Exän kanssa väittelyä eskarista... Ärsyttää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matrjoshka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

matrjoshka

Aktiivinen jäsen
03.07.2011
1 400
8
38
Tytär käy hoidossa ainoastaan eskari ajan 9-13. Exän mielestä se on liian vähän, lapsi haluasi olla neljään asti kun kavereitakin on ja kotona tylsää. Me pidetään lasta vuoroviikoin. Minä olen nyt äitiyslomalla ja exäni on työtön. Aiemmin kun olin töissä niin lapsi kävi aivan normaalia kokopäivähoitoa ja koko viime kesän oli kotona.

Minusta lapsen ei tarvitse olla hoidossa kun vanhempi on kotona. Joskus on myös tylsää kotona mutta elämä on. Käydään me puistossa, uimassa ja kirjastossa mutta en minä ole jatkuva virikepankki. Exäni on vain laiska kun haluaa pitää lapsen hoidossa tarpeettomasti koko päivän.

Lapsi on kaksivuotiaasta ollut aina tarhassa nyt kerrankin olisi tilaisuus olla kotona niin exä alkaa valittaa. On kuulemma puhunut jo tarhaan että päätös on väärä ja hänen mielipidettään ei ole kuultu kun peruin kokopäiväpaikan.

Kai ne siellä päikyssäkin hieman pyörittelee silmiään kun työtön exäni moisesta valittaa.

Tytär käy hoidossa ainoastaan eskari ajan 9-13. Exän mielestä se on liian vähän, lapsi haluasi olla neljään asti kun kavereitakin on ja kotona tylsää. Me pidetään lasta vuoroviikoin. Minä olen nyt äitiyslomalla ja exäni on työtön. Aiemmin kun olin töissä niin lapsi kävi aivan normaalia kokopäivähoitoa ja koko viime kesän oli kotona.

Minusta lapsen ei tarvitse olla hoidossa kun vanhempi on kotona. Joskus on myös tylsää kotona mutta elämä on. Käydään me puistossa, uimassa ja kirjastossa mutta en minä ole jatkuva virikepankki. Exäni on vain laiska kun haluaa pitää lapsen hoidossa tarpeettomasti koko päivän.

Lapsi on kaksivuotiaasta ollut aina tarhassa nyt kerrankin olisi tilaisuus olla kotona niin exä alkaa valittaa. On kuulemma puhunut jo tarhaan että päätös on väärä ja hänen mielipidettään ei ole kuultu kun peruin kokopäiväpaikan.

Kai ne siellä päikyssäkin hieman pyörittelee silmiään kun työtön exäni moisesta valittaa.
No eikö isän mielipidettä olisi pitänytkin kuunnella ennen kuin muutos tehtiin? Ja tuollaiset silmienpyörittelyt nyt on ihan se ja sama.

[QUOTE="siis";27223223]Miksi lapsi käy hoidossa vaikka te molemmat olette kotona? Vai onko lapsi eskarilainen? Eihän se sitten hoitoa ole vaan eskaria.[/QUOTE]

Luitko edes koko aloitusta?

Ja luultavasti tilanne lapsesi osalta olisi se, että jos hän joutuisi olemaan joka päivä neljään, niin nurkuisi, että miksi ei kukaan voi hakea yhdeltä, kun moni kaveri lähtee silloin. Ainakin omani kanta oli tämä.

meillä eskarilainen on vain eskariajan siellä ja minusta se on aivan tarpeeksi. Meillä tyttö käy koulun yhteydessä olevaa eskaria ja se on selvästi vaativampaa kuin päiväkodin yhteydessä oleva eskari ( ekaluokkalaiseni kävi päiväkodin yhtydessä olevan eskarin ja siellä oikeastaan vaan leikittiin ) tuolla meno on kyllä aivan toista ja paljon koulumaisempaa ja vaaditaankin jo hurjasti. Meillä tyttö oli vuoden kotona minun ja vauvan kanssa ja tykkäsi olla, mutta kyllä oli eskarin aloitus vaikeaa hänelle. Todella vaikeaa. Edelleen puhuu siitä miten kivaa olisi olla äidin ja veljen kansa kotona vaan.

Taas sai tapella puhelimessa. On muka niin paljon asioita hoidettavana ettei se muutama tunti päivässä riitä. Mä en vaan ymmärrä mitä asioita voi työttömällä hoidettavana että tarvitsee lapselle kokopäivähoitoa.

4 tuntia on AIVAN RIITTÄVÄSTI eskarilaiselle. Mies on vain laiska vastuunpakoilija. Innolla odotan miten hän aikoo perustella hoidontarpeen vanhempaintapaamisessa hoitajille.

Nuo ajatkin mitä on exällä niin ikinä ei voi tietää milloin on. Hyvin epäsäännöllistä. Viimeksi lähti torstaina, tuli sunnuntaina koska miehellä jotain menoja ja lähti tiistaina. Nyt haen eskarista torstaina ja pidän kotona eikä kalenterissa ole mitään merkintää milloin . Ärsyttää tämmöinen lapsen pompottelu. |O

Lapsi on kirjoilla meillä. Jos mies vaatisi hoitoa niin lasku tulisi jokatapauksessa meidän maksettavaksi meidän tuloilla lasketuiksi,eikä sossu ei sitä persaukiselle exälle maksaisi. Ihan sama rahasta mutta minun oikeustajulle ei sovi, että minun pitäisi maksaa exän "laiskottelusta lapsenhoidossa"

No,sanoppa sille exälle,että hän sitte hommaa sen hoitopaikan niiksi päiviksi ku laps hällä.exä tietty ite maksaa sen lystin,sunhan ei siihen tartte osallistua kerta et pidä lasta hoidossa eskarin ulkopuolella.

Ja se eskari ei muuten ole hoitoa,,tuskin maksat siitä ett se lapsi on siellä eskarissa.

Yhteistyössä