Ihastunut hyvän ystäväni mieheen, jäätävä tilanne.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HelpWanted.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HelpWanted.

Vieras
Tilanne on kamala.

Olen ihastunut hyvän ystäväni mieheen ja hän myös minuun. Itse olen eronnut, mutta asun mieheni kanssa samassa taloudessa toistaiseksi, meillä yksi lapsi.

Ystäväni on raskaana, hänellä on yksi lapsi ennestään mutta odottaa lasta nyt tälle ihastukselleni. Minulla on ennestään yksi lapsi.

Minun ja tämän miehen ihastus on alkanut jo reilu vuosi sitten. En tiennyt hänen nimeään enkä numeroaan niin yhdessä vaiheessa näkemiselle tuli pitkä tauko niin se ihastus häipyi taka-alalle. Jonkin aikaa sitten tajusin kuitenkin että ystäväni on juuri tämän miehen kanssa yhdessä ja kun näin miehen taas niin samat tunteet tulivat pintaan ja niin myös miehelle.

Voiko näitä tunteita jotenkin tukahduttaa? En ole ikinä ollut vastaavassa tilanteessa. Minun ja tämän miehen välillä ei ole tapahtunut mitään muuta kuin se että myönsimme tunteemme toisillemme... arvostamme molemmat tätä naista paljon emmekä halua hänelle pahaa. Olen niin sekaisin että pahaa tekee.

[QUOTE="vieras";27244039]Jos et miestä näe, niin ihastus poistuu.

Sano vaikka ystävällesi että olet pahoillasi, mutta et oikein välitä ystäväsi miehen seurasta.[/QUOTE]

Muuten hyvä mutta tapaan heidät molemmat viikoittain sillä meistä on tullut melkeinpä parhaat ystävykset tämän ihmisen kanssa. Olen myös auttanut heitä molempia monissa asioissa kun heille on syntymässä tämä vauva.

Olen yrittänyt kieltää tunteeni kokonaan, mutta ei onnistu. Mies on miettinyt minua siitä asti kun tajusi että ystäväni tuntee minut ja yrittänyt saada minut pois mielestään. Viime viikolla kävin heillä ja ystäväni ei ollutkaan kotona, oli jotenkin kiusallinen tilanne. En ollut sillon vielä kertonut mitä tunnen tätä miestä kohtaan eikä hänkään ollut kertonut. Pari päivää siitä hän pudotti sen pommin kun laittoi viestiä ja kertoi että on ollut pidemmän aikaa ihastunut ja oli vaikeaa kun kävin heillä kun sanat takelteli suussa ja vatsasta otti ja ei uskaltanut edes olla lähelläni.

Unohda, ei ole ystävyyden menettämisen arvoinen juttu. Lisäksi rikkoisit perheen

Joten, laita nyt tunteesi taka-alalle ja mieti millainen mies se on kun parisuhteessa ihastuu toiseen. Kestäisitkö itse sellaista? Miltä se tuntuisi?

Unohda, ei ole ystävyyden menettämisen arvoinen juttu. Lisäksi rikkoisit perheen

Joten, laita nyt tunteesi taka-alalle ja mieti millainen mies se on kun parisuhteessa ihastuu toiseen. Kestäisitkö itse sellaista? Miltä se tuntuisi?

Joo vaikeita asioita, miten mä saan taottua sille miehelle että pitää vaan yrittää unohtaa? Enkä rehellisesti sanottuna tiedä pystynkö itsekkään unohtamaan varsinkin kun tiedän että tapaan heitä usein. Olen miettinyt että pilaisin minun ja ystäväni välit niin ei tarvisi sitä miestäkään nähdä. Minun lapseni ja ystäväni lapsi ovat ystäviä keskenään kyllä, he eivät kyllä ole kovinkaan vanhoja mutta olisi silti ikävä erottaa heitä toisistaan.

