T
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Jaahas, otsikko vaihtui jo. Alkuun oli kai kyse siitä millainen ihminen järjestää niitä kutsuja, sitten olikin että koko perhe pukeutuu miikkariin...
Noh minä olen järjestänyt miikkari kutsuja, lapsilla on muutamia vaatteita. Itselläni tai miehelläni ei ole ollenkaan. Miikkarit on minusta kivan mallisia noille meidän hoikille pojille, istuu hyvin. Ei meillä taida olla kuin tuolla isommalla nyt kahdet housut, kaksi t-paitaa ja yksi pitkähihainen. Pienemmän vaatteet jäi jo pieneksi.
Niin ja millainen minä sitten olen? Ollaan hyvinkin tavis perhe, ei ole omakotitaloa - vaan rivari, farkku on, ei ole kultaistanoutajaa, mutta kotiäiti - tai siis hoitovapaalla olen. Sosiaalinen olen, käyn kyllä perhekerhot yms ja vetäjänäkin toimin pari vuotta esikoisen aikana. Keskiluokkaa ollaan, ei ole insinöörimies, eikä olla lestojaEi nosteta mitään tukia (joo kht ja lapsilisä kyllä).
Alkuperäinen kirjoittaja mitä väliä;27278465:No mitä tosta, jos joku niistä vaatteista tykkää ja ei pidä hintaa pahana, senku ostaa. Kutsut voi olla jollekin kotiäidille mukava harrastus. Miksi pitää jotenkin luokitella miikkari-ihmiset tyhmiksi? Ei mua ainakaan kiinnosta mitä kukanenkin pitää päällään.
Itse oon käyny kutsuilla kerran, kun esikoinen oli ihan pieni vauva. Oli ihan mukava nähdä vähän muita ihmisia, kahvitella, jutustella ja syödä hyvää kakkua. Emäntä oli ihan tavallisen perheen äiti, äitiyslomalla, ammatiltaan luokanopettaja. Muut kutsuvieraat tavallsia äitejä, eipä tullut koulutuksia pohdittua, saati kyseltyä. Yhdet housut tilasin, ihan kivat oli käytössä. Mutta en mitenkään hurahtanut, turhan tyyriitä, enkä pitänyt erityisemmin tyylistä.
Mikä tässä nyt niin kummallista on. Samaa sarjaa tupperwaren, partyliten ja dermosilien yms kanssa. Ostaa ken tahtoo. Jos menee kutsuille ja huomaa että ei kiinnosta, ei oo pakko tilata "kun ei kehtaa olla tilaamatta".
Alkuperäinen kirjoittaja mitä väliä;27278465:No mitä tosta, jos joku niistä vaatteista tykkää ja ei pidä hintaa pahana, senku ostaa. Kutsut voi olla jollekin kotiäidille mukava harrastus. Miksi pitää jotenkin luokitella miikkari-ihmiset tyhmiksi? Ei mua ainakaan kiinnosta mitä kukanenkin pitää päällään.
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27278400:Noiden kotikutsujen järkkääminen on käsittääkseni alemmalle keskiluokalle tyypillistä puuhaa. Työväenluokka ostaa kamansa halppiskaupoista ja ylempää keskiluokkaa (sekä yläluokkaa) ei voisi vähempää kiinnostaa oman kotinsa ja ystäväpiirinsä markkinaehtoistaminen.
Oikeasti sivistynyt meininki tuosta ei tule mieleen. Enpä usko, että yliopiston käyneet äidit tommosia pahemmin järjestelee. Kenties melkoisen vähän koulutetut (max AMK) miehensä siivellä elelevät porvariteeskentelijät, mutta eivät hiukkaakaan älykkömäiset.