Mun mies sanoi suoraan sen mitä moni mielessään ajattelee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minna_Tre
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minna_Tre

Vieras
Sanoin miehelleni, että kolme tyttöä on kaapattu. Mun mies oli heti, että "ei vittu mihin tää maailma on menossa" ja rupes seuraamaan netistä asiaa. No kohta tuli pois koneelta ja ihmettelin että eikös kiinnosta enää. "No ne oli mustalaisia."

No mun ukko sanoi hiukan samaan tapaan. Vaan ukko aatteli, että "joopa joo ne on niitä niitten omia juttuja eikä mikään pedofiilin lapsikaappaus". Eli ei ollu rasismia meiän tapauksessa.

uutisia myöten oli tuota 'se on niitten omia asioita' kommenttia.

minä en ymmärrä sitä. jos se olisi ollut se vaaleakiharainen tyttö jonka perhetuttu olisi kaapannut, niin olisihan sekin perheen ja perhetutun välisiä 'omia asioita'. ei tämän asianlaidan kuitenkaan katsottaisi mitenkään vaikuttavan asian vakavuuteen tai siihen miten paljon sen pitäisi satunnaista uutistenlukijaa tai poliisia kiinnostaa. eli ihan rasismiahan se minusta nimenomaan on?

Mun mielestä koko Euroopan romaneille vois antaa oman saaren. Vaikka ton Ahvenanmaan. Sitten vois antaa niille vähän ensin ruokaa ja jotain ja antaa ite hoitaa asiansa. Sitteppähä nähtäis...

Suomen syrjityin vähemistö: Romaanit. Mitä se rasistejen "kulttuurista" on pois jos romaanit saavat toteuttaa omaansa!?!? Monta kulttuuria=rikkaus, yksi kulttuuri = köyhää!

Suomen syrjityin vähemistö: Romaanit. Mitä se rasistejen "kulttuurista" on pois jos romaanit saavat toteuttaa omaansa!?!? Monta kulttuuria=rikkaus, yksi kulttuuri = köyhää!

Kyllä tämä romanien "kulttuuri" on niin ****n hauskaa, kun tulevat sun työpaikalles, vievät hameissaan mitä haluavat, jos yrität jotain sanoa asiasta, niin heti ovat huutamassa, uhkailemassa ja jopa käyvät väkivaltaisina päälle.

Mutta kyllä mua oikeesti vähän säälittää ne romanit, jotka oikeesti yrittää elää kuin normaalit ihmiset ja suurinosa kuitenkin käyttäytyy kun mitkäkin maatierosvot ja vie maineen kaikilta. Tai kunnian, mainehan vaan kasvaa.

[QUOTE="vieras";27320021]syrjityin? Kattoisivat peiliin mistä johtuu ettei heistä pidetä. Oma syynsä.[/QUOTE]

Se menee niin, että kun romani yrittää elää kunnolla, niin todella paljon tulee silti negaa niskaan. No sitä sitten saa jossain vaiheessa tarpeekseen ja alkaa tehdä samaa kuin muutkin, koska miksipä ei tekisi rikoksia kun kumminkin rikollisena pidetään. Oikeesti romanit on pikkasen menneet parempaan suuntaan. Ammattikoulutuksen hankkineita romaneita on nykyään paljon enemmän kuin ennen. Lukioihin ei vielä heitä juurikaan ole saatu, toivottavasti fiksuimmat jossain vaiheessa menisivät sinne.

Yhteistyössä