Olen myös miettinyt sitä että mies on parisuhteessa ollessaan ihastunut toiseen, mutta mies sanoi että olen ollut koko ajan mielessä ja häntä aina kadutti kun ei ikinä selvittäny yhteystietojani ja kun nähtiin yli vuoden tauon jälkeen, kolme kuukautta sitten niin sydän oli kuulemma alkanut hakata ja hänen on ollut vähän vaikeaa olla mun lähelläni.

Muuten hyvä mutta tapaan heidät molemmat viikoittain sillä meistä on tullut melkeinpä parhaat ystävykset tämän ihmisen kanssa. Olen myös auttanut heitä molempia monissa asioissa kun heille on syntymässä tämä vauva.

Kuulostaa lähinnä siltä, ettet haluakaan luopua ihastuksestasi.

Jos haluat säilyttää ystävyytesi niin katkaiset täysin välit tähän mieheen. Ihastus kuolee kyllä. Lisäksi lakkaat ajattelemasta häntä. Aina kun ajatukset kääntyvät tähän mieheen yrität ajatella jotain muuta. Kuten vaikka ystävääsi ja kuinka tärkeä hän on sinulle.

Lisäksi, en ymmärrä miksi sinun piti edes mennä puhumaan tunteistasi tälle miehelle?! Ihan turhaa, jos et halua ystävääsi loukata.

Joo vaikeita asioita, miten mä saan taottua sille miehelle että pitää vaan yrittää unohtaa? Enkä rehellisesti sanottuna tiedä pystynkö itsekkään unohtamaan varsinkin kun tiedän että tapaan heitä usein. Olen miettinyt että pilaisin minun ja ystäväni välit niin ei tarvisi sitä miestäkään nähdä. Minun lapseni ja ystäväni lapsi ovat ystäviä keskenään kyllä, he eivät kyllä ole kovinkaan vanhoja mutta olisi silti ikävä erottaa heitä toisistaan.

Olen myös miettinyt sitä että mies on parisuhteessa ollessaan ihastunut toiseen, mutta mies sanoi että olen ollut koko ajan mielessä ja häntä aina kadutti kun ei ikinä selvittäny yhteystietojani ja kun nähtiin yli vuoden tauon jälkeen, kolme kuukautta sitten niin sydän oli kuulemma alkanut hakata ja hänen on ollut vähän vaikeaa olla mun lähelläni.

Alunalkaen, miksi tunnustit ääneen tunteesi tälle miehelle?! Typerää.

Pystyt kyllä katkaisemaan välisi tähänmieheen JOS oikeasti haluat.

Juu, eihän ihminen voi ihastuksilleen mitään. Ei muuta kuin rikkomaan ystäväsi parisuhde ja sinä pukkaat kohta uutta tenavaa sille luojan lahjalle, jolla on ennestäänkin herra ties kuinka monta lasta kenenkin kanssa, kuten sinulla ja ystävälläsikin. Karavaani kulkee, lapsia syntyy, miehiä tulee ja menee -niinhän sen elämän kuuluu mennä, eikö vain?

Alunalkaen, miksi tunnustit ääneen tunteesi tälle miehelle?! Typerää.

Pystyt kyllä katkaisemaan välisi tähänmieheen JOS oikeasti haluat.

No en tiedä miksi tunnustin... ihmettelin ääneen miksi mies oli ollut minua kohtaan niin kylmä ja omituinen sillä me olemme tulleet hyvin toimeen kyllä ja mies sanoi että hän on istunut ja on todella vaikea olla lähelläni kun tekee mieli koskea ja sitten vaan lipsautin että tiedän mitä tuntuu ja siitä se sitten lähti.

Uskon kyllä että pystyisin jollain tavalla unohtamaan miehen, mutta en tiedä rehellisesti että haluaisinko menettää hänet toisen kerran jo.

Juu, eihän ihminen voi ihastuksilleen mitään. Ei muuta kuin rikkomaan ystäväsi parisuhde ja sinä pukkaat kohta uutta tenavaa sille luojan lahjalle, jolla on ennestäänkin herra ties kuinka monta lasta kenenkin kanssa, kuten sinulla ja ystävälläsikin. Karavaani kulkee, lapsia syntyy, miehiä tulee ja menee -niinhän sen elämän kuuluu mennä, eikö vain?

