa minkä huoli. Kotona jatkettiin imetyksen yritystä, oli rintakumit yms ja mikään ei auttanut. Niin jäi tissitouhut...

Että ei auttanut, että makas vaan ja anto tissiä. :)

terve vauva ei itseään näännytä nälkään, sorry vaan. ite tarjosit pulloa. jos vauvalla on nälkä, ja tissi aina tarjolla, maito tuoksuu, niin taatusti kelpaa.

[QUOTE="alma";27122018]Kaikella sitä voikin ihminen päteä. Muista nyt kehua vielä sillä, että olet tullut raskaaksi. Kaikki kun ei kykene edes siihen. Aattelepa nyt, miten valioyksilö olet![/QUOTE]

kuule ei tarvi olla valioyksilö. paremminkin ihmettelen millaisia onnettomia ihmisiä tää maa on pullollaan, kun eivät maailman luonnollisimpaa asiaa osaa tehdä: ruokkia vauvaansa. ja se on osaamisesta tosiaankin kiinni, ja viitsimisestä!

Ei hitto, ei kai siinä silloin mitään vaikeeta olekaan jos se menee noin, kaikilla ei vaan mene.
Ja vaikka meniskin helposti ja oppikirjojen mukaan niin silti se voi olla äidin mielestä epämiellyttävää.

Mä oon tositosi tyytyväinen ettei mun tarvii tätä kuudetta imettää (kun sitä maitoa ei vaan tule, siitä ei nyt sen enempää) vaikka viisi edellistä imetystä menikin ns. täydellisesti ja vauvat kasvoivat ekat kuukaudet täysimetyksellä, mä en vaan pitänyt siitä imettämisestä ja koin sen inhottavaksi.

oli keskonen eikä ensimmäiseen kuukauteen saanut pisaraakaan maitoa. Kun alkoi saamaan sai nenämahaletkulla pitkään. Sitten jaksoi pullosta imeä pitkään ja kun voimia oli imeä rintaa oli 4kk ja arvaa kaksi kertaa alkaako enää syömään rintaa?
Taas joku hihhuli siellä miettii kuin puoijumala joka tietää kaikesta kaiken. Mieti joskus ääliö mitä sanaot.

Mä voisin verrata tätä siihen kun jotkut valittavat ettei ole rahaa. Kyllähän sitä rahaa on kun jaksaa vaan kävellä sinne Otto-maatille ja nostaa sitä! Nää jotkat valittavat köyhyyttään, eivät jaksa nostaa sitä wt-persettään sohvalta että kävelis sinne automaatille asti. Mikä siinä on niin hankalaa?

Ei hitto, ei kai siinä silloin mitään vaikeeta olekaan jos se menee noin, kaikilla ei vaan mene.
Ja vaikka meniskin helposti ja oppikirjojen mukaan niin silti se voi olla äidin mielestä epämiellyttävää.

Mä oon tositosi tyytyväinen ettei mun tarvii tätä kuudetta imettää (kun sitä maitoa ei vaan tule, siitä ei nyt sen enempää) vaikka viisi edellistä imetystä menikin ns. täydellisesti ja vauvat kasvoivat ekat kuukaudet täysimetyksellä, mä en vaan pitänyt siitä imettämisestä ja koin sen inhottavaksi.

toiset ajattelee lastaan eikä itseään, toiset eivät osaa itsekkyydestään luopua. maitoa sulta taatusti olisi tullut, ellei maitorauhasesi ole leikattu raskauksien välillä pois.

oli keskonen eikä ensimmäiseen kuukauteen saanut pisaraakaan maitoa. Kun alkoi saamaan sai nenämahaletkulla pitkään. Sitten jaksoi pullosta imeä pitkään ja kun voimia oli imeä rintaa oli 4kk ja arvaa kaksi kertaa alkaako enää syömään rintaa?
Taas joku hihhuli siellä miettii kuin puoijumala joka tietää kaikesta kaiken. Mieti joskus ääliö mitä sanaot.

OLETKO HÖLMÖ ETKÖ LUKENUT VAI TAJUNNUT LUKEMAASI?????? jos oikein yrität niin sanoin kyllä että jos äiti tai lapsi on sairas (keskonen esim.) tilanne on eri.

takas koulunpenkille oppimaan luetun ymmärtämistä.

kumma juttu ettei muilla nisäkkäillä ole mitään ongelmia poikastensa imettämisen kanssa.

Olet väärässä. Olen joutunut hoitamaan nisäkkäitä, joilla imetys ei ole luonnistnut. Maidontulo on loppunut esim. kohtutulehduksen seurauksena, vasikka on syntynyt niin heikkona ettei ole jaksanut imeä, emolla on ollut niin täydet ja kipeät utareet, että imetys on sattunut liikaa ja se on potkinut vasikkansa pois imemästä. Tässä muutama esimerkki.

Näissä tapauksissa on käynyt joskus vastasyntyneen kannalta niin onnellisesti, että joku toinen emo laumasta on ottanut vasikan hoiviinsa ja huolehtinut sen imetyksestä. Ihmiset elää nykyään ydinperheissä "huolehtikoon jokainen omista asioistaan" asenteella, joten tällainen "sijaisimettäjä" tuskin on vaihtoehto, johon monikaan äiti suostuisi, paitsi ehkä luovutetun äidinmaidon muodossa. Ja siitäkin on jo sairaaloissakin pulaa, joten eipä taida niitä luovuttajiakaan olla tarpeeksi.

Nykyään vauvanhoidossa vedotaan paljon luonnollisuuteen ja alkukantaisiin vaistoihin ja taitoihin, mikä kyllä sinänsä on hyvä juttu, mutta nää intoilijat unohtaa, et luonto on oikeasti tosi raadollinen ja karsii usein jo ihan alkuvaiheessa ne jotka selviää, ja ne jotka ei selviä. Lisäksi ihmiseltä tuntuu nykyään puuttuvan lauma, yhteisöllisyys, joka olisi tärkeä juttu monessa asiassa.

terve vauva ei itseään näännytä nälkään, sorry vaan. ite tarjosit pulloa. jos vauvalla on nälkä, ja tissi aina tarjolla, maito tuoksuu, niin taatusti kelpaa.

Jaa että huvikseen tarjoavat vauvoille lisämaitoa synnärillä?

Omista kaksi vanhempaa saivat lisämaitoa kumpainenkin, esikoinen ei ollut terve mutta kakkonen taas vahva ja terve kuin pukki. Silti tarvitsi alkuun lisämaitoa kun sokerit tippuivat eikä oma maito vielä noussut.

kumma juttu ettei muilla nisäkkäillä ole mitään ongelmia poikastensa imettämisen kanssa. Plussamammoille tämä normaali pentujen ruokkiminen tuntuu olevan erityisen hankalaa.

Tää ei kyllä pidä paikkaansa. Olen syöttänyt koiranpentuja tuttipullolla, kun emon maito ei riittänyt kaikille. Vaikka emo oli ihan terve ja vain söi ja makasi. Ei ole edes mitenkään erityisen harvinainen tilanne.

Yhteistyössä