Minä en halua enempää lapsia, eikä mieskään. Ystäväni painosti oikeastaan tätä miestä siihen lapsen hankkimiseen... Mies ei ole ollut alun alkaen innostunut lapsen hankinnasta. He ovat vasta puolisen vuotta olleet yhdessä.

Siis ymmärsinkö nyt oikein, ihastuit mieheen palavasti josta et tiennyt nimeä etkä numeroa ( et siis oikeastaan paljon mitään muutakaan ? ) ja sitten yhtäkkiä ette enää tavanneet. Sitten myöhemmin ystäväsi esitteli sinulle uuden miehensä joka oli tämä sinun aiempi ihastuksesi.

Ymmärrän kyllä että ihastumisen tunteet voivat tulla jo pienestäkin tutustumisesta ja lyhyessä ajassa mutta et kuitenkaan oikeastaan tunne tuota miestä kunnolla. Ja myös se että itse vielä asut exäsi kanssa vaikka olettekin jo eronneet vaikuttaa sinun tunne-elämään. En tarkoita nyt sitä ettetkö olisi päässyt exästäsi ja erostasi yli mutta silti tunne-elämäsi vielä voi muuttua kun pääset elämään yksin lapsesi kanssa ( tarkoitan jonkinlaista henkistä kasvua, itsenäistymistä ).

Ja minun mielestä ei myöskään kannata menettää hyvää ystävää miehen takia jota et edes oikeasti tunne. Joo, olette ihastuneita mutta kun kuvioissa on mukana nainen, sinun hyvä ystäväsi joka on vielä raskaana niin onko se sen arvoista ? Niin, eihän sitä ketään mahdollista seurustelukumppania alussa tunne mutta silloin tuleekin juuri se järki vastaan, kun toista ei vielä tunne ja on vasta alkuihastuksen ja huuman lumoissa voi käyttää järkeään kun tunteet eivät ole vielä kasvaneet ja toisesta tulee ilmi asoita jotka voivat vahingoittaa sinua ( kuten tässä nyt ystävän menetys ).

Ja lopulta, maailmahan on miehiä täynnä, vaikka nyt tuntuukin tosi voimakkaalta se ihastuksesi, niin jos tätä et nyt jatka, niin usko pois, niitä tulee uusia, tiedä kuinka mahtavia ja parempiakin ?! Ihastuksesta pääsee kyllä yli jos vain itse niin haluaa, tiedän kokemuksesta, aikaa se kyllä vie ja siinä juuri auttaakin ne uudet ihastukset.

• Tykkää
Reactions: kaalimaan vartija
...Ystäväni painosti oikeastaan tätä miestä siihen lapsen hankkimiseen... Mies ei ole ollut alun alkaen innostunut lapsen hankinnasta. He ovat vasta puolisen vuotta olleet yhdessä.

Lopeta HETI tämmöiset ajatukset. Näillä ruokit vihaa ystävääsi kohtaan. Sinulle ei kuulu syyt miksi he ovat lapsen päättäneet tehdä. Yritä ruokkia enemmänkin hyviä ajatuksia ystävääsi kohtaan.

Te olette jo tehneet väärin kun olette menneet toisillenne tunnustamaan tunteita. Ette kyllä todellakaan kunnioita tuota miehen puolisoa! Ällöttävää ja olisi aika kertoa naiselle millainen mies ja ystävä hänellä on. Ei ihastumiselle välttämättä mitään voi mutta tekojaan voi hallita.

no onpa taas aloitus.
ei kyllä heru multa sympatiaa yhtään,vaikka kuinka tästä maalattais hirrrrveen romanttinen ,kielletty ja salainen rakkaustarina.

toisaalta mitä enempi kerrot miehestäkin tässä - ehkäpä ansaitsette toisenne.

Ystäväni painosti oikeastaan tätä miestä siihen lapsen hankkimiseen... Mies ei ole ollut alun alkaen innostunut lapsen hankinnasta.

Tossuja löytyy kaikista hyvinvarustetuista urheiluliikkeistä ja tavarataloista, joten ei kannata poimia ainoaa ystäväsi nurkista löytyvää tossua. Miesten löytäminen voi olla haastavampaa, mutta saattaa pitemmän päälle kannattaa.

Paistaa niiiiiiiiiin läpi että sä haluisit kaikkien vaan kehottavan sua hyppäävän miehen kanssa suhteeseen kun puolustelet miestä, selittelet että ystäväs muka pakotti hänet lapsen tekemään.. ja ensin kysyit neuvoa miten unohtaa mies mutta nyt vaan hoet ettet halua unohtaa. Ehkä se tosiaan olisi parempi että te kaksi mätäpaisetta olisitte yhdessä niin kaverisi pääsisi eroon tuollaisesta munattomasta 'miehestä'.

[QUOTE="vieras";27244232]Siis ymmärsinkö nyt oikein, ihastuit mieheen palavasti josta et tiennyt nimeä etkä numeroa ( et siis oikeastaan paljon mitään muutakaan ? ) ja sitten yhtäkkiä ette enää tavanneet. Sitten myöhemmin ystäväsi esitteli sinulle uuden miehensä joka oli tämä sinun aiempi ihastuksesi.

Ymmärrän kyllä että ihastumisen tunteet voivat tulla jo pienestäkin tutustumisesta ja lyhyessä ajassa mutta et kuitenkaan oikeastaan tunne tuota miestä kunnolla. Ja myös se että itse vielä asut exäsi kanssa vaikka olettekin jo eronneet vaikuttaa sinun tunne-elämään. En tarkoita nyt sitä ettetkö olisi päässyt exästäsi ja erostasi yli mutta silti tunne-elämäsi vielä voi muuttua kun pääset elämään yksin lapsesi kanssa ( tarkoitan jonkinlaista henkistä kasvua, itsenäistymistä ).

Ja minun mielestä ei myöskään kannata menettää hyvää ystävää miehen takia jota et edes oikeasti tunne. Joo, olette ihastuneita mutta kun kuvioissa on mukana nainen, sinun hyvä ystäväsi joka on vielä raskaana niin onko se sen arvoista ? Niin, eihän sitä ketään mahdollista seurustelukumppania alussa tunne mutta silloin tuleekin juuri se järki vastaan, kun toista ei vielä tunne ja on vasta alkuihastuksen ja huuman lumoissa voi käyttää järkeään kun tunteet eivät ole vielä kasvaneet ja toisesta tulee ilmi asoita jotka voivat vahingoittaa sinua ( kuten tässä nyt ystävän menetys ).

Ja lopulta, maailmahan on miehiä täynnä, vaikka nyt tuntuukin tosi voimakkaalta se ihastuksesi, niin jos tätä et nyt jatka, niin usko pois, niitä tulee uusia, tiedä kuinka mahtavia ja parempiakin ?! Ihastuksesta pääsee kyllä yli jos vain itse niin haluaa, tiedän kokemuksesta, aikaa se kyllä vie ja siinä juuri auttaakin ne uudet ihastukset.[/QUOTE]

En voi paljastaa enempää siitä miten minä ja mies olemme alun alkaen tavanneet, mutta olimme monta kertaa viikossa tekemisissä keskenämme. Kuitenkin paikka on sellainen että siellä ei kauheesti tule vaihdeltua kuin pikaisesti kuulumiset. Mutta niin, kyllä me toisiimme sillon ihastuttiin. Hänellä oli pitkä loma kun minä jouduin toisiin hommiin ja me emme sen jälkeen kohdanneet ennen kuin ystäväni kautta. Ystäväni tietää että minä ja mies olemme entuudestaan tuttuja.

Mutta kiitos teille vastauksista, ehkä mä nyt nousen tän kaiken yläpuolelle ja unohdan tämän herran. Vaikkakin uskon sen olevan vaikeaa kun tiedän hänen tunteistaan ja tiedän että hän menee totaalisen lukkoon minun lähelläni.

Paistaa niiiiiiiiiin läpi että sä haluisit kaikkien vaan kehottavan sua hyppäävän miehen kanssa suhteeseen kun puolustelet miestä, selittelet että ystäväs muka pakotti hänet lapsen tekemään.. ja ensin kysyit neuvoa miten unohtaa mies mutta nyt vaan hoet ettet halua unohtaa. Ehkä se tosiaan olisi parempi että te kaksi mätäpaisetta olisitte yhdessä niin kaverisi pääsisi eroon tuollaisesta munattomasta 'miehestä'.

Niin pyysin neuvoa, mutta on läpinäkyvää katkaista vaan yhtäkkiä mieheen välejä. Pitäisi olla joku muu keino. Ehkä sanon ystävälleni asiasta ja toivon että hän ymmärtää asian ja pystyy luottamaan minuun kun olen rehellinen. Ehkä hän sitten ymmärtäisi miksi en halua heillä käydä kun mies on kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;27244255:
Tossuja löytyy kaikista hyvinvarustetuista urheiluliikkeistä ja tavarataloista, joten ei kannata poimia ainoaa ystäväsi nurkista löytyvää tossua. Miesten löytäminen voi olla haastavampaa, mutta saattaa pitemmän päälle kannattaa.

Olen kuullut, että miehissä on myös sellainen kätevä puoli, että tavatessaan elämänsä naisen nämä kysyvät tämän yhteystietoja sen sijaan että alkavat pukata lapsia jollekulle toiselle.

Tossut taas kannattaa alun alkaen hankkia valmiiksi pareittain.

Niin pyysin neuvoa, mutta on läpinäkyvää katkaista vaan yhtäkkiä mieheen välejä. Pitäisi olla joku muu keino. Ehkä sanon ystävälleni asiasta ja toivon että hän ymmärtää asian ja pystyy luottamaan minuun kun olen rehellinen. Ehkä hän sitten ymmärtäisi miksi en halua heillä käydä kun mies on kotona.

Kerrot raskaanaolevalle ystävällesi, että olet ihastunut hänen mieheensä ja hän sinuun. Ja odotat ... ymmärrystä?! Ei kukaan voi olla noin idiootti.

Ei sun tartte välejä katkaista kertaheitolla. Asian voit varmaan hoitaa hienovaraisestikin... pidemmällä aikavälillä.. Mutta silti suht ripeästi, ettet joudu riutumaan kauaan

Unohda koko mies. Ymmärrän kyllä tuon ihastumisen ja sen vakavuuden, sillä olen itsekin ollut samassa tilanteessa. Sillä hetkellä kun ystäväni tuli raskaaksi ihastukselleni pyyhin koko miehen mielestäni. Toki en olisi ikinä ystäväni miestä vienyt ilman lastakaan, kunhan leikin ajatuksella. Lapsen perhettä ja kotia en voisi edes kuvitella rikkovani. Otin vähän etäisyyttä ja omassa mielessäni mies vain lakkasi olemasta vaihtoehto minulle. Raskaudesta kuultuani en ole miestä enää ajatellut. Tekemisissä ollaan edelleen mutta harvemmin kuin aiemmin. Älä tunge itseäsi kylään ja avuksi.

Kerrot raskaanaolevalle ystävällesi, että olet ihastunut hänen mieheensä ja hän sinuun. Ja odotat ... ymmärrystä?! Ei kukaan voi olla noin idiootti.

Ei sun tartte välejä katkaista kertaheitolla. Asian voit varmaan hoitaa hienovaraisestikin... pidemmällä aikavälillä.. Mutta silti suht ripeästi, ettet joudu riutumaan kauaan

Kaikki ei ole niin yksiselitteistä. Tästä jää kertomatta niin paljon oleellisia asioita, mutta tosiaan en voi niitä paljastaa.

Tiedän sen kyllä itsekin, että vaikka olisinkin kertonut vain puoli totuutta niin se ei ole oikein että olemme ihastuneita toisiimme. On vaan niin hemmetin vaikea unohtaa tätä miestä, pakko yrittää.

Yhteistyössä